Sidan 17 av 17 FörstaFörsta ... 7 13 14 15 16 17
Resultat 961 till 993 av 993

Ämne: Kan vi inte ha en värderingstråd?? Priskoll?

my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Tack Lackan. Lade ut på vend tidigare och runt (straxt under) 3000 är vad som begärs. Då är det inte orimligt mao

Tack för svar

Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av my03 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    runt (straxt under) 3000
    Detta är helt rimligt! Köpte en PG200 från Japan 13-14 någongång, och redan då betalade jag 2.500:- för en fin i väska.

moelodin
    moelodin är inte uppkopplad
    moelodins avatar
    Veteran
    Vad får man för sitt Roland re-150 i bra skick? Har för mig jag pröjsade 6000.

slirak
    slirak är inte uppkopplad

Veteran
    Det känns som att rymdekopriserna kan variera nåt grymt. Jag jagade 201:or för ett år sen och annonspriserna svängde då mellan 7.000 - 14.000. Utan att ha fört statistik skulle jag säga att de flesta ville ha runt 10k, men själv gav jag 8k för ett i bra skick och det fanns ett för 8k på Vend bara häromveckan.

Det svänger som sagt och RE-150 ser man mer sällan, men skulle jag gissa så får du det sålt på nån sekund om du sätter ut det för 6k, 8k kan du nog få om du inte har bråttom, 10k kanske blir svårt.

moelodin
    moelodin är inte uppkopplad
    moelodins avatar
    Veteran
    Tack Slirre!

Då återstår bara att känna efter. Har redan sålt / köpt tillbaka space echo två gånger med förlust varje gång. Men kan inte både ha space echo och strymon magneto.

machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Kan och kan...

outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    RE-150 saknar ju EQ och fjäderreverb från 201.
    201 verkar väl kostar över 10 000 idag? Så kanske 7 000?

slirak
    slirak är inte uppkopplad

Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    RE-150 saknar ju EQ och fjäderreverb från 201.
    201 verkar väl kostar över 10 000 idag? Så kanske 7 000?
    Om du kollar mitt inlägg ovan så ser du att man kan få en 201 för 8.000 om man kollar runt lite. Tror ändå att du har rätt med 7 k. Alla köpare bryr sig nog inte jättemycket om EQ och fjäderreverb.

BadPixel
    BadPixel är uppkopplad nu
    BadPixels avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Jag vet att det är 2019, men ändock lite sugen på en gammal Akai S3000/5000. Vad kan det vara värt att betala för en sån idag?

depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av BadPixel Visa inlägg
    Jag vet att det är 2019, men ändock lite sugen på en gammal Akai S3000/5000. Vad kan det vara värt att betala för en sån idag?
    Beror på bestyckningen. Det låg en S3000XL på Vemia förra veckan som inte gick för runt tusenlappen. En fullmatad S5000 med 128 röster, USB och effekter går nog på 3-4000kr. Superbilliga jämfört med vad de kostade nya.

BadPixel
    BadPixels avatar
    Citat Ursprungligen postat av depulse Visa inlägg
    Beror på bestyckningen. Det låg en S3000XL på Vemia förra veckan som inte gick för runt tusenlappen. En fullmatad S5000 med 128 röster, USB och effekter går nog på 3-4000kr. Superbilliga jämfört med vad de kostade nya.
    Tack! Har nosat rätt på en vanilla S3000xl för samma peng som den på Vemia. Räcker säkert rätt långt, men uppgraderingar verkar kunna dra iväg :/

Aerobics
    Aerobics är inte uppkopplad

Senior
    Vad ligger en expanderad g2 engine på idag?

my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Vad betingar en Kronos/x/2 idag begagnad (61 key versionen)?

luegoods
    luegoods är inte uppkopplad
    luegoodss avatar
    Vad ligger egentligen en prophet 5 på dessa dagar, vad är ett rimligt pris?

Lackan
    Lackans avatar
    Moderator
    Det beror ju väldigt mycket på vilken rev det är och vilket skick den är i.

Jag sålde min superfina rev 3.2 med renoverad PSU och ny trafo för 45k för något halvår sedan. Det var ingen jätterusning och över 50 var svårt att få kändes det som.

Min uppfattning är att 3.1 / 3.2 / 3.3 ungefär kostar samma, medan en rev 2 eller 1 ligger upp mot 60-70 kanske. Men dom är ju skitsvåra att hitta dessutom...

luegoods
    luegoods är inte uppkopplad
    luegoodss avatar
    Tack för svar. Jo självklart spelar skicket in. Tänkte väl också nånstans runt 45 för en 3.x i bra skick idag.

Muhr
    Muhr är inte uppkopplad

Inte så pratsam än

Korg x911 värde??

Vad är dessa värda nuförtiden? Raritet?

moenia
    moenia är inte uppkopplad
    moenias avatar
    Veteran
    Genomsnittliga värdet på eBay är 4500 kr.

Batteriet
    Batteriet är inte uppkopplad
    Batteriets avatar
    Veteran
    Vad tror ni man får för en Commodore 128D med tillhörande skärm, floppydrive (1541), literatur, några spel, 2 joysticks och någon form av modem/printer cartridge?
    Hyfsat skick men någon tangent som gått av (men finns kvar) och så är floppyn moddad med eject-knapp.

Har fått tag på en men har verkligen inte plats.
    Tänkte väl försöka byta bort den i första hand mot något musikrelaterat men gött att ha en fingervisning om "värde".
    Tänkte slänga ut en trevare här sen om det finns intresse, måste bara släpa hem den

uc.t
    uc.t är inte uppkopplad
    uc.ts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Batteriet Visa inlägg
    Vad tror ni man får för en Commodore 128D med tillhörande skärm, floppydrive (1541), literatur, några spel, 2 joysticks och någon form av modem/printer cartridge?
    Hyfsat skick men någon tangent som gått av (men finns kvar) och så är floppyn moddad med eject-knapp.

Har fått tag på en men har verkligen inte plats.
    Tänkte väl försöka byta bort den i första hand mot något musikrelaterat men gött att ha en fingervisning om "värde".
    Tänkte slänga ut en trevare här sen om det finns intresse, måste bara släpa hem den
    Sålde min för nått år sen för 1800, då utan skärm och utan extern floppy. Hel men gulnad. Några spel och joystick ingick samt alla manualer i gott skick.

JNL
    JNL är inte uppkopplad

Vad "ska" en Fender Rhodes kosta nuförtiden? Jag har länge velat ha en men först nyligen börjat kolla runt lite försiktigt. För tillfället ligger det en Mark 2 73 ute på Blocket för 23.000 kr. "I utmärkt skick" tydligen. Priset känns kanske dock inte helt utmärkt?

Ringflower
    Ringflower är inte uppkopplad
    Ringflowers avatar
    Veteran
    Hur mycket är en hemmabrukad Roland A90 värd nu för tiden ?

Fred99
    Fred99 är inte uppkopplad
    Fred99s avatar
    Grejorna är väl värda vad man som köpare tycker att man är villig att betala för att komma över nått man trånat efter en längre tid!
    För egen del så blev det MKS 80 16 tkr . Micromoog 10 tkr . Moog Prodigy 8 tkr för 7 år sedan . Juno 106 för 2 år sedan 8 tkr.
    Prophet 600 15 tkr med case. ( Lite dyrt tycker jag i efterhand eftersom inte GliGli är installerat på den.)

Ebay är ingen bra referens tycker jag eftersom vissa inte får sina grejor sålda då de satt för högt pris.

bing
    bing är inte uppkopplad

Senior
    Korg SP-170. Första modellen tror jag, utan S. Är den värd 1900:-? Inget stativ med, och jag vet inte om det är nån pedal med.
    Den är tänkt som första piano till min brorsdotter, så det räcker med enkla greker, men det är ju kul om det ändå är ett piano och inte nåt Casio-keyboard eller så.

depulse
    depulses avatar
    Veteran
    Vad ligger en Jupiter 8 på idag i Sverige? Jam har en för 75000 kr. Det känns nästan som ett fynd jämfört med utomlands för att inte tala om ebay.

Lackan
    Lackans avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av depulse Visa inlägg
    Vad ligger en Jupiter 8 på idag i Sverige? Jam har en för 75000 kr. Det känns nästan som ett fynd jämfört med utomlands för att inte tala om ebay.
    Ja, det är nog halvfynd i alla fall. Dock saknar den midi så man får ju räkna med 3k för ett Encore + installation också.

Men definitivt ett hygglopris för att vara butik dessutom. 4sound i GBG hade ju en för 100k för några år sedan, vet inte om den blev såld eller vad som hände...

machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Men har den dcb? För rätt vintagestyrning.

depulse
    depulses avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    Men har den dcb? För rätt vintagestyrning.
    Vet inte, 14 bitars modellen men ingen info om den har DCB.

BadPixel
    BadPixels avatar
    Hepp, finns det nåt värde i Rolands SDE-330 och SRV-330 tro? /TPF

waveterm
    waveterm är inte uppkopplad
    waveterms avatar
    Veteran
    Jomen det tror jag nog. 1500:-/st åtminstone.

WT

depulse
    depulses avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Lackan Visa inlägg
    Ja, det är nog halvfynd i alla fall. Dock saknar den midi så man får ju räkna med 3k för ett Encore + installation också.

Men definitivt ett hygglopris för att vara butik dessutom. 4sound i GBG hade ju en för 100k för några år sedan, vet inte om den blev såld eller vad som hände...
    Den är nu såld (inte till mej ). Jag bad den hålla den tills de kollat pris för frakt och MIDI, men undertiden tog någon annan den. Vad är en bal på slottet..... och jag har 75000kr plus frakt plus MIDI till något annat.

_Peter_
    _Peter_ är inte uppkopplad
    _Peter_s avatar
    Senior
    Finns det något värde i en gammal macbook pro (late 2006) https://everymac.com/systems/apple/m...html#macspecs1 . Utan batteri (funkar på eladapter) och tveksam funktion på CD/DVD spelaren?

BadPixel
    BadPixels avatar
    Citat Ursprungligen postat av waveterm Visa inlägg
    Jomen det tror jag nog. 1500:-/st åtminstone.

WT
    Tack

Liknande ämnen

1. RE-101 priskoll
    Av hairofthedog i forum Effekter
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-31, 12:08
  2. Priskoll Pro-1
    Av synthmicke i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-09-20, 01:01
  3. Priskoll: Akai Ax-60