Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Är M-Audio Oxygen 25 (3rd gen) något för mig?

  1. #1
    barockugglan
    barockugglan är uppkopplad nu
    barockugglans avatar
    Veteran

    Är M-Audio Oxygen 25 (3rd gen) något för mig?

    Jag har behov av en ny midicontroller och följande parametrar är relevanta för mig.

    Plats - Jag har rätt lite plats för mina studiogrejor som läget är just nu. Jag vill ha ett klaviatur kan stå på skrivbordet och alltid vara inkopplat. Fram tills nyligen hade jag ett fullstort klaviatur som stod på stativ vid sidan av. Innan dess hade jag ett 49-tangenters på skrivbordet och tangentbord och mus i en utdragbar låda under skrivbordsskivan, vilket var en fantastisk lösning, men nu är som sagt tiderna hårdare.

    Pitchhjul, modhjul, rattar och spakar - Mitt gamla midikeyboard, som är från yngre järnålden (och var billigt redan då) har ett ok modulationshjul, men en pitchspak som är ett skämt. Jag värderar bra pitch- och modhjul högt, samt assignbara rattar, knappar och reglar, framför allt rattar.

    Pålitlighet - Jag vill att det bara villkorslöst ska funka. Inga finesser som kräver att man har specialdrvrutiner eller att man måste slå på enheterna i någon viss ordning e.dyl., tack.

    Pris - Under 1500 kr.

    Byggkvalité - Jag kommer sannolikt inte att ta den på turné, men om jag gör det så gör jag det med försiktighet. Plastighet är inget hinder, även om jag helst slipper det.

    Känsla - Hjul och rattar få gärna vara så bra som möjligt. Minimikravet är att jag kan göra små rörelser med precision utan att det kärvar. Kasst klaviatur är inget hinder.


    Jag tycker det ser ut på papperet som att Oxygen 25 kan vara något för mig. Jag kommer mest att använda den till Ableton och Logic.

    Ni som har använt den (eller någon likvärdig) på riktigt, vad tycker ni om den?

  2. #2
    barockugglan
    barockugglan är uppkopplad nu
    barockugglans avatar
    Veteran
    Nej, efter att jag har googlat lite till så kan jag själv säga att den nog faller på pålitlighet och känsla. Tillbaka till ritbordet.

Liknande ämnen

  1. M-Audio Oxygen 8 V2
    Av klabben i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-13, 21:25
  2. M-audio oxygen 61
    Av glae i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-04, 09:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •