Sidan 25 av 26 FörstaFörsta ... 15 21 22 23 24 25 26 SistaSista
Resultat 1 441 till 1 500 av 1515

Ämne: Värderingstråden med priskoll

  1. #1441
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av nidas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har dålig koll på Roland TR-909 priser... kan ju se vad de säljs för på reverb... men vad går de för här i Sverige typ?
    Kan säga att jag är tveksam till att de säljs för de priserna Reverb anger.

    Jag lade ut min för 4800 € på Reverb i våras när jag behövde deg, lät den ligga någon månad - inte ett enda svar eller skambud ens. Jag tror personligen inte de säljs för över 50kSEK, snarare närmare 40-45kSEK - och killgissar på mindre än en 808.

    EDIT/ Som holy skriver:

    Citat Ursprungligen postat av holy Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Verkar snarare röra sig kring 40-45k vid privat försäljning på de jag vet som faktiskt sålts senaste året eller två - Musikbörsen i Gbg har tagit 59k varje gång de haft en inne (med viss prutmån). Skulle säga att 110v om något sänker värdet något.

    Vidare är min upplevelse att 808 och 909 ligger väldigt nära varandra prismässigt, om inte identiskt, just nu.

  2. #1442
    Albedo
    Albedo är uppkopplad nu
    Albedos avatar
    Veteran
    Min Jupiter 4 blir inte mycket använd i min "Vangelis" studio tyvärr.
    Blir nästan enbart CS-60 nuförtiden.

    Men svårt att prissätta den nu tycker jag.
    Fint skick och med MIDI. Tidiga filtret.
    Ser att Musikbörsen Gbg säljer en i risigt tejpat skick för 49 900:-.

  3. #1443
    Peter70
    Peter70 är inte uppkopplad
    Peter70s avatar
    Veteran
    Halloj. Har försökt hitta vad Nord Modular G1 key ligger på. Ska man tro på Reverb ligger de mellan 14 000 och 64 000 kronor men i övrigt är det svårt att hitta något. Vill påminna mig att den är expanderad med väska och originalmanual. Vad säger ni, vad känns som ett relevant pris på en sådan idag?

  4. #1444
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Har du kollat sålda priser där? 64000 har jag svårt att tro att någothar sålts för.

  5. #1445
    mush
    mush är uppkopplad nu
    mushs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har du kollat sålda priser där? 64000 har jag svårt att tro att någothar sålts för.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Screenshot_2023-08-28-13-56-51-95_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg 
Visningar:	42 
Storlek:	414,9 KB 
Id:	114489

    Dkk, så x1,6

  6. #1446
    Peter70
    Peter70 är inte uppkopplad
    Peter70s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har du kollat sålda priser där? 64000 har jag svårt att tro att någothar sålts för.
    Haha, nä det hade jag såklart inte. Nåväl, tack båda då känns det lite mer relevant med Reverbs priser gissar jag.

  7. #1447
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Vad får man ge för olika Machinedrum-varianter idag? MKI, MKII, UW?

  8. #1448
    Kalle2000
    Kalle2000 är inte uppkopplad

    Senior

    MidiNes, Vettigt pris?

    Vettigt pris för MidiNes i bra skick?

  9. #1449
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Antagligen hee-e-elt fel forum, jag vet, men jag tar en rövare:

    En pensionerad f.d arbetskamrat vill skänka mig en elgitarr han inte använder nu när han ska sälja huset och flytta till mindre. Han tror den är värd en tusing, så han vill kvitta det hela mot några öl och en bowlingkväll.

    Men jag är rädd att den kan vara värd lite mer än så eftersom den är vintage, från slutet av 70-talet.

    Finns det någon här som kan hjälpa mig med en hygglig gissning på värdet?

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Harmony-1.jpg 
Visningar:	93 
Storlek:	584,6 KB 
Id:	114939

  10. #1450
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Lackan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Antagligen hee-e-elt fel forum, jag vet, men jag tar en rövare:

    En pensionerad f.d arbetskamrat vill skänka mig en elgitarr han inte använder nu när han ska sälja huset och flytta till mindre. Han tror den är värd en tusing, så han vill kvitta det hela mot några öl och en bowlingkväll.

    Men jag är rädd att den kan vara värd lite mer än så eftersom den är vintage, från slutet av 70-talet.

    Finns det någon här som kan hjälpa mig med en hygglig gissning på värdet?

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Harmony-1.jpg 
Visningar:	93 
Storlek:	584,6 KB 
Id:	114939
    Dra ett mail till info@vintage-guitars.se och fråga. Det är Oscar Guitars i Stockholm som säljer gitarrerna åt Vintage Guitars och har sålt liknande modeller.
    http://www.vintage-guitars.se/A4072798.php
    http://www.vintage-guitars.se/A4058523.php

    Så kan de säkert hjälpa till med värderingen.

    Här är deras butikshemsida https://www.oscarguitars.se/sv/

  11. #1451
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Grymt tips, stort tack! Dom hade t.om en formulär-sida där man bara skrev in sina uppgifter och bifogade bilden på det man ville sälja/trejda. Grym sida!

  12. #1452
    holy
    holy är inte uppkopplad

    Senior
    Värderingen ligger inte helt fel - en butik skulle säkert kunna testa att begära 3-4000, men privat nån tusing eller två.
    Generellt står les paul-kopior med skruvad hals väldigt lågt i värde.

  13. #1453
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Lackan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Antagligen hee-e-elt fel forum, jag vet, men jag tar en rövare:

    En pensionerad f.d arbetskamrat vill skänka mig en elgitarr han inte använder nu när han ska sälja huset och flytta till mindre. Han tror den är värd en tusing, så han vill kvitta det hela mot några öl och en bowlingkväll.

    Men jag är rädd att den kan vara värd lite mer än så eftersom den är vintage, från slutet av 70-talet.

    Finns det någon här som kan hjälpa mig med en hygglig gissning på värdet?

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Harmony-1.jpg 
Visningar:	93 
Storlek:	584,6 KB 
Id:	114939
    Snygg var den i alla fall, för att vara en les paul. Kollade vend lite snabbt och Harmony Les Paular verkar gå för ~2600. Med tanke på dålig krona och reverbs avgifter är väl en tusing inte jättelångt off? Men beror ju på skick och hur bra ex det är (halsen, banden, sånt).

    Svårt att säga med sånt gammalt udda, det måste väl finnas en köpare. Och det är ju betydligt enklare att hitta på reverb verkar det som.

  14. #1454
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av holy Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Värderingen ligger inte helt fel - en butik skulle säkert kunna testa att begära 3-4000, men privat nån tusing eller två.
    Generellt står les paul-kopior med skruvad hals väldigt lågt i värde.
    Grym feedback, stort tack. Exakt den typen av kunskap jag själv saknar men hoppades på att hitta här.

    Då accepterar jag budet om att byta gitarren mot en blöt bowlingkväll den är djäkligt fin och skön att spela på (<- mitt noob-intryck iaf) och jag har länge suktat efter en gitarr för att äntligen lära mig spela lite mer på riktigt än mina tvåsträngars hårdrocks-fuskbarré.

    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Snygg var den i alla fall, för att vara en les paul. Kollade vend lite snabbt och Harmony Les Paular verkar gå för ~2600.
    Ja, den är riktigt fin, mycket bra skick. Så den blir en keeper tror jag.

  15. #1455
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Lackan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Grym feedback, stort tack. Exakt den typen av kunskap jag själv saknar men hoppades på att hitta här.

    Då accepterar jag budet om att byta gitarren mot en blöt bowlingkväll den är djäkligt fin och skön att spela på (<- mitt noob-intryck iaf) och jag har länge suktat efter en gitarr för att äntligen lära mig spela lite mer på riktigt än mina tvåsträngars hårdrocks-fuskbarré.


    Ja, den är riktigt fin, mycket bra skick. Så den blir en keeper tror jag.
    Kul! Blir lite avis, så charmigt med gamla grejer. Den såg charmig ut.

    - - - Updated - - -

    Och spela gitarr är ju skitkul så det är ju extra bra! Man ska gilla sitt instrument. Helst. Blir roligare då

  16. #1456
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av holy Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Värderingen ligger inte helt fel - en butik skulle säkert kunna testa att begära 3-4000, men privat nån tusing eller två.
    Generellt står les paul-kopior med skruvad hals väldigt lågt i värde.
    Ja, ungefär såhär:
    Rätt märke (Greco, Fernandez, Burny etc) + Les Paul + limmad hals + sent 70-tal/tidigt 80-tal = 6000-9000 beroende på modell och skick.
    Fel märke (Harmony, Duke, Hondo) + Les Paul + skruvad hals + sent 70-tal/tidigt 80-tal = 1500 - 2500 kr, åter beroende på modell och skick.

    Om skicket är OK (rak hals, banden behöver inte bytas, går att intonera, elektroniken funkar felfritt), så skulle jag säga att 1000 kr är för lite, men att 1500 - 2000 är OK. Lägg på en femhunka för tidstypiskt fodral i bra skick.

  17. #1457
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Jo, visst, tusen är ju billigt! Jag räknade in tålamodet också. Flytt och gubbe och så :-)

    - - - Updated - - -

    Men inte en blåsning kanske.

  18. #1458
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Jo. Och det ska väl sägas att långt ifrån alla gamla Harmony funkar felfritt! Den kan lika gärna vara värd mer som ved. (Och det värdet är nog inte så högt. Vet inte om det gäller alla modeller, men en del hade åtminstone kropp av plywood...)

  19. #1459
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Skruvad hals är väl egentligen en fördel på en gammal busgetgurka? Går att shimsa osv.

  20. #1460
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av slirak Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ...en del hade åtminstone kropp av plywood...
    Jag gick med i en Harmony-grupp på FB och där fanns det massa nördkunskap - och mycket riktigt är denna värd ca 100 USD och har kropp /lock av plywood. Kroppen är solid iofs men locket överst är plywood tydligen.

    Så - absolut en budgetmodell utan större värde.

  21. #1461
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Med risk att bli lite off-topic, så måste jag bjuda på den här videon. Jag ägde en likadan fast svart i mitten av åttiotalet, som var brandad just Harmony. Effekterna i den funkade inte som de skulle och den var i allmänhet riktigt kass. Men den såg ju kool ut.


    https://youtu.be/QWtNJaegILc

  22. #1462
    deadbeats avatar
    Veteran
    Vad betingar gamla rackeffekter?

    De har säkert en hel del repor osv. "Använd skick" som man säger, men de fungerar.

    Bandekot är definitivt i behov av en översyn, då det knappt har använts de senaste tjugo åren.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20230929_150055.jpg 
Visningar:	49 
Storlek:	2,49 MB 
Id:	114989

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20230929_150107.jpg 
Visningar:	37 
Storlek:	2,47 MB 
Id:	114990

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20230929_150118.jpg 
Visningar:	46 
Storlek:	2,13 MB 
Id:	114991

  23. #1463
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    De på första bilden är väl generellt i prissegmentet som är lägre, men som skiftar mycket. Berrajoxet för några hundra styck. Övriga från femhundringen styck? Jag hade lagt upp dem i nå'n auktionslösning för att se vem som är sugen. Microverbet är väl lite hetare kanske.

    Quadraverb har det gått några nyligen på 99 iaf, har du kollat här?

    Bandekot är nog mest skräp - skicka hit det mot frakt.

  24. #1464
    makari
    makari är inte uppkopplad
    makaris avatar
    Veteran
    Quadraverb och Korg-verbet är nog de som är hetast på marknaden. Du kan nog få en tusing styck eller mer på blocket/tradera. Microverbet är värt klart mer om det finns ström till, Alesisburkarna ska ha 9V AC, vilket är lite ovanligt. Behringer står inte så högt i kurs, så de får du nog minst för.

  25. #1465
    deadbeats avatar
    Veteran
    Kollar igenom grejerna nu och ström finns till samtliga burkar, förutom ART-prylen....Får se om jag kan hitta den. Den har iaf använts för länge sedan (nånstans runt tidig jura).

    Tror jag ska testa att sätta ut hela högen i klump för en billig peng. Jag behöver bli av med grejerna

  26. #1466
    Ulven
    Ulven är uppkopplad nu
    Ulvens avatar
    Veteran
    Jag hade sorterat ut Quadraverb och bandekot och satt ut dessa separat. Resten i klump. Tradera är nog det bästa här.

  27. #1467
    deadbeats avatar
    Veteran
    Oki. Ska kanske prova Tradera för första gången!

  28. #1468
    BadPixel
    BadPixel är inte uppkopplad
    BadPixels avatar
    Veteran
    Jag kan hjälpa dig bli av med bandekot. Har varit sugen ett bra tag på att få meka med ett

  29. #1469
    sawtooth
    sawtooth är inte uppkopplad
    sawtooths avatar
    Veteran

    Värderingshjälp - Korg 800DV

    Jag har en Korg 800DV som jag funderar på att sälja. Den är moddad med Kentons CV och i kosmetiskt bra (relativt de jag sett bilder på) skick. Den fungerar och låter som den ska, men jag vet att den är i behov av en genomgång eftersom PSU:n dog häromåret av läckage som ätit upp en del kopparbanor. Enligt servicekillen som fixade det felet är det en del att åtgärda på tangentbordets undersida och lite sådant.

    Jag har inte hittat några konfirmerade försäljningar i modern tid, vare sig på Ebay eller Reverb. Det finns 6 stycken till salu på Reverb, men det känns som om priserna de vill ha är rätt så drömska vid 4-5 k€. Det blir 46-58 kSEK med dagens växelkurs.

    Vad tycker ni känns som ett rimligt pris i dagsläget?

  30. #1470
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    26kkr gick det en för i Maj på vend. Om det inte var en scam förstås.

  31. #1471
    sawtooth
    sawtooth är inte uppkopplad
    sawtooths avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    26kkr gick det en för i Maj på vend. Om det inte var en scam förstås.
    OK. Lite mindre än jag hade gissat, men inte på fel planhalva åtminstone.

  32. #1472
    foliekatt
    foliekatt är inte uppkopplad
    foliekatts avatar
    Senior
    Ja därikring känns rimligt. Jag tror att Jam ville ha ca 20 för en runt 2018-19 och då tänker jag 30-35 i butiken idag om man följer något generellt index för syntpriser. Den dras nog ned av storleken mycket. Och om din inte är helt frisk låter 26-ish rimligt.

  33. #1473
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Vad går BOSS RE-20 för nu för tiden? Kollat en del på nätet men lite svårt att få en överblick. De jag sett ligga ute är mellan 1800-2000kr.

  34. #1474
    Ejmusiker
    Ejmusiker är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än

    Värde förstärkare

    Hej! Ska sälja en förstärkare åt en familjemedlem. Kan dock inget om musikprylar och har lite problem med prissättning, så behöver hjälp.

    Modellen är Fender Mustang GT40, och knappt använd. Vad är rimligt pris på begagnat-marknaden?

    Tack på förhand

  35. #1475
    Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Ejmusiker Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hej! Ska sälja en förstärkare åt en familjemedlem. Kan dock inget om musikprylar och har lite problem med prissättning, så behöver hjälp.

    Modellen är Fender Mustang GT40, och knappt använd. Vad är rimligt pris på begagnat-marknaden?

    Tack på förhand
    Med tanke på att den går för ca 2300 kr ny så tror jag inte att du kan hoppas på mer än 1500.

  36. #1476
    Assar
    Assar är inte uppkopplad

    Senior

    Tillbaka igen ... och har noll koll ...

    (Hoppas det är okej att lägga in det här i Säljes)

    Det här är första gången på flera år som jag är inne på forumet.
    Tyvärr har jag fått släppa mycket av det instrumentala, på grund av en skada som gör att jag inte längre har så bra koll på höger hand och fingrar.
    Fortfarande sitter jag på en del fina instrument (elguror och synt) som mest samlar damm.
    Jag funderar nu på att göra mig av med dem, det känns som att de vill bli spelade på.
    Var kan man få dem värderade numera? Nån som har tips?
    Skulle vilja veta innan jag lägger ut till försäljning ...

    / Assar

  37. #1477
    Aerobics
    Aerobics är uppkopplad nu

    Senior
    Hej! Slutpriser på reverb.com kan vara en bra indikation! Ej att förväxla med aktiva annonser på samma sida. Sedan tror jag säkert folk här är villiga att hjälpa om du har en lista på vad det är du ska sälja.

  38. #1478
    Irja
    Irja är inte uppkopplad
    Irjas avatar
    Veteran
    Kolla:
    syntpris.se
    reverb.com (men inte annonserna som ligger ute, utan statistiken på vad prylen faktiskt sålts för - se bild - )


    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Skärmavbild 2023-12-10 kl. 10.34.58.png 
Visningar:	84 
Storlek:	359,2 KB 
Id:	115908

  39. #1479
    zordid
    zordid är inte uppkopplad
    zordids avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Beklagar skadan som gör att du inte kan använda dig utav din utrustning längre..

    Hoppas att livet i övrigt går att ta sig igenom utan för stora besvär!

  40. #1480
    Assar
    Assar är inte uppkopplad

    Senior
    Tack för hjälpen, alla. Och för trådflytten, admin.

  41. #1481
    Rink
    Rink är inte uppkopplad
    Rinks avatar
    Senior
    Vad får man för en fin Roland MKS-50 idag?

  42. #1482
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Vad är rimligt att ge för en SCI Pro-One i dessa dagar? I bra skick, klaviatur som triggar bra etc.

  43. #1483
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av slirak Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad är rimligt att ge för en SCI Pro-One i dessa dagar? I bra skick, klaviatur som triggar bra etc.
    15 för en risig och 20 för en superfin kanske? Sålde 7 st för 2-3 år sedan och då var top-priset för den finaste 18, men alla gick för över 15 redan då.

  44. #1484
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Lackan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    15 för en risig och 20 för en superfin kanske? Sålde 7 st för 2-3 år sedan och då var top-priset för den finaste 18, men alla gick för över 15 redan då.
    Haha, du har inte en åttonde att sälja?

  45. #1485
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av slirak Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Haha, du har inte en åttonde att sälja?
    Tyvärr, det här var som sagt 2-3 år sedan. Och den finaste behöll jag själv...

  46. #1486
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Jamen då har du ju en åttonde att sälja till mig!

    Fast jag har förstås inte riktigt bestämt mig för att jag vill ha en än. Jag har en Pro 2 just nu och den fyller (med den äran) rollen av solida tajta ljud, men jag blir aldrig riktigt vän med syntar som inte har en knapp/ratt per funktion. Och då kom tanken att varför inte fylla den där rollen med Pro 2:ans förfader.

  47. #1487
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av slirak Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jamen då har du ju en åttonde att sälja till mig!
    Kort och gott - aldrig i helvete.

    Citat Ursprungligen postat av slirak Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Och då kom tanken att varför inte fylla den där rollen med Pro 2:ans förfader.
    Det är ju inte utan anledning som den är en favorit hos många. Tjöp en, du kommer inte ångra dig.

  48. #1488
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Lackan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kort och gott - aldrig i helvete.

    Det är ju inte utan anledning som den är en favorit hos många. Tjöp en, du kommer inte ångra dig.
    Every home should have One.

    Jag bytte till mig Pro-1 min mot en JD800. I många år var jag vinnare, men nu har JD800 hämtat in och verkar gå för likartat...

  49. #1489
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Finns faktiskt en i sthlm just nu, för 16k. Beskrivningen:
    Fungerar men med vissa småfix, tangenter dubbeltriggar en del och noise oscillatorn låter inte som den ska.

    Fint kosmetiskt skick.
    Hur jobbigt kan det vara att fixa (själv)? Och är priset rimligt i det skicket? Är ingen elektronikguru, men kan läsa ett schema, har oscilloskop etc. Är väl klaviaturen som oroar mig mest. Är det för pilligt att fixa så kan det bli lilla Falling Down hemma…

  50. #1490
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av slirak Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Finns faktiskt en i sthlm just nu, för 16k. Beskrivningen:


    Hur jobbigt kan det vara att fixa (själv)? Och är priset rimligt i det skicket? Är ingen elektronikguru, men kan läsa ett schema, har oscilloskop etc. Är väl klaviaturen som oroar mig mest. Är det för pilligt att fixa så kan det bli lilla Falling Down hemma…
    Hyggligt rimligt pris imo, lite über kanske, 12-14 hade varit spot on. Men å andra sidan; de växer inte på träd och de på Reverb ligger på 25...

    Keyboardet är enkelt men pilligt, gissningsvis behöver du nya bushings som kostar 1€ styck X 37 tangenter.

    Dubbeltriggen fixar du genom att blöta ett papper i rengörings-spray (typ PRF 7-76) och hålla mellan kontaktytorna på varje tangent och gnugga lite. Inte svårt men lite pilligt.

    Som jag fattar det är det bara noise som låter fel? Och OSC A & B är OK? Då är det inte jättesvårt att fixa heller. Noiset uppstår i en transistor och förstärks av en op-amp, det är antagligen någon av dessa delar.

    Sedan kan den ju behöva lite generell service; nya kondningar i PSU t.ex.

    Så lite meck är det - svårt? Inte alls! Men jag är generellt lite allergisk mot folk som säljer trasiga prylar utan att det reflekteras i priset. Och lite så är nog fallet här.

  51. #1491
    windwind04
    windwind04 är inte uppkopplad
    windwind04s avatar
    Senior
    Har ingen direkt input på Pro One här.

    Men jag undrar vad som kan tänkas rimligt för en defekt Yamaha TX802 som jag funderar på att sälja as-is eller försöka få lagad av någon kunnig (om någon kunnig finns här som kan tänka sig försöka får denne gärna säga till, kanske i PM för att inte skriva för mycket off topic ).

    Jag har en tråd om den här redan, den svarar på alla knapptryck och så, spänningsmatningen verkade OK internt, och jag tror att felet ligger innan DAC:en, som jag dessutom har bytt ut för att säkerställa att det inte är den som strular. Jag kan inte avgöra om den är körd eller ej, och om inte annat är den en rätt fin reservdelsmaskin kanske?

  52. #1492
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Lackan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hyggligt rimligt pris imo, lite über kanske, 12-14 hade varit spot on. Men å andra sidan; de växer inte på träd och de på Reverb ligger på 25...

    Keyboardet är enkelt men pilligt, gissningsvis behöver du nya bushings som kostar 1€ styck X 37 tangenter.

    Dubbeltriggen fixar du genom att blöta ett papper i rengörings-spray (typ PRF 7-76) och hålla mellan kontaktytorna på varje tangent och gnugga lite. Inte svårt men lite pilligt.

    Som jag fattar det är det bara noise som låter fel? Och OSC A & B är OK? Då är det inte jättesvårt att fixa heller. Noiset uppstår i en transistor och förstärks av en op-amp, det är antagligen någon av dessa delar.

    Sedan kan den ju behöva lite generell service; nya kondningar i PSU t.ex.

    Så lite meck är det - svårt? Inte alls! Men jag är generellt lite allergisk mot folk som säljer trasiga prylar utan att det reflekteras i priset. Och lite så är nog fallet här.
    OK, tack! Låter väl överlevbart, men det vore ju trevligare med ett ex utan fix och det är klart det ska återspeglas i priset. Men om säljaren kikat på Reverb-priserna, så tycker han kanske att hans pris gör det...

  53. #1493
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Vad kan man tänka sig att värdet är på ett kit, inklusive färdiga kablar till ändamålet (*) och passande rackväska + gigbag till en 5-rösters DSI Evolver?

    D.v.s. en Evolver Key + Evolver Rack.

    (*) Såväl nät, audio och midi ihopsatt så det enda som krävs är ett vägguttag och en stereoingång för att spela.

  54. #1494
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Vad kan en ART SGE rack multieffekt vara värd? Kollat lite på Reverb men hittar mest Mach II. Vilket min inte är.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_6063.JPG 
Visningar:	17 
Storlek:	1,68 MB 
Id:	116958

  55. #1495
    waveterm
    waveterm är inte uppkopplad
    waveterms avatar
    Veteran
    1000-1500kr

  56. #1496
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av waveterm Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    1000-1500kr
    Så pass ändå? Mach II har jag sett gå för 1500-2000kr.

  57. #1497
    barockugglan
    barockugglan är inte uppkopplad
    barockugglans avatar
    Veteran
    Vad skulle en MFB Dominion X kunna gå för? Jag har en som jag älskar i teorin men som samlar damm i praktiken.

  58. #1498
    eangelin
    eangelin är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Nu har jp8000 och NL1 (röstexpanderad) stått på högkant lite väl länge - vad får man för dem?

  59. #1499
    windwind04
    windwind04 är inte uppkopplad
    windwind04s avatar
    Senior
    Hoppas omvänd priskoll är OK i tråden, undrar lite vad en Nord Rack 3 skulle kunna kosta idag i Sverige?

  60. #1500
    readyletsgo
    readyletsgo är inte uppkopplad
    readyletsgos avatar
    Senior
    Vad får man ge för en korg-pe 1000 nu för tiden?

Liknande ämnen

  1. RE-101 priskoll
    Av hairofthedog i forum Effekter
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-31, 12:08
  2. Priskoll Pro-1
    Av synthmicke i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-09-20, 01:01
  3. Priskoll: Akai Ax-60
    Av synthpälle i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-05-13, 18:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •