Resultat 1 till 59 av 59

Ämne: Uppdateringsrunda Yosemite - vad funkar/ofunkar för er?

  1. #1
    Morglurg
    Morglurg är inte uppkopplad
    Morglurgs avatar
    Veteran

    Uppdateringsrunda Yosemite - vad funkar/ofunkar för er?

    Är lite osäker om jag borde uppdatera min gamla 13" MBP 2009 (som är kvar på snow leopard), vilka macar har ni och hur har det gått med uppdateringarna? Programvara som ofunkar nu för tiden osv.

  2. #2
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Macbook Air mid 2014
    Macbook Pro Retina mid 2014

    Kör Logic Pro X, Novation mininova, Roland TR-8 och Ozone 6 utan några problem

  3. #3
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Kör Yosemite på MacMini 2012 i7 16GB- Logic X och RME UCX rullar på bra. Problem med installation av diverse pluggar (Arturia, ERS), där Arturia har fixat sitt och ERS är på gång.

    Kör fortfarande Mavericks på MBP 17" 2009 8GB - har väntat med att uppgradera (av lathet). Ska skanna nätet innan jag uppgraderar.

  4. #4
    jagtror99
    jagtror99 är inte uppkopplad
    jagtror99s avatar
    Senior
    logic 9 och yosemite , hur är det?

  5. #5
    Mr Matrix
    Mr Matrix är inte uppkopplad
    Mr Matrixs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Min MBP 2009 funkar fint med Yosemite. Kom ihåg att kolla ev. diskfel innan installationen bara... Blev krångel på min andra Mac pga det (fast lätt att lösa när man vet hur...)

  6. #6
    synthcollector
    synthcollector är inte uppkopplad
    synthcollectors avatar
    Senior
    MBP 2011, Logic ProX, allt funkar fint. Upplever att jag har lite lägre temp & processorbelastning. Har inte upplevt något strul alls allmänt oavsett användning/program.

  7. #7
    Morglurg
    Morglurg är inte uppkopplad
    Morglurgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Mr Matrix Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Min MBP 2009 funkar fint med Yosemite. Kom ihåg att kolla ev. diskfel innan installationen bara... Blev krångel på min andra Mac pga det (fast lätt att lösa när man vet hur...)
    Intressant! Hur menar du diskfel? Som reparera behörigheter eller?

  8. #8
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Jag har en kompis som kör Cubase 7.5 och han vågar inte uppgradera eftersom steinberg säger februari 2015 https://www.steinberg.net/nc/en/supp...-yosemite.html

  9. #9
    Mr Matrix
    Mr Matrix är inte uppkopplad
    Mr Matrixs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Morglurg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Intressant! Hur menar du diskfel? Som reparera behörigheter eller?
    Nej... Men man gör det i skivverktyg. Det går att kontrollera systemskivan, men om det är fel kan du bara reparera ifrån återställningspartitionen genom att starta datorn och hålla in cmd+R samtidigt (obs! gör inte samma fel som jag - du behöver inte återställa datorn...). Kör skivverktyg från återställningspartitionen för att reparera diskfelet (om det är ett fel av den sorten som datorn kan reparera) innan du installerar yosemite. Installationsprogrammet kör nämligen diskkontrollen själv och vägrar installera om det finns fel. Min hade några tabellfel, troligtvis pga. strömavbrotten i somras - lätt hänt. Eftersom jag själv gjorde fel så tog det nästan ett extra dygn med återställning+installation. Tack och lov löste time machine det mesta så att inget viktigt gick förlorat!

  10. #10
    evirob
    evirob är inte uppkopplad
    evirobs avatar
    Veteran
    Kör yosemite på en 2014 mbp retina. Live, PS, InDesign och blender rullar på fint! Har inte testat några plugins än då jag har fullt upp med annat.

  11. #11
    i_marginalen
    i_marginalen är inte uppkopplad
    i_marginalens avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Kör Yosemite 10.10.1 Mac mini (Late 2012), 2,3 GHz Intel Core i7, 16 GB med Logic Express 9.1.8, funkar bra. Har inte haft några som helst problem med pluggar från bl.a. Arturia, IZotope, Native Instruments, Waldorf.

    Apogee Duet FW funkar däremot lite när det känner för det. Men så har det varit sen Lion.

  12. #12
    Nattvard
    Nattvard är inte uppkopplad
    Nattvards avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av thomasjaldemark Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    logic 9 och yosemite , hur är det?
    Jag har stött på samma sak som många andra, dvs att grafiken efter ett tag (i mitt fall några timmar), blir fruktansvärt slö. Finns ingen lösning annat än att starta om Logic. Logic X ska ha liknande problem.

  13. #13
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Nattvard Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Logic X ska ha liknande problem.
    ...inte märkt något sådant, ens efter 12-14 timmar.

  14. #14
    deleted user
    Enda problemet är att vissa pluggar får grafiken att flippa ur och lämna kvar som en vit ruta. Förvinner inte förrän en startat om Studio One. Problemet kommer att kvarstå till pluggtillverkarna gjort sitt. Ska dra runt en runda på deras hemsidor och se om jag missat några uppdateringar så fort jag skrivit klart det här.

    Annars ingenting.

  15. #15
    reverbsvansen
    reverbsvansen är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av i_marginalen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kör Yosemite 10.10.1 Mac mini (Late 2012), 2,3 GHz Intel Core i7, 16 GB med Logic Express 9.1.8, funkar bra. Har inte haft några som helst problem med pluggar från bl.a. Arturia, IZotope, Native Instruments, Waldorf.

    Apogee Duet FW funkar däremot lite när det känner för det. Men så har det varit sen Lion.

    Hur lyckades du installera Express på Yosemite? När jag stoppar i min skiva, säger den att den vill ha "minst" 10.7.
    Har ju Yosemite.. så det är nyare. Men den stänger ner installern.

    Några tips?

  16. #16
    i_marginalen
    i_marginalen är inte uppkopplad
    i_marginalens avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Express har varit installerat sen Mountain Lion och jag har kört upgrade install på både Maverick och nu Yosemite.
    Har inte riktigt sett poängen med clean install sen jag övergav Windows för snart 10 år sen.

    Vad har du för dator?

  17. #17
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Kör senaste Yosemite nu på båda mina datorer, med Live 9. Inga problem med något musikrelaterat, och krånglet jag hade med MOTU-ljudkortet (firewire) i Mavericks är borta. Inga pluggar bråkar. Väldigt nöjd får jag säga.

  18. #18
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av geminister Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kör senaste Yosemite nu på båda mina datorer, med Live 9. Inga problem med något musikrelaterat, och krånglet jag hade med MOTU-ljudkortet (firewire) i Mavericks är borta. Inga pluggar bråkar. Väldigt nöjd får jag säga.
    Var det du som hade samma problem som jag med random drop outs? Kanske värt att installera Yos. isf :-)

  19. #19
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Nattvard Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Logic X ska ha liknande problem.
    Jag har kört Logic X upp till 8 timmar med Yo utan problem, enda pluggen jag har är Ozone 6.

  20. #20
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Var det du som hade samma problem som jag med random drop outs? Kanske värt att installera Yos. isf :-)
    Ja, precis. Hoppade tillbaka till Mountain Lion, där funkade det fint. Funkar lika bra i Yosemite. Däremot har jag märkt att det är bra att stänga av Safari (och andra webbläsare) när jag spelar in för att få 100% dropoutfritt. Men det har varit ett problem så länge jag kan minnas, iaf sedan 10.6.

  21. #21
    Nattvard
    Nattvard är inte uppkopplad
    Nattvards avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ...inte märkt något sådant, ens efter 12-14 timmar.
    Citat Ursprungligen postat av tonefloat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har kört Logic X upp till 8 timmar med Yo utan problem, enda pluggen jag har är Ozone 6.
    https://discussions.apple.com/thread/6661917
    http://www.reddit.com/r/Logic_Studio...emite_upgrade/

    Fix som jag inte har testat:
    http://www.logicprohelp.com/forum/vi...p?f=1&t=112309

  22. #22
    reverbsvansen
    reverbsvansen är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av i_marginalen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Express har varit installerat sen Mountain Lion och jag har kört upgrade install på både Maverick och nu Yosemite.
    Har inte riktigt sett poängen med clean install sen jag övergav Windows för snart 10 år sen.

    Vad har du för dator?
    Jag har en Macbook Pro 2,3 GHz Intel Core i5 (2011)
    Gjorde en Clean Install när jag installerade Yosemite, mycket för att datorn tog väldigt
    lång att starta. Har ju kvar MountainLion på skiva, men blir lite omständigt att ominstallera hela systemet..
    Behöver Yosemite för Final Cut Pro X.

    Kanske är ett dödläge där då..

  23. #23
    deleted user
    Efter att vara sist på bollen och börja köra 64-bitars så har problemet med pluggarna i DAW helt försvunnit. Så nu vet jag inget som strular för mig, vad jag kommer på.

  24. #24
    deleted user
    Kör Yosemite 10.10.1 Skulle installera mjukvaran "Airport utility" men det funkade inte, OS:et stöds inte .. Kommer ändå åt HD:en via finder

  25. #25
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Klonade min gamla SSD till en ny SSD och uppdaterade till Yosemite nyss. Ser så mycket bättre ut + jävligt rappare.
    Stötte på patrull direkt. Live 9.1 funkar icke. DVS library är helt ur funktion. Så behöver byta version =)
    TAL pluginen är som tidigare nämnt också kajko. Korg's + Uhe's verkar fungera.
    Programmet COG bara försvann? WTF? =)

    Återkommer med mera.

    Uppdaterat Live. Tillbaka på banan igen.
    Ang. Tal plugsen så är det faktiskt bara VST ver. som kajkar lite medans AU verkar fungera som vanligt =)


    FM8 funkar inte alls och kraschade nyss Live när jag försökte ladda det.
    FM8 fungerar nu igen efter att jag kört om sökvägarna/databasen i stand alone programmet.
    Senast redigerat av drifter7508 den 2014-12-27 klockan 18:47.

  26. #26
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Kan inte installera quicktime 7. Bara dyker inte upp liksom. Antar att vet bäst vad jag ska ha datorn till

  27. #27
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Tips för er som precis som jag stör mig på det nya systemtypsnittet Helvetica Neue:
    Systeminställningar/Allmänt... slå av LCD-typsnittsutjämning.
    Logga ut och åter in.

    Ser lite bättre ut iaf. Detta typsnitt ser för jävligt ut på skärm ifall man inte sitter på Retina.
    Smart val.

  28. #28
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Jag gillar det. Ingen retinaskärm här, inte.

  29. #29
    Morglurg
    Morglurg är inte uppkopplad
    Morglurgs avatar
    Veteran
    Kör det lite på test på en SSD. Dator MBP 13" 2009.

    Verkar funka ganska bra! Körde snabbt igång gammalt abletonprojekt, photoshop och indesign. I början fläktade min dator på som fasen men det blev bättre om jag stängde av lullull: transparency, notifications center... Nu rullar den lite lagom 65 grader utan några feta processer igång.

    Helvetica är ju som bekant inte optimalt för standardbildskärmar, funderar på om man kan byta tillbaka till Lucida. Här verkar vara folk som testar det http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1768362

    Förresten, är det nån som har stängt av de "studsiga" hörnen när man rullar mot fönstrets kanter? Jag skulle vilja det. EDIT: här: http://osxdaily.com/2012/05/10/disab...g-in-mac-os-x/
    Senast redigerat av Morglurg den 2014-12-31 klockan 09:34.

  30. #30
    Ewigland
    Ewigland är inte uppkopplad

    Senior
    någon som vet hur det funkar med wavespluggar?

  31. #31
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Waves funkar sedan slutet av oktober.

  32. #32
    kotten
    kotten är uppkopplad nu
    kottens avatar
    Veteran
    Alltså seriöst, jag hade 10.6.8 hur länge som helst utan tjat men nu när jag installerat Mavericks och sedan Yosemite släpptes veckan efter så frågar den dagligen om att uppdatera och jag blir inte av med det. Luktar lite m$ om det här med poppande irrelevanta frågor, nån som lyckats stäng av tjatet?

    Jag uppdaterar när jag vill tack.

    /Farbror Einar

  33. #33
    avart
    avart är inte uppkopplad

    Veteran
    stäng av app stores update-sök och sånt under systeminställningar. går fint i mavericks, borde funka i yosemite också? (ta bort app store ur notifikationscenter också under "notiser") jag har kryssat ur allt, kollar nån gång varannan vecka om det dykt upp nåt uppdateringsvärt...

  34. #34
    Fulis
    Fulis är inte uppkopplad
    Fuliss avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Till er med pluggstrul i Yosemite. Kör ni AU i 64bitars? Min polare blev av med alla problem när han slutande använda vst. Jag har inte orkat uppdatera än men det får väl bli dags snart. Man hör allt mindre strul så det borde väl gå fint hoppas jag =)

  35. #35
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Kör både au och vst i 32bit. Funkar finfint.

  36. #36
    upsetter
    upsetter är inte uppkopplad

    Avliden
    Jävla helvetica...
    Fint som snus i rätt sammanhang, urkasst i små storlekar på skärm

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tips för er som precis som jag stör mig på det nya systemtypsnittet Helvetica Neue:
    Systeminställningar/Allmänt... slå av LCD-typsnittsutjämning.
    Logga ut och åter in.

    Ser lite bättre ut iaf. Detta typsnitt ser för jävligt ut på skärm ifall man inte sitter på Retina.
    Smart val.
    Hm ska testa

  37. #37
    magnus_pn
    magnus_pn är inte uppkopplad
    magnus_pns avatar
    Veteran
    Får en dataanalfabet få ställa ngr frågor i sammanhanget?
    Sitter som trådskaparen med med snow leopard i en iMac 2010. Börjar inse att jag måste uppgradera och då kanske lika bra att ta Yosemite? Vill gärna införskaffa V-collection 4 vilken ju vad jag förstår kräver en senare OS. Har ett par AAS produkter, Toontrack och några GForce. Dessutom annonserar ju Steinberg nu att de upphör med supporten på Cubase 5 som jag använder. Alltså fundera på något nytt där. Men...

    1. Går det hoppa direkt från snöleoparden till Yosemite eller kan man förvänta sig problem

    2: Någon som vet något något om funktionen på de ovan nämnda instrumenten och Yosemite? Hittar väldigt lite info på deras sidor.

    3: Någon som kör Cubase 5 på Yosemite? Får väl annars ge upp Cubase som jag ändå bara använt en minimal del av och prova Logic X. Prisskillnad lite för häftig för uppgradering om man jämför. Antar att det inte är några problem med Logic och Yosemite? Går det överföra sådant man gjort på Cubase till Logic?

    tacksam om någon vet nåt.....

  38. #38
    kotten
    kotten är uppkopplad nu
    kottens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av avart Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    stäng av app stores update-sök och sånt under systeminställningar. går fint i mavericks, borde funka i yosemite också? (ta bort app store ur notifikationscenter också under "notiser") jag har kryssat ur allt, kollar nån gång varannan vecka om det dykt upp nåt uppdateringsvärt...
    Heh, ja så enkelt var det verkar det som.

  39. #39
    loghill
    loghill är inte uppkopplad
    loghills avatar
    Veteran
    Jag gjorde update till Yosemite 10.10.1 och noterar att Native Instrument's Reaktor har blivit fasansfullt processorhungrig?!
    Nån som känner igen sig?

  40. #40
    Morglurg
    Morglurg är inte uppkopplad
    Morglurgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av magnus_pn Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Får en dataanalfabet få ställa ngr frågor i sammanhanget?
    Sitter som trådskaparen med med snow leopard i en iMac 2010. Börjar inse att jag måste uppgradera och då kanske lika bra att ta Yosemite? Vill gärna införskaffa V-collection 4 vilken ju vad jag förstår kräver en senare OS. Har ett par AAS produkter, Toontrack och några GForce. Dessutom annonserar ju Steinberg nu att de upphör med supporten på Cubase 5 som jag använder. Alltså fundera på något nytt där. Men...

    1. Går det hoppa direkt från snöleoparden till Yosemite eller kan man förvänta sig problem

    2: Någon som vet något något om funktionen på de ovan nämnda instrumenten och Yosemite? Hittar väldigt lite info på deras sidor.

    3: Någon som kör Cubase 5 på Yosemite? Får väl annars ge upp Cubase som jag ändå bara använt en minimal del av och prova Logic X. Prisskillnad lite för häftig för uppgradering om man jämför. Antar att det inte är några problem med Logic och Yosemite? Går det överföra sådant man gjort på Cubase till Logic?

    tacksam om någon vet nåt.....
    Jag hoppade som sagt från SL till yosemite. Gjorde först en ren installation på en formaterad hårddisk och sen förde öven hela klabbet från gamla datorn med time machine. Verkar ha gått bra för mig i alla fall! Instrumenten och dawen vet jag inget om tyvärr. Kom ihåg att man kan stänga av fluff om datorn sedan går varm, transparens t.ex.

  41. #41
    magnus_pn
    magnus_pn är inte uppkopplad
    magnus_pns avatar
    Veteran
    Ok, tack. Någon som vet något om mina andra frågor?

  42. #42
    synthcollector
    synthcollector är inte uppkopplad
    synthcollectors avatar
    Senior
    Ehh, vad är fluff?


    Citat Ursprungligen postat av Morglurg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kom ihåg att man kan stänga av fluff om datorn sedan går varm, transparens t.ex.

  43. #43

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av loghill Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag gjorde update till Yosemite 10.10.1 och noterar att Native Instrument's Reaktor har blivit fasansfullt processorhungrig?!
    Nån som känner igen sig?
    Inget jag märkt. Har du kollat om du kör samma version (32/64-bit) och att ljudinställningarna är samma?

  44. #44
    Morglurg
    Morglurg är inte uppkopplad
    Morglurgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av synthcollector Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ehh, vad är fluff?
    Sorry för oklarheten! Det jag menar är icke-nödvändiga kosmetiska grejer och extrafunktioner som konstant är igång (tänk dashboard!).

  45. #45
    synthcollector
    synthcollector är inte uppkopplad
    synthcollectors avatar
    Senior
    Ok! Tack.

  46. #46
    loghill
    loghill är inte uppkopplad
    loghills avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av false messiah Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Inget jag märkt. Har du kollat om du kör samma version (32/64-bit) och att ljudinställningarna är samma?
    Tack för svaret f.m! Hmm, är inte allting i 64-bit i och med Yosemite och Logic X...?
    Versionen är den senaste och problemet med orimligt hög CPU-belastning gäller både som AU-plugin och stand-alone. Jag har även provat ändra latency till generösa 512 utan större effekt. Problemet tycks bara gälla Native intruments Reaktor hittills.

  47. #47
    loghill
    loghill är inte uppkopplad
    loghills avatar
    Veteran
    Tröttnade på problemen och gick tillbaks till OSX 10.9.5 med hjälp av Time Machine. Nu funkar allt utmärkt igen, CPU-belastningen är på normal nivå...

  48. #48
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Allting är inte 64bit i Yosemite, nej. Själva operativsystemet gick över till 64bit i och med 10.7 har jag för mig, eller om det var 10.8. Programmen kan vara både 32bit och 64bit, det spelar ingen roll.

  49. #49
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Morglurg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sorry för oklarheten! Det jag menar är icke-nödvändiga kosmetiska grejer och extrafunktioner som konstant är igång (tänk dashboard!).

    Transparens går inte att slå av i Yosemite vad jag vet? Sen är väl sådana petiteser inget som en modern dator berörs ens märkbart av idag prestandamässigt. Dock är jag själv old school och brukar slå av allt sådant trams om det går :-) Gammal vana just för att optimera prestanda.

  50. #50
    Morglurg
    Morglurg är inte uppkopplad
    Morglurgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Transparens går inte att slå av i Yosemite vad jag vet? Sen är väl sådana petiteser inget som en modern dator berörs ens märkbart av idag prestandamässigt. Dock är jag själv old school och brukar slå av allt sådant trams om det går :-) Gammal vana just för att optimera prestanda.
    Jorå http://www.howtogeek.com/199201/how-...os-x-yosemite/
    Jag tyckte att det gjorde skillnad på min ganska gamla. Sen är det ju coolt också

  51. #51
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Perfekt! Tack :-)

  52. #52
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Man får ha en bra gammal dator för att det skall göra skillnad. Är ju ändå gpun som fixar det, inte processorn.

  53. #53
    mnskll
    mnskll är inte uppkopplad

    Senior
    det enda jag haft problem med är jack, som behövs för att köra puredata. det går inte att ställa in jackserver som standardljudut i yosemite, det gör inget i program där man kan välja ljudingång som tex Logic, men vanliga program som bara kör ljud ut till standardljudut kan inte skicka ljud till jack. förut gick det att tex få spotifyljud rakt in i logic med hjälp av jack, men inte längre

  54. #54
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    "I got a reply from MOTU today, they are aware of the audio dropouts with the IOAudioStream error and are working on it. So hopefully it will get fixed."

    Så, jag får fort. drop outs i Yosemite precis som i Mavericks... bara vänta på att dom kanske löser det hela. Förmodligen aldrig iom det vara samma skit under Mavericks.

  55. #55
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Ja, 100% fixat var det inte men 99.9%, händer mig extremt sällan nuförtiden.

    MOTU är inte de enda som haft problem med sina fw-drivrutiner under Mavericks, Apogee fick det aldrig att funka öht. I Yosemite är det bra, däremot. Så det bådar förhoppningsvis gott.

  56. #56
    avart
    avart är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av geminister Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    MOTU är inte de enda som haft problem med sina fw-drivrutiner under Mavericks, Apogee fick det aldrig att funka öht.
    Öh, jo? Apogee funkar som det ska i Mavericks.
    (Yosemite vet jag inget om, rör det inte ens med en pinne...)

  57. #57
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Fick inte en Duet 1 att funka alls under Mavericks på gamla jobbet. Funkar däremot klockrent under Yosemite.

  58. #58
    loghill
    loghill är inte uppkopplad
    loghills avatar
    Veteran
    Mitt MOTU 828 mk3 hybrid funkade med FW utan problem med Yosemite. Däremot hade jag, som tidigare sagts, problem med Native Instruments Reaktor som fick CPU (iMac i5) att gå i taket. Har tills vidare gått tillbaks till Maverick 10.9.5.

  59. #59
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av geminister Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, precis. Hoppade tillbaka till Mountain Lion, där funkade det fint. Funkar lika bra i Yosemite. Däremot har jag märkt att det är bra att stänga av Safari (och andra webbläsare) när jag spelar in för att få 100% dropoutfritt. Men det har varit ett problem så länge jag kan minnas, iaf sedan 10.6.
    Något är ju ruttet med nyare OSX .... Yosemite och vad fan det nu hette innan.... samma random drop outs av ljudet. När som helst, var som helst. Nu har jag tom clean install med ny maskin och alla nya drivers. Senast allt funkade hette systemet Mountain Lion.

    Tom "Todd Terje" vart lack på FB häromdagen ang detta och undrade vad som är knas. =)

Liknande ämnen

  1. OS X Yosemite - liten varning
    Av slirak i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2014-12-27, 10:58
  2. Edirol pcr 500 under Yosemite
    Av Maxwell i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-12-13, 14:15
  3. Yosemite 10.10.1
    Av Fulis i forum Övrig mjukvara
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2014-11-22, 12:46
  4. Optimering av OSX Yosemite för MainStage
    Av Maxwell i forum Övrig mjukvara
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2014-11-12, 14:25
  5. CPU-belastning i Yosemite
    Av Home i forum Logic
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2014-10-28, 03:27

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •