Resultat 1 till 34 av 34

Ämne: Skinny Puppy on tour

  1. #1
    Ralmroth74@gmail.com
    Ralmroth74@gmail.com är inte uppkopplad

    Senior

    Skinny Puppy on tour

    Uppenbarligen ska SP ut på turné igen. Och med sig har man bl.a. VNV Nation. Tragiskt. Vad hände med den planerade turnén med Ministry? Eller varför inte göra en gemensam sak med Neubauten eller NIN?
    Varför envisas folk med att lyssna på VNV Nation? De gör ju trance.
    Senast redigerat av Ralmroth74@gmail.com den 2014-11-11 klockan 08:18.

  2. #2
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    När jag läste trådtiteln tänkte jag att turnén skulle ta plats på ställen fans föreslog. "on your lawn", "on your bed" osv. Men antar det är ett typo?

    Tja, VNV är poppis. SP kanske gillar VNV och har därför bjudit in dem.

  3. #3
    KRiS
    KRiS är inte uppkopplad
    KRiSs avatar
    Veteran
    De vill nog ha kontrast. Var på cannibal corpse och öronen var lite trötta på dubbla baskaggar när de klev på då det var typ 4 förband som spelade liknande musik

  4. #4
    nordbeck
    nordbeck är inte uppkopplad
    nordbecks avatar
    Veteran
    Spelar de i närheten är jag sugen trots förband. Det var riktigt bra i Malmö för några år sedan. Får gåshud av deras pads.

  5. #5
    synthetic
    synthetic är uppkopplad nu
    synthetics avatar
    Veteran
    De gånger jag sett SP är de lite sömnpiller, däremot VNV är det alltid röjj.

    The industrial music dream-tour with Skinny Puppy and Front Line Assembly remains a dream – at least for now. Instead, Skinny Puppy join forces with 3 other respected bands for a tour of USA and Canada in November and December.

    The Alliance of Sound is the name of the 17-date tour with Skinny Puppy, VNV Nation, Haujobb and Youth Code.

  6. #6
    EBM
    EBM är uppkopplad nu
    EBMs avatar
    Senior
    Haujobb och Youth Code är mest intressant i den lineupen.

  7. #7
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av nordbeck Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Spelar de i närheten är jag sugen trots förband. Det var riktigt bra i Malmö för några år sedan. Får gåshud av deras pads.
    KB-giget var fantastiskt och Skinny Puppy är ju alltid kalas. VNV Nation däremot gör ju galoppsynt. Jag gillar inte galoppsynt. Galoppsynt är för 90-talister med plastslangar i håret, neonplatådojjor och trist attityd.

    Nu är vi värda lite kultur:


    https://youtu.be/KsjU4tYYVbY

    Vill man se det vackra flashoriginalet finns det här: http://www.simronan.com/simronan-afraid-of-swords.php

  8. #8
    deleted user
    Inte för att vara sån, men Al Jourgensen är väl ett heroinvrak nuförtiden?

    Skulle se skinny puppy vilken dag som helst, även om jag helst hade sett dem för 20-25 år sedan. Fast det visste jag ju inte då.

  9. #9
    Ralmroth74@gmail.com
    Ralmroth74@gmail.com är inte uppkopplad

    Senior
    Tråkmånsarna Front Line Assembly ska turnera med SP i stället från fjantarna VNV Nation. SP förtjänar ett bättre öde än så.

  10. #10
    AonFluX
    AonFluX är inte uppkopplad
    AonFluXs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ralmroth74@gmail.com Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tråkmånsarna Front Line Assembly ska turnera med SP i stället från fjantarna VNV Nation. SP förtjänar ett bättre öde än så.
    FLA gör ju oxå trance nuförtiden, så skillnaden är väl marginell.

  11. #11
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag gillar inte galoppsynt. Galoppsynt är för 90-talister med plastslangar i håret, neonplatådojjor och trist attityd.
    Tack Jag har alltid känt mig ensam i denna aversion, men icke alltså!

  12. #12
    saaristo
    saaristo är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tack Jag har alltid känt mig ensam i denna aversion, men icke alltså!
    +1 här alltså.

  13. #13
    Ralmroth74@gmail.com
    Ralmroth74@gmail.com är inte uppkopplad

    Senior
    JR: Ogre, do you know if Skinny Puppy will continue in your absence?
    NO: Yeah, they're working on this thing ["Cyberaktif"] with Bill Leeb --
    JR: -- who was an original member of Skinny Puppy, anyway, right?
    NO: Well, only in the sense that he was there.

  14. #14
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av saaristo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    +1 här alltså.
    Här är en till

  15. #15
    android
    android är inte uppkopplad
    androids avatar
    Veteran
    Här också!

    Förstår inte heller att deras remixer får så mycket cred. I min värld är en VNV Nation-remix av Das Ich snudd på ett skämt!
    Ta ett band som gör hyfsade melodier men tråkiga arr och ett band som gör fantastiska arrangemang men inte är så melodiösa, och så lägger du ihop det SÄMSTA från båda! Yes, en hit!

  16. #16
    deleted user
    Skinny puppy är inte vad de varit, men jag får ändå säga att de är sorgligt underskattade. cEvin Cey är ett geni när man ser till hans samlade output.

  17. #17
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    Nu hör jag att FLA har ersatt VNV nation som förband

  18. #18
    deleted user
    Undrar var du hörde det

  19. #19
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    Från min polare i Cali

    Stick och brinn

  20. #20
    deleted user
    Hehe

  21. #21
    Ralmroth74@gmail.com
    Ralmroth74@gmail.com är inte uppkopplad

    Senior
    Trent Reznor kallade FLA "uninspired bullshit" och det är bara förnamnet på VNV Nation(även om de har en mycket bra sångare och en fin låt, Stay). Men jag skulle verkligen vilja se SP live. Flera av deras nya låtar håller verkligen måttet plus att Marilyn Manson, NIN och massa andra "rippade" SP:s livekoncept(som hade vissa Alice Cooper-influenser)

  22. #22
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Jag hade en fundering på att åka till NY och se SP + FLA men det blir nog inget med det. Bättre att köpa eurocrack och göra mer fin musik med RLZ... (Som fö inspireras myket av ovan två band då de är som bäst (85-95).

    Kommer SP till europa igen är det givet!

    vNV har jag sågat rakt av direkt till sångaren... uttryckte min avsky vid ngt SAMA och får hör det emellanåt

  23. #23
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av Ralmroth74@gmail.com Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Trent Reznor kallade FLA "uninspired bullshit"
    Intressant med tanke på att Reznor stulit trummet från dig it i princip rakt av.

  24. #24
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    FLA är fan så mycket mer intressanta än NIN imo.. NIN var bra när dom kom, numera tycker jag det är rent skräp. Tactical Neural Implant är f.ö bland de bästa elektroniska album som gjorts.

  25. #25
    deleted user
    Har inte följt nåt av bandens senaste grejer. Jag kan tycka att FLA hade en OK grej på gång på state of mind, men kan fortfarande inte komma över hur de kunde släppa den med så sjukt otajt trummande.

  26. #26
    deleted user
    Lyssnar på too dark park nu bara för det. Convulsion är så jävla bra.

    downward downward downward downward shoooooores of pluto

  27. #27
    Ralmroth74@gmail.com
    Ralmroth74@gmail.com är inte uppkopplad

    Senior
    FLA nådde en topp på TNI 1992 men annars är det inget jag lyssnar på. De har ingen sång, ingen personlighet, fåniga texter om disciplin, motstånd, militarism etc. Sen är det ju så att "syntare" är den musikaliska motsvarigheten till IS och Hamas eller katolska grupper som fördömer konciliet från 1965, typ SPXX. En patetisk skara inskränkta fundamentalister som får panik av minsta lilla förändring. De gillar FLA och VNV Nation. Det är tur att SP har så bred publik.

  28. #28
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ralmroth74@gmail.com Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    FLA nådde en topp på TNI 1992 men annars är det inget jag lyssnar på. De har ingen sång, ingen personlighet, fåniga texter om disciplin, motstånd, militarism etc. Sen är det ju så att "syntare" är den musikaliska motsvarigheten till IS och Hamas eller katolska grupper som fördömer konciliet från 1965, typ SPXX. En patetisk skara inskränkta fundamentalister som får panik av minsta lilla förändring. De gillar FLA och VNV Nation. Det är tur att SP har så bred publik.
    VA?

  29. #29
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Vem ser FLA eller deras texter som ett politiska..? Du tar nog deras texter på lite väl stort allvar. Föresten är inte SP /deras lyssnare satanister då, om man nu måste låta som en 50 årig tant från 1981? (No offence) De har väl dessutom bra mycket mer melodisk sång än vad Skinny har, vad nu det skulle ha med saken att göra.

    FLA har ryckt upp sig på senare år tycker jag, de har ganska många nya låtar som är ganska lika TNI, tungt/mörkt och ändå ganska melodiskt och mäktigt.
    Senast redigerat av vurt den 2014-11-12 klockan 00:56.

  30. #30
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av What Gives? Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Skinny puppy är inte vad de varit, men jag får ändå säga att de är sorgligt underskattade. cEvin Cey är ett geni när man ser till hans samplade output.
    Digitalfixd

    Och vurt: Mer Tear Garden åt folket!

  31. #31
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av machinepop
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Digitalfixd
    Kände på mig att den skulle komma

  32. #32
    Ralmroth74@gmail.com
    Ralmroth74@gmail.com är inte uppkopplad

    Senior
    Vad jag menar är att FLAs texter mest är klichéer man klistrat ihop som låter "tufft". Band som Laibach har en klar och tydlig ide med sin musik även om de berör liknande teman.
    Nåja, det spelar ingen roll vad jag tycker eftersom det är många som gillar både FLA och SP. Deras gemensamma turné blir en njutning för alla dem. Tycker ändå att den planerade turnén SP/Ministry 2004 hade varit guld värd(Uppenbarligen var det Ogre som strulade bort den)

  33. #33
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    FLA översatt till film är ungefär underhållande pop-corn sci-fi rulle med Arnold Schwarzenegger. Lagom larvigt sådär. Laibach översatt till film är.. jag vet inte, Andrej Tarkovskij mixat med Charlie Chaplin kanske

    Båda har existensberättigande i min värld

    Machinepop: ja!!

  34. #34
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Fina filmliknelser. Tear Garden kan få vara "Eternal sunshine of the spotless mind" som jag såg senast igår.

Liknande ämnen

  1. Skinny Puppy-smakprov!
    Av skogge i forum Skivor & artister
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2013-06-17, 21:54
  2. Skinny Puppy, Fredag 6 augusti. KB Malmö
    Av Electroboy i forum Evenemang
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-08-05, 16:07
  3. Skinny Puppy - In Solvent See Tour 2009
    Av Odd Bob i forum Skivor & artister
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-08-15, 07:21
  4. Skinny Puppy video!
    Av Electroboy i forum Skivor & artister
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-02-06, 15:31
  5. Skinny puppy
    Av deleted user i forum Skivor & artister
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2004-08-02, 11:28

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •