Sidan 16 av 26 FörstaFörsta ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... SistaSista
Resultat 901 till 960 av 1518

Ämne: Värderingstråden med priskoll

  1. #901
    aabbcc
    aabbcc är inte uppkopplad
    aabbccs avatar
    Senior
    Är 3000kr för en 606 i till synes fint skick men som inte startar för mycket? (Räknar med att själv kunna reparera den).

  2. #902
    cloffe
    cloffe är inte uppkopplad
    cloffes avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Vad kostar en Nord Drum 2 med pads?

  3. #903
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av cloffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad kostar en Nord Drum 2 med pads?
    Med pads skulle jag ge fyra-4500, utan pads hade jag kunnat tänka mig att 3-3500 är normalt. 3 är ett bra pris för köparen, 3.5 medium, 4 bra för säljaren. Utan pads då. Ligger en ute på vend som h*n vill ha fyra för, den ska prutas ner minst 500 för att man inte ska ha betalat för mycket anser jag.
    Har sett de gå för under 3 (utan p) och det hade jag gärna köpt en för.

  4. #904
    Daionsavage
    Daionsavage är inte uppkopplad
    Daionsavages avatar
    Senior
    Mpc 1000 med maxat arbetsminne. Ungefär vad kan man förvänta sig att få för en sån?

  5. #905
    Aerobics
    Aerobics är inte uppkopplad

    Senior
    beggat uad apollo 16 mk2 utan pluggar? någon som har koll på vad dem har för säljhistorik?

  6. #906
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    EES MIDI-CV7 - ett 7-kanalers midi/cv interface i 1U rack. Man kan använda de 7 cv-utgångarna till vad som helst, de är inte låsta till något.

    Vad tror ni är rimligt pris? Det är ju helt okänt, men MPU101 t.ex går ju på 3-4k, samma med Kenton PRO-4 och dessa är väl i det närmaste man kommer i jämförelse.

  7. #907
    waveterm
    waveterm är inte uppkopplad
    waveterms avatar
    Veteran
    Svårare att sälja ja men alla gånger värd samma som Kenton Pro-2000 eller t.ex Encore’s motsvarighet.

    Vill du sälja den eller ska du köpa ?

  8. #908
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Nä jag säljer den, tror jag gav ca 3k för en herrans massa år sedan.

    Men jag tror också t.ex. PRO2000 är en bra jämförelse. Då är ju detta resor bättre. Tack för input!

  9. #909
    eangman
    eangman är inte uppkopplad
    eangmans avatar
    Veteran
    Vad går en hygglig Kawai SX-240 med bytt batteri för nuförtiden? De är ju inte helt vanliga så det finns inte så mycket data att gå på.

  10. #910
    jocke31
    jocke31 är inte uppkopplad

    Senior
    Inte riktigt en synth, men vad tror ni ett Leslie 770 inkl preamp bör kosta nuförtiden?

  11. #911
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av eangman Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad går en hygglig Kawai SX-240 med bytt batteri för nuförtiden? De är ju inte helt vanliga så det finns inte så mycket data att gå på.
    Jag sålde en Teisco SX240 + Stereoping controller till en snubbe i Tyskland för 12k. Men den var ju inte direkt lättsåld för det priset. Senaste Tauntec-firmware också.

    Sverige kanske 9-10k ca. Men just grejer som inte är så "ikoniska" känns mer och mer svårsålda faktiskt. Medan "kändisarna" går hur fort som helst till vilka priser som helst.

  12. #912
    eangman
    eangman är inte uppkopplad
    eangmans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Lackan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag sålde en Teisco SX240 + Stereoping controller till en snubbe i Tyskland för 12k. Men den var ju inte direkt lättsåld för det priset. Senaste Tauntec-firmware också.

    Sverige kanske 9-10k ca. Men just grejer som inte är så "ikoniska" känns mer och mer svårsålda faktiskt. Medan "kändisarna" går hur fort som helst till vilka priser som helst.
    Tack för infon. Jag såg att det gick ett par här 2017 och då gick de för 6-7000. Vend-exemplar har gått mellan 6-8000. Men jag tänker lite som du. Jag vet ju att om jag skaffar en sådan här så kommer jag att göra mig av med den efter ett tag och då kan det bli kärvt att bli av med den utan större förlust om man betalt för mycket när man skaffade den. Skumt det där med att inte allt som är ovanligt är eftertraktat...

  13. #913
    deadbeats avatar
    Veteran
    Vart i pris ligger Pro~One samt Juno-106/6 numera?

  14. #914
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av deadbeat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vart i pris ligger Pro~One samt Juno-106/6 numera?
    Jag sålde en Pro~One i somras här i sverige för 14. Den var fin, renoverad och fullt fungerande. Jag hade två-tre intressenter på kö, så det kändes inte som ett ohemult pris.

    Juno106 har jag sämre koll på, men om den fungerar och är fin är väl inte 10-12 omöjligt?

    Men där är det ju alltid det där med rösterna som spökar. IMO känns en 106'a lite mer som gambling jämfört med t.ex. 6 eller 60.

    Citat Ursprungligen postat av eangman Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tack för infon. Jag såg att det gick ett par här 2017 och då gick de för 6-7000. Vend-exemplar har gått mellan 6-8000.
    Det låter nog absolut troligt ja.

    Som sagt hade min en Stereoping controller för 2.000:- med i köpet. Plus nya firmware.

  15. #915
    Fluster
    Fluster är inte uppkopplad
    Flusters avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Är 6500 för en mono Evolver keyboard encoderversionen ok pris?

  16. #916
    gronas
    gronas är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Vad är en Juno-106 värd idag?
    Jag har en i fint skick. Inga repor alls på panelen, lite under i träet. Och lite på plastsidorna. Locket till displayen e borta konstigt nog, och programmbytarknapparna börjar bli lite mörkblåa (aldrig sett förut).
    Hur är värdet på en Juno-106 i detta skick?

    //jonas

  17. #917
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    9-10 papp säger jag.

  18. #918
    12345678
    12345678 är inte uppkopplad

    avslutat konto
    Citat Ursprungligen postat av Lackan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag sålde en Pro~One i somras här i sverige för 14. Den var fin, renoverad och fullt fungerande. Jag hade två-tre intressenter på kö, så det kändes inte som ett ohemult pris.
    Tror det kommer gå nedåt efter Behringers release senare i år.
    Samma utveckling som MS-20 och Arp odyssey haft efter Korgs releaser.
    Ska man sälja kanske det bör vara nu?

  19. #919
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Har oddyn verkligen gått ned?

  20. #920
    Bobisch
    Bobisch är inte uppkopplad
    Bobischs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har oddyn verkligen gått ned?
    Jag behåller min även om den är värd 0 : D

  21. #921
    Daionsavage
    Daionsavage är inte uppkopplad
    Daionsavages avatar
    Senior
    Jag funderar på att släppa min MS-20M. Är 8k för mycket?

  22. #922
    Daionsavage
    Daionsavage är inte uppkopplad
    Daionsavages avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Smedberg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tror det kommer gå nedåt efter Behringers release senare i år.
    Samma utveckling som MS-20 och Arp odyssey haft efter Korgs releaser.
    Ska man sälja kanske det bör vara nu?
    Det finns fortfarande de som hävdar att allt Behringer gör är skit, de kanske bara skyddar sina investeringar, men om de får rätt och Boogarna och Bro-0nesarna börjar paja om några år... vad händer då?

  23. #923
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Smedberg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tror det kommer gå nedåt efter Behringers release senare i år.
    Ja låter den så bra som Juno-choruset lär det bli en riktig Pro~One-dödare.

    Men skämt åsido; jag tror också att originalet kommer få stryk. Men det handlar mer om att de som verkligen vill ha en original P1 redan har en.

    Och de som bara vill ha en ball monosynt köper en Behringer.

    Tidigare när jag sålt grejer har det kommit många och tittat (oftast lite yngre snubbar) som egentligen bara velat ha en ball synt med många rattar. Och före klon-hysterin var det ju bara vintage att välja på. Så de var tvungna att välja P1, MP4 eller MS20 osv.

    Men nu har de ju en shitload att välja på under 5k som för dom fyller behovet och funkar minst lika bra.

  24. #924
    12345678
    12345678 är inte uppkopplad

    avslutat konto
    Citat Ursprungligen postat av Daionsavage Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det finns fortfarande de som hävdar att allt Behringer gör är skit, de kanske bara skyddar sina investeringar, men om de får rätt och Boogarna och Bro-0nesarna börjar paja om några år... vad händer då?
    De repareras eller går på garanti?
    Eller så köper man en ny igen? (Är ju inga enorma summor vi talar om)
    Ligger de i en prisklass under 5000 är det ju troligen inte värt att reparera?
    Lite skillnad på dagens vintage som betingar högre andrahandspris...
    Finns en underhållskostnad i vintage, de pajar också.
    Senast redigerat av 12345678 den 2019-02-07 klockan 07:03.

  25. #925
    12345678
    12345678 är inte uppkopplad

    avslutat konto
    Citat Ursprungligen postat av Lackan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja låter den så bra som Juno-choruset lär det bli en riktig Pro~One-dödare.

    Men skämt åsido; jag tror också att originalet kommer få stryk. Men det handlar mer om att de som verkligen vill ha en original P1 redan har en.

    Och de som bara vill ha en ball monosynt köper en Behringer.

    Tidigare när jag sålt grejer har det kommit många och tittat (oftast lite yngre snubbar) som egentligen bara velat ha en ball synt med många rattar. Och före klon-hysterin var det ju bara vintage att välja på. Så de var tvungna att välja P1, MP4 eller MS20 osv.

    Men nu har de ju en shitload att välja på under 5k som för dom fyller behovet och funkar minst lika bra.
    Precis, tror att det fortfarande kommer finnas de som uppskattar vintage (i huvudsak samlare) men att den stora massan inte längre konkurrerar om dessa.
    Antalet spekulanter kommer minska.

  26. #926
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Lite off-topic här nu, men ändå:
    Precis det jag menade med 10000-kronorssegmentet. Detta var syntar som för inte alltför länge sedan kostade 3000-5000 och låg inom sparandets avstånd även för fattiga tonåringar. Nu får de fabriksnytt med rattar och garanti för samma pengar, inte så konstigt att det påverkar vintagemarknaden.
    Men uppenbarligen var t ex MS-20 mer känslig och kanske en större dröm för många än vad ARP Odyssey var eftersom MS-20-priserna tog en större smäll av nytillverkningen. Jag tror inte heller att Boogen egentligen konkurrerat med en vintage MiniMoog eftersom det blir mer tydligt vari prisskillnaden ligger när man ser, känner och hör dessa. Återigen är den taktila återkopplingen en faktor vi ofta glömmer.

    Min teori framöver är att av de maskiner Behringer hintat om så tror jag t ex inte att Octave Cat skulle falla som en sten, eftersom den inte varit allas våta dröm och OSC OSCar skulle snarare hamna i samma roll som MiniMoogen, dvs många handlar men de som vill ha originalen köper eller behåller dessa.

  27. #927
    android
    android är inte uppkopplad
    androids avatar
    Veteran
    Instämmer. Om de släpper en OSCar som låter bra kommer jag att få väldigt svårt att låta bli (eftersom det är en vit val som är närmast ouppnåelig för mig pga pris och "ömtålighet"/servicebehov). Annars är jag väldigt osugen på klonarmén...

  28. #928
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Roland SH-101 är nog svarte petter just nu. Även Ody original och MS20 har ju de facto gått ner, till och med rejält. Hur Pro-One kommer stå sig vet vi ju inte riktigt förrän man får höra Berras.

  29. #929
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur Pro-One kommer stå sig vet vi ju inte riktigt förrän man får höra Berras.
    Det spelar ingen roll hur den låter. Billig ball pryl med många rattar gör att 50% av de som tidigare funderade på ett original blir nöjda och glada och hellre köper en Berra.

    Vilket gör att P1 också droppar. Ljudet har extremt lite med detta att göra.

    @mpop; Odyssey har ju tagit större smäll än vad MS20 gjort imo. Innan alla kloner låg ju Ody kring 19-20 och en Whiteface ännu mer. Nu Verkar det ju gå att hitta ett original för under 15.

  30. #930
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Lackan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    @mpop; Odyssey har ju tagit större smäll än vad MS20 gjort imo. Innan alla kloner låg ju Ody kring 19-20 och en Whiteface ännu mer. Nu Verkar det ju gå att hitta ett original för under 15.
    Såpass... jag är helt enkelt en knarrig vintagegubbe som helt missat den detaljen.

    *knarr, knarr*

  31. #931
    Fluster
    Fluster är inte uppkopplad
    Flusters avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Daionsavage Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag funderar på att släppa min MS-20M. Är 8k för mycket?
    Jag skulle säga 9,5-10 kkr. Tillverkades ju bara i 1000 ex och anses ju vara den bästa ms-20an som tillverkats. Inte under 9 iaf. Och så beror det på om sq1 följer med.

  32. #932
    Bobisch
    Bobisch är inte uppkopplad
    Bobischs avatar
    Veteran
    Vad är följande synthar värda?
    (Helst med MIDI-modd)

    Alisa 1387
    Estradin Altair 231
    Aelita
    Tiracon 6V (har MIDI som standard)

  33. #933
    Daionsavage
    Daionsavage är inte uppkopplad
    Daionsavages avatar
    Senior
    Tack! Då ska vi se om min ekonomi inte vänder snart... annars får den gå.

    Citat Ursprungligen postat av Fluster Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag skulle säga 9,5-10 kkr. Tillverkades ju bara i 1000 ex och anses ju vara den bästa ms-20an som tillverkats. Inte under 9 iaf. Och så beror det på om sq1 följer med.

  34. #934
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Bobisch Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad är följande synthar värda?
    (Helst med MIDI-modd)

    Alisa 1387
    Estradin Altair 231
    Aelita
    Tiracon 6V (har MIDI som standard)
    Jag köpte Altair i höstas, i Sverige och med midimod. Gav 6500 tror jag vi landade på... i det häradet iaf.
    Jag blev med Aelita (från tyska Ebay, 2017 tror jag det var) och installerade själv midi, gav väl 6000 för den tror jag och 500 för midikitet.

    Alisa har CV/gate, men det vet du kanske?
    Tiracon har jag inte sett till salu på evigheter.

  35. #935
    Bobisch
    Bobisch är inte uppkopplad
    Bobischs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag köpte Altair i höstas, i Sverige och med midimod. Gav 6500 tror jag vi landade på... i det häradet iaf.
    Jag blev med Aelita (från tyska Ebay, 2017 tror jag det var) och installerade själv midi, gav väl 6000 för den tror jag och 500 för midikitet.

    Alisa har CV/gate, men det vet du kanske?
    Tiracon har jag inte sett till salu på evigheter.
    Tack!

  36. #936
    JNL
    JNL är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Jag har en MFB-FilterBox som jag tänker sälja, hur mycket kan tänkas vara rimligt att begära för den?

  37. #937
    Bobisch
    Bobisch är inte uppkopplad
    Bobischs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Frengus Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En old school ms-20 då? Tysta varianten som inte brusar. 110v med puck. Trodde de låg på 12 men de som varit/är till salu här på 99an för de pengarna verkar svårsålda. Är det de nya "billighets" varianterna som dödat efterfrågan?
    Aaahhh jag har just förvärvat en MS20 (gammal skola)
    Hur ser man om man håvat in en som brusar eller inte brusar?

  38. #938
    Matte B
    Matte B är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna

    Hjälp med ungefärlig värdering

    Hej!

    Bantar ner synthriggen och funderar på vad som är ett skäligt styckepris att sälja några instrument för. Ide'er mottages tacksamt! Gäller dessa:

    Ensoniq Mr. Rack

    Yamaha TG-500 med extra minne

    Vita desktop-Blofeld med expansionen inbyggd

    Emu Proteus 2000 med tre extra expansioner

    Korg Tr-Rack

    Ensoniq Mr-61 (sliten)

    Tack! / Mats

  39. #939
    ricard
    ricard är inte uppkopplad
    ricards avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Matte B Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vita desktop-Blofeld med expansionen inbyggd
    2700:- skulle jag säga. Lite mindre om den saknar originallåda och/eller det är encoderknas.

    Emu Proteus 2000 med tre extra expansioner
    Det beror väldigt mycket på vad det är för expansioner. Vintage Pro -kortet går t ex för ohemult mycket pengar, medan X-Lead är mer överkomligt. Jag köpte en Proteus 2000 för några år sedan för 1000:- för att komma åt Composer-kortet, men jag tror att priset är omkring det dubbla idag. Räkna med 1000:- för de vanliga expansionerna, 2-3 gånger mer för de mer eftertraktade.

  40. #940
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    TR-rack.. tyvärr lite. Hade en själv. Tog lång tid att få såld. 1000-1500kr inkl frakt

  41. #941
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    [admod]

    Flyttade in tre inlägg från separat tråd.

  42. #942
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Jag skulle nog inte säga att 1000:- är max för en Proteus 2k. Men med tre expansionskort så kan du kanske få 1250:-

  43. #943
    oszkar
    oszkar är inte uppkopplad
    oszkars avatar
    Senior
    Hittat en nord modular g1 rack på facebook, ommålad i vitt, tydligen proffjobb (pulverlack) dessutom är det en 99a som säljer så känns kosher.

    3500 ink frakt är väl ändå ett okej pris även om jag är fattig student? Jag har så in i helvetes gas!
    Kul/bra synth? Ok pris?

    ej exoanderad och utan rackvinklar som jag så gärna ville ha....
    Har sovit på saken nu och är väl inte jätteförtjust i den vita färgen utan grafik dessutom, kommer glömma knapparnas funktioner juh
    Senast redigerat av oszkar den 2019-02-19 klockan 10:18.

  44. #944
    Jugendtanz
    Jugendtanz är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Har diskuterats tidigare: finns/fanns det två dyra + defekta Korg Trident ute på Tradera.

    Edit: Nu är det bara en:

    https://www.tradera.com/item/301975/...-ej-fungerande


    Då undrar jag vad en fungerande MK1 med bytt batteri kan tänkas kosta (utan MIDI), på ebay ligger den ändå på runt 3000€ (servad), vilket man säkert inte får, eller?

    Den här med MIDI gick för 1766€. så kanske där nånstans?

    https://www.ebay.de/itm/Korg-Trident-MIDI-mod-Excellent-condition/283342601881?hash=item41f888fe99:g:~1gAAOSwK1Rb-~gJ

  45. #945
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Ok. En vit parker fly med en del sprickor i lacken. Vissa lagade (fult). I övrigt bra skick, elektronik och banden osv. En sån original, från typ 95. Den är fantastisk att spela på men för bra för mig :-)

  46. #946
    realpolitik
    realpolitik är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Lite nisch, men nån som har koll på rimliga priser på romkort till korg ddd-1? Tänkte köpa fyra stycken av en snubbe (e-drums 1, latin 1, gated reverb 3 samt rock 3) och får komma med prisförslag för alla fyra. De varierar nå jävulskt på ebay, men vet att han köpte de plus maskinen för typ 1500 för ett tag sen. 500 spänn för alla fyra, är det otrevligt lågt bud? Tack på förhand, hörni

  47. #947
    visionfactory
    visionfactory är inte uppkopplad
    visionfactorys avatar
    Veteran
    Vad är ett rättvist pris på en beg Virus TI2 Polar eller Key idag ?

  48. #948
    luegoods
    luegoods är inte uppkopplad
    luegoodss avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Vad ligger en LinnDrum på dessa dagar?

  49. #949
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av luegoods Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad ligger en LinnDrum på dessa dagar?
    Kring 20-25 gissar jag, beroende på skick och midi. DMX ligger ju kring 15 eller strax över, och Linndrum någon femma till.

    Mellan tummen och pekfingret. Har inte sett någon till salu i Sverige på lääänge...

  50. #950
    BadPixel
    BadPixel är inte uppkopplad
    BadPixels avatar
    Veteran
    Hur mycket kan det vara värt att lägga på en Korg Karma idag? (Frågar åt en bekant )

  51. #951
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    varje gång jag läser rubriken till denna tråd förundras jag över att den inte är låst pga politiskt innehåll

  52. #952
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av BadPixel Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur mycket kan det vara värt att lägga på en Korg Karma idag? (Frågar åt en bekant )
    Fem tusen spänn eller strax under? Fyra och ett halvt? Den är väl inte speciellt vanlig i Sverige, tror inte den sålde särskilt bra. Fin synth dock om man orkar sätta sig ner och skruva ljud. Var faktiskt nära att köpa en när den kom men det drog ut på tiden och så blev det en Oasys i stället.

  53. #953
    luegoods
    luegoods är inte uppkopplad
    luegoodss avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Lackan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kring 20-25 gissar jag, beroende på skick och midi. DMX ligger ju kring 15 eller strax över, och Linndrum någon femma till.

    Mellan tummen och pekfingret. Har inte sett någon till salu i Sverige på lääänge...
    Okej, misstänkte något sånt. Ligger en för 35k på 4sound gbg.. Verkar ju liiiiiiiiiiite

  54. #954
    Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    Såg en för 46k utomsocknes nyligen. Med Forat MIDI fabriksfittat.. så drar väl så klart upp några tusen. Men +20k skulle jag tro - är vad jag sett dem för när jag sett dem här i landet. Sen så klart dyrare när de är i fint skick.

  55. #955
    luegoods
    luegoods är inte uppkopplad
    luegoodss avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Frengus Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Såg en för 46k utomsocknes nyligen. Med Forat MIDI fabriksfittat.. så drar väl så klart upp några tusen. Men +20k skulle jag tro - är vad jag sett dem för när jag sett dem här i landet. Sen så klart dyrare när de är i fint skick.
    Jaa men såldes den för det priset? Såg en privatperson som lade ut för 25k sen sålde jam nyservade för 27k. Låter ju rimligt med 20-25k beroende skick och MIDI som sagt. Har så otur med såna här grejer. När jag letade i forumet har folk sålt för under 10k bara för 5år sen ungefär.. vad händer

  56. #956
    hairofthedog
    hairofthedog är inte uppkopplad
    hairofthedogs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Lackan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    @mpop; Odyssey har ju tagit större smäll än vad MS20 gjort imo. Innan alla kloner låg ju Ody kring 19-20 och en Whiteface ännu mer. Nu Verkar det ju gå att hitta ett original för under 15.
    Var de verkligen så jävla dyra?

  57. #957
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av hairofthedog Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Var de verkligen så jävla dyra?
    Ja, speciellt de vita. Över 20 lätt.

    Jag köpte en svart/orange för 19 och sålde den något år senare för samma. Fyndade sedan en trasig krockskadad svart/guld för 13. Men det var massa jobb med den.

    Detta var ca 2014-15 - före the age of clones.

  58. #958
    hairofthedog
    hairofthedog är inte uppkopplad
    hairofthedogs avatar
    Veteran
    Sålde en krånglande svartguldig för 11 lax tror jag. Eller var det 9. Minns ej. Detta var 2015, tror jag.

    - - - Updated - - -

    Tror jag.

  59. #959
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    hur ligger pg-200 (roland programmern) idag i bra skick?

  60. #960
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av my03 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    hur ligger pg-200 (roland programmern) idag i bra skick?
    Kring 3 eller däröver tyvärr. Såg en på tyska bejjen som i auktion landade på 4.

    Jag följer PG200 lite halvslött eftersom jag av nostalgiska skäl hoppas på att hitta en billig PG+JX igen någon gång. Men det händer aldrig...

Liknande ämnen

  1. RE-101 priskoll
    Av hairofthedog i forum Effekter
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-31, 12:08
  2. Priskoll Pro-1
    Av synthmicke i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-09-20, 01:01
  3. Priskoll: Akai Ax-60
    Av synthpälle i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-05-13, 18:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •