Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2
Resultat 61 till 87 av 87

Ämne: Samköp av kassettduplikator - Fas 2

  1. #61
    Göran
    Göran är uppkopplad nu
    Görans avatar
    Moderator
    En annan sak som kanske kan vara intressant är att vi skulle kunna köpa upp ett större lager tomkassetter som alla kan dela på. Vi sparar en hel del porto kan tänka.

  2. #62
    SteffeE
    SteffeE är inte uppkopplad
    SteffeEs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Interzone Inc Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu har jag en direkt maildialog med säljaren om att köpa loss en Z4 och en C3.
    Under förutsättning att jag lyckas få till ett bra pris, är vi intresserade av dessa maskiner?
    Om de säljs som "untested" eller "as is" så är jag inte intresserad.

    Om säljaren testar allt och går i god för att det funkar så är jag med - beroende på pris förstås.

    Jag har försökt leta efter andra enheter idag men det går inte så bra.

    Ska vi försöka hitta en pjäs i Sverige?

  3. #63
    enhalvkokt
    enhalvkokt är inte uppkopplad
    enhalvkokts avatar
    Veteran
    Jag är också fortfarande på. Tror jag.. Måste fundera lite över upplägget bara. Iom att vi är så många kanske två system är att föredra. En i Götet och en i skogen.

  4. #64
    segerfalk
    segerfalk är inte uppkopplad
    segerfalks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Interzone Inc Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu har jag en direkt maildialog med säljaren om att köpa loss en Z4 och en C3.
    Under förutsättning att jag lyckas få till ett bra pris, är vi intresserade av dessa maskiner?
    Kollade på specarna och förvisso är den snabb, men frekvensresponsen (50 Hz- 10 kHz)är samma än den betydligt billigare Telex acc-4000. Jag har frågat efter pris på nytillverkade kinamaskiner som finns i en massa olika storlekar. http://www.alibaba.com/product-detai...965234471.html

  5. #65
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Äh va fan... vi satsar på en vinylpress i stället

  6. #66
    segerfalk
    segerfalk är inte uppkopplad
    segerfalks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Äh va fan... vi satsar på en vinylpress i stället
    Ja, hittar du en så...

  7. #67
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    ..Nästa utmaning för zthee ..vi får pusha lite..äh du klarar det aldrig

  8. #68
    Göran
    Göran är uppkopplad nu
    Görans avatar
    Moderator
    Håller med om att vi köper något som är testat och funktionalitet garanterad.

    Superbra med fler som letar maskiner. Jag hittar förvisso en massa Sony och Telex i USA, men de flesta verkar vara av tvivelaktigt skick. Nytillverkat i Kina - suberbra idé! Snubblar vi över nåt här i Sverige är det ju allra bäst; kan man ju åka och testa.

  9. #69
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Danmark kanske, brukar ju finnas en del på den där lydmaskinen?

    Jag har väldigt dålig koll så jag lägger ner min röst vad gäller exakt vilken modell. Men det är väl fint om det är någotsånär hifi, inte superskrutt. Går det att få tag på en som gör lite fler kopior (så det går lättare för den som kommer trycka upp allt) så kan jag tänka mig att lägga lite extra på det.

    Spännande att det fortfarande tillverkas kassettduplikatorer. Oklart hur bra de från kina är..? 40-10000 hz, är det typ det som gäller på kassett?

    Har vi någon med plats i Göteborg?

  10. #70
    Göran
    Göran är uppkopplad nu
    Görans avatar
    Moderator
    Jag har, efter lite förhandlande, fått ett pris på de två Otari-maskinerna: €608 inkl frakt. Alltså cirka 5800 spänn.

  11. #71
    Jätten
    Jätten är inte uppkopplad
    Jättens avatar
    Veteran
    Kan man få ett mer specifikt namn så man kan söka på maskinen? Jag tycker att ambitionerna i tråden har varit bra dock. Att det hellre får kosta lite mer än att allt låter pogo-pedagog efter kopiering.

    Jag undrar också vilken sorts band man behöver köpa för att få utdelning av en bättre kassetduplikator som vi köper (i förhållande till något billigare)?
    Senast redigerat av Jätten den 2014-12-08 klockan 09:40.

  12. #72
    segerfalk
    segerfalk är inte uppkopplad
    segerfalks avatar
    Veteran
    En master till fem kopior-maskin kostar 966 USD+frakt, tull, moms.. så inte lönt imo. Kollar även pris på de mindre.

  13. #73
    segerfalk
    segerfalk är inte uppkopplad
    segerfalks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Interzone Inc Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har, efter lite förhandlande, fått ett pris på de två Otari-maskinerna: €608 inkl frakt. Alltså cirka 5800 spänn.
    Rätt ok pris för kvalitetsmaskiner. Men jag tycker vi kollar vidare lite.

  14. #74
    Göran
    Göran är uppkopplad nu
    Görans avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av segerfalk Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Rätt ok pris för kvalitetsmaskiner. Men jag tycker vi kollar vidare lite.
    Absolut! Klart vi ska kolla vidare.

  15. #75
    Göran
    Göran är uppkopplad nu
    Görans avatar
    Moderator
    Jag fick en liten undran från mannen med Otarinmaskinerna om vi är intresserade.
    Ska vi släppa dem och vänta eller klippa till? Vad tycker ni alla?

  16. #76
    Batteriet
    Batteriet är inte uppkopplad
    Batteriets avatar
    Veteran
    Kollar gärna vidare!

  17. #77
    Göran
    Göran är uppkopplad nu
    Görans avatar
    Moderator
    Ok, då släpper jag den.

  18. #78
    Batteriet
    Batteriet är inte uppkopplad
    Batteriets avatar
    Veteran
    Dags att dragga upp den här gamla haggan till tråd. Vi ska börja samla ihop pengar för att ha lite bättre koll på vad vi har att röra oss med. Vad säger ni om att jag samlar ihop pengarna till en pott som sedan fördelas på en fin ebaymaskin? Självklart kommer vi överens om den men känner att vi behöver ta tag i det här om något ska hända.

    Ni som är intresserade, langa över ett PM så får ni mina kontakuppgifter. Jag hoppas jag har så mycket cred här på forumet som det är men jag bevisar gärna att jag är mer än en ful avatar



    edit; jag fattar att det är jul och att folk har snålt med sekiner, jag skickar PM till er som anmält intresse i mellandagarna så får vi se var vi landar.
    Senast redigerat av Batteriet den 2014-12-19 klockan 23:27.

  19. #79
    Göran
    Göran är uppkopplad nu
    Görans avatar
    Moderator
    PM på väg.

  20. #80
    Göran
    Göran är uppkopplad nu
    Görans avatar
    Moderator
    Hej på er!

    Det verkar ju inte hända så mycket på inköpsfronten, och eftersom jag gillar när det händer saker så har jag gått och köpt utrustning.

    När allt har kommit på plats kommer jag att dra igång nån form av kopiering. Här kommer det såklart att bli 99copy, dvs billiga kopieringar och möjlighet till små mängder.

    Jag tror behovet finns - jag har det själv - och hoppas kunna ge lite tillbaks till ett fantastiskt forum på detta vis. Jag kommer att återkomma när jag har ett mer konkret erbjudande, men är det nån som redan nu behöver kopiera är det bara att dra ett PM.

    Love
    Göran

  21. #81
    trashkaiser
    trashkaiser är inte uppkopplad
    trashkaisers avatar
    Veteran
    HEJA!!!

  22. #82
    saaristo
    saaristo är inte uppkopplad

    Veteran
    haha snyggt interzone!

  23. #83
    Tram Trax
    Tram Trax är inte uppkopplad
    Tram Traxs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Vad är det för duplikator du har köpt?

  24. #84
    Göran
    Göran är uppkopplad nu
    Görans avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Tram Trax Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad är det för duplikator du har köpt?
    En Otari. Det kommer mer info och bilder så småningom.

  25. #85
    codemuzak
    codemuzak är inte uppkopplad
    codemuzaks avatar
    Senior
    Hej!

    Jag har ett helt rum med duplikator utrustning som vi har använt med mitt band Agent Side Grinder. I dags läget tror jag inte att vi kommer att sätta igång och göra kassetter i egenregi igen och vi behöver rummet till annat. Vi har gjort cirka 1000 kassetter.
    Det är två system ett mono av fabrikatet Lyrec (18 kassetter) samt en Telex i stereo (12 kassetter). På Stereo duplikatorn har några remmar lagt av och jag får inte loss tid att fixa detta. Därför är jag öppen för att sälja rubbet till ett lågt pris. jag har även en reservdels maskin till Telex duplikatorn. Har nog ett par hundra kassetter och 500 kassettfodral. Kan även Skicka med en Studer B-67a rullbandare som är bra att göra mastern med.

    Många blir rädda när dom hör att det är Mono på Lyrec maskinen men jag skulle verkligen säga att ljudet är rejält fläskigare och bättre i mono då den utnyttjar en bredare spalt av bandet.

    En liten fabrik nästan. får jag 6000 kr för allt så är det en affär.

  26. #86
    codemuzak
    codemuzak är inte uppkopplad
    codemuzaks avatar
    Senior
    Ring gärna om ni är intresserade 0707632116

    Citat Ursprungligen postat av codemuzak Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hej!

    Jag har ett helt rum med duplikator utrustning som vi har använt med mitt band Agent Side Grinder. I dags läget tror jag inte att vi kommer att sätta igång och göra kassetter i egenregi igen och vi behöver rummet till annat. Vi har gjort cirka 1000 kassetter.
    Det är två system ett mono av fabrikatet Lyrec (18 kassetter) samt en Telex i stereo (12 kassetter). På Stereo duplikatorn har några remmar lagt av och jag får inte loss tid att fixa detta. Därför är jag öppen för att sälja rubbet till ett lågt pris. jag har även en reservdels maskin till Telex duplikatorn. Har nog ett par hundra kassetter och 500 kassettfodral. Kan även Skicka med en Studer B-67a rullbandare som är bra att göra mastern med.

    Många blir rädda när dom hör att det är Mono på Lyrec maskinen men jag skulle verkligen säga att ljudet är rejält fläskigare och bättre i mono då den utnyttjar en bredare spalt av bandet.

    En liten fabrik nästan. får jag 6000 kr för allt så är det en affär.

  27. #87
    codemuzak
    codemuzak är inte uppkopplad
    codemuzaks avatar
    Senior
    Här kommer några bilder.



Liknande ämnen

  1. Samköp av FPGA-experimentkit, $50
    Av ZackZick i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-09-01, 21:26
  2. Samköp Stora Buchlarattar
    Av dar303 i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-11, 23:25

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •