Sidan 23 av 26 FörstaFörsta ... 13 19 20 21 22 23 24 25 26 SistaSista
Resultat 1 321 till 1 380 av 1516

Ämne: Värderingstråden med priskoll

  1. #1321
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    fråga en gång förut utan fått ngt svar så jag försöker en gång till för jag är övertygad över att det finns någon som vet här:

    säljer ett vermona filter lancet i perfekt skick, jag begör 2200kr + frakt, är det för mycket? har sett priser på nätet gå upp mot 2400-2500, så la mig några hundra under, men kanske ändå är för mycket??

  2. #1322
    windwind04
    windwind04 är inte uppkopplad
    windwind04s avatar
    Senior
    Funderar på att sälja en TX802 som är ett 'projekt' dvs defekt. Den går igång och det funkar att knappa runt i menyer men inget ljud, iaf inget vettigt sådant, kommer ut. Misstänker att det är typ DACen eller någon senare del av kedjan som strular men inte uteslutit att det handlar om FM-chipen.

    Vad skulle ni säga är rimligt för en sådan? Alternativt att jag ger någon annan chansen att laga den om jag tycker prislappen känns rimlig. Tror inte jag orkar med själv, även om jag skulle kunna eventuellt.

  3. #1323
    holy
    holy är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av windwind04 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Funderar på att sälja en TX802 som är ett 'projekt' dvs defekt. Den går igång och det funkar att knappa runt i menyer men inget ljud, iaf inget vettigt sådant, kommer ut. Misstänker att det är typ DACen eller någon senare del av kedjan som strular men inte uteslutit att det handlar om FM-chipen.

    Vad skulle ni säga är rimligt för en sådan? Alternativt att jag ger någon annan chansen att laga den om jag tycker prislappen känns rimlig. Tror inte jag orkar med själv, även om jag skulle kunna eventuellt.
    För tydlighetens skull, vill du ha värdering av den i nuvarande skick, eller som iordningsställd?

  4. #1324
    windwind04
    windwind04 är inte uppkopplad
    windwind04s avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av holy Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    För tydlighetens skull, vill du ha värdering av den i nuvarande skick, eller som iordningsställd?
    I nuvarande skick i så fall.

  5. #1325
    miaz
    miaz är inte uppkopplad
    miazs avatar
    Veteran
    Roland G707+GR700 ?

  6. #1326
    nidas
    nidas är inte uppkopplad
    nidass avatar
    Veteran
    Hmm säljs Jupiter 4 för 45 tusen eller mer idag? Reverbpriser ligger på 60 tusen och uppåt.. ska sälja min med tidiga filter BA662, servad och chd midi..

  7. #1327
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Roland SH-3a - 8k?
    Kawai 100f - 5k?
    Polivoks - 7k?
    Kawai K3 - 4k?
    Nord Electro 3 73 - 8k?
    Yamaha CS-5 - 4k?
    Prophet 600 - 15k?

  8. #1328
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av kockpit Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Roland SH-3a - 8k?
    Kawai 100f - 5k?
    Polivoks - 7k?
    Kawai K3 - 4k?
    Nord Electro 3 73 - 8k?
    Yamaha CS-5 - 4k?
    Prophet 600 - 15k?
    Jag tycker Polivoksen och CS-5 låter i billigaste laget, om du tänker till vanliga pöbeln och inte sockersöta 99or. SH-3a låter dyr, eller så har jag inte hängt med. Så kan absolut vara fallet...

  9. #1329
    segerfalk
    segerfalk är inte uppkopplad
    segerfalks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av nidas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hmm säljs Jupiter 4 för 45 tusen eller mer idag? Reverbpriser ligger på 60 tusen och uppåt.. ska sälja min med tidiga filter BA662, servad och chd midi..
    Date Condition Sold Price
    3/21/2022 Very Good €6,494.87
    3/18/2022 Good €5,806.87
    3/1/2022 Excellent €2,190
    2/5/2022 Very Good €6,774.69
    12/29/2021 Very Good €4,703.85
    12/10/2021 Very Good €6,774.69
    12/9/2021 Very Good €4,399
    12/9/2021 Very Good €5,956.83
    11/21/2021 Very Good €4,000
    10/27/2021 Very Good €6,774.69

  10. #1330
    nidas
    nidas är inte uppkopplad
    nidass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av segerfalk Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Date Condition Sold Price
    3/21/2022 Very Good €6,494.87
    3/18/2022 Good €5,806.87
    3/1/2022 Excellent €2,190
    2/5/2022 Very Good €6,774.69
    12/29/2021 Very Good €4,703.85
    12/10/2021 Very Good €6,774.69
    12/9/2021 Very Good €4,399
    12/9/2021 Very Good €5,956.83
    11/21/2021 Very Good €4,000
    10/27/2021 Very Good €6,774.69
    Check

  11. #1331
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Svenska priser:

    2021-06-28 16:16 Jupiter-4, 30 000 Stockholm syntar vend
    2020-05-20 18:01 Jupiter 4 30 000 Vingåker syntar vend
    2020-04-26 20:01 Roland Jupiter 4 28 000 Jönköping syntar vend
    2019-12-11 13:01 Jupiter 4 32 000 Stockholm syn

  12. #1332
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Jupiter 4 har historiskt nog alltid sålts billigare i Sverige än utomlands, lite som Oberheim Xpander.

    Jag köpte en JP4 för 16k här i Sthlm kring 2015 när de låg på 2500-3000€ utomlands.

  13. #1333
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Men Reverb priser har ju alltid stora pålägg för höga reverb- och paypal avgifter. Slipper man vid svensk försäljning.

  14. #1334
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Jo, men trots detta har priserna utomlands (även på FB och eBay) varit avsevärt högre på just JP4 och Xpander vet jag att jag reflekterat över.

    När en Xpander kostade 25 i Sverige kostade den 35 utomlands. Och som sagt, även på internationella FB-köp/säljsidor har priserna på dessa kraftigt avvikit från de svenska priserna.

    Tar man t.ex en SH101 så ligger den ju mer i samma härad; ca 10 i sverige och kring 1000 € +/- några Euro.

    Det är iaf känslan jag har, utan att ha någon djupare statistik att tillgå än min magkänsla...

  15. #1335
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Det stämmer säkert om du känner så Lackan.
    Konstigt, GAS borde ju vara internationell nu med internet och Youtube.
    Men kanske går det mode i olika synthar i olika länder.

  16. #1336
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Jag tror eventuellt att det kan ha varit förhållandevis många JP4'or i sverige jämfört med andra länder. Och att det historiskt påverkat priserna, men precis som du säger börjar det väl jämna ut sig nu när folk inser att jag kan sälja grejen nästan lika enkelt via Reverb och få 15-25% mer för den.

  17. #1337
    Shompis
    Shompis är inte uppkopplad

    Senior
    En TR-727, hur mycket hår de för? Billigare eller dyrare än TR-707? Vill ha en men inte sett någon?

  18. #1338
    Shompis
    Shompis är inte uppkopplad

    Senior
    En tr727 på tradera. 5000... Lite för mycket. 3500 hade jag tänkt mig.. Den har en liten skada.

  19. #1339
    Nisse
    Nisse är inte uppkopplad
    Nisses avatar
    Senior
    Vad får man ge för en Roland system 100 101 i bra skick idag? Runt 15k?

  20. #1340
    99JJQ
    99JJQ är inte uppkopplad
    99JJQs avatar
    Veteran
    Inte expert men själv sugen på en Tror typ 15000 är rimligt.

  21. #1341
    Nisse
    Nisse är inte uppkopplad
    Nisses avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av 99JJQ Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Inte expert men själv sugen på en Tror typ 15000 är rimligt.
    Tack! Ja de är ju så himla fina

  22. #1342
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Nisse Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad får man ge för en Roland system 100 101 i bra skick idag? Runt 15k?
    Ligger runt 20 nu i annonser, 40 för 101 och 102, och 90 för hela klabbet utan högtalare.

  23. #1343
    mush
    mush är inte uppkopplad
    mushs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Albedo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men Reverb priser har ju alltid stora pålägg för höga reverb- och paypal avgifter. Slipper man vid svensk försäljning.
    Men om du kollar vad de sålts för, så är det ju oavsett vad säljaren betalar, vad faktiskt köpare har varit villiga att betala. Om maskinen säljs nån gång per månad så är det ju genomsnittet på reverb en god indikator på vad köpare faktiskt är villiga att betala. M.a.o. det nuvarande marknadsvärdet.

  24. #1344
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mush Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men om du kollar vad de sålts för, så är det ju oavsett vad säljaren betalar, vad faktiskt köpare har varit villiga att betala. Om maskinen säljs nån gång per månad så är det ju genomsnittet på reverb en god indikator på vad köpare faktiskt är villiga att betala. M.a.o. det nuvarande marknadsvärdet.
    Välbeställda utlänningar som köper, inte skattetyngda svenskar.

    Men visst är det ett internationellt marknadsvärde om folk köper.

  25. #1345
    Socker
    Socker är inte uppkopplad
    Sockers avatar
    Veteran
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	EB69F661-E597-4DB7-8043-1352F2E17985.jpeg 
Visningar:	25 
Storlek:	2,70 MB 
Id:	106577

    Hjälper någon att sälja ett Synthesizers.com kabinett (QCS44) fyllt av diverse moduler, bla en fixed filterbank. Säljaren vill helst sälja hela rasket i ett svep - vad skulle vara ett vettigt pris på detta? Är det typ 40k?

  26. #1346
    synthjohan
    synthjohan är inte uppkopplad
    synthjohans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Socker Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hjälper någon att sälja ett Synthesizers.com kabinett (QCS44) fyllt av diverse moduler, bla en fixed filterbank. Säljaren vill helst sälja hela rasket i ett svep - vad skulle vara ett vettigt pris på detta? Är det typ 40k?
    Samma någon frågade mig också, så jag satte mig med Excel och räknade om priset per modul från USD till SEK plus moms (ej frakt och tull) multiplicerat med 75% (gängse begagnatpris?). Då kom jag till 52900 SEK med reservation för att Q104 inte finns längre (räknade 115 USD på den) och att jag inte ser vad modul nr 9 och 17 i övre raden är för nåt. Räknade inte heller något pris på TSS-1 som är nåt hemmabygge.

    Sen är det väl paketrabatt om man köper hela rasket i ett svep kan jag tänka mig (är inte så hemma på modulärt).

  27. #1347
    Socker
    Socker är inte uppkopplad
    Sockers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av synthjohan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Samma någon frågade mig också, så jag satte mig med Excel och räknade om priset per modul från USD till SEK plus moms (ej frakt och tull) multiplicerat med 75% (gängse begagnatpris?). Då kom jag till 52900 SEK med reservation för att Q104 inte finns längre (räknade 115 USD på den) och att jag inte ser vad modul nr 9 och 17 i övre raden är för nåt. Räknade inte heller något pris på TSS-1 som är nåt hemmabygge.

    Sen är det väl paketrabatt om man köper hela rasket i ett svep kan jag tänka mig (är inte så hemma på modulärt).
    Ja, jag tror inte man kan räkna på det sättet om man hoppas på att någon tar hela alltet. Modulister gillar ju oftast att köpa lite här, lite där…
    Har noterat att andra 5U-försäljningar har legat i månader utan att det hände nåt, tänkte vi skulle försöka undvika det i det här fallet och sätta ett pris som lockar någon att köpa ett komplett system.
    Så om någon har koll på 5U så får de gärna hjälpa.

  28. #1348
    synthjohan
    synthjohan är inte uppkopplad
    synthjohans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Socker Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, jag tror inte man kan räkna på det sättet om man hoppas på att någon tar hela alltet. Modulister gillar ju oftast att köpa lite här, lite där…
    Har noterat att andra 5U-försäljningar har legat i månader utan att det hände nåt, tänkte vi skulle försöka undvika det i det här fallet och sätta ett pris som lockar någon att köpa ett komplett system.
    Så om någon har koll på 5U så får de gärna hjälpa.
    Jag skrev också det till någon, att sälja ett helt system tar tid om man inte splittar eller lockar med ett bra pris. Vi har väl några "experter" här som kan uttala sig...

  29. #1349
    nidas
    nidas är inte uppkopplad
    nidass avatar
    Veteran
    Tror inte det är speciellt med 5U/MU modular att det är svårt att sälja hela system.. hela tanken med en modular är ju att fomra sin egen.. Sedan kan det ju vara bra med en grund och kanske till ett billigare pris att någon startar med ett system och själv säljer av de moduler de inte vill ha... Finns ju undantag som Moog system 10, 15, 35 och 55... plus Buchla o serge...

    Dotcom är också lite svårt idag för nu finns det så många andra intressanta 5U/MU tillverkare om man vill ha moog kloner eller andra lite mer roliga moduler.. STG, Moon, Synth-Werk, Mos.lab, COTK....

    Jag tror inte man får 75% av nypriset. men jag har inte sålt eller haft dotcom på många år nu.
    Jag tror att typ JAM kan hjälpa till bra och sälja på typ kommission eller så.

    De, Jam, har ju sålt några dotcom system under åren...

  30. #1350
    99JJQ
    99JJQ är inte uppkopplad
    99JJQs avatar
    Veteran
    Ja, sedan är det en mycket mindre marknad än euro-rack, speciellt i Sverige. Vissa moduler har jag sålt enkelt andra får jag noll intresse på. Men även utrikes är det svårt att sälja hela system om det inte är Nidas ovan nämnda undantag.

    Men om det stod på JAM och lockade skulle det kanske vara svårare att stå emot

  31. #1351
    Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    Tror också det blir svårt att sälja ett "färdigt" DOT.COm om det inte är någon riktigt sugen newbee som ska börja med modulärt. För mig var dot.com främst en gateway drug från Euro. Men har bytt ut det mesta under åren - så känns nästan som MU världens Doepfer. Säljer hen i delar - kommer det sannolikt bli massa moduler kvar hemma i lådorna så är ett svårt case. Så ställa hos Johan på JAM lät inte helt fel.

  32. #1352
    Janne
    Janne är inte uppkopplad

    Senior
    Någon som vet vad priset på en JD-XA kan vara i dagens läge?

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	JD-XA_1.JPG 
Visningar:	11 
Storlek:	83,7 KB 
Id:	106709

  33. #1353
    windwind04
    windwind04 är inte uppkopplad
    windwind04s avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Janne Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Någon som vet vad priset på en JD-XA kan vara i dagens läge?

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	JD-XA_1.JPG 
Visningar:	11 
Storlek:	83,7 KB 
Id:	106709
    Köpa eller sälja? Jag har försökt sälja min för ca 11000 ganska länge utan napp (utom något bytesförslag och en som ville ha den för 10tkr). De kostar ju 20tkr nya men ingen verkar vilja ha en begagnad för ens närmare hälften av det..

  34. #1354
    Janne
    Janne är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av windwind04 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Köpa eller sälja? Jag har försökt sälja min för ca 11000 ganska länge utan napp (utom något bytesförslag och en som ville ha den för 10tkr). De kostar ju 20tkr nya men ingen verkar vilja ha en begagnad för ens närmare hälften av det..
    Jag tycker att det är synd då det är Rolands första analoga polysynt på flera decennier.
    Den låter fruktansvärt bra och jag vill inte sälja den.

    Men fick en fet kvarskatt så något måste jag offra.

  35. #1355
    Janne
    Janne är inte uppkopplad

    Senior

  36. #1356
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Funderar på att sälja Native Instruments Komplete 13 Ultimate, men tycker det är svårt med värderingen av mjukvara.

    Har hittat nypris på ca 10500. Vad kan vara lagom pris? Det blir ju en ”download license” jag säljer.

  37. #1357
    BadPixel
    BadPixel är inte uppkopplad
    BadPixels avatar
    Veteran
    Undrar över ett vettigt värde på dessa tre. Frågar åt en vän som försöker hjälpa änkan efter en av hans vänner att avyttra dennes syntar. Jag har inte klämt på dem själv, men jag utgår från att de alla är i gott skick. Har förmodligen aldrig lämnat hans studio.

    Tack på förhand

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	1.jpg 
Visningar:	38 
Storlek:	2,20 MB 
Id:	106820Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	3.jpg 
Visningar:	50 
Storlek:	512,7 KB 
Id:	106821Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2.jpg 
Visningar:	47 
Storlek:	525,3 KB 
Id:	106822

  38. #1358
    Socker
    Socker är inte uppkopplad
    Sockers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av BadPixel Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Undrar över ett vettigt värde på dessa tre. Frågar åt en vän som försöker hjälpa änkan efter en av hans vänner att avyttra dennes syntar. Jag har inte klämt på dem själv, men jag utgår från att de alla är i gott skick. Har förmodligen aldrig lämnat hans studio.

    Tack på förhand

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	1.jpg 
Visningar:	38 
Storlek:	2,20 MB 
Id:	106820Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	3.jpg 
Visningar:	50 
Storlek:	512,7 KB 
Id:	106821Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2.jpg 
Visningar:	47 
Storlek:	525,3 KB 
Id:	106822
    Dotcomsystemet har vi avhandlat längre upp i tråden - tror vi är några stycken som är inblandade i detta.

  39. #1359
    BadPixel
    BadPixel är inte uppkopplad
    BadPixels avatar
    Veteran
    Men så pinsamt att jag inte kollade upp det innan. Nåväl, det viktiga är väl ändå att vi hjälper till

  40. #1360
    nidas
    nidas är inte uppkopplad
    nidass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av BadPixel Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Undrar över ett vettigt värde på dessa tre. Frågar åt en vän som försöker hjälpa änkan efter en av hans vänner att avyttra dennes syntar. Jag har inte klämt på dem själv, men jag utgår från att de alla är i gott skick. Har förmodligen aldrig lämnat hans studio.

    Tack på förhand

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	1.jpg 
Visningar:	38 
Storlek:	2,20 MB 
Id:	106820Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	3.jpg 
Visningar:	50 
Storlek:	512,7 KB 
Id:	106821Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2.jpg 
Visningar:	47 
Storlek:	525,3 KB 
Id:	106822
    Det är mycket fina Serge STS paneler...
    Är det allt som är på de 2 bilderna? Eller finns det mer?

    Ulf på Escape from noise har själv ett Serge STS system och har bra koll på priserna.
    Tror det är svårt att få någon att köpa hela systemet men man vet aldrig.

    Skulle säga att varje STS M-class modul (det är 10 st M-class moduler i detta system) är värd mellan 1000-1500 euro och panelen typ 3000 euro. TKB kanske 1500 euro.

    Sedan är det ett Bugbrand system längst upp - dålig koll men de brukar ligga på ca 2000 euro för en panel.. kanske mindre...

    Blir klart sugen på Serge systemet i trä caset...

    Mitt tips är att lämna det till Ulf på komission så kan han sälja det.. eller kanske kan jag köpa ett av serge casen..

  41. #1361
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Bugbrsnd - hör med bugbrandfolket på muffwiggler.

  42. #1362
    Janne
    Janne är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Janne Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    10000 vart högsta budet så jag gissar att de ligger däromkring begagnade.

  43. #1363
    deleted user
    Vad får man för en sån här tror ni?

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	bandare.png 
Visningar:	22 
Storlek:	1,80 MB 
Id:	107050

  44. #1364
    studer117
    studer117 är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Vad tror vi om vintagepriser generellt nu när räntorna sticker upp? Folk som maxat sina bostadslån kommer få det tufft.

  45. #1365
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av studer117 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad tror vi om vintagepriser generellt nu när räntorna sticker upp? Folk som maxat sina bostadslån kommer få det tufft.
    tja beggat-priser följer ju generellt sett nypriser och då bör väl även vintage-delen av desamma gå samma väg, dvs uppåt i höjderna. sedan finns det ju å andra sidan självklart ett tak och en bortre maxgräns för allting, men den kanske ändå trots allt inte är nådd än. så ett tag till så verkar priserna iaf fortsätta uppåt.

  46. #1366
    villeman
    villeman är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av studer117 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad tror vi om vintagepriser generellt nu när räntorna sticker upp? Folk som maxat sina bostadslån kommer få det tufft.
    Tror definitivt vi får ett tryck nedåt på dyrare kapitalvaror såsom bilar etc. om räntorna fortsätter uppåt. Riksbankens politik med nollränta under många år har möjliggjort att använda bostaden som en "bankomat" till en väldigt låg kostnad.

  47. #1367
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Har börjat snegla på Prophet 600 i gott skick och ser lite olika priser på dessa begagnade. Ifrån 13000 kronor (med Gligli-modden). Antar att detta är ett rimligt pris?

  48. #1368
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    13000 är absolut bra, det var en Tradera auktion för en trasig som slutade på 12.800 om jag minns rätt. Så baserat på det är 13 för en hel och ren rätt bra tror jag.

  49. #1369
    Phat
    Phat är inte uppkopplad
    Phats avatar
    Veteran
    Runt 15 lax för en p600 i fint skick och med gligli skulle jag säga.

  50. #1370
    RMI
    RMI är inte uppkopplad
    RMIs avatar
    Senior
    Jag sålde min P600 GliGli i toppskick för 15k för typ fem år sen här på 99. Har ingen koll på prisutvecklingen sen dess.

  51. #1371
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Ok, så realistiskt kanske någonstans mellan 13-18000 för en P600 med (helst) lite bättre midi implementation då? Då är jag mer med på banan igen

    Spelade på en för urminnes tider sedan men tyckte att den lät ganska bra (för att vara en 'snik' P5). Jakten pågår...

  52. #1372
    synthetic
    synthetic är inte uppkopplad
    synthetics avatar
    Veteran

    Priskoll: Ensoniq ASR-10 + extra

    En vän funderar på att sälja sin ASR10-key med nån output expansion, vad kan en sådan betinga i pris?
    Han har även en extern ZIP-drive kom jag på.

  53. #1373
    readyletsgo
    readyletsgo är inte uppkopplad
    readyletsgos avatar
    Senior
    Någon som vet hur mycket man får ge för en korg ms20m nu för tiden?

  54. #1374
    Nisse
    Nisse är inte uppkopplad
    Nisses avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av readyletsgo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Någon som vet hur mycket man får ge för en korg ms20m nu för tiden?
    Runt 8-9 000 tror jag är rimligt!

  55. #1375
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Nisse Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Runt 8-9 000 tror jag är rimligt!
    För mini?! Har jag missat en ny MS-inflation?

  56. #1376
    readyletsgo
    readyletsgo är inte uppkopplad
    readyletsgos avatar
    Senior
    Desktop-modulen

  57. #1377
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Inte mini.

  58. #1378
    GregLemond
    GregLemond är inte uppkopplad
    GregLemonds avatar
    Inte så pratsam än
    Vad är realistiskt pris vi försäljning av följande idag?

    Roland Jupiter 4 (äldre filtret)
    Yamaha CS-60
    Roland RE-301

  59. #1379
    red
    red är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Citat Ursprungligen postat av RMI Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag sålde min P600 GliGli i toppskick för 15k för typ fem år sen här på 99. Har ingen koll på prisutvecklingen sen dess.
    Jag sålde min p600 med GliGlui för 14k. Ingen hörde av sig när den låg ute för 16-tusen. Dock gick en trasig på tradera för över 10000:- nyligen.

  60. #1380
    Barthaarschneider
    Barthaarschneider är inte uppkopplad

    Senior
    Denna kombo topp + lådda rekommenderades även till orgel när det begav sig.
    Och synthesizer är ju bara snobbspråk för orgel utan inbyggda högtalare.
    Så helt ot är jag kanske inte?

    På grund av inrikespolitiska skäl behöver jag nog sälja detta monster.
    Vad kan vara ett rimligt utgångspris?

    (Jag vet! Borde regga mig på typ guraforum.nu men lat eller tror att 99-orna är lika bra på detta som gitarristerna. De hinner ju ändå aldrig lära sig något efter det första accordet då groupisarna strömmar till och fokus förflyttas. Och nej, jag är inte bitter för att jag är synthare. Eller kanske lite då.)

    Andra ägaren sedan nyköp runt 1972-5.
    Två plåthörnskoningar saknas på högtalarlådan samt två mindre revor i Toolexen på undersidan av densamma.
    Nära mint i övrigt.
    Kraftiga original vinylöverdrag.
    Dock är det på stärken fel sort.
    Det är till en mindre modell, därav 'magtröjelooken'.
    Sjukt högljudd.
    Gura, bas eller orgel.

    Music Man rörtopp 'Sixty-Five Reverb' med låda '212 RH One fifty' design Leo Fender.
    Reverb och tremolo samt otrampad original footswitch.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_4753.JPEG 
Visningar:	9 
Storlek:	1,21 MB 
Id:	107626
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_4752.JPEG 
Visningar:	4 
Storlek:	1,16 MB 
Id:	107627
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_4758.JPEG 
Visningar:	6 
Storlek:	875,4 KB 
Id:	107628
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_4762.JPEG 
Visningar:	6 
Storlek:	866,0 KB 
Id:	107629

Liknande ämnen

  1. RE-101 priskoll
    Av hairofthedog i forum Effekter
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-31, 12:08
  2. Priskoll Pro-1
    Av synthmicke i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-09-20, 01:01
  3. Priskoll: Akai Ax-60
    Av synthpälle i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-05-13, 18:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •