Sidan 1 av 7 1 2 3 4 5 ... SistaSista
Resultat 1 till 60 av 412

Ämne: Korg Volca Sample

  1. #1
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage

    Korg Volca Sample

    På önskan ur "Nytt från KORG"-tråden så startar jag separata trådar om de olika maskinerna.

    Korg har släppt en ny Volca. Denna gång handlar det om en sample player. Volca Sample klarar att spara upp till 100 olika samplingar med en maxkapacitet på 4MB, ca 65 sekunder. Korg har val en något lägre sample rate, 31.25 kHZ, 16 bit. Troligen för att ge möjlighet att spara fler samplingar.

    Volca Sample har en 16-stepsequencer, 10 kanaler för samplingar och klarar 8 rösters polyfoni. Likt sina föregångare har den funktioner som synk och MIDI.

    Priset ligger på 1450kr.

    Besök Korg för mer info.
    Senast redigerat av Katzenjammer den 2014-10-14 klockan 11:01.

  2. #2
    mad.gibbon
    mad.gibbon är inte uppkopplad
    mad.gibbons avatar
    Veteran
    Denna är jag riktigt sugen på. Har aldrig haft en sampler så denna kan nog vara en vettig inkörsport. Lite tokigt att man måste använda iOS för att spela in och ladda nya samples. En fråga bara som någon vänlig själ kanske kan reda ut till mig:

    Så här står det på korgs sida:

    Number of Samples
    100 (User over writable)
    Memory Size for Sample
    4 MB, Maximum 65 seconds

    Pga att "memory size" står för "Sample" (singularis), betyder det att EN samplings maxlängd 65 sekunder eller betyder det att maskinen max klarar av 65 sekunder uppdelat på de (max) 100 samplingsplattserna (alltså lite över halvsekunden per sampling i genomsnitt).

  3. #3
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Jag skulle tro att det är hela utrymmet för alla samplingar. Alltså, du kan ha upp till 100 samplingar som tillsammans måste rymmas på 4 MB. Såg att de tagit ett lite lägre sample rate, 31.25 kHZ, 16 bit. Troligen för att kompensera för utrymmet.

  4. #4
    mad.gibbon
    mad.gibbon är inte uppkopplad
    mad.gibbons avatar
    Veteran
    Ja, det låter rimligt.
    Jag hade nog tänkt att använda den till att trycka in massa olika trummaskiner och kaggar och virvlar klarar sig nog under sekunden men cymbalerna kanske drar ut lite på tiden... får helt enkelt bli färre samplingar än 100.

  5. #5
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av mad.gibbon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, det låter rimligt.
    Jag hade nog tänkt att använda den till att trycka in massa olika trummaskiner och kaggar och virvlar klarar sig nog under sekunden men cymbalerna kanske drar ut lite på tiden... får helt enkelt bli färre samplingar än 100.
    En 6-7 kit får man nog in utan problem. Så rätt många olika klassiker skulle du lyckas klämma in.

  6. #6
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Inte någonstans står det om det är stereo eller mono. Suck!

  7. #7
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Inte någonstans står det om det är stereo eller mono. Suck!
    Mono. En enkel beräkning på vad 60 sekunder i mono, 32khz/16bit tar i utrymme ger ca 3.7MB. Så ca 65 sek på 4MB.

    Men om den hanterar stereo är en annan sak. Men specen är räknad på mono.

  8. #8
    mad.gibbon
    mad.gibbon är inte uppkopplad
    mad.gibbons avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Inte någonstans står det om det är stereo eller mono. Suck!
    Du har ju amp pan
    En sampling för höger och en för vänster och sen bara panna. Lätt som en plätt...

  9. #9
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Hepp en leksak till att fylla på parken

    Givetvis

  10. #10
    Antimon
    Antimon är inte uppkopplad
    Antimons avatar
    Avliden
    Jag fattar inte varför de skär ner på sample rate istället för bitupplösning. Jag tycker att man kan få till schyssta ljud på 12 eller till och med 8 bitar, men den där aliasingen och dovare ljudet som händer när man minskar bärvågen är rätt jobbig. Jag har iofs fattat att många gillar aliasing...

  11. #11
    dar303
    dar303 är inte uppkopplad
    dar303s avatar
    Veteran
    Ha, en sån vill jag ha! Klarar inte av maskiner med skumma menyer och sånt, har för mycket SAMPLERDAMP!

  12. #12
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage

    https://youtu.be/bSTxg43_wBM

    Äfan givet köp asså. Verkar löjligt rolig

  13. #13
    Naomi
    Naomi är inte uppkopplad
    Naomis avatar
    Veteran
    Måste ha alla... Måste... GAS
    Skämt åsido, har svårt att se att jag inte skulle råka bli med en sådan också.

    - - - Uppdaterad - - -

    Nu saknar vi mixern med inbyggt reverb och deley bara. Eller om man separear dom.

  14. #14
    T11
    T11 är inte uppkopplad
    T11s avatar
    Veteran
    Kan man sampla på den?

  15. #15
    bmeeks
    bmeeks är inte uppkopplad
    bmeekss avatar
    Veteran
    hehe, 12 bitar hade bara varit en selling point

  16. #16
    AonFluX
    AonFluX är inte uppkopplad
    AonFluXs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Antimon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag fattar inte varför de skär ner på sample rate istället för bitupplösning. Jag tycker att man kan få till schyssta ljud på 12 eller till och med 8 bitar, men den där aliasingen och dovare ljudet som händer när man minskar bärvågen är rätt jobbig. Jag har iofs fattat att många gillar aliasing...
    +1 på den! Konstigt att man (om det nu är gjort) motiverar att skära ned på sampleraten för att "spara" minne.. skulle det bli en vansinnigt mycket dyrare burk om den istället hade 6 MB..? Eller är minnesmodulerna baserat på bandteknologi?, eller hålkort?

  17. #17
    dokido
    dokido är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av T11 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan man sampla på den?
    nej bara importera från nån ios app

  18. #18
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av Antimon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag fattar inte varför de skär ner på sample rate istället för bitupplösning. Jag tycker att man kan få till schyssta ljud på 12 eller till och med 8 bitar, men den där aliasingen och dovare ljudet som händer när man minskar bärvågen är rätt jobbig. Jag har iofs fattat att många gillar aliasing...
    Medhåll, eller varför inte valbart 16bit/31,25khz eller 12bit/44,1khz t ex.

  19. #19
    Naomi
    Naomi är inte uppkopplad
    Naomis avatar
    Veteran
    Eller så köper man denna lilla billiga leksaken med dess ljud, begränsningar odyl och är glad och leker. Fast det vore rätt så bra ifall de utökade programmet för att sampla inte bara till Android utan även windows, osx och linux kan man tycka.

  20. #20
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Hopp

    Blir det bara ios kompatibelt så hoppar jag detta.

    Så var det klart för mig. Kan aldrig någonsin tänka mig att köpa en endaste Applepryl någonsin och har jag klarat mig så länge så...

    Och dessutom att ha en sampler som man inte kan sampla med? Nä då är det en rompler. Hela sanningen med sampling är som bortblåst.

    Det är inget mer med det.
    Tack för kaffet.

  21. #21
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    Inte omöjligt att vi får se opensource lösningar på andra plattformar

  22. #22
    miaz
    miaz är inte uppkopplad
    miazs avatar
    Veteran
    har jag hajjat rätt att de funkar med en macappär? dvs mac-data, och int enbart ipadtjox?
    och när släppsna egentligen, hittaråinget datum.

  23. #23
    momangen
    momangen är inte uppkopplad
    momangens avatar
    Senior
    Det var länge sen jag blev sugen på något nytt, trots 60sek så är den asball!

    Snygg, lofi och liten, yes!

    Hands on xå, det här är helt en kul grej bredvid mpc'n!

  24. #24
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av miaz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    har jag hajjat rätt att de funkar med en macappär? dvs mac-data, och int enbart ipadtjox?
    och när släppsna egentligen, hittaråinget datum.
    Ios är det som är annonserat nu, Mac duger inte då. Men det är ju ett tag kvar tills den släpps.

  25. #25
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Varför ska man välja denna framför någon av ES:arna?

    (ja det var min första tanke, men editeringen verkar onekligen ännu roligare på denna nya)

  26. #26
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Haha. Volvo släpper en ny bil och säger: Den finns inte i blått. Alla ba: synd, jag som bara vill ha en blå.

  27. #27
    AonFluX
    AonFluX är inte uppkopplad
    AonFluXs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Haha. Volvo släpper en ny bil och säger: Den finns inte i blått. Alla ba: synd, jag som bara vill ha en blå.
    Den finns visst i blå, men för att fler ska har råd att köpa en bil, så lackas bara halva.

  28. #28
    miaz
    miaz är inte uppkopplad
    miazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rwq Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ios är det som är annonserat nu, Mac duger inte då. Men det är ju ett tag kvar tills den släpps.
    hajjar. men ingen fara, kom på jag har en iphone liggandes.

  29. #29
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Ja problemet är väl inte oöverstigligt i världens mest telefontäta land?

  30. #30
    Östermalmstorg
    Östermalmstorg är inte uppkopplad
    Östermalmstorgs avatar
    Veteran
    Tar den minneskort?

  31. #31
    kifåne
    kifåne är inte uppkopplad
    kifånes avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av dokido Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    nej bara importera från nån ios app
    Vadå, kan man inte sampla med den? Det är ju en sampler.

  32. #32
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av kifåne Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vadå, kan man inte sampla med den? Det är ju en sampler.

    Nej

    Epic fail

  33. #33
    konfisK
    konfisK är inte uppkopplad

    Senior
    Lite mer om hur man jobbar:
    <iframe width="560" height="315" src="//www.youtube.com/embed/ooEIUR6GrkE" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

    Tycker den verkar trevlig osv, även om det där med att den är bunden till iOS stör mig lite. Får hoppas på fler lösningar där. Är det någon som har fattat om det går att sätta pitch på ngt annat sätt än med motionseq.? Manualen är ganska fåordig, så jag tippar att det är via MIDI isf.

    http://i.korg.com/uploads/Support/US...ample_OM_2.pdf

    Enligt ovan tankar man in nya samplingar via sync in-jacket. Det borde väl ändå innebära vissa möjligheter att hacka?

  34. #34
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    borde heta volca rompler

  35. #35
    konfisK
    konfisK är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Nihad Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    borde heta volca rompler
    Tja, fast så länge det går att fixa en schysst, snabbjobbad add-on som sköter inspelningen så behöver det ju inte vara konstigare än att koppla en mikrofon eller ett RIAA-steg till. Man kanske kan bygga ihop en egen liten låda som har vad man vill? Jag kanske fantiserar.

  36. #36
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Jag tycker inte det är så stor grej. iOS är den enda seriösa mobila musikskaparplattformen. Att man synka över samplingar på det viset är väldigt mycket smidigare än att sampla själv. Sen att androidfanboys blir provocerade säger väl mer om dem än Korg.

  37. #37
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    eller Volca iRompler ^_^

  38. #38
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av geminister Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tycker inte det är så stor grej. iOS är den enda seriösa mobila musikskaparplattformen. Att man synka över samplingar på det viset är väldigt mycket smidigare än att sampla själv. Sen att androidfanboys blir provocerade säger väl mer om dem än Korg.
    Tror det inte är så mycket androidfanboys som det är anti-apple-zombie

    Men med det sagt, från att ha tillhört den senare gruppen till att skaffat en sådan för musikgrejs så måste jag säga att det är en förbannat häftig pryl! Satt precis o lekte dj nu på morgonen och igår när jag ångestfyllt väntade hos veterinären medans vovven låg i narkos satt jag o trängde bort tankarna med Korgs Gadget efter att jag lugnat mig lite med att kolla på Cosmos Skulle kolla försäkringsvillkoren men mobilen fick ingen täckning :/
    De sista två går ju att göra på vilken surfplatta som helst ... men att kunna göra musik så enkelt och med så bra ljud och låg latency är rätt imponerande!!
    Men när jag först hörde om att man behövde nåt med iOS blev jag rätt så irriterad själv fast det var innan jag skaffade ipaden.. men det betyder inte att jag tappat empati för de som är frustrerade. Det lättaste är väl att sno någon polares gamla iphone ^_^ De är faktiskt rätt bra som recorders..

  39. #39
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Eller så slutar man vara töntig om något så banalt som ett märke på konsumentprodukter. Så känner jag. Alla musiker jag känner som varit anti Apple som sedan kröp till korset och skaffade iPad är nöjda. Hela anti Apple-grejen består av fördomar och det är så tråkigt hur man tar sig rätten att vara otrevlig mot andra över det. Liksom, det är en tablet/telefon. Inget att hetsa upp sig över.

  40. #40
    Varkyar
    Varkyar är inte uppkopplad
    Varkyars avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av geminister Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Eller så slutar man vara töntig om något så banalt som ett märke på konsumentprodukter. Så känner jag. Alla musiker jag känner som varit anti Apple som sedan kröp till korset och skaffade iPad är nöjda. Hela anti Apple-grejen består av fördomar och det är så tråkigt hur man tar sig rätten att vara otrevlig mot andra över det. Liksom, det är en tablet/telefon. Inget att hetsa upp sig över.
    Fast just här handlar det väl inte om att det är Apple, eller?

    Problemet är väl att vi har en sampler man inte kan sampla med, skulle du vilja sampla med din sampler så behöver du skaffa en annan kompletterande produkt.

    Men det kanske man kan lösa jättelätt på något annat sätt, jag har inte läst på så mycket.

  41. #41
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Man kan inte sampla med Analog Rytm eller Machinedrum heller, men samplingsdelen är en stor grej där. Vad är skillnaden?

  42. #42
    Varkyar
    Varkyar är inte uppkopplad
    Varkyars avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av geminister Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Man kan inte sampla med Analog Rytm eller Machinedrum heller, men samplingsdelen är en stor grej där. Vad är skillnaden?
    Inte vet jag, Analog Rytm är väl en trummaskin som kan spela upp samplingar. Ocktatrack är deras sampler, och den kan sampla?

    Jag försöker för övrigt inte alls bråka, jag är bara inte så säker på att missnöjet med Korg Volca Sampler handlar så mycket om Apple, utan snarare om att det är en sampler som inte kan sampla, och att du behöver en ytterligare produkt för att kunna sampla med din sampler.

  43. #43
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    Hoppas det blir smidigt, det är ju inte drag-drop direkt att få in filer i t ex traktor dj på ios.

  44. #44
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Är det inte lika banalt att göra ett sådant här uttalande när du i ditt inlägg precis ovanför kallar iOS "den enda seriösa musikskaparplattformen"?

    Citat Ursprungligen postat av geminister Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Eller så slutar man vara töntig om något så banalt som ett märke på konsumentprodukter. Så känner jag. Alla musiker jag känner som varit anti Apple som sedan kröp till korset och skaffade iPad är nöjda. Hela anti Apple-grejen består av fördomar och det är så tråkigt hur man tar sig rätten att vara otrevlig mot andra över det. Liksom, det är en tablet/telefon. Inget att hetsa upp sig över.

  45. #45
    hypercykel
    hypercykel är inte uppkopplad
    hypercykels avatar
    Veteran
    Är ytterst tveksam till att köpa en musikpryl som kräver iOS för att fungera.

    Jag är helt övertygad om att mina synthar och samplers kommer att fungera (ta i trä) om 10-20 år. Mina iOS-produkter, not so much. Det kommer alltid en ny version av operativet som gör dom äldre produkterna oanvändbara. Plus att "plan of attack" från reparatörer/återförsäljare/tillverkare i detta fallet alltid är att konsumenten bör köpa nya produkter.

    Avskyr den typ av konsumtion som hemelektronik innebär men samtidigt är jag beroende av produkterna..

    Plus, vem har en massa samples på en iOS-device?! Om något ligger dom på en hårddisk. Det går ju inte ens ladda ner samplepacks osv på iPad/iPhone.... Trist att behöva vara så negativ, men det här är fan ett skämt.

  46. #46
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det inte lika banalt att göra ett sådant här uttalande när du i ditt inlägg precis ovanför kallar iOS "den enda seriösa musikskaparplattformen"?
    Den enda seriösa mobila musikskaparplattformen var jag skrev, och det är knappast något som behöver debatteras?

  47. #47
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av dickydiggler Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Plus, vem har en massa samples på en iOS-device?! Om något ligger dom på en hårddisk. Det går ju inte ens ladda ner samplepacks osv på iPad/iPhone.... Trist att behöva vara så negativ, men det här är fan ett skämt.
    Lösningen på det problemet heter Dropbox, och med tanke på att Korg har stöd för det i Gadget så är det nog inte en högoddsare att det kommer integreras i den här appen.

  48. #48
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Jag har ingen Äppleprodukt alls. Att då köpa den här produkten blir för mig ganska knasigt enformigt eller jävligt dyrt.

    Edit: Säger bara hur jag tänker. Hoppas dom tänker på alla och även på framtiden
    Senast redigerat av Modellear den 2014-10-14 klockan 09:37.

  49. #49
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Dom kommer antagligen inte tänka på "alla".

  50. #50
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Uppdaterade trådtiteln och bilden som var trasig. Då den heter Volca Sample och inte Sampler.

  51. #51
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av geminister Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Man kan inte sampla med Analog Rytm eller Machinedrum heller, men samplingsdelen är en stor grej där. Vad är skillnaden?
    Med en Machinedrum UW kan du sampla och spara dina samplade ljud.

  52. #52
    hypercykel
    hypercykel är inte uppkopplad
    hypercykels avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av geminister Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lösningen på det problemet heter Dropbox, och med tanke på att Korg har stöd för det i Gadget så är det nog inte en högoddsare att det kommer integreras i den här appen.
    Ja det är sant. Men hur mycket jag än försöker kan jag inte bara förstå appealen med en sampler som inte samplar och till råga på allt endast laddar samples via iOS.

    Edit:

    Jag ursäktar inte Machinedrum. Men till dess försvar bygger den på en produkt från 2001. Tror inte elektron skulle köra sampleöverföring via midi om den gjorts idag. Rytm är ingen sampler och marknadsförs vad jag vet inte som en.

  53. #53
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av dickydiggler Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja det är sant. Men hur mycket jag än försöker kan jag inte bara förstå appealen med en sampler som inte samplar och till råga på allt endast laddar samples via iOS.

    Edit:

    Jag ursäktar inte Machinedrum. Men till dess försvar bygger den på en produkt från 2001. Tror inte elektron skulle köra sampleöverföring via midi om den gjorts idag. Rytm är ingen sampler och marknadsförs vad jag vet inte som en.
    Visst, att bara köra via iOS kan låta lite dumt. Men Volca Sample är knappast ensam om att vara en sample player. De flesta större tillverkare har något form av sample player med inbyggd sequencer. Korg har väl inte heller sagt att det är en sampler?

    Det är bara ryktesmässigt den kallades Sampler i början. T ex här på 99. Inget Korg gick ut med. De nämner inte den som en sampler på deras sida heller.

  54. #54
    maggan
    maggan är inte uppkopplad
    maggans avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Nä, blir inge köp förrän den kan sampla själv utan min ipod.

  55. #55
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Mina vänner.

    Om marknaden sätter lite press på en tillverkare så gör dom nog som marknsden vill att dom skall göra.

    Eller så får väll en 99a designa en sampel till sample mokajeng.

  56. #56
    hypercykel
    hypercykel är inte uppkopplad
    hypercykels avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Visst, att bara köra via iOS kan låta lite dumt. Men Volca Sample är knappast ensam om att vara en sample player. De flesta större tillverkare har något form av sample player med inbyggd sequencer. Korg har väl inte heller sagt att det är en sampler?

    Det är bara ryktesmässigt den kallades Sampler i början. T ex här på 99. Inget Korg gick ut med. De nämner inte den som en sampler på deras sida heller.
    Jag är nog helt enkelt fel målgrupp. Kan inte förstå suget efter dessa "sample players". Ska sluta gubba mig nu och glädjas åt hur många grymma samplers (som faktiskt samplar) det finns på begagnatmarknaden till fortfarande vettiga priser.

  57. #57
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Modellear Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mina vänner.

    Om marknaden sätter lite press på en tillverkare så gör dom nog som marknsden vill att dom skall göra.

    Eller så får väll en 99a designa en sampel till sample mokajeng.
    Du kan nog räkna med att Korg inte gör som du vill. Dessutom använder väldigt många iOS så det är i praktiken bara ett problem för en mindre grupp.

  58. #58
    Antimon
    Antimon är inte uppkopplad
    Antimons avatar
    Avliden
    Citat Ursprungligen postat av geminister Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Eller så slutar man vara töntig (...)
    Skulle vi kunna skippa såna här personomdömen i diskussionerna? Man får väl tycka vad man vill!

  59. #59
    Roland
    Roland är inte uppkopplad
    Rolands avatar
    Senior
    Kul pryl, skulle kunna vara riktigt användbar. Men wft, hade det varit svårt att sätta USB-jack på den, så man kan slänga in samplingar genom datorn?? Hade kanske kostat någon hundring extra då. ok. Men missar de inte en rätt stor bit av sin målgrupp på det här sättet?

  60. #60
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Antimon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Skulle vi kunna skippa såna här personomdömen i diskussionerna? Man får väl tycka vad man vill!
    Men är inte det här ett personomdöme? Får inte jag tycka så?

Liknande ämnen

  1. Korg Volca series
    Av ohyradubs i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-04-14, 20:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •