Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 1 2 3
Resultat 121 till 132 av 132

Ämne: Avalon Analog bassline (TB-303)

Morglurg
    Morglurg är uppkopplad nu
    Morglurgs avatar
    Senior
    Körde ett tag min socka genom ett polivoksfilter med cv-follow --->mkt trevligt!!!

altemark
    altemark är uppkopplad nu
    altemarks avatar
    Veteran

Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    Testade Avalon på Schneiders för nån dag sen, gasen avtog pga buggarna tyvärr...
    Senast redigerat av Nihad den 2017-06-05 klockan 22:56.

Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

Avstängd
    Ha-Ha-Ha-Ha.....

Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran

altemark
    altemarks avatar
    Veteran
    Efter offset-buggen känns det mesta ganska lugnt, men det kanske är saker jag inte stött på än? De lär ju köra senaste OS:et på schneiders?

Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    borde, men inte säkert att de gör. de har rätt många defekta demo-ex där, bla acidlabs prylar. lite synd, blir bra mycket svårare att sälja kan jag tänka mig

altemark
    altemarks avatar
    Veteran
    Min Avalon verkar kajkat ganska rejält, upptäckte nu efter att den stått oanvänd och urpluggad ett par veckor. VCA:n fucked? Är det här något problem ngn annan med en avalon har haft, eller ngt fel som kanske känns igen från skadade TB-303:or?
    Kopierar in min felbeskrivning på engelska... Gah, ångest ((

Anyone had any problems with a seemingly fucked VCA section issue on their Avalons? This is what happened to mine while unplugged for a few weeks...

I had good help from Avalon HQ a year back or so, when it turned out I had received a unit with a misaligned backside jumper PCB. I got an RMA, could send it to you, an got it back fixed promptly, and it has been working well (aside from OS 1.6 bugs) since then. Took like 3 months for initial response, but much appreciated the help when I got it.

However, as mentioned earlier, it now seems that there is a major problem with the unit. When turning it on last week, I only get the VCA on/off clicks from the headphone and main outs.

When plugging audio cables into the VCO outs, it seems to be working fine. The VCA direct out exhibits the same on/off clicking behaviour.

Switching between the internal filter and a two different filter cartridges doesn't make any difference to the situation.

Turn the VCA mod env depth and the vca decay knobs change the character of the on/off clicks, but still no VCO or filter sounds.

Turning up resonance to max and twiddling cutoff an other controls doesn't make any difference either.

Urgently requesting directions for what other tests I can help you with to provide diagnostics to the problem. It seems that there is something broken between VCO and VCF or from the VCF to the VCA?

I don't seem to make much headway on my own about this, so have tried the (I guess possibly futile) e-mail route us europeans have to use to try to get help with service... But want to know if this is a known issue

outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Jobbigt! Företaget har ju gått under jorden och svarar inte på kunders frågor längre

jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Om det klickar så antar jag att VCA:n faktiskt fungerar, det verkar som att den får enveloper och agerar på det. Då är frågan var signalen försvinner på vägen dit?

Haplo
    Haplo är uppkopplad nu
    Haplos avatar
    Veteran
    Brian visade lite liv för en månad sedan på Gearslutz men sen verkar han ha försvunnit igen.

altemark
    altemarks avatar
    Veteran
    Jag fick faktiskt ganska snabbt kontakt med Brian, och konstaterade att det förmodligen är epoxyinlimmade custom-VCAn som kukat ur. jag hade en senare PCB-version tack vare att jag redan fått min reparerad, så det skulle bara vara att tjonga in. Han postade två chip via USPS i slutet av mars. Började bli lite misstänksam nu när de inte kommit fram än, och mycket riktigt verkar USPS eller postnord tappat bort dem eller missat att reassigna till nytt trackingnummer någonstans i stockholm i början av april.

Trist när det ändå var så snabbt respons från avalon för en gångs skull. Får se om det blir att han skickar ett par till eller USPS lyckas reda ut med posten... de verkade inte ligga i tullen i alla fall enligt kundtjänst.

Liknande ämnen

1. Midi clock-problem (Ableton Live vs Avalon Bassline)
    Av virion i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2018-02-07, 01:03

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •