Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Syntorial - för den som vill lära sig syntes

  1. #1
    deleted user

    Syntorial - för den som vill lära sig syntes

    http://www.minimalsystem.com/take-charge-of-your-synth/

    Sprang på detta lite av en slump och tänkte att det kanske är intressant för någon. Har inte tittat på det så noga, men för den som vill lära sig mer om att programmera (subtraktiv antar jag?) syntes kan det kanske vara ett intressant och kul koncept?

  2. #2
    AlexKex
    AlexKex är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Har inte köpt men kul med konstruktiva tips
    TACK

  3. #3
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Har gjort de första kapitlen nu. Basic grejer men för min del, som inte har så mkt synth-erfarenhet och mest kör på, är det bra att börja från grunden (som Kapten Klänning säger) och ta en komponent i taget och lyssna sig till förändringar. På samma sätt som jag gillar att gå på pass på Friskis istället för gym (om en nu nödvändigtvis måste röra på sig) tycker jag det är skönt att någon säger åt mig vad jag ska göra och tar mig steg för steg framåt. Skön omväxling mot jobbet där det är jag som står för drivet.

  4. #4
    gazt
    gazt är inte uppkopplad

    Veteran
    Jag måste säga att jag blev glatt överraskad över programmet. Pedagogiskt uppbyggt och det har hjälpt mig att fylla i luckor i min självlärda synthkunskap.

  5. #5
    skogge
    skogge är inte uppkopplad
    skogges avatar
    Veteran
    Kanske vore nåt för mig som mest vrider planlöst men sidan länken pekar mot finns inte och jag verkar inte kunna hitta nåt från roten heller?

  6. #6
    nidas
    nidas är inte uppkopplad
    nidass avatar
    Veteran
    Här är programmet :

    http://www.syntorial.com/

  7. #7
    gazt
    gazt är inte uppkopplad

    Veteran
    @ Skogge: det finns en demoversion av programmet och jag tycker det är värt att prova och se hur det känns

  8. #8
    pistolpete
    pistolpete är inte uppkopplad
    pistolpetes avatar
    Senior
    Bra grej!

  9. #9
    herr Vogel
    herr Vogel är inte uppkopplad
    herr Vogels avatar
    Senior
    Jag laddade hem demo:n och även om nivån (för just mig) var väl basal (för basal för att lägga ut 130 $) så insåg jag vissa fundmentala grejer som jag inte riktigt tänkt på innan. För en nybörjare är det lysande och faktiskt värt pengarna.

  10. #10
    Even Odd
    Even Odd är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Jag körde igenom demoversionen igår. Intet nytt under solen för mig. Men resten av programmet ser ut att komma ge mig mycket. Så jag uppgraderade mig till full version. Framför allt för att jag känner att jag programmet kommer att få mig att sluta skjuta upp att lära mig programmera ljud grundligt.
    Senast redigerat av Even Odd den 2015-02-13 klockan 12:32.

  11. #11
    mickemystik
    mickemystik är inte uppkopplad
    mickemystiks avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Even Odd Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag körde igenom demoversionen igår. Intet nytt under solen för mig. Men resten av programmet ser ut att komma ge mig mycket. Så jag uppgraderade mig till full version. Framför allt för att jag känner att jag programmet kommer att få mig att sluta skjuta upp att lära mig programmera ljud grundligt.
    Hur fungerar det för dig? Lär du dig något?

  12. #12
    Even Odd
    Even Odd är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av mickemystik Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur fungerar det för dig? Lär du dig något?
    Visst är det lärorikt. Jag har tyvärr inte hunnit mer än de första nio kapitlen. Tyngdpunkten ligger på att behärska varje moment och kunna återskapa ljud genom att enbart att lyssna på dem. Det kan kännas lite jobbigt när man kommer till gruppmomenten och ska ställa in alla parametrar som tidigare gåtts igenom. Men det är helt klart givande. Jag hade inte försökt att exakt återskapa ljud om jag inte hade köpt programmet. Och jag hade då missat ett effektivt pedagogiskt tillvägagångssätt.

Liknande ämnen

  1. Bok om FM-syntes.
    Av Mårre i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2019-11-21, 00:25
  2. Lära om, lära rätt
    Av PeterH i forum Stränginstrument
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2013-09-13, 15:21
  3. Midifrågor från en nybörjare som vill lära sig.....
    Av pumahane999 i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-09-01, 14:58
  4. Vill lära mig spela keyboard
    Av Strittan i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2008-11-25, 14:32
  5. Photoshop: Vill lära mig mer
    Av Tobias Bergius i forum Bild- och videoproduktion
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2003-12-12, 17:53

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •