Sidan 1 av 21 1 2 3 4 5 11 ... SistaSista
Resultat 1 till 60 av 1233

Ämne: DSI Sequential Prophet-6

  1. #1
    deleted user

    DSI Sequential Prophet-6

    Den har waveshaper!
    Senast redigerat av Axxe den 2015-01-22 klockan 19:20.

  2. #2
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Info/länk?

  3. #3
    android
    android är inte uppkopplad
    androids avatar
    Veteran
    Tänkte just kolla om nån skrivit om det!!

    Edit: Finns bild på DSI:s Facebook-sida.

  4. #4
    deleted user
    Någon hacker får fixa bild sen på ratten, ingen info, bara spekulationer, evolver 2?

  5. #5
    avart
    avart är uppkopplad nu

    Veteran

  6. #6
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Dax för DSI att göra en ny trummis kanske?

  7. #7
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Eurorack VCO/DCO?

  8. #8
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Verkar troligast.

  9. #9
    deleted user
    Ja alltså... Det luktar euro. Tycker det här är rätt intressant faktiskt. På något plan. Modulärt för mer traditionellt musicerande. Mer System 100m än 10-talsknas. Jag tror det finns ett hålrum att fylla faktiskt.

    Eller inte. Jag vet inte. Jag verkar mest bli förvirrad av modulärt, fast att jag lockas av det.

  10. #10
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja alltså... Det luktar euro. Tycker det här är rätt intressant faktiskt. På något plan. Modulärt för mer traditionellt musicerande. Mer System 100m än 10-talsknas. Jag tror det finns ett hålrum att fylla faktiskt.

    Eller inte. Jag vet inte. Jag verkar mest bli förvirrad av modulärt, fast att jag lockas av det.
    MKt av euron som släpps har ju snarast interfejs som är gjorda för att förvirra snarare än vara till hjälp... och en del verkar inte ha tänkt alls utan bara slängt in en massa funktioner. Där är ju verkligen Buchla bäst som kör olika färgkoder och skiljer audio i från CV/Gate/puls.. Varför försvåra för användaren?!?!? konstig filosofi

  11. #11
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Ja, vissa tillverkare verkar fokusera på interface som påvisar fräcka funktioner men under ytan är det samma som mycket annat och ibland sämre. Jävligt dåligt tycker jag.

    DSI:s moduler än så länge är ju inte på ngt vis banbrytande, snarare väldigt ointressanta. Jag förstår inte hur man kan tycka annorlunda.

    Och jag tycker nog att man kunde lägga till färgkodning (iaf som vägledning) men att sedan nämna i manualer om det finns mer funktioner under huven. Generellt tycker jag manualer är bristande hos många. Men det är smidigt lite spännande.

    Vad kan DSI tänka sig göra för kul tro? Jag kan inte ens fundera ut ngt vettigt. DE kanske ska hålla sig till de är bra på?

  12. #12
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    ..Själv hade jag önskat en Evolver oscillator... med en analog och en waveshape... fan vad gott det vore

  13. #13
    deleted user
    Dom gör det de är bäst på, ligga längst framme och göra nya grejer. P12 är fortfarande helt i egen liga vad gäller polyfon synt med analoga kritiska delar. Finns ingen annan synt med de ljudmöjligheterna per röst och den har tolv av dom i antingen split eller stack, eller varför inte köra den bi-timbralt med 6x2 röster. Svår att klå.

  14. #14
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av avart Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hmm.. OM detta är bild på ngt nytt så tror jag ej på modulärt. Ser ut som en std syntratt från DSi..

  15. #15
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av Odd Bob Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    DSI:s moduler än så länge är ju inte på ngt vis banbrytande, snarare väldigt ointressanta. Jag förstår inte hur man kan tycka annorlunda.
    Det kan ju vara det som är grejen också. Eller nja, inte att det ointressanta, men att det är mer traditionellt upplägg. Det beror ju på vad en söker. Allt måste inte vara direkt banbrytande.

    Det har för övrigt inget samband med musiken som skapas med instrumenten. Det går att göra banbrytande musik med ett piano och tyvärr låter ju den mesta modularmusiken ungefär likadant. Oftast extremt ointressant.

    Jag är för övrigt ett stort fan av vad du själv åstadkommer, Odd Bob, så inget missförstånd här nu. Du gör sannerligen intressant musik.

  16. #16
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hmm.. OM detta är bild på ngt nytt så tror jag ej på modulärt. Ser ut som en std syntratt från DSi..
    Men det är väl sådana på deras moduler?

  17. #17
    deleted user
    Ne, får inga vibbar av euromodul enbart vad jag hört, dock mkt väl troligt att det även släpps en eurovariant av en ny oscillator men en ny synt är det

  18. #18
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    ...jag orkar inte mer

  19. #19
    deleted user
    72h kvar...

  20. #20
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    MKt av euron som släpps har ju snarast interfejs som är gjorda för att förvirra snarare än vara till hjälp... och en del verkar inte ha tänkt alls utan bara slängt in en massa funktioner. Där är ju verkligen Buchla bäst som kör olika färgkoder och skiljer audio i från CV/Gate/puls.. Varför försvåra för användaren?!?!? konstig filosofi
    Fy fan vilket bra inlägg!

  21. #21
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Tack

  22. #22
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    MKt av euron som släpps har ju snarast interfejs som är gjorda för att förvirra snarare än vara till hjälp... och en del verkar inte ha tänkt alls utan bara slängt in en massa funktioner. Där är ju verkligen Buchla bäst som kör olika färgkoder och skiljer audio i från CV/Gate/puls.. Varför försvåra för användaren?!?!? konstig filosofi
    Det är inte att jag blir förvirrad av hur de funkar, det har jag inte så stora problem med, men däremot hur jag ska använda dem. Jag fastnar lätt i något som jag inte vill hålla på med. Något slags teknik för teknikens skull eller något huvudlöst göra-för-att-det-går-inte-för-att-det-tillför-musiken-något. Många moduler uppmuntrar till det, kanske är DSI mer fokuserat på att faktiskt skapa musik med.

    Givetvis är problemet mitt, inte modultillverkarnas. En kan bara diskutera utifrån sin egen verklighet.

  23. #23
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Nej men det är där som jag tycker Buchla skiljer sig... allt är väldigt tydligt och det är gjort så att de ska gå att styramer som ett instrument med MIDI el CV el Touchplates, ringar, pinnar...och vad du vill.... audio ganska enkelt kopplat och cv med banan för att stakka och skevkoppla kors och tvärs.. men väldigt klart.. Jag kör klart mer melodiösa grejer med Buchla än jag gör med mina andra modularer...

    DSI kör väl just en modulär representation av just DSI:s komponenter.. förstår inte varför det skulle vara tråkigt (Bob).. klart så länge det finns väldigt få moduler, men ett helt DSI system med komponenter ur hans synthar..det låter ju mums i mina öron

  24. #24
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    förstår inte varför det skulle vara tråkigt (Bob).. klart så länge det finns väldigt få moduler, men ett helt DSI system med komponenter ur hans synthar..det låter ju mums i mina öron
    instämmer helt

  25. #25
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Jag skulle iofs kunna tänka mig en semimodulär version av mEK.

  26. #26
    Mr Fox
    Mr Fox är inte uppkopplad
    Mr Foxs avatar
    Veteran
    Så det är en ny synth detta alltså...inte typ desktop av pro 2?

  27. #27
    nidas
    nidas är inte uppkopplad
    nidass avatar
    Veteran
    Mm rack av pro 2 hade varit grymt.

  28. #28
    deleted user
    Inte samma waveshaper som på p12-p2, de har ju multipla vågformer där du bestämmer start o slutvågform den morphas mellan digitalt, denna på bilden går från såg till fyrkant. Verkar analog, evolvern har ju två analoga o två digitala osc, så evolver 2.

  29. #29
    deleted user
    Nån helanalog synt månne? Tycker jag är rätt i så fall. De har ju två nylanserade fantastiska syntar med digitala oscillatorer mm, so why not?

    Kan bli spännande.

  30. #30
    android
    android är inte uppkopplad
    androids avatar
    Veteran
    Evo 2 får min röst!
    En söt liten mono-key med lagom många rattar, så får de mina pengar också.

  31. #31
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    hmmm, interesting ...

  32. #32
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Släpper de verkligen ytterligare en klaviatursynt tror vi? Har den inte släppt typ en om året sista tiden ... eller det var väl ett år med P12:an i rack ... men ändå?

  33. #33
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Släpper de verkligen ytterligare en klaviatursynt tror vi? Har den inte släppt typ en om året sista tiden ... eller det var väl ett år med P12:an i rack ... men ändå?
    Det är ju den där helanaloga som skulle kunna komma och ersätta Mopho/Prophet 08. Eller möjligtvis en med wavetables a la Prophet VS/Evolver, som Android är inne på.

    Men jag måste säga att jag inte förväntat mig en ny modell från dem redan. Jag vet inte ens om jag tycker det låter speciellt smart.

  34. #34
    deleted user
    Waveshapern beskrivs i plural "the shape of things to come" så den sitter nog både på klav modul o desk. Förvånar mig inte om det är en helt ny line-up. Han har ju redan gjort sin Prophet och ny Pro-2. Evolverserien står på tur. Såg även en annan post där någon besökt Dave nyligen och kunde konstatera att geniet inte tar det lugnt utan jobbar hårt med nytt.

  35. #35
    android
    android är inte uppkopplad
    androids avatar
    Veteran
    Mm, ska man gå på hur det var förr så borde det väl komma en desktop av Pro 2. Men det verkar det ju inte som!

    "The shape of things to come" är väl iofs ett talesätt, så det behöver ju inte betyda att det handlar om pluralis.

  36. #36
    deleted user
    Iof men waveshapern passar inte in på någon tidigare produkt o Dave har sällan släppt oneshots när det gäller likartade konstruktioner.

  37. #37
    deleted user
    Känns ju spontant som att waveshapern tillhör en analog skapelse. Men visst, skulle ju kunna vara både och, som evolvern. Och här sitter jag och tippar fast jag självklart inte har en susning.

  38. #38
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Och här sitter jag och tippar fast jag självklart inte har en susning.
    Och jag sitter o raljerar som om jag hade en susning

  39. #39
    android
    android är inte uppkopplad
    androids avatar
    Veteran
    Well, aren't we all!


    (som Morrissey sa)
    Senast redigerat av android den 2015-01-18 klockan 00:04.

  40. #40
    Mr Fox
    Mr Fox är inte uppkopplad
    Mr Foxs avatar
    Veteran
    hmm....what is past is prologue. Evolver 2 börjar kännas som en rätt bra gissning ...

    https://www.facebook.com/davesmithin...type=1&theater

  41. #41
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Mr Fox Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    hmm....what is past is prologue. Evolver 2 börjar kännas som en rätt bra gissning ...

    https://www.facebook.com/davesmithin...type=1&theater

    Slänger in den i tråden med.

  42. #42
    Mr Fox
    Mr Fox är inte uppkopplad
    Mr Foxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    Slänger in den i tråden med.
    Fint.....har problem med att få bildlänkar att funka som det ska...vete fan varför

  43. #43
    android
    android är inte uppkopplad
    androids avatar
    Veteran
    Edit: Andra hann före förstås.

    Det förflutna är en prolog?

    En effektsektion. Kan det vara en ny Evolver?
    Senast redigerat av android den 2015-01-19 klockan 19:32.

  44. #44
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Jag tror det är något annat - någon slags "burk" eller "bänklåda".

  45. #45
    Mr Fox
    Mr Fox är inte uppkopplad
    Mr Foxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av android Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Edit: Andra hann före förstås.

    Evolver?
    past is prologue borde ju betyda att det är en utveckling av en tidigare DSI synt....Evolver känns väl som rätt val då.

  46. #46
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Får gärna vara en desktop-modell för min del. Min Evolver används flitigt. Så en Evolver 2 hade suttit fint.

  47. #47
    Tapper
    Tapper är inte uppkopplad
    Tappers avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Hmm, ser ut som CHO i displayen under "effects". Nånting med chorus kanske?

  48. #48
    deleted user
    Shiiiiit...

  49. #49
    eXode
    eXode är inte uppkopplad
    eXodes avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Axxe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Inte samma waveshaper som på p12-p2, de har ju multipla vågformer där du bestämmer start o slutvågform den morphas mellan digitalt, denna på bilden går från såg till fyrkant. Verkar analog, evolvern har ju två analoga o två digitala osc, så evolver 2.
    Titta igen, det är en triangel, med en sågtand i mitten (kl 12) och sedan fyrkant längst ut till höger.

    Citat Ursprungligen postat av Tapper Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hmm, ser ut som CHO i displayen under "effects". Nånting med chorus kanske?
    Jag gissar också på Chorus, och att SPr står för "Spring" som i spring reverb kanske?

  50. #50
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Det skulle väl kunna vara smart iofs med tanke på att det dom släppt nyligen varit i ett högt prisläge. Kanske något lite mer mitt i mellan för en normal dödlig. Är det evolver 2 är man ju stekt.. Eller ja.. Det kommer flyga malar ir plånboken ett halvår framåt.

  51. #51
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Shiiiiit...
    Så negativ jämt! Jag tror det blir jättebra.

  52. #52
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Så negativ jämt! Jag tror det blir jättebra.
    Det var positivt! Alltså ett häpet och storögt "shiiiiit"! Hur spännande som helst!

    Svårt med internet!

  53. #53
    android
    android är inte uppkopplad
    androids avatar
    Veteran
    Om det är Evolver 2 är det iaf ett rejält steg med 2 digitala effekter. (Vet inte om det känns klockrent dock...)

  54. #54
    Mr Fox
    Mr Fox är inte uppkopplad
    Mr Foxs avatar
    Veteran
    Tror absolut inte den behöver bli tok- dyr om det är en Evolver 2.....speciellt inte om det är en desktop. Är väl dags att DSI släpper nåt lite mindre dyrt....typ i Mopho keyboard (dvs 5000-7000) prisklass.....tycker jag i alla fall

  55. #55
    deleted user
    Jag är lite tveksam till en ny Evolver av den enkla anledningen att jag inte riktigt gillar tanken. Bättre att göra en ny synt i så fall med wavetables och någon analog oscillator...

    Men....

    Nåt säger mig att det snarare är Prophet VS Mk2 än Evolver 2 det handlar om...

  56. #56
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det var positivt! Alltså ett häpet och storögt "shiiiiit"! Hur spännande som helst!
    Svårt med internet!
    Jag vet, retas bara.

  57. #57
    deleted user

  58. #58
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Men, fråga här, är inte PRO2:an en premium Evolver 2 egentligen? Den har väl allt som evolverna hade - men mer - och är dyrare. Tycker fortfarande det känns helt galet om de släpper ytterligare en klaviatur. En E2 känns helt enkelt omotiverad.

  59. #59
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Inte om den ligger i annan prisklass. Sen är väl Evolver en av dom syntharna som dom sålt mest av antar jag tillsammans med mophon.
    Vill absolut se en 2a. Helt onödigt med något helt nytt.
    Tycker det var trist när monokey gick i graven.

  60. #60
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Som nån skrev på Fejjan så är det ju ett Shakespeare citat från "The Tempest" ..men Tempest och Evolver är ju i grund samma maskin... den kommer ju ha effekter och fler seqencer.. spännande värre

Liknande ämnen

  1. Krautmilen 2015
    Av fjallstrom i forum Evenemang
    Svar: 95
    Senaste inlägg: 2016-05-03, 18:25
  2. Norbergfestival 2015 30/7-1/8
    Av Tm Dntknw i forum Evenemang
    Svar: 595
    Senaste inlägg: 2015-12-07, 17:35
  3. Sonar i Stockholm 2015 (13-14 feb)
    Av zanosdavid i forum Evenemang
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2015-02-15, 15:14
  4. Art's birthday 2015
    Av vildgris i forum Evenemang
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2015-01-25, 15:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •