Sidan 21 av 21 FörstaFörsta ... 11 17 18 19 20 21
Resultat 1 201 till 1 233 av 1233

Ämne: DSI Sequential Prophet-6

  1. #1201
    Ullrich
    Ullrich är inte uppkopplad
    Ullrichs avatar
    Senior
    Ok, jag hakar på. Kan tänka mig en.

  2. #1202
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Ku Lus Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tänkte lägga mig i prophet 6 diskussionen. Sålde den då jag tyckte den lät FÖR snyggt. Saknade vintageskitigheten och att filtret var lite utav mäh! Brassljuden som gick att få fram var däremot bland det bästa jag hört, stort och pampigt. Tyvärr fick jag aldrig in dom ljuden i nån låt :/
    Upplever inte det alls faktiskt... måste snarare bero på den mänskliga faktorn då hårdvaran har alla verktyg som behövs.

  3. #1203
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av Ullrich Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ok, jag hakar på. Kan tänka mig en.
    Klart du ska! Passa på innan DSi lägger ner produktionen o de blir ännu dyrare!

  4. #1204
    Framerate
    Framerate är uppkopplad nu
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Klart du ska! Passa på innan DSi lägger ner produktionen o de blir ännu dyrare!
    Yikes! Skriv inte så, Prophet 6 är en av mina ”mja man kanske skulle köpa”-syntar. Men jag har inte plats och jag vill inte höra att det är en framtida klassiker som man borde ha köpt medans priset var rimligt.

  5. #1205
    bjorx
    bjorx är inte uppkopplad
    bjorxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ku Lus Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tänkte lägga mig i prophet 6 diskussionen. Sålde den då jag tyckte den lät FÖR snyggt. Saknade vintageskitigheten och att filtret var lite utav mäh! Brassljuden som gick att få fram var däremot bland det bästa jag hört, stort och pampigt. Tyvärr fick jag aldrig in dom ljuden i nån låt :/
    Tänk vad olika preferenser man har Tycker P6:ans SSI (SSM) filter låter fruktansvärt nice/smooth/skönt/vintage. Så långt ifrån *meh* man kan komma egentligen. Men förstår om man faktiskt föredrar en mer "aggresiv" filterkaraktär.

    Största "problemet" med Prophet 6 (och även OB-6) är att man saknar en oktav till. Hoppas verkligen på ett barn med DNA från P6, OB-6 och REV2 från Dave Smith.

    Men skit i det och köp en P6 nu!

  6. #1206
    Ullrich
    Ullrich är inte uppkopplad
    Ullrichs avatar
    Senior
    Hur håller den här stämningen, har den någon sorts stämningsprocedur varje gång den slås på?

  7. #1207
    12345678
    12345678 är inte uppkopplad

    avslutat konto
    Citat Ursprungligen postat av Ullrich Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur håller den här stämningen, har den någon sorts stämningsprocedur varje gång den slås på?
    Den har en kalibreringsfunktion du använder av och till. Står den i ett rum med skaplig konstant temperatur lär den sig stämningen vid den temperaturen. Byter du till annan (scen etc.) kan du behöva göra om den på nytt. Sid 56 i manualen.

  8. #1208
    Ullrich
    Ullrich är inte uppkopplad
    Ullrichs avatar
    Senior
    Tack för info! Äger ingen (än) men lever på hoppet!

  9. #1209
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran
    Sequential put out beta firmwares for the Prophet 6 / OB 6 that add 2 huge things:

    1) support to receive MPE with a routing for polyphonic CC 74 (LPF, PW 1, PW 2, PW 1 & 2)
    2) Support to have the Globa Slop (P6) / Detune (OB6) knob to support the “vintage” behavior as on the Prophet 5 rev 4

  10. #1210
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Globa Slop! Är inte det en ny hip hop artist med sjukt släpig flow?

  11. #1211
    donfuego
    donfuego är inte uppkopplad
    donfuegos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av altemark Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    2) Support to have the Globa Slop (P6) / Detune (OB6) knob to support the “vintage” behavior as on the Prophet 5 rev 4
    Det där är ju sjukt nice!

    Vet någon om de fixat så man kan styra t ex filter cut-off med mod.wheel (i stället för LFO depth)? Det är något jag saknar.

  12. #1212
    donfuego
    donfuego är inte uppkopplad
    donfuegos avatar
    Veteran

  13. #1213
    Cberga
    Cberga är inte uppkopplad
    Cbergas avatar
    Veteran
    Jag har haft P6 keys några månader nu och tycker den är mycket fin , (snygg också) förvisso är jag inte lika begeistrad som jag varit i de gammelpolyanaloger jag haft i min ägo (CS70M och OB Xpander) men då har jag å andra sidan nojat över att de skulle gå sönder och hamna hos den långsamme reparatören i 4 år eller mer.
    Nu när jag installerat ny firmware så blir slop-ratten också vintage-ratt som på Prophet 5 nyutgåvan och detta ger lite mer dimma och mystik i ackorden, det introducerar en viss oförutsägbarhet och luggsliten charm i rösterna, om man så vill. Bra gjort av sequential!

  14. #1214
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Nice!

  15. #1215
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Gött! Ska se till att uppdatera OB6an o se om även en synthklåpare som jag kan höra nån skillnad

  16. #1216
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Ni som har 1.6.3beta i maskinen, har ni upplevt en bugg med polyfonin i MSB mode?
    Sen får jag fan inte vintage funktionen att snurra trots flera försök. Det blir bara vanlig detune, fastän menyn dyker upp och man kan välja on/off och den visar rätt version på displayen i uppstart.
    Får nog testa att uppdatera via gammelmidi, för jag blir misstänksam när den inte hoppar ur sista ettan och startar om sig till sist, trots att det beskrivs som normalt.
    Jag har roddat för lite med den för att säkert säga att jag inte själv har skit bakom spakarna

  17. #1217
    Cberga
    Cberga är inte uppkopplad
    Cbergas avatar
    Veteran
    Haft i 1 1/2 år nu. Älskar omedelbarheten, en ratt per funktion, typ. Soundet är varmt, angenämt och kanske anonymt - kan säkert gå in i många mixar. Jag gör inte så mycket musik nuförtiden mer än någon patch på P6:an då och då och försvinner bort.
    Det blir ofta att jag gör distade orgelljud och fastnar i en sorts fåraktig Spacemen 3 trans. Distratten är förresten oerhört känslig, först händer iofs ingenting men efter 15-20% låter det GRAULÒLSCH! om ljudet. Många har väl klagat över bristen på modulation men Poly mod sektionen kan tvista till ljudet en del, en personlig favorit är PWM-modulera med osc 2.
    Och snart är avbetalningen klar. Hurra !
    Senast redigerat av Cberga den 2022-05-23 klockan 17:27. Anledning: förmånga bokstäver

  18. #1218
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Cberga Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Haft i 1 1/2 år nu. Älskar omedelbarheten, en ratt per funktion, typ. Soundet är varmt, angenämt och kanske anonymt - kan säkert gå in i många mixar. Jag gör inte så mycket musik nuförtiden mer än någon patch på P6:an då och då och försvinner bort.
    Det blir ofta att jag gör distade orgelljud och fastnar i en sorts fåraktig Spacemen 3 trans. Distratten är förresten oerhört känslig, först händer iofs ingenting men efter 15-20% låter det GRAULÒLSCH! om ljudet. Många har väl klagat över bristen på modulation men Poly mod sektionen kan tvista till ljudet en del, en personlig favorit är PWM-modulera med osc 2.
    Och snart är avbetalningen klar. Hurra !
    Prova sänk alla VCO till hälften och lek med disten nu

  19. #1219
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av M i Gbg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Globa Slop! Är inte det en ny hip hop artist med sjukt släpig flow?

  20. #1220
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Hur är känslan med Prophet-6 nu när Prophet 5 och 10 finns?
    Är det svarte petter?
    Är det något överlapp eller bara mjä...
    Blir det prisdump från DSI eller bara utfasning eller kan de gå hand i hand?

  21. #1221
    Framerate
    Framerate är uppkopplad nu
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur är känslan med Prophet-6 nu när Prophet 5 och 10 finns?
    Är det svarte petter?
    Är det något överlapp eller bara mjä...
    Blir det prisdump från DSI eller bara utfasning eller kan de gå hand i hand?
    Tycker den har sin plats, i synnerhet nu med vintage ratt. Dock är allt Sequential snordyrt i Sverige nu imho.


    https://youtu.be/07ntXdg4f2M

  22. #1222
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Visst hade Prophet-6 lite mindre rattar än 5:an? Eller minns jag fel?

  23. #1223
    Cberga
    Cberga är inte uppkopplad
    Cbergas avatar
    Veteran

  24. #1224
    drglas
    drglas är inte uppkopplad
    drglass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Cberga Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    What? Jag minns att jag hade otur när jag fick ge nästan 30k för min bara för att den svenska kronan hade gjort en djupdykning mot dollarn.

  25. #1225
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Helgalet!!! Vad kostade den när den kom tro? Kan det varit typ 22.995? Jag tror jag sålde min för 17k, bara några månader gammal...

    Lekte för ett tag sen med tanken att köpa en igen, men då tror jag den låg på 34k och redan det tyckte jag var alldeles för mycket. Håhåjaja, vad är väl en Prophet 6 i musikaffären...

  26. #1226
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Nähä, 29.900 kr när den släpptes tydligen (trådgrävde). Hur tusan kunde jag sälja min så billigt?! Gick de ner i pris en period månne?

    Hursomhelst så låg tydligen dollarn på c:a 8,50 kr då, drygt 10,60 idag. Skulle prisökningen bara bero på dollarkursen så skulle den alltså kosta runt 37 k idag. Men vi har väl syntflation också...

  27. #1227
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Låg runt 24.500:- ett tag.

  28. #1228
    JoE
    JoE är inte uppkopplad
    JoEs avatar
    Senior
    Jag gav 25.000:- i Juni 2016.

  29. #1229
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Jag sålde min 2019 för 16900kr inklusive softcase....

  30. #1230
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Så man lär tjäna på att sälja till annat land än Sverige, på reverb.

  31. #1231
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av charliecrash Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Så man lär tjäna på att sälja till annat land än Sverige, på reverb.
    Hur menar du?
    https://www.dlxmusic.se/produkter/kl...het-6-keyboard

  32. #1232
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Jag menar ingen i Sverige tycker den är värd mer än 25'. Med utländsk valuta som mår bättre än vår får vi bättre betalt utan tjafs.
    Så tänkte jag iallafall.

  33. #1233
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Kommer inte ihåg om jag postat denna tidigare:

    https://youtu.be/GJYZcRZvU54

    Kul genomgång av Prophet-5 original presets på Prophet-6an och vilka B-skräckisar de använts i.

Liknande ämnen

  1. Krautmilen 2015
    Av fjallstrom i forum Evenemang
    Svar: 95
    Senaste inlägg: 2016-05-03, 18:25
  2. Norbergfestival 2015 30/7-1/8
    Av Tm Dntknw i forum Evenemang
    Svar: 595
    Senaste inlägg: 2015-12-07, 17:35
  3. Sonar i Stockholm 2015 (13-14 feb)
    Av zanosdavid i forum Evenemang
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2015-02-15, 15:14
  4. Art's birthday 2015
    Av vildgris i forum Evenemang
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2015-01-25, 15:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •