Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: UVI Mello - Gratis Mellotron-bibliotek till UVI Workstation

  1. #1
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage

    UVI Mello - Gratis Mellotron-bibliotek till UVI Workstation

    UVI har släppt ett nytt Mellotron-bibliotek med namnet Mello (ja, jag vet, men det har inget att göra med melodifestivalen).

    Mello är gratis i 3 månader, där efter kommer det kosta $99. Mello kräver UVI Workstation, vilken också är gratis. Där emot kräver Mello att man har en iLok. Just nu har UVI en kampanj där, om man köper en iLok från dem så får man en till godo på samma belopp. Alltså får man iLoken gratis om man ändå planerar att köpa något från dem.


    https://youtu.be/FhVdyOsMxfY

    Bifogad fil 49226Bifogad fil 49227Bifogad fil 49228
    Features
    ◆ Pristine and comprehensive sample library from 3 original machines
    ◆ Mixable key and mechanical noise for authentic experience
    ◆ Switchable keyboard range (original or extended)
    ◆ Stereo modes including custom unison
    ◆ Switchable multimode filter with cutoff and resonance
    ◆ ADSR envelopes for amplitude and filter with velocity sensitivity
    ◆ 3-band EQ with sweepable mid frequency
    ◆ Built-in SparkVerb
    ◆ Analog-modeled tape delay
    För mer info besök http://www.uvi.net/en/vintage-corner/mello.html

  2. #2
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran
    Rätt snygg mjukvara

  3. #3
    Clase
    Clase är uppkopplad nu
    Clases avatar
    Veteran
    Det låter ju faktiskt ganska bra. Dock har jag redan en iLok och vette 17 om jag behöver en till egentligen... Det kostar $45 att köpa en iLok av dem så det känns ju inte riktigt gratis ändå.

    Jag kommer dock slå till ändå tror jag. UVI Workstation är en bra plattform och att jag inte har ett ordentligt mellotronbibliotek är ju bara synd och skam med tanke på den skrammelpop jag brukar göra på fritiden...

  4. #4
    rymdeko
    rymdeko är inte uppkopplad

    Veteran
    Låter rent. Fast det kanske bara var i videon?

    Snyggt interface och säkert ett bra köp. Men jag kan ändå inte låta bli att gnälla lite. För det första; ILok... För det andra bra mellotronsamplingar finns att hitta gratis numera och de är ju inte precis svårmappade i valfri sampler. Vad mer kan man göra liksom? Alltså... Mellotron låter underbart men det finns redan för de som vill ha i sin sampler. Hade hellre sett att de gjort en mjukis Orchestron t.ex.

    Själv kör jag på Super Manetron till iPad. Har man en iPhone eller en iPad så är den ett givet köp.
    Senast redigerat av rymdeko den 2013-09-08 klockan 08:56.

  5. #5
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Just nu behöver du inte köpa den. Den är gratis. Ja, den kräver iLok. Men om mam redan har en så spelar det ju inte så stor roll. Personligen gillade jag denna versionen. Den kan låta både hyfsat skitigt och rent. De är duktiga på att göra ljudbibliotek.

    Har man den i iPaden kan man inte ladda upp 4st och stapla dem på varandra om man vill. Om man nu inte råkar ha 4 iPad vill säga.

  6. #6
    rymdeko
    rymdeko är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Just nu behöver du inte köpa den. Den är gratis. Ja, den kräver iLok. Men om mam redan har en så spelar det ju inte så stor roll. Personligen gillade jag denna versionen. Den kan låta både hyfsat skitigt och rent. De är duktiga på att göra ljudbibliotek.

    Har man den i iPaden kan man inte ladda upp 4st och stapla dem på varandra om man vill. Om man nu inte råkar ha 4 iPad vill säga.
    Hej. jag sa inte att produkten var dålig. Den är säkert kanonbra.

  7. #7
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av rymdeko Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hej. jag sa inte att produkten var dålig. Den är säkert kanonbra.
    Hehe, nej, det vet jag. Lät bara som att du trodde man behövde köpa den. Sen ville jag säga vad jag tyckte om den. Gillar UVIs produkter.

  8. #8
    rymdeko
    rymdeko är inte uppkopplad

    Veteran
    Det som brukar reta mig med mellotron vst:er(?) är att ingen av dem fixar den där goa "aftertouch"-grejen som de riktiga instrumenten har. Vad jag vet är det bara Mellotrons egen digitala som fixar det. Det blir sådan schysst effekt när man trycker lite extra på tangenterna iaf. Hade nästan hellre sett det i M-tron och denna än det andra lullet de ger oss. Lite mer svaj och ojämnheter hade också gjort det mer autentiskt. Men då hade det väl blivit dyrare än -> £135 (som M-tron kostar).

    Jaja. Vad gnäller jag för egentligen? Bara kul med mer mellotron till folket.

  9. #9
    Clase
    Clase är uppkopplad nu
    Clases avatar
    Veteran
    Jag är tydligen inte snubben med koll på läget... nåväl. Nu är licensen sparad på mitt iLok-konto och Mello är påväg ned till min dator. Tack så mycket för tipset! Det händer att jag kikar in på deras sida för jag är så sugen på deras IRCAM solo instruments, men det verkar aldrig vara på rea tyvärr...

    Hursomhelst: Tack så mycket för tipset!

  10. #10
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    För de som missade Mello förra gången den gavs bort så finns det nu en chans igen. Beat Magazin bjuder på Mello. Lägg till Mello i varukorgen och använd koden FREEMELLO vid utcheckning så får ni den gratis. Gäller fram till 26:e oktober.

    http://www.uvi.net/store

Liknande ämnen

  1. Intresse av Yamaha PSR-75 sample bibliotek?
    Av netlas i forum Övriga instrument
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-08-10, 18:18
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-06-19, 18:38
  3. Traxxpad - Sampler workstation till PSP
    Av Jätten i forum Nyheter
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-14, 17:08
  4. Frinika - GRATIS "Complete music workstation"
    Av Zwopper i forum Övrig mjukvara
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-05-23, 19:20
  5. Emax 2 ljud bibliotek??
    Av Muhis1 i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-22, 23:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •