Sidan 5 av 21 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SistaSista
Resultat 241 till 300 av 1208

Ämne: Korg Arp Odyssey

  1. #241
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ...finns det något med minitangenter som känts gedigen och INTE som en leksak?
    Yamaha GX-1?

  2. #242
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tycker det finns en hel del små synthar som är användbara och låter schysst. CZ-101, CS-01 och MicroKorg t ex. Om man tycker det är leksak eller ej är nog rätt personligt.
    SH-101 var ju något man hittade bland leksakerna i Hobbex och Jonsereds postorder

    ...så ljudet aside, finns det något med minitangenter som (fysiskt) känns gediget?

  3. #243
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Yamaha GX-1?
    Där har vi något och några Electoner också! Med fingervibrato!

  4. #244
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Räknas touchplates? De har ju lite andra egenskaper...

  5. #245
    belsedub
    belsedub är inte uppkopplad
    belsedubs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Räknas touchplates? De har ju lite andra egenskaper...
    Ja, de räknas

  6. #246
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Buchla Easel?
    Det enda riktiga instrument Don Buchla någonsin designat är Oberheim OB-Mx.

    Men det håller han inte ens med om själv. Så jag förväntar mig nu att bli bespottad, bannlyst och utfryst.

    Men lite mer seriöst:
    WASParna kändes ju aldrig helt seriösa heller (som jämförelse). Page hade ju t.ex. en WASP när de körde "Dansande man" på SVT's "Öresundsrock" 1982 ca, och man undrade ju lite vad det var för Bontempi-orgel de hasat upp på scen.

    Så - nä, udda tangentlösningar har aldrig känts som "framtiden" om vi säger så…

  7. #247
    dar303
    dar303 är inte uppkopplad
    dar303s avatar
    Veteran
    OP-1! Jag har min som masterkeyboard!

  8. #248
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av dar303 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    OP-1! Jag har min som masterkeyboard!
    For that Steinway-feeling…

  9. #249
    KungKrilles avatar
    Veteran
    Jag kan med en hel del ansträngning hålla nere en oktav med tumme och lillfinger på ett vanligt piano. Jag har två keyboards - MS 20 Mini och iRig Keys och de passar mina små prinskorvar bättre än fullstora tangenter. Okej, svårt att spela på för vissa men varför leksak?

  10. #250
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av KungKrille Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Okej, svårt att spela på för vissa men varför leksak?
    För att de är som en Matchboxbil jämfört med en Ferrari Enzo…

    The real deal är alltid the real deal.

  11. #251
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    ...för att de inalles verkar ditsatta av besparingsskäl, ihop med övrigt flimsiga detaljer - ser ut och känns-att-ta-i mer som en slit&slängleksak än kvalitetsmedveten miniatyrisering...

  12. #252
    KungKrilles avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Lackan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    För att de är som en Matchboxbil jämfört med en Ferrari Enzo…

    The real deal är alltid the real deal.
    Ah, då förstår jag. Förutom spelbarheten så gäller det alltså att se bra ut i herrarnas omklädningsrum.

  13. #253
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Nihad Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    det var på ARP-sidan jag såg hans bild dock ..
    Javisst, men du skulle ögnat genom texten;

    "Participants will be treated to exclusive solo performances on the new KORG KRONOS from Keyboardist Jordan Rudess of the Grammy nominated progressive metal band Dream Theater, as well Jonah Nilsson, Lead Vocalist and Keyboardist of the viral pop-cover sensation Dirty Loops. These amazing artists will provide listeners with a glimpse into the range of sounds the KRONOS can bring to any keyboardist.

    The ARP ODYSSEY debut will be highlighted by a presentation from the co-founder of ARP Instruments, David Friend, a technology entrepreneur who has been the Chief Advisor to KORG on the ARP ODYSSEY. The ARP ODYSSEY will then be played publicly for the first time by respected multi-instrumentalist and producer Cory Henry."



    Så det blir nog helt OK.

    För övrigt skulle jag inte kalla dessa tangenter "mini", snarare "medium" ? Blir ju en skitsnygg liten synt iaf. Frågan är bara när Yamaha re-releasar DX100, mitt önskemål sedan länge.

  14. #254
    Framerate
    Framerate är uppkopplad nu
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    För övrigt skulle jag inte kalla dessa tangenter "mini", snarare "medium" ? Blir ju en skitsnygg liten synt iaf
    Håller med.

    Undrar förresten om detta har något med den japanska mentaliteten att göra. Låter kanske dumt, men det känns som att dom absolut inte vill göra en exakt kopia. Dom vill, men då får den levereras som byggsats så att det inte är dom som gör den.

    Utan att på något sätt ha för avsikt att vara fördomsfull så finns det ibland bakomliggande kulturella orsaker som man inte greppar, i synnerhet inte som svensk. Det har jag märkt i mitt jobb ibland.

    Hade ett amerikanskt företag tillverkat en ARP-klon, så hade den helt säkert haft stort tangentbord.

    Bara en fundering för att själv försöka förstå.

  15. #255
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    jag tror helt enkelt att den blir billigare och säljer mer till målgruppen... ungdomar... vi gamlingar får ett kit sen att vara nostalgiska över

  16. #256
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    På ett sätt tycker jag lite synd om Roland...de släpper sitt krampaktiga grepp om den digitala sargkanten och stoppar in analoga kretsar i sin JD-Xi som hade varit ganska banbrytande för 5 år sedan , men nu fullständigt bombar konkurrenterna från alla håll med analog godisar. Tydligen har Moog något riktigt roligt på gång också.

    Apropå minitangenter...spelar väl ingen roll på en mono. Och självklart är det för att produkten skall bli billigare till slutkonsument, det är ju bara bra.
    Målgruppen ungdomar...nej,tror inte ungdomar köper vintage kloner
    Hela iden med kloner är att slå an strängarna hos oss med nostalgi kärlek och inkomst.

  17. #257
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Håller med.

    Undrar förresten om detta har något med den japanska mentaliteten att göra. Låter kanske dumt, men det känns som att dom absolut inte vill göra en exakt kopia. Dom vill, men då får den levereras som byggsats så att det inte är dom som gör den.

    Utan att på något sätt ha för avsikt att vara fördomsfull så finns det ibland bakomliggande kulturella orsaker som man inte greppar, i synnerhet inte som svensk. Det har jag märkt i mitt jobb ibland.

    Hade ett amerikanskt företag tillverkat en ARP-klon, så hade den helt säkert haft stort tangentbord.

    Bara en fundering för att själv försöka förstå.
    Skillnaden mellan Korg och entusiastföretag som släpper "till synes rätt" pryl från början så har Korg en gigantisk marknadsandel och ett återförsäljarnät i hela världen som de måste locka till inköp. De vill inte ha några hyllvärmare utan kollar hur det funkade med MS20 Mini & Kit och utgår därifrån. Med fullsize, velocity och aftertouch så hade synten blivit alldeles för dyr ut till kund helt enkelt. Tycker deras övervägande är helt rimligt och för den rätta "look and feel"-känslan så ska den ju naturligtvis ha tangenter. De gör en lyxig synt som folk kan investera i för att placera bredvid sin laptop. Korg tar nog analoggubbarna i åtanke också men en sak i sänder. :-)

  18. #258
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    På ett sätt tycker jag lite synd om Roland...de släpper sitt krampaktiga grepp om den digitala sargkanten och stoppar in analoga kretsar i sin JD-Xi som hade varit ganska banbrytande för 5 år sedan , men nu fullständigt bombar konkurrenterna från alla håll med analog godisar. Tydligen har Moog något riktigt roligt på gång också.

    Apropå minitangenter...spelar väl ingen roll på en mono. Och självklart är det för att produkten skall bli billigare till slutkonsument, det är ju bara bra.
    Målgruppen ungdomar...nej,tror inte ungdomar köper vintage kloner
    Hela iden med kloner är att slå an strängarna hos oss med nostalgi kärlek och inkomst.
    Nja.. kollar man i butikerna så är det nog fler chppar som köper MS-20mini än gubbar... dom har ju redan originalet.. tror också Roland har sålt betydligt mer av sina Aira burkar än de andra tillsammans... så jag vet inte om det är särskilt synd om Roland... Men det är väl bättre marknadsföring att först sälja en maskin som emulerar sen en mini och sedan en replika... precis som i TV-spels branschen en skivbranschen... köp samma sak om och om igen i olika format...och olika färger

  19. #259
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nja.. kollar man i butikerna så är det nog fler chppar som köper MS-20mini än gubbar... dom har ju redan originalet.. tror också Roland har sålt betydligt mer av sina Aira burkar än de andra tillsammans... så jag vet inte om det är särskilt synd om Roland... Men det är väl bättre marknadsföring att först sälja en maskin som emulerar sen en mini och sedan en replika... precis som i TV-spels branschen en skivbranschen... köp samma sak om och om igen i olika format...och olika färger
    Vill bara påminna om att vi 80-talister existerar. Vi är inte gubbar (bara några årskullar har kommit över 30-strecket) men vi är inte heller snorungar utan historia. De äldsta av oss minns 80-talet väl. Och vi börjar få vettiga löner nu. Allt är inte svart eller vitt, det är en långsam gråskala

  20. #260
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Fortfarande tverksam ang undgdomar. Jag har jobbat i musikaffär i 4 år och de som köpte nytillverkade synthar i början av 2000 var i princip endast "medelålders" ( runt 45 och förmodligen dansbandsmusiker ). Det är ju en lite dålig referensram men jag påstår fortfarande att kids sitter med crackade program och på sin höjd max två klaviaturer. En master och visst en minibrute möjligen. Mycket tveksamt att de köper MS20 mini och definitivt inte System1. Varför köpa VA hårdvara när man har det crackat i datorn ?
    Min reflektion kan avvika mot verkligheten , jag har ingen aning hur synth handlandet i butik idag ser ut förutom i min lokala musikaffär som tog hem 3 st Minis och ingen är såld , ett år senare.

  21. #261
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    VA-hårdvara går faktiskt bättre hos de yngre än medelålders. De är inte lika petiga med att det skall vara analogt.

  22. #262
    deleted user
    Finns det någon vetenskaplig undersökning på att det är speciellt åldersrelaterat? Min uppfattning är att det inet stämmer så vidare värst. Vet många äldre musiker som kör så mycket mjukt och VA de kan och yngre musiker som är väldigt mycket hårdvara och analogt.

    Redan på 80-talet slogs det fast att analoga syntar skulle försvinna. Redan på 90-talet slogs det fast att de yngre aldrig skulle köpa hårdvara och framför allt inte analoga syntar. De är ju i 30-40 årsåldern idag och räknas som nästan-gubbar (för vi pratar förstås mest om snubbar) och ska framställas som motvikt till de yngre, som i sanningens namn fortsätter att köpa hårdvara och en hel del analogt. Och så snurrar det på i en evighetscirkel.

    Jag tror att det är ganska irrelevant med åldersindelningar och att det finns andra parametrar som spelar in betydligt mer.

  23. #263
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Finns det någon vetenskaplig undersökning på att det är speciellt åldersrelaterat?
    Nej, det är bara mina erfarenheter. Vore intressant att se sådan forskning, men jag har svårt att tänka mig att den finns.

  24. #264
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av geminister Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nej, det är bara mina erfarenheter. Vore intressant att se sådan forskning, men jag har svårt att tänka mig att den finns.
    Igen menade jag egentligen inte specifikt inlägget ovanför utan ett antal inlägg sammantaget.

    Det finns ju såklart en syntsamlarkultur som väl till största delen består av män som lämnat tonåren med lite marginal, men musikscenen är ju mycket större än så. Det är liksom jäkligt mycket Nord och nyare Rolands och Korg osv även längre upp i åldrarna (framför allt kanske till och med?). Jag har själv köpt ett par gamla fina syntar av äldre herrar som menade att det ju är gammal omodern skit i princip...

    Äh, jag vet inte, men i vilket fall så känns det långt från självklart att de som musicerade på den tiden då vintage var nytt(!) är de som vurmar mest för den tidens utrustning. 20-åriga hipsters däremot....









    ...och kanske vi 45-åriga hipsters också...

  25. #265
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Skillnaden förr mot nu är ju att synthar är mkt billigare.. Är ju tveksam till att det var medelålders gubbar som köpte Rolands Grooveboxar MC-303--909, JX-305... Korg Electribes..osv.. Monotribes..osv..

    Jag tror ålder helt klart är relevant för vad man har för förebilder och vad man har för ekonomi.

  26. #266
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Men hur var det nu med minitangenterna?

  27. #267
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Lackan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det enda riktiga instrument Don Buchla någonsin designat är Oberheim OB-Mx.

    Men det håller han inte ens med om själv. Så jag förväntar mig nu att bli bespottad, bannlyst och utfryst.
    Ok.. här kommer spottet

    Nej Easeln är verkligen ett "instrument" ..en helhet som är oerhört expressiv... jag vet inte riktigt hur du kan se att OB-MX är det enda riktiga instrument han designat... den är ju ur kontroll synpunkt helt värdelös jämfört med hans andra maskiner som har oändligt många fler möjligheter till uttryck... sen fick han väl inte igenom den design han ville utan blev ju ruskigt stympad... vilket OB-MX är..en ball men stympad maskin

  28. #268
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Ha ha, flamebait!

    Jämfört med andra "vanliga" syntar är den grym imo. Påminner mycket om ESQ1 i routingen, fast bättre. De 12 routingpatcherna är det som gör den så bra. Tre filter som adderas för övertoner, analog fetma i grundljudet. What's not to like?

    Jag inser också att det är det svarta fåret i Buchlas karriär. Men som en "vanlig" synt betraktad, är den faktiskt både rolig och komplex. Och den har INGA tangenter...
    (min är iofs 4-rösters, det kanske bidrar)

  29. #269

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av geminister Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    VA-hårdvara går faktiskt bättre hos de yngre än medelålders. De är inte lika petiga med att det skall vara analogt.
    Spelar inte genre in rätt mycket också? Det är betydligt svårare att göra supersawleads, houseackord eller komplexa dubstepbasar med analogsyntar, oavsett om de är nya eller gamla. Lite samma effekt som att x0x-fans inte tycker att det är något problem att man inte kan inte kan spela Lucky Man-solot på en 303…

    (och i såna fall spelar ålder in indirekt, eftersom jag misstänker att det är betydligt fler som vill låta som SHM som är under 30 än över…)

  30. #270
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Lackan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ha ha, flamebait!

    Jämfört med andra "vanliga" syntar är den grym imo. Påminner mycket om ESQ1 i routingen, fast bättre. De 12 routingpatcherna är det som gör den så bra. Tre filter som adderas för övertoner, analog fetma i grundljudet. What's not to like?

    Jag inser också att det är det svarta fåret i Buchlas karriär. Men som en "vanlig" synt betraktad, är den faktiskt både rolig och komplex. Och den har INGA tangenter...
    (min är iofs 4-rösters, det kanske bidrar)
    Jo den är skitball..och låter bra,,, bara att den är lika mkt Buchla som Akai S-900 är en EMS eller Basstation en EDP.. dvs....inte alls.

  31. #271
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Joprecis, jag tror att Gibson mer eller mindre bara köpte in Buchla för att ha ett känt namn att marknadsföra den med. För som du säger, han fick ju ändå inte igenom den på sitt sätt, och lär varit gruvlig besviken.

    Men Trent Reznor var ju nöjd...

  32. #272
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Åsså hittar man Lackan på Synthopia, under rubriken "Is This What The New Korg ARP Odyssey Will Sound Like?". En liten demo av de tre olika filtren, och givetvis syntpoppas det loss på känt manér mot slutet!

    http://www.synthtopia.com/content/20...demo/#comments

  33. #273
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Ha ha, det hade jag inte sett. Det förklarar - 3500 visningar sedan i torsdags är nog ett nytt rekord tror jag. Det verkar som att det är många som är intresserade av den nya Odyn...

  34. #274
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Djävligt catchy melodi i slutet där

  35. #275
    miaz
    miaz är inte uppkopplad
    miazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ...finns det något med minitangenter som känts gedigen och INTE som en leksak?
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Buchla Easel?
    ..

  36. #276
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av theVOID Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Djävligt catchy melodi i slutet där
    Tack! <3 Det verkar rört upp lite känslor om man läser kommentarerna, vissa fattar inte att det är en demo av en Avatar med inbygt DIY-filter, utan känner sig lurade på konfekten… (några iaf)

    Denna demo var ju verkligen bara menad för att ge en grov hint av hur de olika filtren skiljer sig åt.

    Sedan är det ju en kalibreringsfråga också. Men hallå, på ett ungefär så är det detta som skiljer filtren i uttryck.

  37. #277
    deleted user
    Är mkt förväntansfull på att få se slutprodukten, verkligen skitkul att Korg fått tillstånd att göra Arp. Filtrerna har fått mkt uppmärksamhet men undra hur lik konstruktionen är orginalet i komponentväg.

  38. #278
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Axxe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är mkt förväntansfull på att få se slutprodukten, verkligen skitkul att Korg fått tillstånd att göra Arp. Filtrerna har fått mkt uppmärksamhet men undra hur lik konstruktionen är orginalet i komponentväg.
    Man får väl räkna med mycket modernare komponenter med jämnare kvalisort vilket ger ett stabilare ljud, och därmed i teorin, en lite tråkigare inte fullt så nyansrik ljudupplevelse (en smaksak jag vet men ändå).

    Amon

  39. #279
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator

  40. #280
    orbiethewiz
    orbiethewiz är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Yay!!

  41. #281
    tobbetle
    tobbetle är uppkopplad nu

    Börjar bli varm i kläderna
    http://i.imgur.com/BMNDMJf.jpg

    Ser fina ut!

    - - - Uppdaterad - - -

    http://i.imgur.com/BMNDMJf.jpg

    Ser fina ut!

  42. #282
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Men hallå! Gjordes whitefacen nånsin med PPC? Eller är alla tre på bilden Korgar?!

  43. #283
    mad.gibbon
    mad.gibbon är inte uppkopplad
    mad.gibbons avatar
    Veteran
    Med tanke på att alla tre är lika stora så borde det vara korgar allihop.

  44. #284
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av slirak Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men hallå! Gjordes whitefacen nånsin med PPC? Eller är alla tre på bilden Korgar?!
    Det fanns ju en upgrade att beställa, så man kunde ersätta ratten. De två bortre ser ut som original, men den närmaste (2823'an) ser ut att vara Korgs nya. (iom att den saknar överbett)

    Citat Ursprungligen postat av mad.gibbon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Med tanke på att alla tre är lika stora så borde det vara korgar allihop.
    Det skulle ju innebära att man kan välja design själv? Det vore ju rätt coolt i så fall.

  45. #285
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Tangenterna ser inte ut att sticka ut heller...

    EDIT - Där han Lackan före!

  46. #286
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Men visst vore det kool om man kunde köpa KARP:arna i alla tre färgerna. Fast med alla filter i varje förstås.

  47. #287
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Lackan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    De två bortre ser ut som original, men den närmaste (2823'an) ser ut att vara Korgs nya. (iom att den saknar överbett)
    De ser ju lika stora ut. Så antingen är de 86-procentiga KARP:ar alla tre, eller så är KARP:en fullstor.

    EDIT - och där var visst mad.gibbon före...

  48. #288
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Mittåt, jag tror alla tre är KARPAR.
    Kolla power-knappens placering och jämför med denna tidiga prototypbild:



    Det var för att det var den lilla powerknappen jag trodde det var original, men nu ser jag att det är samma som på prototypbilden. Och dessa powerknappar verkar sitta närmare högerkanten än på originalet.

  49. #289
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Fan va' snyggt! Alla tre looks. Hur koolt som helst.

  50. #290
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Man får ju bara hoppas att ryktet om switchbara filter i en och samma maskin stämmer. Vore ju trist att bli tvungen att köpa alla tre...

  51. #291
    nyd
    nyd är uppkopplad nu
    nyds avatar
    Veteran
    de två bortre har iallafall filterswitchen, så det är nog de tre vise KARParna

  52. #292
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av nyd Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    de två bortre har iallafall filterswitchen
    …missade det uppenbara…

    Då innebär det att man kan välja färg. Och DET är ju faktiskt coolt.

  53. #293
    Framerate
    Framerate är uppkopplad nu
    Framerates avatar
    Veteran
    Är det stora tangenter? Svårt att se tycker jag.

  54. #294
    inget
    inget är inte uppkopplad
    ingets avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det stora tangenter? Svårt att se tycker jag.
    Svårt att se ja. Jämförde med originalet men blev inte mycket klokare. PS. Den vita är ju för jäkla HOT.

  55. #295
    android
    android är inte uppkopplad
    androids avatar
    Veteran
    Men alltså? Måste det vara färg-bonanza på alla modellerna?
    Den vita eller svarta vore ju sjukt snygg bara man slapp de multifärgade reglarna! Det finns ju enfärgade reglar, fast på den svart-orangea varianten! Gaaah!
    /ilovemonokrom

  56. #296
    inget
    inget är inte uppkopplad
    ingets avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av android Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men alltså? Måste det vara färg-bonanza på alla modellerna?
    Den vita eller svarta vore ju sjukt snygg bara man slapp de multifärgade reglarna! Det finns ju enfärgade reglar, fast på den svart-orangea varianten! Gaaah!
    /ilovemonokrom
    Det är ju dom multifärgade reglarna som är grejen! HOT!

  57. #297
    nyd
    nyd är uppkopplad nu
    nyds avatar
    Veteran
    Det är ju dessutom bara gummihättor, köp 50 st svarta för 5$ på ebay och byt.

  58. #298
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av android Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men alltså? Måste det vara färg-bonanza på alla modellerna?
    Det är ju så Odyn ALLTID sett ut. LFO-routing markeras t.ex av rosa… Varför göra en klon om man inte klonar allt, liksom?

    Och Halloween-modellerna har också olikfärgade reglar, fast dessa är lite mer diskret markerade med ett streck uppe på bara.


    Citat Ursprungligen postat av nyd Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är ju dessutom bara gummihättor, köp 50 st svarta för 5$ på ebay och byt.
    Nu lät du som en typisk e-bayhandlare: "Well it blows smoke when powered on, and there is no sound, but Im sure its a easy fix for anyone handy with a soldering-iron. Just a little TLC and this baby will be as new…"

    Kostar dom verkligen 5 dollar..?

  59. #299
    Framerate
    Framerate är uppkopplad nu
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Lackan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är ju så Odyn ALLTID sett ut. LFO-routing markeras t.ex av rosa… Varför göra en klon om man inte klonar allt, liksom?
    +1

  60. #300
    deleted user
    Alla tre färger, jag smälter isf!

Liknande ämnen

  1. [rec] Korg ARP Odyssey
    Av Firechild i forum Recensioner och demonstrationer
    Svar: 241
    Senaste inlägg: 2021-01-29, 14:50
  2. Korg Arp Odyssey FS
    Av luegoods i forum Nyheter
    Svar: 103
    Senaste inlägg: 2017-02-20, 13:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •