Sidan 6 av 7 FörstaFörsta ... 2 3 4 5 6 7 SistaSista
Resultat 301 till 360 av 383

Ämne: Behringer + ARP Odyssey = sant?

  1. #301
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Priset tryggar ju verkligen för kvalitet... lägg på samma effekter så knäcker Korg ARP Odysseyn det där lugnt.

  2. #302
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Priset tryggar ju verkligen för kvalitet... lägg på samma effekter så knäcker Korg ARP Odysseyn det där lugnt.
    Är det samma som i DM-serien så blir det nog skitbra. Är det o andra sidan lo-fi så tycker säkert många om det oxå

  3. #303
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av eXode Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Enligt amazona.de så ska priset landa på €399 EUR.
    wow! Nu undrar man ju hur bra och billig deras UB-Xa kommer bli... Jag är redan nöjd med deras Model D-klon. Den låter mer Minimoog än min gamla Studio Electronics SE-1. Bara 10 papp eller ?!

  4. #304
    steffensen
    steffensen är inte uppkopplad
    steffensens avatar
    Veteran
    Om inte folk som ligger bakom alla dessa legendariska synthar hade sålt originalen från början så hade behringer inte haft nåt att klona.
    Detta folket finns än idag. Dock kommer de få lägga ner sin business pga behringers slag under bältet.

    Tänk vad mycket geniala burkar vi aldrig kommer att få se.

    Bara en tanke. Priset är ju ändå viktigast!

  5. #305
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Vilka pratar du om? Roland lär knappast drabbas, de har haft 30 år på sej att göra om orginalen men vägrat. ARP har gjorts om av Korg redan, Behringer har en av medarbetarna ombord. Det är Oberheim som kan drabbas, inte klart hur försäljningen av OB6 påverkas av en OBX klon. Moog har klonat sej själv i omgångar, dessutom har herr Moog har saligt avsomnat för flera år sedan.

  6. #306
    steffensen
    steffensen är inte uppkopplad
    steffensens avatar
    Veteran
    Jag tänkte på nya förmågor. 🙂

  7. #307
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    OK, jag förstår. Blir svårt att slå sej in med nya analoga prylar när man kan få Behringers till reapris, de har höjt ribban på vad folk förväntar sej till en lågt pris.

  8. #308
    steffensen
    steffensen är inte uppkopplad
    steffensens avatar
    Veteran
    Så skulle jag skrivit istället ja.

  9. #309
    toby1
    toby1 är inte uppkopplad
    toby1s avatar
    Senior
    Tycker det låter bra, speciellt lägre frekvenser.

    https://www.amazona.de/test-behringe...c-synthesizer/

    Men som vanligt med nyanaloger känns inte leadljuden så mjuka som jag önskar. Någon som känner igen sig i det?

  10. #310
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av toby1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tycker det låter bra, speciellt lägre frekvenser.

    https://www.amazona.de/test-behringe...c-synthesizer/

    Men som vanligt med nyanaloger känns inte leadljuden så mjuka som jag önskar. Någon som känner igen sig i det?
    Ja, och inte bara i leadsen tycker jag. Nya analoger är överlag för skarpa och skräniga. Det där riktigt mjuka analoga kommer sällan fram.

  11. #311
    Emil
    Emil är inte uppkopplad
    Emils avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    har denne ikke været postet?


    https://youtu.be/KXpxwQgiP6Q

  12. #312
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Erkänn nu - vilka läste hans namn som Moog Booxlé?!

  13. #313
    Emil
    Emil är inte uppkopplad
    Emils avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Erkänn nu - vilka läste hans namn som Moog Booxlé?!
    haha, det gjorde jeg... men derudover, så syntes jeg han ser så trist ud hele tiden...


    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Skærmbillede 2019-01-29 kl. 15.37.18.png 
Visningar:	23 
Storlek:	247,6 KB 
Id:	85852

  14. #314
    hairofthedog
    hairofthedog är inte uppkopplad
    hairofthedogs avatar
    Veteran
    Haha, han är så deppig.

  15. #315

    Veteran
    Någon som köpt?

  16. #316
    Vraengaren
    Vraengaren är inte uppkopplad

    Senior
    Ja. Men de germanska vännerna har flyttat fram beräknad leverans till 4 - 5 veckor från dagens datum. Tidigare angavs 16 augusti så jag slog till. Men måste man ändå vänta jääääättelänge avbokar jag förmodligen och köper "som vanligt" istället, dvs av av de lokala musikaffärs hjältarna

  17. #317
    Steve
    Steve är inte uppkopplad

    Veteran
    Jag är sjukt sugen, skulle passa fint ihop med Boogen 🙂

  18. #318
    RasmusC
    RasmusC är inte uppkopplad

    Senior
    Har också köpt en från Tysken. Väntar med spänning.

  19. #319

    Veteran
    Klurar på att köpa den för att återigen få
    mitt gamla kit med Moog Rogue och Oddyn. Skall bli spännande att höra vad ni tycker

  20. #320
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Det må jag säga! Fantastiskt.

  21. #321

  22. #322
    Vraengaren
    Vraengaren är inte uppkopplad

    Senior
    Har haft min i några veckor nu, den kom faktiskt redan 12 augusti. Tycker själv den låter något "bättre" än Korgs variant, som jag dock bara testat i butik. En del kommentarer på nätet (och recensioner) menar tydligen att den låter "råare" än Karpen, men jag vet inte riktigt om det beskriver min upplevelse. Skulle nog snarare säga aningen "fetare/tyngre" i grundtonen. Däremot låter den definitivt "råare" om man slår på overdrive switchen till filtret.
    Stadigt bygge överlag. Skjutpotarna är helt ok. LED-besysningen är ställbar med stort spann från bländande till knappt skönjbar. Att XLR utgången (high) var "vanlig" line out, dvs till audiointerfacet, hade jag inte koll på. Men det är säkert "så det ska vara" med hänsyn till förlagan
    Grymt kul och inspirerande maskin överlag. När jag stängde av den efter ett första snabbtest tänkte jag "vilket j-la gammalt härke", med ett stort nöjt leende på läpparna

  23. #323
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Vraengaren Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har haft min i några veckor nu, den kom faktiskt redan 12 augusti. Tycker själv den låter något "bättre" än Korgs variant, som jag dock bara testat i butik. En del kommentarer på nätet (och recensioner) menar tydligen att den låter "råare" än Karpen, men jag vet inte riktigt om det beskriver min upplevelse. Skulle nog snarare säga aningen "fetare/tyngre" i grundtonen. Däremot låter den definitivt "råare" om man slår på overdrive switchen till filtret.
    Stadigt bygge överlag. Skjutpotarna är helt ok. LED-besysningen är ställbar med stort spann från bländande till knappt skönjbar. Att XLR utgången (high) var "vanlig" line out, dvs till audiointerfacet, hade jag inte koll på. Men det är säkert "så det ska vara" med hänsyn till förlagan
    Grymt kul och inspirerande maskin överlag. När jag stängde av den efter ett första snabbtest tänkte jag "vilket j-la gammalt härke", med ett stort nöjt leende på läpparna
    Jag tyckte det var riktigt bra dynamik i ljudet i min Karp. Enveloper var lite slöa, men dom funkade. Hur är dessa tycker du på BArpen? Du får väl antagligen samma redigering av sequencern, som MS-01 fick nyligen

  24. #324
    Vraengaren
    Vraengaren är inte uppkopplad

    Senior
    Enveloperna var faktiskt inget jag direkt reflekterade över, funkar fint. Den kräver dock lång uppvärmning, mer än jag minns att karpen behövde, innan oscillatorerna är någorlunda stabila och även då upplever jag dem som på gränsen (men funkar) till "onödigt" vintage . Sequencern har jag knappt pillrat med alls. Åtta banker om 8 st 32 stegs sekvenser. Håller med om att editeringen ser ut att vara identisk med Ms-01.

    För tydlighets skull vill jag tillägga att jag tycker Karp är en väldigt fin synth och använder själv plugg-versionen av den i Korg Collection. Hade jag redan köpt en Karp är det ytterst tveksamt om jag hade bytt ut den (oavsett mini eller fullsize)

    En rolig detalj är att Behringer Odysseys tangenter är nästan oproportionerligt stora Min står precis ovanför en Emax HDSE , som ju är en hyfsat stor pjäs, men dess tangenter ser närmast pyttesmå ut jämfört med den mindre Odysseyns jätteklav

  25. #325
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av Vraengaren Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En rolig detalj är att Behringer Odysseys tangenter är nästan oproportionerligt stora Min står precis ovanför en Emax HDSE , som ju är en hyfsat stor pjäs, men dess tangenter ser närmast pyttesmå ut jämfört med den mindre Odysseyns jätteklav
    Om några år kommer fullscale keys kallas för gubbtangenter eller liknande

  26. #326
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om några år kommer fullscale keys kallas för gubbtangenter eller liknande
    Och standardtangenter på syntar blir då dom på Dreadbox Medusa, med tiltning åt alla håll, samt med aftertouch

  27. #327
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om några år kommer fullscale keys kallas för gubbtangenter eller liknande
    Nu menar du ”G-triggare”, det hör jag.

  28. #328
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Det lilla jag hört och jag har inte testat den själv, är att den låter bättre än Karpen. Karpen låter för cleant jämfört med min vintage mk3 och jag kan ana att Barpen låter någonstans mittemellan. Man kan väl eventuellt dra slutsasen att Korgs Fullsize blir svårsåld nu.

  29. #329
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    KORGs design är ju sjukt mycket snyggare - hur det nu är möjligt när båda kopierat den gamla formfaktorn. Men Behringern ser sjaskig ut i de videor och på de bilder jag sett.

    Men ja 15000 Karp FS lär få svårt att konkurrera med 5000 kronor Barp - trots dess kitschiga julgransbelysning ...

  30. #330
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    KORGs design är ju sjukt mycket snyggare - hur det nu är möjligt när båda kopierat den gamla formfaktorn. Men Behringern ser sjaskig ut i de videor och på de bilder jag sett.

    Men ja 15000 Karp FS lär få svårt att konkurrera med 5000 kronor Barp - trots dess kitschiga julgransbelysning ...
    Ja, absolut. Barpens effektssektion med LED-display from h*ll /90 talet och sequncerdravlet hade man klarat sig utan. Julgranssektionen går att stänga av.

  31. #331
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Kan ju vara bra om man spelar live att ha den lilla mono effektsektionen samt belysningen så att man ser lite vad man gör. Och några färdiga sequences. Coolare än en apple-laptop och MIDI-klav imho.

  32. #332
    tobbiew
    tobbiew är inte uppkopplad
    tobbiews avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan ju vara bra om man spelar live att ha den lilla mono effektsektionen samt belysningen så att man ser lite vad man gör. Och några färdiga sequences. Coolare än en apple-laptop och MIDI-klav imho.
    +1 samt att den verkar vara riktigt robust byggd med ett rejält chassi.

  33. #333
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Vilken färg har den på LED-belysningen egentligen? På Youtube verkar det bara vara blått, men hos Thomann är det olika färger. Eller kan man ändra själv?

    https://www.thomann.de/se/behringer_odyssey.htm

  34. #334
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vilken färg har den på LED-belysningen egentligen? På Youtube verkar det bara vara blått, men hos Thomann är det olika färger. Eller kan man ändra själv?

    https://www.thomann.de/se/behringer_odyssey.htm
    Thomann har tidiga konceptbilder tror jag. På tuben är de ju som sagt blå. Vilket borde föranlett en blå display iaf ... men nej ...

  35. #335
    biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran
    Jag tror jag har läst att man enkelt kan byta ledarna till valfri färg....

  36. #336
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Det VIKTIGASTE är att det gnälls på så mycket som möjligt

  37. #337
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Depulse — illustrerandes nån amerikan
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    OK, jag förstår. Blir svårt att slå sej in med nya analoga prylar när man kan få japanernas till reapris, de har höjt ribban på vad folk förväntar sej till en lågt pris.
    1975-fixed

  38. #338
    Steve
    Steve är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det VIKTIGASTE är att det gnälls på så mycket som möjligt
    Nya folksporten, berragnöl!

  39. #339
    pepelogu
    pepelogu är inte uppkopplad
    pepelogus avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av biomoib Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jisses vad nice sound.

  40. #340
    biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av pepelogu Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jisses vad nice sound.
    Pepelogu, du ska inte haka upp dig på hur den låter... färgen på lysdioderna och den allmänna sjaskigheten är mycket viktigare eller att det står Behringer på den ;o)

  41. #341
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av biomoib Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Pepelogu, du ska inte haka upp dig på hur den låter... färgen på lysdioderna och den allmänna sjaskigheten är mycket viktigare eller att det står Behringer på den ;o)
    Oj, var det min lilla fråga om färgen på lysdioderna som fick dig att skriva så?

  42. #342
    Erik G
    Erik G är inte uppkopplad
    Erik Gs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av pepelogu Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jisses vad nice sound.
    Jag sticker ut hakan och säger:
    Jisses vad skicklig operatör!

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av biomoib Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tror jag har läst att man enkelt kan byta ledarna till valfri färg....
    LEDarna borde ha samma färg som originalets pluppar.

  43. #343
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Erik G Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    LEDarna borde ha samma färg som originalets pluppar.
    Ja!

  44. #344
    biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Oj, var det min lilla fråga om färgen på lysdioderna som fick dig att skriva så?
    Sorry om ironin inte riktigt gick fram.... och nej det var inte din fråga som fick mig att skriva så... men jag tycker uppriktigt att det börjar bli lite löjligt med all denna kritik mot det ganska makalöst prisvärda som faktiskt redan har kommit från Behringer och allt som ligger i pipeline. Det är ju oftast inte ljud eller funktion man kritiserar utan allt annat mellan himmel och jord. Det handlar trots all om musikinstrument.
    Senast redigerat av biomoib den 2019-08-30 klockan 22:32.

  45. #345
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av biomoib Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sorry om ironin inte riktigt gick fram.... och nej det var inte din fråga som fick mig att skriva så... men jag tycker uppriktigt att det börjar bli lite löjligt med all denna kritik mot det ganska makalöst prisvärda som faktiskt redan har kommit från Behringer och allt som ligger i pipeline. Det är ju oftast inte ljud eller funktion man kritiserar utan allt annat mellan himmel och jord. Det handlar trots all om musikinstrument.
    Nu kan det ju vara så att exempelvis någons åsikt/upplevelse om ett instrument inte alls påverkar någon annans åsikt/upplevelse om ett instrument och men att de faktorer som exempelvis någon framhåller är viktiga för just denne. Vi har alla olika urvalspreferenser.

    Kanske är det så att det för någon inte alls är så att enbart ljudet är viktigt utan natt även instrumentets utseende och design. Ett vackert instrument inbjuder till att användas - ger intryck av att vara ett äkta instrument - ett annat ser sjaskig ut och ger inte alls samma estetiska tillfredsställelse, och inbjudan till umgänge.

    För någon är det viktigt att saker inte är fula OCH att de inte låter dåligt - eller att de inte har funktioner som är i vägen för användarupplevelsen. Det kan kanske gälla mekaniska fläktar eller obegripliga färgkombinationer eller meningslösa digitala effekter, klaviatur anpassad för smurfar, menydyk och så vidare.

    Det finns miljoner syntar på marknaden idag och det finns ingen anledning att välja en som kommer till korta estetiskt.

    Behringer, precis som andra tillverkare, får helt enkelt ta recensionskritik för sina designmissar.

  46. #346
    tobbiew
    tobbiew är inte uppkopplad
    tobbiews avatar
    Veteran
    Själv sätter jag alltid synten på en piedestal och trakterar den helst iklädd högtidsdräkt och vita handskar. Viktigt är att rummet luktar lite av havsluft och cederträ. Effekter tillverkar jag själv och jag har såklart en egen reverbtank i källaren. Sånt tycker jag är viktigt
    Senast redigerat av tobbiew den 2019-08-31 klockan 08:35.

  47. #347
    Pelle_P
    Pelle_P är inte uppkopplad
    Pelle_Ps avatar
    Senior
    Ja, den låter riktigt bra! Synd bara att Behringer loggan är ful... De borde byta den NU!!!

  48. #348
    Pelle_P
    Pelle_P är inte uppkopplad
    Pelle_Ps avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av tobbiew Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Själv sätter jag alltid synten på en piedestal och trakterar den helst iklädd högtidsdräkt och vita handskar. Viktigt är att rummet luktar lite av havsluft och cederträ. Effekter tillverkar jag själv och jag såklart en egen reverbtank i källaren. Sånt tycker jag är viktigt
    Kör högtidsdräkt jag med Håller med - med vita handskar låter ALLT bättre!

  49. #349
    ryssen
    ryssen är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Pelle_P Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kör högtidsdräkt jag med Håller med - med vita handskar låter ALLT bättre!
    Gammal Johnny Bode-truism.

  50. #350
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av tobbiew Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Själv sätter jag alltid synten på en piedestal och trakterar den helst iklädd högtidsdräkt och vita handskar. Viktigt är att rummet luktar lite av havsluft och cederträ. Effekter tillverkar jag själv och jag har såklart en egen reverbtank i källaren. Sånt tycker jag är viktigt
    lol

  51. #351
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Själv drömmer jag inte om reverbtank i källaren utan plåtreverb på vinden.

  52. #352
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av tobbiew Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Själv sätter jag alltid synten på en piedestal och trakterar den helst iklädd högtidsdräkt och vita handskar. Viktigt är att rummet luktar lite av havsluft och cederträ. Effekter tillverkar jag själv och jag har såklart en egen reverbtank i källaren. Sånt tycker jag är viktigt
    ❤️

  53. #353
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Alla vet att syntar med träsidor låter bättre.

    ***

    Skämt åsido. Om man skall plocka ett exempel från min egen bransch - bokbranschen så kan vi ju jämföra Studentlitteraturs svintråkiga böcker på närmast bländande vitt papper och skitfula omslag, tillverkade på en timma, i superbillig bindning med en kvalitetsbok från valfritt litterärt förlag med behagligt bokpapper, vackert omslag, omsorgsfull gjord typografi och hårda pärmar.

    Det är klart det går att läsa texten även i Studentlitteraturs böcker, men alla dagar i veckan skulle jag välja en bättre produktion om det fanns.

    Det är helt klart så att det finns kvalitetsböcker i bokhandeln som har så fult omslag att jag vägrar köpa dem bara av den anledning

  54. #354
    biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran
    Jag tycker ditt exempel haltar betänkligt. Men det står dig naturligtvis fritt att välja vintageorginalet för 5-10 gånger mer pengar om du stör dig så mycket på designen på Behringers version som om du hade köpt samma bok för 5-10 gånger mer pengar för att du stör dig på omslaget..... Det känns lite knepigt att du känner ett behov av att gå in i alla trådar om Behringers nya syntar och uttrycka ditt ogillande av ditt eller datt...
    Senast redigerat av biomoib den 2019-08-31 klockan 14:17.

  55. #355
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av biomoib Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tycker ditt exempel haltar betänkligt. Men det står dig naturligtvis fritt att välja vintageorginalet för 5-10 gånger mer pengar om du stör dig så mycket på designen på Behringers version som om du hade köpt samma bok för 5-10 gånger mer pengar för att du stör dig på omslaget..... Det känns lite knepigt att du känner ett behov av att gå in i alla trådar om Behringers nya syntar och uttrycka ditt ogillande av ditt eller datt...
    Nja, nu kostar exempelvis Karpen FS bara tre gånger pengarna. (Men jag är inte intresserad av den heller, just för priset, Behringer visar ju tydligt hur billiga syntar faktiskt kan vara.) Men jag jag köper ju hellre ett snyggt hårdband för trehundra än en pocket för 100 - enbart för den upphöjda läsupplevelsen.

    Själv tycker jag inte alls det är knepigt att uttrycka mina åsikter om olika syntar i trådar som handlar om syntar - utan snarare ganska naturligt, faktiskt.

  56. #356
    tobbiew
    tobbiew är inte uppkopplad
    tobbiews avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nja, nu kostar exempelvis Karpen FS bara tre gånger pengarna.

    Själv tycker jag inte alls det är knepigt att uttrycka mina åsikter om olika syntar i trådar som handlar om syntar - utan snarare ganska naturligt, faktiskt.
    Karp är lika lite vintage som Barp så du får nog vara lite mer konsekvent i dina utfall Kvalitetsmässigt är det nog ingen skillnad, tvärtom verkar Barp vara mer robust faktiskt. Tänker inte ens börja diskutera vintage vs whatever, men håller nog med om att det ensidiga gnället (ofta genom att studera yotube-videos eller bilder) börjar bli ganska enformigt. Personligen tycker jag att man bör ha provat en sak innan man dömer ut den fullständigt, men vi är alla olika som sagt.

  57. #357
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Jag vill testa barpen! Om inte annat för att jag testat lite karp och har en arp. Jag gillar vad folk sagt om byggkvalle etc. klippen har låtit sjysst. Men saker som klippen visar som man kan unna sig att gnälla på ändå är ledbelysningen. Jag gillar den inte på ttsh heller, så det har inte ett skit med Behringer att göra. Airas discoljus är f ö ännu jävligare.

  58. #358
    hairofthedog
    hairofthedog är inte uppkopplad
    hairofthedogs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men jag är inte intresserad av den heller, just för priset, Behringer visar ju tydligt hur billiga syntar faktiskt kan vara.
    Frågan är om de ska vara så billiga? Känns som om det är en del kinesiska slavgalärer inblandade, eller?

  59. #359
    tobbiew
    tobbiew är inte uppkopplad
    tobbiews avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men saker som klippen visar som man kan unna sig att gnälla på ändå är ledbelysningen. Jag gillar den inte på ttsh heller, så det har inte ett skit med Behringer att göra. Airas discoljus är f ö ännu jävligare.
    Du vet att man kan stänga av dem? De flesta nya syntar eller controllers som har den sortens feature har också så att man kan stänga av det helt. Kan inte svara för Aira, men för Boutique och Novation är det så.
    Sen ligger det ju i tiden, sedan ett tag tillbaka till och med, att ha färglagda pitch/mod wheels etc och personligen tycker jag att det är tramsigt att reta upp sig på det så länge man kan stänga av det. Det är som att reta sig på en lampa hemma istället för att bara stänga av den
    Personligen så ser jag vitsen med dem på en synt som Odyssey eftersom den har lite annorlunda upplägg och för oss med gubbsyn underlättar det enormt att i mörkret se var reglagen står. De är ju dessutom diskreta och man kan lätt byta färg om man vill. Jag föredrar leds framför att sitta i operationsbelysning och jobba

  60. #360
    Peter70
    Peter70 är inte uppkopplad
    Peter70s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Skämt åsido. Om man skall plocka ett exempel från min egen bransch - bokbranschen så kan vi ju jämföra Studentlitteraturs svintråkiga böcker på närmast bländande vitt papper och skitfula omslag, tillverkade på en timma, i superbillig bindning med en kvalitetsbok från valfritt litterärt förlag med behagligt bokpapper, vackert omslag, omsorgsfull gjord typografi och hårda pärmar.
    Så i princip läser du hellre en riktigt dålig bok än en riktigt bra så länge bindningen är av hög kvalitet, typografin är vacker och den har ett fint skyddsomslag?

Liknande ämnen

  1. intel-e-sant...
    Av PF i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2019-08-12, 16:44
  2. Behringer mx8000 PSU pajj, förvånad? Nej, det är ju behringer.
    Av netlas i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-08-18, 23:55
  3. SONY + BMG = SANT
    Av Martin Pettersson i forum Nyheter
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-08-11, 21:23

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •