Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Waldorf Blofeld saving patches

  1. #1
    Sean
    Sean är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna

    Waldorf Blofeld saving patches

    Otroligt nog, så lyckas jag inte spara patches i Blofeld.

    Jag följer anvisningarna i manualen, och det är många steg för att spara en patch, vilket i sig är dumt och segt.

    Men sista steget är "Press Shift + Store to save the program to the slected location"
    Problemet är att det inte finns någon Store-knapp vad jag ser?
    Någon som kan guida mig? Har ett fint ljud liggande också som jag inte vill att det går förlorat.

  2. #2
    deleted user
    Enkelt och smidigt. När man greppat det såklart.

    SHIFT + UTILITY

    Nu är du inne i sparamenyn. Flytta dig med ratten till vänster om fönstret och ändra det du ska. När du är klar:

    SHIFT + UTILITY (igen)

    (Store är alltså SHIFT + UTILITY)



    Edit: Det kan vara så att tryckfelsnisse helt enkelt letat sig in i manualen. Annars är det ju inget dumt och segt över sparandeförfarandet. Det enda du gör är att välja kategori, plats och namn. Som sig bör, även om jag själv ger fullständigt fan i kategori.
    Senast redigerat av Skilling den 2014-07-17 klockan 14:37.

  3. #3
    eangman
    eangman är uppkopplad nu
    eangmans avatar
    Veteran
    Skilling hann före mig :P Men ja, det är inte speciellt meckigt. Jag sparar ofta över den patchen jag tweakade så då är det bara:
    SHIFT + UTILITY, SHIFT + UTILITY

  4. #4
    Sean
    Sean är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    ok tack, jag chansade på det igår men då blev patchen INTE sparad.. mystiskt..!

    testar igen sen.

    finns det som med Dave Smiths grejer en editor, där man kan spara alla patches i ett digitalt bibliotek så man inte behöver oroa sig för att spara över nåt som sen går förlorat för alltid?
    Kan googla detta, men ni kan säkert ge ett bättre rakare svar

  5. #5
    ricard
    ricard är inte uppkopplad
    ricards avatar
    Veteran
    Blofelden visar tydligt att patchen sparas genom att displayen "skrollar upp en sida". Man får det visuella intrycket av att den gamla patchen överskrivs av den nya.

    Det finns en udda abrovink med Blofeldens patch save i och med att om man säg tar patch A15 och sparar den på säg B12, så när man har gjort save så går den tillbaka till den editerade A15 och inte till den nya B12. Dvs om man vill jobba vidare med patchen måste man komma ihåg att spara den på den nya platsen varje gång annars skriver man över sin ursprungspatch. Det går naturligtvis efter att man ha gjort save att ratta bort till B12 i det här fallet, men det är något man explicit måste göra och tänka på.

    Vettigare tycker jag hade varit att när man sparat en patch blir den patchen aktiv istället, och inte den gamla.

  6. #6
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av ricard Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vettigare tycker jag hade varit att när man sparat en patch blir den patchen aktiv istället, och inte den gamla.
    medhåll.

  7. #7
    Sean
    Sean är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Håller med, skumt upplägg av dom. Tack för tipsen här.
    Någon av er som har tips på en bra editor, där man kan tex programmera ljud, samt spara alla patchar in en bank på datorn och inte bara på själva Blofelden?

  8. #8
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Senast jag sett är denna som har recall, agerar vst-plugg, etc. Ser trevlig ut:

    http://www.waldorf-music.info/kunena...aldorf-blofeld

  9. #9
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Ville bara tillägga att blofeld funkar som kontroller till Largo. Tror att det var något med vågforms väljaren som låg ett cc nummer fel men den är exakt mapp i övrigt vill jag minnas?

  10. #10
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av Sillen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ville bara tillägga att blofeld funkar som kontroller till Largo. Tror att det var något med vågforms väljaren som låg ett cc nummer fel men den är exakt mapp i övrigt vill jag minnas?
    och det kan jag tycka är logiskt ur användarsynpunkt (förutom att jag inte fattar varför man har Largo om man har en Blo). Däremot förstår jag inte varför man vill ha en mjukvarueditor till Blo? Bakvänt och snurrigt.

  11. #11
    Sean
    Sean är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    ok tackar!

    Jag kollade nu på Rekonaudios nu, verkar ju bra, men 79 Dollar och ingen trial/demo..?
    Senast redigerat av Sean den 2014-07-18 klockan 18:01.

Liknande ämnen

  1. Waldorf Blofeld: Föra över samplingar FRÅN Blofeld TILL dator?
    Av Sun King i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-12-03, 14:39
  2. Waldorf - mQ vs Blofeld
    Av synthetic i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-01-13, 10:14

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •