Sidan 1 av 26 1 2 3 4 5 11 ... SistaSista
Resultat 1 till 60 av 1515

Ämne: Värderingstråden med priskoll

  1. #1
    Helix
    Helix är inte uppkopplad
    Helixs avatar
    Veteran

    Värderingstråden med priskoll

    Tänkte att man skulle kunna fråga andra här vad de tycker att ens synthar är värda?
    Vet inte om jag har samvete nog att använda en Waldorf XTk som midiklav :/

    Vad skulle ni ge för en sån här:

    Med 30röstersexpansionen, i mint condition förutom en liten repa i en av träpanelerna. Med bytt trafo och alla encoders i toppskick??

    Antingen köper jag en mjukvarucontroller för nästan 1000kr eller så säljer jag den.. Om jag inte får nån form av separationsångest..

    Har ni något ni vill ha "värderat"???

  2. #2
    hypercykel
    hypercykel är inte uppkopplad
    hypercykels avatar
    Veteran
    10k?

    Varför använder du den inte? Megafet synth ju.

  3. #3
    Helix
    Helix är inte uppkopplad
    Helixs avatar
    Veteran
    Det är en på ebay som snart är uppe i 12k, o-expanderad och med en del försvunna encodrar.. Blev lite förvånad.. Men sen kommer jag ihåg när 6500:- var normalt för en Pro~One..

    Den är så stört megafet, just därför.. Jag gillar egentligen interfacet på min gamla Virus Indigo mest, kan det helt utantill, Waldorf Q:n är lite för avancerad nästan och den här är helt absurd. Det fanns en bra controller till Windows 98 där man kunde rita egna wavetables och ha sig. Räddade mig från många folkölsfyllor..

  4. #4
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Jag vet inte vad den är värd, men jag blev just påmind om att jag hade lyckats förtrycka min gas på en XT

  5. #5
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Jag kan offra en pungkulan för den. Har vi en deal? Jag offrar inte båda eftersom jag faktiskt har en XT Rack.

  6. #6
    Helix
    Helix är inte uppkopplad
    Helixs avatar
    Veteran
    Det har du inte alls Ashaz, och du har precis fått lön!
    Hmm, hur levereras pungkulan? Den måste ju vara färsk, annars är den inte mycket att ha..
    Haha, men finns det ingen annan som har saker de inte vet vad de är värda??

    En intressant grej är att saker får helt olika värde över tiden.. När jag sparade ihop till XTk var jag rätt ung och spenderade hela sommaren med att måla in pengarna.. Som produktiv kugge i samhället med fast anställning är det inte samma grej att spara ihop pengarna.. Är den då värd mindre nu än då? Sedan kan man kanske räkna lite KPI och se att jag får fler mynt för den nu än då.

    Hade jag dock köpt Big Macs för pengarna istället hade jag fått en hel del fler då än jag får nu..

  7. #7
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Såg en till salu för något år sedan. Den var satt till 9000:- Det är ungefär det dubbla mot rackmodellen. Ebay-priserna säger nog inte så mycket om vad de går för i Sverige. De flesta eftertraktade syntarna brukar gå för rena fantasipriset på eBay jämfört vad de annonseras ut för i Sverige.

  8. #8
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Enligt synthprices statistik är medelpriset 1154 USD (medelvärde från 41 sålda på ebay).

  9. #9
    Jonlin
    Jonlin är inte uppkopplad
    Jonlins avatar
    Senior
    Man får i regel för lite för XT's överlag. "Alla" tycker att de låter fantastiskt, men tyvärr så är "alla" ganska få.. Jag sålde mitt rack för 1,5-2 år sedan för 3500 efter några prisdumpningar. Jag har inte lyckats hitta en värdig ersättare i mjukvara eller på annat håll, så det är onekligen ett unikt instrument.

  10. #10
    Jeppe K
    Jeppe K är inte uppkopplad
    Jeppe Ks avatar
    Veteran
    Bra idé generellt. Äntligen kan vi få ordning på all skamlös intressekoll (för det var väl det som var meningen)

    Pris XT ? Vid 3000:- skulle den börja bi intressant för mig (sorry)

  11. #11
    hypercykel
    hypercykel är inte uppkopplad
    hypercykels avatar
    Veteran
    Jag fick leta länge innan jag kunde slå till på en XT (rack) här i sverige, och jag betalade 4500. Tycker att ebaypriserna börjar smyga sig sakta uppåt. Flera av auktionerna jag bevakade innan jag köpte min slutade runt 5000-7000.

  12. #12
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Jonlin Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Man får i regel för lite för XT's överlag. "Alla" tycker att de låter fantastiskt, men tyvärr så är "alla" ganska få.. Jag sålde mitt rack för 1,5-2 år sedan för 3500 efter några prisdumpningar. Jag har inte lyckats hitta en värdig ersättare i mjukvara eller på annat håll, så det är onekligen ett unikt instrument.
    Jag tror att runt 5 och 6 kkr är ett mer realistiskt pris för keyboard versionen.
    Om man jämför med Qn så går den inte mer än för 7 - 8 kkr och för runt 5 kkr i rack

  13. #13
    hypercykel
    hypercykel är inte uppkopplad
    hypercykels avatar
    Veteran
    MW2 och mQ-rack brukar ju gå för 2500-3000 nu också, helt sjukt om du frågar mig.

    Är det analoghetsen som gör att digitala prylar inte värderas lika högt? Jag är helt såld på waldorfsoundet, så för mig är det väl bara positivt.

  14. #14
    Vierphoria
    Vierphoria är inte uppkopplad
    Vierphorias avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av dickydiggler Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    MW2 och mQ-rack brukar ju gå för 2500-3000 nu också, helt sjukt om du frågar mig.

    Är det analoghetsen som gör att digitala prylar inte värderas lika högt? Jag är helt såld på waldorfsoundet, så för mig är det väl bara positivt.
    Priser sätts huvudsakligen efter tillgång och efterfrågan.

    I musikprylsträsket (liksom i många andra angränsande träsk) finns det dock ytterligare en koefficient som påverkar priser.

    HYPE

  15. #15
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Jag drömde för en tid sedan att jam hade en inne för 12k och jag var jävligt nära att köpa. Stört fet synth. Hade jag inte var drogad av euro hade jag köpt den för 12k av dig.

  16. #16
    Scorphion
    Scorphion är inte uppkopplad
    Scorphions avatar
    Senior
    Oerhört vacker synth. 7-8K skulle jag betala.

  17. #17
    Funkenteller
    Funkenteller är inte uppkopplad

    Veteran
    Är det här en allmän värderingstråd nu eller bara för den första?
    Slänger in en hur som helst:
    Om man skulle lägga upp en bytesannons SP-1200 re-issue (fint skick, senaste från Jam) mot en MPC 3000, vad bör mellanskillnaden ligga på?

  18. #18
    dar303
    dar303 är inte uppkopplad
    dar303s avatar
    Veteran
    Vad skulle ni ge för en nyrenoverad OSCar med midi & extra allt? Pratade med en dagispappa och synthdesigner på T-banan och jag kunde pinsamt nog inte svara på vad den är värd!

  19. #19
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    25-30 för OSCarn om den är fin skulle jag säga. Det är vad de har gått för både på bejjen och den som såldes i sverige för ett tag sedan.

  20. #20
    Vierphoria
    Vierphoria är inte uppkopplad
    Vierphorias avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Lackan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    25-30 för OSCarn om den är fin skulle jag säga. Det är vad de har gått för både på bejjen och den som såldes i sverige för ett tag sedan.
    Känns som det är vad man får ge för en. Har kollat runt som fan på dom. Är så otroligt såld på ljudet, interfacet och funktionerna på den.

    Det finns ju endast ett fåtal, och det skulle inte förvåna mig ett dugg om majoriteten står som museiobjekt snarare än instrument...

    Lyckligtvis är jag INTE bitter.

  21. #21
    dar303
    dar303 är inte uppkopplad
    dar303s avatar
    Veteran
    En polare till mig köpte en för 13 nyss, vilket klipp! Jag köpte min 1995 ca, gav 3500 + en CR8000 och en hembyggd dinsyncbox, hard bargaining!

  22. #22
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Vierphoria Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det finns ju endast ett fåtal, och det skulle inte förvåna mig ett dugg om majoriteten ligger i delar hos diverse syntreparatörer...
    REALITY FIXD

  23. #23
    Vierphoria
    Vierphoria är inte uppkopplad
    Vierphorias avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Lackan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    REALITY FIXD
    Synonymer.se anger "grånad samlare" som alternativ till synthreparatör hehe.

  24. #24
    timewind
    timewind är inte uppkopplad
    timewinds avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Diverse.

  25. #25
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    timewind: Med tanke på att du inte får skriva i säljesavdelningen på forumet så är det lätt att tolka det där som förtäckta säljesannonser, så jag tog bort dem.

    Jag vet, det är inte lätt alltid, men vi håller oss till de reglerna för annonserna och då blir priskollar för medlemmar under 50 inlägg synnerligen misstänkta och ryker.

  26. #26
    segerfalk
    segerfalk är uppkopplad nu
    segerfalks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Funkenteller Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det här en allmän värderingstråd nu eller bara för den första?
    Slänger in en hur som helst:
    Om man skulle lägga upp en bytesannons SP-1200 re-issue (fint skick, senaste från Jam) mot en MPC 3000, vad bör mellanskillnaden ligga på?
    En maxad 3000 betingar väl runt 7000-8000:- och en fin 1200 runt 15000:-

  27. #27
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    En fin 1200 betingar snarare 16-20:- skulle jag säga.. i Sverige har jag sett för 19.. sålde själv min som fan var mint för 16 (tyvärr ).. dom verkar sjukt trendiga nu.

    Men Funkenteller.. varför i helvete skulle du vilja byta bort en 1200 mot en sketen MPC-3000.. sunkiga djävla 16-bits maskiner.. kan du lika gärna sikta på en 2500..... eller En uppgraderad 60 som kan allt som 3000 fast 12-bit och byggd i PANZER...

    Waldorf XT var väl nere på 3k en key4-5k cirkus... men det verkar a tvärvänt internationellt.. dom är på kraftigt stigande.. sverige hänger inte med så köp och håll i

    mQ och Blofeld är väl ändå sjysstast och så kan man plocka upp dom för 1500:- utan problem... men micron sugs väl med i allmänna uppåt trenden... Blofeld lär det nog dröja nåt decennium el två för...

  28. #28
    Funkenteller
    Funkenteller är inte uppkopplad

    Veteran
    Orkar inte ta den diskussionen just nu, alltså MPC 60 vs. 3000 vs. SP-1200 men SP'n köpte jag ju från Jam för några veckor sen så den vet jag ju vad den är värd. Är mer intresserad av vad MPC'n är värd så jag kan sätta en mellanskillnad.

    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En fin 1200 betingar snarare 16-20:- skulle jag säga.. i Sverige har jag sett för 19.. sålde själv min som fan var mint för 16 (tyvärr ).. dom verkar sjukt trendiga nu.

    Men Funkenteller.. varför i helvete skulle du vilja byta bort en 1200 mot en sketen MPC-3000.. sunkiga djävla 16-bits maskiner.. kan du lika gärna sikta på en 2500..... eller En uppgraderad 60 som kan allt som 3000 fast 12-bit och byggd i PANZER...

    Waldorf XT var väl nere på 3k en key4-5k cirkus... men det verkar a tvärvänt internationellt.. dom är på kraftigt stigande.. sverige hänger inte med så köp och håll i

    mQ och Blofeld är väl ändå sjysstast och så kan man plocka upp dom för 1500:- utan problem... men micron sugs väl med i allmänna uppåt trenden... Blofeld lär det nog dröja nåt decennium el två för...

  29. #29
    hooligansound
    hooligansound är inte uppkopplad
    hooligansounds avatar
    Senior
    Vad bör man betala för en MPC2500 nuförtin?

  30. #30
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Har ju sett dom gått så lågt som 3k ...köpte min SE sprillans ny för 7k....

  31. #31
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Funkenteller Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Orkar inte ta den diskussionen just nu, alltså MPC 60 vs. 3000 vs. SP-1200 men SP'n köpte jag ju från Jam för några veckor sen så den vet jag ju vad den är värd. Är mer intresserad av vad MPC'n är värd så jag kan sätta en mellanskillnad.
    Skulle aldrig ge mer än 8k för en riktigt fin.. förmodligen lägre vilket ger vad 8k i mellanskillnad om jag minns jams pris rätt...

    Nej behöver ju inte bli mkt diskussion,, men kolla in MPC2500 i stället..... eller är du helt fast i Hip-Hop kred.. dogge hade en MPC3000 därför måste jag också ha en

  32. #32
    Funkenteller
    Funkenteller är inte uppkopplad

    Veteran
    Ok. Om man köper på ebay blir det betydligt dyrare men så är det väl kanske med det mesta. Finns det någon europeisk butik där man kan beställa begagnade MPC'er?

    Min bror har en 2500, har ganska bra koll. Som sagt, känner inte för en omfattande diskussion i den här tråden, det lär bli väldigt plottrigt men vill ha en "riktig" MPC. Inte för creddigheten utan för att jag anser att kvalitén är bättre (kan mycket väl vara placebo) men främst för att det känns mer inspirerande. 2500 känns för plastig och modern för min smak.

    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Skulle aldrig ge mer än 8k för en riktigt fin.. förmodligen lägre vilket ger vad 8k i mellanskillnad om jag minns jams pris rätt...

    Nej behöver ju inte bli mkt diskussion,, men kolla in MPC2500 i stället..... eller är du helt fast i Hip-Hop kred.. dogge hade en MPC3000 därför måste jag också ha en

  33. #33
    Funkenteller
    Funkenteller är inte uppkopplad

    Veteran
    Men om MPC'n är värd 8k blir det 10k i mellanskillnad. Den kostade drygt 18k, minns inte om det var 18500 eller t.o.m. 18900.

  34. #34
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Funkenteller Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ok. Om man köper på ebay blir det betydligt dyrare men så är det väl kanske med det mesta. Finns det någon europeisk butik där man kan beställa begagnade MPC'er?

    Min bror har en 2500, har ganska bra koll. Som sagt, känner inte för en omfattande diskussion i den här tråden, det lär bli väldigt plottrigt men vill ha en "riktig" MPC. Inte för creddigheten utan för att jag anser att kvalitén är bättre (kan mycket väl vara placebo) men främst för att det känns mer inspirerande. 2500 känns för plastig och modern för min smak.
    Känslan är ju viktig så kör på.. men det var därför jag föreslog MPC60 som är panzer byggd... MPC3000 är ju lika plastig som 2500 typ...

  35. #35
    Funkenteller
    Funkenteller är inte uppkopplad

    Veteran
    Ja, hade den haft filter hade jag nog satsat på en sån.

    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Känslan är ju viktig så kör på.. men det var därför jag föreslog MPC60 som är panzer byggd... MPC3000 är ju lika plastig som 2500 typ...

  36. #36
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Fast 3000 har väl bara icke resonans.. eller minns jag fel? ..har själv knappt använt filtrens i någon MPC då kag i regel tycker dom suger.. filtrar grejer innan jag samlar det eller på vägen ut... men jag är en omständlig jävel

    Men byt till dig den där LE:n fördelen med dom är ju att man slipper de pissgulnade plast och gummit som den vanliga dras med.. dom var snygga nya men ser rent äckliga ut nu... LE är snygg förutom de där bögiga notvirvlarna

  37. #37
    Funkenteller
    Funkenteller är inte uppkopplad

    Veteran
    Hoppas du minns fel. Får kolla upp det. Den där LE'n var tyvärr inte tillgänglig just nu så jakten går vidare. SP'n är f.ö. till salu nu.

    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fast 3000 har väl bara icke resonans.. eller minns jag fel? ..har själv knappt använt filtrens i någon MPC då kag i regel tycker dom suger.. filtrar grejer innan jag samlar det eller på vägen ut... men jag är en omständlig jävel

    Men byt till dig den där LE:n fördelen med dom är ju att man slipper de pissgulnade plast och gummit som den vanliga dras med.. dom var snygga nya men ser rent äckliga ut nu... LE är snygg förutom de där bögiga notvirvlarna

  38. #38
    deadbeats avatar
    Veteran
    Ni med koll: Vad springer en Korg Trident loss på idag? Stor skillnad beroende på version? (Jag undrar i egenskap av eventuell spekulant, inte säljare.)

  39. #39
    Phat
    Phat är inte uppkopplad
    Phats avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av deadbeat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ni med koll: Vad springer en Korg Trident loss på idag? Stor skillnad beroende på version? (Jag undrar i egenskap av eventuell spekulant, inte säljare.)
    Svårt att sätta pris på den, ser den inte så ofta. 11-13 lax? Fast en fin MK II kanske någon tusing till...

  40. #40
    Olof B.
    Olof B. är inte uppkopplad
    Olof B.s avatar
    Veteran
    Ja, en bit över 10 tusen skulle jag också säga.

  41. #41
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Fanns ju helt nyligen två MKI ute på vend, för 12 respektive 12,5. Den för 12 är såld, frågan är om säljaren fick så mycket dock.

    Tror att jag vet vem den andra säljaren är och han brukar vilja ha för mycket för sina syntar... Den verkar åtminstone finnas kvar.

    Mejla säljaren för den sålda och fråga vad han fick vetja. Annonsen finns kvar: http://vend.se/252095-sald-korg-trid...ailadress-sald

  42. #42
    deadbeats avatar
    Veteran
    Grymt tacksam för info och tips!

  43. #43
    Funkenteller
    Funkenteller är inte uppkopplad

    Veteran
    Har börjat luta åt MPC 60-hållet ändå nu. Vad kostar en sån ungefär på svenska marknaden?

  44. #44
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    från 4k och uppåt beroende på skick.. dom var väldigt billiga för några år sedan nu har de gått upp men mellan 5-7k skulle jag tänka mig.

  45. #45
    Funkenteller
    Funkenteller är inte uppkopplad

    Veteran
    En maxad i fint skick med usb-floppy-emulator, os 3,10. Plus icke installerat nytt backlight och en påse med nya tact-switchar.
    Har fått priset 9000:- med frakt inräknat. Är det för mycket? På ebay just nu kostar billigaste i europa 12k.

  46. #46
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Nä men det låter väl ok... ebay ligger ju alltid lite över när det gäller MPC:er .. så är det jäkligt fint skick så hugg den....

  47. #47
    Funkenteller
    Funkenteller är inte uppkopplad

    Veteran
    Ok, tack!

  48. #48
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Om man inte har is i magen eller orkar hålla på och trixa så kan ju ett par laxar vara värt det..... själv gav jag 4500:- för min sista maxad med 3.10..... allt är ju lite relativt

  49. #49
    pitir
    pitir är inte uppkopplad
    pitirs avatar
    Senior
    Jag funderar också på vad jag kan få för min mpc 60 mk1 (pansarvagnen). Kommer nog inte sälja men ändå nyfiken på vad den kan vara värd. Fint kosmetiskt skick med tanke på sin ålder, nybytt backlit, slider, pad sensor (inte installerat än) och padgummi, fullt minne och äldsta OS. Försökte installera senaste OS utan att lyckas.

  50. #50
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av pitir Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fint kosmetiskt skick med tanke på sin ålder.
    Det där är ju en så meningslös kommentar.. det är som att säga.. den är i fint skick..MEN..

    Antingen är den i fint skick eller så har den skavanker.. sen spelar det ingen roll om den är hundra år eller köpt i går

  51. #51
    pitir
    pitir är inte uppkopplad
    pitirs avatar
    Senior
    Nja tycker jag faktiskt inte...

  52. #52
    Scorphion
    Scorphion är inte uppkopplad
    Scorphions avatar
    Senior
    Ungefär som det vanliga "Mint Condition" jiddret... Pedantskött DX7:a. Jättefin för sin ålder, typ nyskick helt ärligt.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DX7.jpg 
Visningar:	76 
Storlek:	103,6 KB 
Id:	54508

  53. #53
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd

  54. #54
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av pitir Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nja tycker jag faktiskt inte...
    Så du tycker ålder spelar mer in än andra faktorer fast en pedantskött 45år gammal synth som stått i ett hem förmodligen är mkt finare än en ett år gammal synth som varit på punkturne.. den finns just viktigare aspekter än ålder. En mkt fin MPC skulle jag säga en som inte har någrarepor och som inte har solblekta eller nikotingulnade knappar.. det enda som egentligen blir dåligt på en MPC 60 av ålder är att LCD:n tappar styrka.... i övrigt så spelar samma faktorer in som i övrigt

  55. #55
    pitir
    pitir är inte uppkopplad
    pitirs avatar
    Senior
    Ja, du har ju en poäng. Men "fin för sin ålder" vore ju direkt missvisande om den hade märken från 10 års turneliv.
    Jag har ingen aning om den har stått i ett hem, studio eller scen. Jag gav 2.5k för min på pantbanken. De visste inte ens om den funkade och brydde sig inte heller om att testa den (?!) förutom att slå på strömmen och se att den startade där bakom glasrutan. Inga möjligheter att fingra på den innan köp eller ångra mig efter att jag betalat, så fick köpa grisen i säcken.
    Knapparna är inte nikotingula eller bortskavd färg, grafiska element eller text. De första fyra padsen är mattare än de övriga på det gamla pad-gummit och det finns en liten rispa (knivsmal) vid fläkthålen. Volympotten knastrade innan men inte lika mkt nu. Har tänkt byta eller rengöra den någon gång när jag orkar.

    Jag skulle inte säga att det är fint skick för en 3 månader gammal maskin. Men för en maskin som levt i nästan 30 år indikerar det yttre på att den haft ett välskött hemmaliv.
    Det är ungefär den bilden jag ser framför mig när jag läser "fin för sin ålder". Men jag förstår hur
    Senast redigerat av pitir den 2014-10-15 klockan 01:52.

  56. #56
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Om den inte är minnesexpanderad el har 3.10 chippen... skulle jag säga kring 4-5000:-

    Men din beskrivning ovan är ju bra... men för nån som letar efter en MPC och känner till den... vad tillför "bra för sin ålder".... ska inte tjafsa om det bara att raka sakliga beskrivningar funkar bäst

  57. #57
    pitir
    pitir är inte uppkopplad
    pitirs avatar
    Senior
    Ofan, skulle gissat iaf 5-6k även om den inte har 3.10 chippen (men minnesexpansionen). Jahaja, det gör det lite lättare att inte hamna i säljtankar när ekonomin är åt helvete

    edit: Såklart det vore olämligt att bara skriva bra för sin ålder i en säljbeskrivning utan ingående beskrivning och bilder för att göra en ärlig affär. Detta är väl inte samma kontext. Snackar ju bara rent hypotetiskt kring värde.
    Senast redigerat av pitir den 2014-10-15 klockan 02:32.

  58. #58
    nidas
    nidas är inte uppkopplad
    nidass avatar
    Veteran
    Vad får man betala för en arp avatar i fint skick?

  59. #59
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    Citat Ursprungligen postat av Helix Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad skulle ni ge för en sån här:
    med eller utan dig? med eller utan dina patchar?
    Senast redigerat av reSet den 2014-10-19 klockan 17:34. Anledning: spontant tänker jag: utan = fedt mycket billigare.

  60. #60
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av nidas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad får man betala för en arp avatar i fint skick?
    En kille i Belgien säljer en med massa moddhål och igenkläggade faders för €900. Jag är lite inne på att köpa den som vinterprojekt, men tvekar, det är ett djäkla meck att plocka isär 34 faders och rengöra. Plus att den har massa borrhål i plåten… [schweizerost]

    Jag köpte min för något halvår sedan av Nightzone för 11, betydligt bättre skick men också igenkläggade faders. Så det blev totalrenovering i alla fall.

    Men en fin som funkar som den ska - kanske 14? 12 om du har tur?

    EDIT; Masterwave i Paris hade en inne med trippelfiltret, moddad av SaintEric's, och om jag minns korrekt ville de ha €1400 för den.
    Senast redigerat av Lackan den 2014-10-19 klockan 17:57.

Liknande ämnen

  1. RE-101 priskoll
    Av hairofthedog i forum Effekter
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-31, 12:08
  2. Priskoll Pro-1
    Av synthmicke i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-09-20, 01:01
  3. Priskoll: Akai Ax-60
    Av synthpälle i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-05-13, 18:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •