Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: När kan man kräva av tillverkaren (Arturia) att de får sakerna att lira som utlovat?

  1. #1
    SyZ-X
    SyZ-X är inte uppkopplad
    SyZ-Xs avatar
    Veteran

    När kan man kräva av tillverkaren (Arturia) att de får sakerna att lira som utlovat?

    Har tidigare skrivit om ett support case med Arturia Spark 2 Drum Machine, där det laggar och har sig med Logic X (mfl). Det är nu mer än sex månader sedan de släppte produkten och ännu har de inte löst problemet.

    Hur länge har en mjukvarutillverkare på sig att åtgärda att produkten fungerar som utlovat?

    Sex månader känns som vilket källarbolag som helst hade löst problemet på, men ännu inte Arturia!

    Jag har inte direkt rosat Arturias supportavdelning tidigare men nu är mitt tålamod kraftigt förbrukat!

    Ser framför mig hur Bill & Bull släpper löken som de stått och kliat sig på samt drar ur den andra tummen ur munnen för att i stället greppa en solkig kaffekopp medan de tittar ner på den massiva röran av utprintade support case, de inte gjort ett skit åt ännu, och säger "äh är det inte dags för fika nu?"
    Senast redigerat av SyZ-X den 2015-01-23 klockan 00:26.

  2. #2
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av SyZ-X Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har tidigare skrivit om ett support case med Arturia Spark 2 Drum Machine, där det laggar och har sig med Logic X (mfl). Det är nu mer än sex månader sedan de släppte produkten och ännu har de inte löst problemet.
    [/I]
    Har kört Spark och Logic X utan större problem. Vilken macdator har du?

  3. #3
    SyZ-X
    SyZ-X är inte uppkopplad
    SyZ-Xs avatar
    Veteran
    Jag uppskattar att du försöker hjälpa. Men i detta fall handlar det om en bekräftad bug som gör att Spark 2 inte fungerar ihop med Logic, Live mfl (frysningar, hängningar, mm). Om man söker lite på olika forum så ser man att många har detta problem.

    Arturia har sagt att de "jobbar" med det i över 6 månader utan resultat.

  4. #4
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av SyZ-X Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag uppskattar att du försöker hjälpa. Men i detta fall handlar det om en bekräftad bug som gör att Spark 2 inte fungerar ihop med Logic, Live mfl (frysningar, hängningar, mm). Om man söker lite på olika forum så ser man att många har detta problem.
    Visst men många buggar beror på en nästan slumpmässig kombination av mjuk och hårdvara eller rättare sagt flertalet varianter av mjukvara ( program, operativ, "hjälpprogram" drivrutiner m.m.) och flertalet varianter av hårdvara. ( olika processorer, minnen, grafik,kort, bussar, diskar, diverse olika revisioner på kretsar m.m.) Rätt svårt att lokalisera buggar ibland på grund av detta.
    Trots att Apple har ett ganska standardiserat utbud så kan programs funktionalitet och stabilitet skilja rätt mycket från modell till modell av deras datorer.

  5. #5
    Jonnyboy
    Jonnyboy är inte uppkopplad

    Senior
    Har också märkliga problem med spark 2. Massa buggar. Kör cubase 7.5. Tycker de har skött det dåligt. Betalade typ 130 euro för uppgraderingen från vdm. Känns mest som en nedgradering.

  6. #6
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Jag fick vänta 7 månader på ett Arturia supportärende. Med tanke på hur buggfyllda produkter som släpps, både hårda och mjuka, lär de inte vara annat att göra än väntan.

    Har aldrig hört talas om att någon fått lämna tillbaka något. Om det inte varit en sjyst affär som sålt, jag menar Akai Reinessanice var uppenbarligen inte klar när den släpptes, ändå höll folk ut nästan ett år innan den gick att använda.

    Fast jag håller med dig att vi har en marknad som tänjer på gränserna till vad som är ok.

  7. #7
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av Jonnyboy Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har också märkliga problem med spark 2. Massa buggar. Kör cubase 7.5. Tycker de har skött det dåligt. Betalade typ 130 euro för uppgraderingen från vdm. Känns mest som en nedgradering.
    En del av buggarna kan ligga i din dator eller programvaran i övrigt har du felsökt?

  8. #8
    Framerate
    Framerate är uppkopplad nu
    Framerates avatar
    Veteran
    Både Analog Lab och Solinan (kanske även Matrix) har rätt feta buggar fortfarande.

Liknande ämnen

  1. Vad fick er att börja lira synt?
    Av SyZ-X i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 122
    Senaste inlägg: 2014-11-07, 10:42
  2. Svar: 47
    Senaste inlägg: 2012-08-23, 17:53
  3. Bästa mixerbords-tillverkaren?
    Av Karax i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-09-01, 11:39
  4. Gissa logotypen på tillverkaren
    Av jgb i forum Stränginstrument
    Svar: 48
    Senaste inlägg: 2005-06-10, 21:33

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •