Resultat 1 till 16 av 16

Ämne: Arturia iProphet är på G!

  1. #1
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran

    Arturia iProphet är på G!

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	e41ed490e53056896a2bda3be8cdb1.jpg 
Visningar:	80 
Storlek:	30,5 KB 
Id:	53823

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	24e8db20b5ce1db002d3831dbc418a.jpg 
Visningar:	293 
Storlek:	79,1 KB 
Id:	53821

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	env-mixer_650.jpg 
Visningar:	66 
Storlek:	32,5 KB 
Id:	53822

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	8fe3aadf04b793999d05ad9b5890e7.jpg 
Visningar:	55 
Storlek:	50,9 KB 
Id:	53914



    Sidan verkar vara under uppbyggndad ännu!
    http://www.arturia.com/evolution/en/...het/intro.html
    Senast redigerat av Kloon den 2014-09-12 klockan 11:52.

  2. #2
    dokido
    dokido är inte uppkopplad

    Veteran
    cool

  3. #3
    Moogmannen
    Moogmannen är inte uppkopplad

    Senior
    Fantastiskt! Men varför emulerar de inte Prophet-5 också när de ändå håller på?

  4. #4
    dokido
    dokido är inte uppkopplad

    Veteran
    eller andromeda, eller hartman , eller jjjjjjjjjjjjjjooooomox neuron yes

  5. #5
    ester_
    ester_ är inte uppkopplad
    ester_s avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Jaaa.

  6. #6

  7. #7
    lasselus avatar
    Redaktör
    Givet köp!

  8. #8
    Moogmannen
    Moogmannen är inte uppkopplad

    Senior
    Väldigt välljudande synt måste jag säga, dessutom i ett bekvämt format. Tar tillbaka det jag skrev tidigare i tråden om att de borde emulera Prophet 5:an i samma app. Kanske använde jag VS-delen i Prophet-V för lite för att bilda mig en klar uppfattning men det känns mer som en helt ny synt än en direkt konvertering till ipadformat.

    Än så länge känns appen lite buggig med toner som hänger sig och annat men det är bara en tidsfråga innan det löser sig antar jag.

    Ser fram emot en omarbetad CS-80 i iPadformat med.

  9. #9
    deleted user
    Sommaren 2013 blev jag lite frälst på iPad-syntar, men sen avtog fascinationen markant. Waldorf Nave är den jag använt mest, men sen jag skaffade Blofeld för andra gången i somras så har jag vad jag minns inte startat upp Nave mer.

    Det var kul så länge det var kul, tänkte jag.

    Tills nu... Den här är ju faktiskt helskön. Kommer antagligen att använda den lite, eventuellt kommer den med på någon produktion, och sen faller den väl i glömska. Som det känns.

    Tyvärr är det ett superbra betyg för en iPad-synt för att komma från mig i oktober 2014... jag tröttnade rätt fort.
    Senast redigerat av Skilling den 2014-10-19 klockan 22:28.

  10. #10
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sommaren 2013 blev jag lite frälst på iPad-syntar, men sen avtog fascinationen markant. Waldorf Nave är den jag använt mest, men sen jag skaffade Blofeld för andra gången i somras så har jag vad jag minns inte startat upp Nave mer.

    Det var kul så länge det var kul, tänkte jag.

    Tills nu... Den här är ju faktiskt helskön. Kommer antagligen att använda den lite, eventuellt kommer den med på någon produktion, och sen faller den väl i glömska. Som det känns.

    Tyvärr är det ett superbra betyg för en iPad-synt för att komma från mig i oktober 2014... jag tröttnade rätt fort.
    Jävligt lustigt det där. Jag tycker att ipaden är grym och jag gillar verkligen iden med synthar i pad. Kalasfint ju.. Och jag har ansträngt mig för att få in det i min setup men.. Icke.. Dom ligger bredvid setupen. Så nära kommer dom. Men mina elektroner är så sjukt mycket roligare tydligen så det blir liksom aldrig något. Och jag tycker verkligen en del av dom låter finfint. Nåja.. Nu ska jag i alla fall försöka få ihop till en mute, volym, pan och solo mapp så jag kan ha full kontroll.
    Men skulle så gärna få det att funka.

  11. #11
    dokido
    dokido är inte uppkopplad

    Veteran
    mute = mimix? ny audiobus mixer

  12. #12
    deleted user
    Köpte den när den kom. Öppnade upp den. Stängde ner. Efter det har jag nog inte pluggat in paddan i mixern en enda gång.

    Tills idag då jag fick ett ryck efter att jag kände lite sug efter en riktig VS. Jag har jättesvårt för analoga syntar som ska bli appar, eller för den delen VST, men den här funkar ju på ett annat sätt på padda. Känns inte helt fel med touchpad, bara en sån sak.

    Funderar på att åtminstone hålla det öppet. Kanske ska använda den lite.

  13. #13
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Köpte den när den kom. Öppnade upp den. Stängde ner. Efter det har jag nog inte pluggat in paddan i mixern en enda gång.

    Tills idag då jag fick ett ryck efter att jag kände lite sug efter en riktig VS. Jag har jättesvårt för analoga syntar som ska bli appar, eller för den delen VST, men den här funkar ju på ett annat sätt på padda. Känns inte helt fel med touchpad, bara en sån sak.

    Funderar på att åtminstone hålla det öppet. Kanske ska använda den lite.
    Jag har nästan kommit över tröskeln med touch. Snart är jag där. Grejen är att jag gillar det i alla fall bättre än datorpluppandet. Nu finns det dessutom en hel del appar som drar nytta av ipadens fördelar istället för rakt av en synt. Vs har jag faktiskt kört en del. Den låter kanon.

  14. #14
    deleted user
    Fick just tråkslag....

    Fan.

    Men ok, eventuellt i skarpt läge. Nä, jag ska ha en liten iPad-hörna i studion/musikrummet där jag kan ta till den i nödläge, typ.

    Men inte är det roligt, inte...

  15. #15
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Äh.. Tycker det är rätt najs.. Elastic drums till exempel. Kanon.

  16. #16

    Veteran
    Animoog och samplr kör jag. Gissar att jag gillar desa pga de är gjorda för iPad och inget försök att göra en gammal synt på iPad.

Liknande ämnen

  1. Arturia Microbrute
    Av Nihad i forum Nyheter
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-10-25, 23:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •