Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1 2 3 4 SistaSista
Resultat 121 till 180 av 190

Ämne: Roland JD-800-tråden

  1. #121
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Jag hade min JD-800 ståendes på högkant mot väggen i flera år utan att något hände med tangenterna på den.

  2. #122
    Infra
    Infra är inte uppkopplad
    Infras avatar
    Veteran
    Ouff ja måste nog ha en jd800 igen...saknar den väldigt ibland. :/

  3. #123
    Padre
    Padre är inte uppkopplad
    Padres avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Infra Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ouff ja måste nog ha en jd800 igen...saknar den väldigt ibland. :/
    Jaaa, kom igen! Join the club! Underbart att tråden hålls vid liv fortfarande!

  4. #124
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Jag kollade under tangenterna på min JD och visst ser man lite rött lim men det är inget kladd eller dropp.

  5. #125

    tillfälligt låst - kontakta admin
    Jag har också haft min stående på golvet i flertalet år, inget red glue än, nu "ligger" den i ett stativ sedan något år tillbaka...det jag har just nu är att slidersarna inte trackar rätt...men det skall vi väl kunna laga...saknar string-kortet dock...hmm

    Mvh

  6. #126
    Padre
    Padre är inte uppkopplad
    Padres avatar
    Senior



    https://youtu.be/va8iRN0YGKM

    VAD var det jag just såg???

  7. #127
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Finns ju en Elka Synthex mini också. Även det klippet är typ fem sekunder långt. Hade det vart längre hade nog fler sett att det bara var hittepå

  8. #128
    Padre
    Padre är inte uppkopplad
    Padres avatar
    Senior
    Trevlig helg alla JD-älskare!


    https://youtu.be/8LOv0lmH-W0
    Senast redigerat av Padre den 2016-02-12 klockan 20:53.

  9. #129
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Bästa padmaskinen på den här sidan Wavestation. Och jag har en Wavestation också

  10. #130
    Göran
    Göran är uppkopplad nu
    Görans avatar
    Moderator
    Jädrar i gatan vilken fin JD jag har kommit över. Mint nästan. Inga repor eller dings, inget skrap, alla knappar går mjukt och lätt, tangentbordet är en fröjd - till och med AT:n funkar, även om den är som den är.

    Ja detta exet är nog den finaste jag sett på massa år. :-D

    Men den håller på att mata ut Active Sensing, och det verkar inte som det går at stänga av. Jag hittar ingenting på nätet... Nån som vet? Lika förbenat verkar det vara att filtrera bort det i min MOTU.

    Så är det nån som har ett gott råd eller två blir jag glad och tacksam.

  11. #131
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Vill minnas att pitchbendern är ett problembarn på dessa. Den kan börja glappa och sända MIDI. Min bender har gjord det vid något enstaka tillfälle. En annan egenskap är att de svarta tangenterna kan bli lite glappa och rackliga i sidled. Det är inget som märks när man spelar. Det mest störande med min är glappande utgång, speciellt höger. Tynger jag ned kabeln så funkar det. Trist när den ser så fin ut. Alla reglar går som i smör och är helt sprakfria. Knappt en repa är det på den heller. 3800:- var priset.

  12. #132
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Real Parakeet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vill minnas att pitchbendern är ett problembarn på dessa. Den kan börja glappa och sända MIDI. Min bender har gjord det vid något enstaka tillfälle. En annan egenskap är att de svarta tangenterna kan bli lite glappa och rackliga i sidled. Det är inget som märks när man spelar. Det mest störande med min är glappande utgång, speciellt höger. Tynger jag ned kabeln så funkar det. Trist när den ser så fin ut. Alla reglar går som i smör och är helt sprakfria. Knappt en repa är det på den heller. 3800:- var priset.
    Reglarna kan väl bara vara sprakfria, p.g.a. digitalt?

  13. #133
    Göran
    Göran är uppkopplad nu
    Görans avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Real Parakeet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vill minnas att pitchbendern är ett problembarn på dessa. Den kan börja glappa och sända MIDI. Min bender har gjord det vid något enstaka tillfälle. En annan egenskap är att de svarta tangenterna kan bli lite glappa och rackliga i sidled. Det är inget som märks när man spelar. Det mest störande med min är glappande utgång, speciellt höger. Tynger jag ned kabeln så funkar det. Trist när den ser så fin ut. Alla reglar går som i smör och är helt sprakfria. Knappt en repa är det på den heller. 3800:- var priset.
    Nej, jag kollade vad det var för data sån den sände ut, och det var just Active Sensing. Inget konstigt där alls. Min beef är nu då att jag gärna vill stänga av det eftersom ingen annan gear sitter och lyssnar efter det.

    - - - Updated - - -

    Citat Ursprungligen postat av kockpit Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Reglarna kan väl bara vara sprakfria, p.g.a. digitalt?
    Haha, du ska höra en del gamla härken, hur de kan låta. :-)

  14. #134
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Interzone Inc Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nej, jag kollade vad det var för data sån den sände ut, och det var just Active Sensing. Inget konstigt där alls. Min beef är nu då att jag gärna vill stänga av det eftersom ingen annan gear sitter och lyssnar efter det.

    - - - Updated - - -



    Haha, du ska höra en del gamla härken, hur de kan låta. :-)
    Är det verkligen så, att även (analoga -> A/D) reglar skrapar på samma sätt som helanaloga lösningar? Kan annars tänka mig att de hoppar runt mellan olika värden och skapar oljud, men inte det normala bruset/skrapet?

  15. #135
    Göran
    Göran är uppkopplad nu
    Görans avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av kockpit Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det verkligen så, att även (analoga -> A/D) reglar skrapar på samma sätt som helanaloga lösningar? Kan annars tänka mig att de hoppar runt mellan olika värden och skapar oljud, men inte det normala bruset/skrapet?
    Jag vet inget om själva tekniken, men nog har jag hört faders på digitala syntar låta som Hin håle själv.

  16. #136
    Göran
    Göran är uppkopplad nu
    Görans avatar
    Moderator
    En annan fråga - någon som vet var man ställer in polariteten på Hold Pedal? ...om det nu finns någon sån inställning; jag har då inte hittat nån. Och nä, det funkar inte att slå på JD:n med pedalen nertryckt.

  17. #137
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Bör finnas. Mig veterligen är det bara Yamaha som tjurigt som ett barn vägrar att införa en meny för att switcha polariteten (¤//#&&"). Alla Rolands jag haft har haft möjlighet att byta detta via menyer. Plan B är att skifta/löda om de båda tåtarna som går in i pedalen. Plan C att skaffa en pedal med ställbar polaritet (gjorde jag precis själv till min SY77. 40 pix inkl. frakt ifrån asien för en pedal i metall och skön känsla. Inget plastsmäck mao).

  18. #138
    Göran
    Göran är uppkopplad nu
    Görans avatar
    Moderator
    Jo, jag tycker också att det borde finnas... men manualen tiger stilla och jag har vandrat runt i menyerna utan framgång.
    Pedalen är en underskön från Fatar, så den byter jag ogärna.
    Att löda om.. är inte det pointless då pedalen väl bara är passiv? Det finns ju liksom ingen polaritet att skifta där... Eller tänker jag galet nu?

  19. #139
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Det är bara att skifta polerna.

  20. #140
    DrKorg
    DrKorg är inte uppkopplad
    DrKorgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Interzone Inc Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Att löda om.. är inte det pointless då pedalen väl bara är passiv? Det finns ju liksom ingen polaritet att skifta där... Eller tänker jag galet nu?
    Du tänker helt rätt. Pedalen antingen bryter eller sluter. Det kan ingen polvändning ändra på.
    Har man tur kanske kontakten i pedalen har både brytande och slutande utgångar men det är nog en högoddsare.

  21. #141
    Göran
    Göran är uppkopplad nu
    Görans avatar
    Moderator
    Hehe, lösningen blev att köra från mitt MIDI-klav. Dess fotpedal fick JD:n att bete sig som den skulle.

    Men det vore ju kul att få reda på om det går att konfigurera detta över huvud taget på JD:n.

  22. #142
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Grottade lite mer nu. Där finns single pole double throw (SPDT) pedaler och single pole single throw switch (SPST) pedaler tydligen.

    Min gamla Ensoniq-pedal (fick med i tidernas begynnelse då jag köpte en SQ-1 på Estrad musik) funkade inte alls med någon efterföljande klav så där skiftade jag och därefter uppträdde den korrekt. Hade denna alltså SPDT?

  23. #143
    Göran
    Göran är uppkopplad nu
    Görans avatar
    Moderator
    ...man skulle ju kunna göra en enkel vända och testa, så slipper man löda sönder en pedal i onödan.
    Tror det blir lite helgarbete.

  24. #144
    hypercykel
    hypercykel är inte uppkopplad
    hypercykels avatar
    Veteran
    Upptäckte igår hur kul det är att leka med waveform-väljaren. Den laggar ju efter ordentligt om man stressar den lite. Roligt att sampla.

  25. #145
    Göran
    Göran är uppkopplad nu
    Görans avatar
    Moderator
    Nej,. nu har jag svart på vit att det inte funkar att polvända pedalen. I alla fall den jag prövade på.

    Däremot har jag fått en annan över (för det följde med en med Kurren jag köpte) och den har en switch; i ena läget fel - i andra är det rätt. Så my03, du har nog helt rätt med double och single throw-pedaler.

    Plus att nu har jag fått en pedal till PolySix eller Juno60. Kewl!

  26. #146
    Padre
    Padre är inte uppkopplad
    Padres avatar
    Senior
    Vad är det som händer på eBay egentligen? Sju JD-800:or ligger ute, och den billigaste med ett utropspris på över 10k. Nog för att jag har gaggat länge om att JD:n skulle öka i värde, men det här känns ju i överkant...

  27. #147
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    hehehe. Köpte min senaste för 1500 för tre år sen....

    10000?? innebär det att jd-990 ligger på 14500 och över?

  28. #148
    Padre
    Padre är inte uppkopplad
    Padres avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av my03 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    hehehe. Köpte min senaste för 1500 för tre år sen....
    Sjukt fyndpris! Jag gav 4k för min 2006 och tyckte att det var helt okej...

  29. #149
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Jag gav 3800:- för min typ 2010. Och tyngderna under tangenterna hänger kvar.

  30. #150
    Padre
    Padre är inte uppkopplad
    Padres avatar
    Senior
    Blåser lite liv i tråden igen... Är det någon av er JD-ägare som har öppnat er JD-800 någon gång? Kanske för att fixa det ökända "red glue"-syndromet? Min JD är fortfarande förskonad från just det problemet, däremot vill jag gärna öppna den för rengöring, blåsa rent från damm o skräp osv. Vill inte riskera något. Jag har måttlig erfarenhet av att gräva i synthar, t ex för batteribyte av min JP-8000 osv. Men skulle ni bedöma att det är hyfsat enkelt att komma åt knappar och reglar utan att stöka till det för mycket? Enkelt att montera ihop efteråt?

  31. #151
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Mycket enkel, inte alls som t ex 8P eller SY77

    Lägg delarna i ordning bara och låt inte katten vara i rummet

  32. #152
    Padre
    Padre är inte uppkopplad
    Padres avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mycket enkel, inte alls som t ex 8P eller SY77

    Lägg delarna i ordning bara och låt inte dottern vara i rummet
    Padre-fix'd

    Tusen tack! Känner mig genast lugnare... Det blir nog ett litet spa för min JD inom kort, den kommer att glänsa som ny så småningom. Ska bli spännande att se hur den ser ut invändigt efter att troligtvis inte ha varit öppnad sen -91...

  33. #153
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Säkert helt OK - den jag hade ett tag hade man spillt något i, kul att sanera 3 år senare.

    Men det var mer oljor och skit i maskiner på 70-talet så de var långt skitigare inuti. Troligtvis hittar du jättelite damm bara.

  34. #154
    Göran
    Göran är uppkopplad nu
    Görans avatar
    Moderator
    Ev av de jag har haft hade gamla fimpar och skit i sig när man öppnade.
    Det stank verkligen om den.

    Fan... nu blir jag ju lite GASig på en sån...

  35. #155
    musicman
    musicman är uppkopplad nu
    musicmans avatar
    Senior
    Kan lägga till mig som 800 och 990 ägare.
    Fick med alla exp korten till 800:an med
    Vintage i 990 såklart

  36. #156
    Padre
    Padre är inte uppkopplad
    Padres avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av musicman Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fick med alla exp korten till 800:an med
    Men åh, nu blev jag avis! Jag drömmer om de korten, särskilt stringsvågformskortet!

  37. #157
    elysian
    elysian är inte uppkopplad
    elysians avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Padre Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men skulle ni bedöma att det är hyfsat enkelt att komma åt knappar och reglar utan att stöka till det för mycket? Enkelt att montera ihop efteråt?
    JD-800 tillhör de enklaste syntharna att öppna tycker jag, ganska enkelt att ta av keybeden också om man vill ge sig i kast med att ta bort red glue, tangenterna i sig är dock lite pilliga, men hanterbara utan större problem.

    Fast om man ska skruva av allt så att man kommer åt reglagen blir det meckigt.

    Ska du bara ta bort damm från reglageskårorna är det enklare att göra det utifrån, t.ex. med en dammsugare som har mjuk borste och lite lätt fuktat Torkypapper och kanske någon örontops.

  38. #158
    Padre
    Padre är inte uppkopplad
    Padres avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av elysian Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    JD-800 tillhör de enklaste syntharna att öppna tycker jag, ganska enkelt att ta av keybeden också om man vill ge sig i kast med att ta bort red glue, tangenterna i sig är dock lite pilliga, men hanterbara utan större problem.

    Fast om man ska skruva av allt så att man kommer åt reglagen blir det meckigt.

    Ska du bara ta bort damm från reglageskårorna är det enklare att göra det utifrån, t.ex. med en dammsugare som har mjuk borste och lite lätt fuktat Torkypapper och kanske någon örontops.
    Tack för tipsen! Jag brukar göra som du skriver, dvs dammsuga med mjuk borste. Jag tänkte mest att jag kanske inte kommer åt att rengöra reglar helt utifrån. Samt att det kanske hinner samlas en del skräp och damm i resten av synthen.... Men kanske inte värt att öppna den för det?

    När jag ändå är igång, finns det en rimlig chans att jag kanske helt slipper problemet med red glue? Gluttade häromkvällen, och det har inte runnit alls, inte ens litegrann på nästan 30 år (hur det står till med de svarta tangenterna kan jag däremot inte se...). Eller är det värt att göra hela proceduren med att avlägsna limmet och ersätta med nytt i förebyggande syfte? Då hinner ju inte det röda gegget riskera att droppa på känsliga komponenter osv...

  39. #159
    deadbeats avatar
    Veteran
    Bandet i sig är iofs många gånger coolare än vilken synt som helst, men är det inte en JD-800 som Ron trakterar live?


    https://youtu.be/VjKImJr-sS8

  40. #160
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Det är det.

  41. #161
    RX11
    RX11 är inte uppkopplad
    RX11s avatar
    Veteran
    Använde inte Keith Emerson JD-800 som ersättare för GX-1:an på 90-talet av praktiska skäl?

    JD-800 lanserades som "synthen du målar dina egna ljud med" i annonser med paletter, penslar och grejer. Inte så konst-igt med tanke på Rolands kända canvas-serie och okända brush-modell som skickar midi-data.
    Senast redigerat av RX11 den 2020-02-09 klockan 06:08.

  42. #162
    Erik G
    Erik G är uppkopplad nu
    Erik Gs avatar
    Veteran
    ...och Chris Franke, och Tony Banks.

  43. #163
    Padre
    Padre är inte uppkopplad
    Padres avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av deadbeat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bandet i sig är iofs många gånger coolare än vilken synt som helst, men är det inte en JD-800 som Ron trakterar live?
    Men usch vad trist när JD:n bara används för såna där slätstrukna soundcanvas/MT-32-ljud... Mycket dålig reklam!

    Citat Ursprungligen postat av RX11 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Använde inte Keith Emerson JD-800 som ersättare för GX-1:an på 90-talet av praktiska skäl?
    Det där var väldigt intressant! Källor på det?

  44. #164
    RX11
    RX11 är inte uppkopplad
    RX11s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Padre Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det där var väldigt intressant! Källor på det?
    Källa = vaga minnen från MusikerMagasinet.

  45. #165
    Padre
    Padre är inte uppkopplad
    Padres avatar
    Senior
    Mitt älskade rymdskepp fyller 30!!! Blev tipsad om en söktjänst där jag kunde slå på min JD:s serienummer för att spåra tillverkningsår & månad, vilket visade att mitt ex är tillverkat i februari 1991 - och alltså fyller 30 nu i februari! Så grattis till min grymma trotjänare, min snygga vintagepjäs.Den har varit i min ägo sedan 2006 och aldrig skänkt mig annat än glädje!

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image2.jpeg 
Visningar:	22 
Storlek:	682,2 KB 
Id:	99684
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image1.jpeg 
Visningar:	15 
Storlek:	2,55 MB 
Id:	99685
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image0.jpeg 
Visningar:	17 
Storlek:	2,68 MB 
Id:	99686

  46. #166
    elysian
    elysian är inte uppkopplad
    elysians avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Padre Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mitt älskade rymdskepp fyller 30!!! Blev tipsad om en söktjänst där jag kunde slå på min JD:s serienummer för att spåra tillverkningsår & månad, vilket visade att mitt ex är tillverkat i februari 1991 - och alltså fyller 30 nu i februari! Så grattis till min grymma trotjänare, min snygga vintagepjäs.Den har varit i min ägo sedan 2006 och aldrig skänkt mig annat än glädje!
    Skulle också vilja kolla, men hittar inte länken när jag googlar (ellr rättare sagt duckduckgoar), hade varit najs om du vill skriva in den här i tråden

  47. #167
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av elysian Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Skulle också vilja kolla, men hittar inte länken när jag googlar (ellr rättare sagt duckduckgoar), hade varit najs om du vill skriva in den här i tråden
    Där är problement med alt. sökmotorer. Jag har försökt göra mig av med google i perioder med, men det går bara inte. All den data google har om mig hjälper sökmotorn att alltid hitta det jag söker efter, visst, det är extremt läskigt, men efter att allt som oftast ha duckduckat eller qwantat mig blå, söker jag på google, och BAM första 1-3 träffarna innehåller det jag letar efter.

    Installerade duckduck privacypluggen i min chrome, och kör google som sökmotor.

  48. #168
    charliecrash
    charliecrash är inte uppkopplad
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Jag hade älskat JD800 för ljuden om den inte buggade så förbannat. Vi hade kanske en tidig firmware, ingen aning, men en mer midilaggande betongklump är svårt att hitta. Vi försökte enträget att ha den som masterklav och stängde av allt, sysex, local off, clock, cc, allt vi kunde hitta, men nej. Timingen var usel på den.
    Den såldes som multitimbral, men det var mest ett skämt. Den tappade takten direkt man försökte. Glöm att spela in parametrarna, mer lagg.

    Jag hoppas en senare firmware avhjälpte midiproblemen. Ljudet var det inget fel på.

  49. #169
    elysian
    elysian är inte uppkopplad
    elysians avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Gammal Kuf Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Där är problement med alt. sökmotorer. Jag har försökt göra mig av med google i perioder med, men det går bara inte. All den data google har om mig hjälper sökmotorn att alltid hitta det jag söker efter, visst, det är extremt läskigt, men efter att allt som oftast ha duckduckat eller qwantat mig blå, söker jag på google, och BAM första 1-3 träffarna innehåller det jag letar efter.
    Ja så är det ibland, fast ibland hittar duckduckgo intressanta länkar som Google har begravt långt ner i sökresultatet, så jag brukar använda olika sökmotorer ibland - lite beroende på vad man letar efter.

    Hittade nog den förmodade länken:
    https://serial-number-decoder.com/roland/roland.htm

    Denna funkar på alla Rolandsynthar, inte bara JD-800.

  50. #170
    Erik G
    Erik G är uppkopplad nu
    Erik Gs avatar
    Veteran
    När man söker på JD800 på YT:
    https://www.youtube.com/watch?v=NzO79y_wtyU

  51. #171
    resonator
    resonator är inte uppkopplad
    resonators avatar
    Veteran
    Original-JD-800n är inte så avancerad som den ser ut, man kan lika väl köpa den billigare modulversionen ovan och samtidigt frigöra utrymme. (Lödstation med fotpedal?)

  52. #172
    Erik G
    Erik G är uppkopplad nu
    Erik Gs avatar
    Veteran
    Jag säljer förresten ett PCM-kort till JD800 här:
    https://www.99musik.se/showthread.ph...rcussion-Dance

  53. #173
    musicman
    musicman är uppkopplad nu
    musicmans avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av elysian Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja så är det ibland, fast ibland hittar duckduckgo intressanta länkar som Google har begravt långt ner i sökresultatet, så jag brukar använda olika sökmotorer ibland - lite beroende på vad man letar efter.

    Hittade nog den förmodade länken:
    https://serial-number-decoder.com/roland/roland.htm

    Denna funkar på alla Rolandsynthar, inte bara JD-800.
    Jag får ett väldigt diffust resultat.
    När jag slår in serinr på min PG-1000 så får jag detta svar:

    This item could have been made during any of the following periods.
    February-1979
    June-1987


    Lite vagt kanske...

  54. #174
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Du kan utesluta 1979

  55. #175
    musicman
    musicman är uppkopplad nu
    musicmans avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du kan utesluta 1979
    Ja, såklart!
    Jag läste det som att den kunde ha varit tillverkad mellan 1979-1987, men jaja så kan det gå

  56. #176
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Kanske fick Kakehashis exemplar? Började med två skruvar -79

  57. #177
    musicman
    musicman är uppkopplad nu
    musicmans avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kanske fick Kakehashis exemplar? Började med två skruvar -79
    Hehe, har dock svårt att tänka mig att de ens hade tänkt tanken att göra en icke-analog synth UTAN rattar 1979...

  58. #178
    Erik G
    Erik G är uppkopplad nu
    Erik Gs avatar
    Veteran
    Hurra, har fixat min JD800! Trött AT blev som ny med en enkel fix och så nya Tact-switchar så att man kan editera effekterna.
    Detaljer här: https://www.99musik.se/showthread.php?371459-DIY-2021 #44

  59. #179
    charliecrash
    charliecrash är inte uppkopplad
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Erik G Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hurra, har fixat min JD800! Trött AT blev som ny med en enkel fix och så nya Tact-switchar så att man kan editera effekterna.
    Detaljer här: https://www.99musik.se/showthread.php?371459-DIY-2021 #44
    Ja, jag sitter med en stor påse silvertactar här till min egen slitna Roland som ska ha samma TLC. Den kommer bli så jäkla snabb igen 🙂

  60. #180
    Nicolai
    Nicolai är inte uppkopplad
    Nicolais avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Padre Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men åh, nu blev jag avis! Jag drömmer om de korten, särskilt stringsvågformskortet!
    Damn! Det er mere end jeg betalte for min JD-800!!

    https://www.ebay.com/itm/Roland-Soun...Cclp%3A2334524

Liknande ämnen

  1. Goa / Psy-tråden
    Av Infra i forum Allmänt om musik
    Svar: 254
    Senaste inlägg: 2024-02-20, 09:11
  2. DJ-tråden
    Av Jätten i forum DJ
    Svar: 246
    Senaste inlägg: 2024-01-19, 19:37
  3. E-mu EOS-tråden
    Av PF i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 119
    Senaste inlägg: 2023-02-18, 20:36

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •