Sidan 7 av 14 FörstaFörsta ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SistaSista
Resultat 361 till 420 av 795

Ämne: Dave Smith Pro 2

  1. #361
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av NON Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    No Way att jag hostar upp 16 lök för en Pro 2a. Jag var inte ens ett jätte fan av pro 1an.
    rent tekniskt är Pro 2 mer avancerad än både Moog Sub37 och MFB Dominion 1, men "bara" 3000:- dyrare. Men sen kommer ju klangen och annat in, som styr våra val. själv håller jag kvar min bokning av Dominion 1. om sedan Pro 2 suktar mej för mycket i framtiden, får väl nåt annat åka ut på marknaden

  2. #362
    Kalle2000
    Kalle2000 är inte uppkopplad

    Senior
    Hur skiljer den sig från Sub 37an mer än mer parafoni typ? e sugen på sub 37an faktiskt. men denna verkar vara riktigt grym oxå.

  3. #363
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av Kalle2000 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur skiljer den sig från Sub 37an mer än mer parafoni typ? e sugen på sub 37an faktiskt. men denna verkar vara riktigt grym oxå.
    DSI: Ganska mkt dubbelt upp specmässigt, Digitala osc och analoga filter.
    Moog: Halva PRO-2 Specmässigt men igenom helt analog.

  4. #364

    Redaktör
    Ja, det viktiga är ju om tekniken inuti är analog eller ej, inte hur den låter.

    (När jag lyssnar på ljudexemplen länkade ovan tycker jag de mest intressanta är de som går utanför den traditionella analoga paletten, så i mina ögon är digitala oscillatorer mest ett plus…)

  5. #365
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av false messiah Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, det viktiga är ju om tekniken inuti är analog eller ej, inte hur den låter.

    (När jag lyssnar på ljudexemplen länkade ovan tycker jag de mest intressanta är de som går utanför den traditionella analoga paletten, så i mina ögon är digitala oscillatorer mest ett plus…)
    Var ett diplomatskt flamebaitskyddat svar om vad som skiljer de två åt. Jag lutar självklart åt DSI som erbjuder långt mer möjligheter än en analog dito. Men vad man tycker låter bäst är upp till var o en själv att avgöra.
    Senast redigerat av Axxe den 2014-06-25 klockan 11:29.

  6. #366
    deleted user
    Axxe älskar ju sin P12!

    Men jo, om man inte förstår att Pro 2 ska ha digitala oscillatorer tillhör man nog inte målgruppen. Tycker Dave är rätt tydlig med hur trött han är på de som skriker efter reissueliknande trötta modeller. Han har valt digitala oscillatorer därför att de är överlägsna analoga utifrån det perspektiv P12 och Pro 2 är gjorda. Helrätt i mina ögon.

  7. #367

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av Axxe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Var ett diplomatskt flamebaitskyddat svar om vad som skiljer de två åt.
    Heh. Ja, det var mer en reflektion från min sida över att det knappt kommit några ljudexempel än mindre någon här som faktiskt använt Pro-2 men att de digitala oscillatorerna redan dissas.

  8. #368
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Kalle2000 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur skiljer den sig från Sub 37an mer än mer parafoni typ? e sugen på sub 37an faktiskt. men denna verkar vara riktigt grym oxå.
    Sub37 har en annan botten. Moogfiltret skiljer sig ju också. Gå och pilla lite på Sub phatty och P12 så får du en ungefärlig uppfattning. Mer shaping och modulering på Pro2.
    Överlag så är ju båda skrämmande bra synthar som går långt utöver det vanliga.

  9. #369
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Axxe älskar ju sin P12!

    Men jo, om man inte förstår att Pro 2 ska ha digitala oscillatorer tillhör man nog inte målgruppen. Tycker Dave är rätt tydlig med hur trött han är på de som skriker efter reissueliknande trötta modeller. Han har valt digitala oscillatorer därför att de är överlägsna analoga utifrån det perspektiv P12 och Pro 2 är gjorda. Helrätt i mina ögon.
    Ändå tycker jag han inte vågar släppa reissue vågen när han här snackar om P5 filter och döper den till Pro2 i stället för Mopho2 vilket hade varit mer logiskt... dessutom så har han ju fegat ut helt i designen... svart med träsidor...nostalgi..... så lite strunt pratar han nog allt

  10. #370
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Om man nämner Prophet 5 och Sem filter så är det liksom straffspark om man vill undvika jämförelser från förr

  11. #371
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    äh, träsidor så gubbarna är med, och digiosc för att få med skrillex o co, perfekt ju

    hade jag haft cash hade jag köpt, kanske kanske

  12. #372
    Einar Lindgren
    Einar Lindgren är inte uppkopplad
    Einar Lindgrens avatar
    Veteran
    The Pro 2 is a high quality professional instrument, built in the United States. Ready for the rigorous of the road or the studio. I can't tell you how excited I am to present this syntθ to you. it's so flexible, so fun and powerful and it sounds soo good. The Pro 2 - Check it out.

    Basgången som följer är FEEEEEET Tunn? Äh

    - - - Uppdaterad - - -

    Ähh

  13. #373
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ändå tycker jag han inte vågar släppa reissue vågen när han här snackar om P5 filter och döper den till Pro2 i stället för Mopho2 vilket hade varit mer logiskt... dessutom så har han ju fegat ut helt i designen... svart med träsidor...nostalgi..... så lite strunt pratar han nog allt
    Fast jag är med honom helt i tänket. Det behöver inte vara det ena eller det andra och i det här fallet så gillar jag verkligen filtervalet. Haha, kolla vilka filter jag valt till min planerade modular t ex…

    Jag kan tycka det mest oheliga och fria är att ta nya vägar när man har motiv att göra det och gamla lösningar när man vill det. För mig är det det mest kreativa i typ alla sammanhang. En fot i historien, en fot i framtiden. Då hamnar man gärna i nuet.

    Hur som, det där går att diskutera, men P12 och P1 vilar ju på de oscillatorer de har. Det är själva själen.

    Det betyder inte att det vore svinnajs med en ny helanalog från DSI, bara de inte gör någon trött reissue.

  14. #374
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    He-he.. nä jag håller väl med dig... förutom att den borde hetat Mopho2 och varit GUL! Men du får väl vänta på hans eurosläpp innan du börjar bygga

    Nä Pro2 är ju så ruskigt modular att det är knappt man behöver något externt.. men visst driva vissa moduler med seq spår från pro 2 samtidigt som man modulerar grejjer i den med cv från modularen.... man o man... det är fan så det går i brallan...

  15. #375
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran


    Inte för att vara sådan, men...

    Digitala OSC!? Wow! Nyskapande.
    Vad kommer härnäst, digitala filter

    Det är ju de analoga kretsarna som DSI har använt som försäljningsargument på bla Pro 08 och Mopho.

    Nähh. Tycker som någon skrev tidigare tidigare här på tråden att en expansion så att man kan få multitimbralitet på 08an eller 12an.

  16. #376

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av NON Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Digitala OSC!? Wow! Nyskapande.
    Vad kommer härnäst, digitala filter
    Ja, analoga kretsar är ju mycket mer nyskapande!

  17. #377
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av NON Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.


    Inte för att vara sådan, men...

    Digitala OSC!? Wow! Nyskapande.
    Vad kommer härnäst, digitala filter

    Det är ju de analoga kretsarna som DSI har använt som försäljningsargument på bla Pro 08 och Mopho.

    Nähh. Tycker som någon skrev tidigare tidigare här på tråden att en expansion så att man kan få multitimbralitet på 08an eller 12an.
    Inte för att vara sådan, men...

    Det är lite roande att se hur många på diverse forum som verkar tycka att de vet så mycket bättre än Dave Smith när det gäller att konstruera syntar. Man kan göra sig lustig över hans syntdesign om man vill. Jag vet mest inte vad det har för tyngd.

    Dave är mycket tydlig gång på gång över att han VALT digitala oscillatorer och att han ser de nya syntarna som fullständigt överlägsna hans gamla skapelser. Han lyfter fram oscillatorerna och de är väl lika mycket försäljningsargument som de analoga oscillatorerna i P8 och Mopho? Inte för analogtalibanerna kanske, men de ärnödvändigtvis inte ens den grupp DSI riktar sig till med dessa. Eller uppenbarligen inte. Nu kan man föredra de gamla ändå och för vissa ändamål är de mer lämpliga, men det är otroligt uppfriskande att han inte står och stampar och gör samma instrument igen och igen.

    Är analog det enda man vill ha for whatever reason så är inte P12 och P1 det man vill ha.

    Det spottas ju ut skitbra analoga syntar till höger och vänster nu för tiden, man får väl välja en av dem.

  18. #378
    msdosmedicin
    msdosmedicin är inte uppkopplad
    msdosmedicins avatar
    Senior
    Analog... whatevvvurrr... Allt är ju analogt nu, samma tråkiga standardjox hela tiden, vill man ha waveshaping, folding och lite mer äventyrliga egenskaper så är det bara modular, mjukvara eller DSI som gäller. (Iof har Nord Lead A1 folding och det är mycket välkommet!)

    Finns det fler med shaping/folding jag missat så nämn gärna!

  19. #379
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Dave är mycket tydlig gång på gång över att han VALT digitala oscillatorer och att han ser de nya syntarna som fullständigt överlägsna hans gamla skapelser.
    Inte för att vara sådan, men...

    ... hur hade det låtit om han hade sagt "Nä, alltså, de gamla är bättre än de här nya!"? Tror du han någonsin hade gjort det? Eller ett band som säger "Ja, alltså, vår nya skiva är sämre än den föregående"?

    Men jag håller med dig i övrigt, bara det att man får bortse ifrån vad som är eller kan tolkas som marknadsföringssnack.

  20. #380
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    jepp, den låter riktigt bra i demon!

  21. #381

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    jepp, den låter riktigt bra i demon!
    Inte för att vara sån, men…

    Digitala mp3!? Varför släppte han inte demofilerna analogt istället, tex flexidisk?

    </troll>

  22. #382
    834
    834 är inte uppkopplad
    834s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av msdosmedicin Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Finns det fler med shaping/folding jag missat så nämn gärna!
    Metalisern på mini/microbrute är väl någon form av vikningsgrej.

  23. #383
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Inte för att vara sådan, men...

    Det är lite roande att se hur många på diverse forum som verkar tycka att de vet så mycket bättre än Dave Smith när det gäller att konstruera syntar. Man kan göra sig lustig över hans syntdesign om man vill. Jag vet mest inte vad det har för tyngd.

    Dave är mycket tydlig gång på gång över att han VALT digitala oscillatorer och att han ser de nya syntarna som fullständigt överlägsna hans gamla skapelser. Han lyfter fram oscillatorerna och de är väl lika mycket försäljningsargument som de analoga oscillatorerna i P8 och Mopho? Inte för analogtalibanerna kanske, men de ärnödvändigtvis inte ens den grupp DSI riktar sig till med dessa. Eller uppenbarligen inte. Nu kan man föredra de gamla ändå och för vissa ändamål är de mer lämpliga, men det är otroligt uppfriskande att han inte står och stampar och gör samma instrument igen och igen.

    Är analog det enda man vill ha for whatever reason så är inte P12 och P1 det man vill ha.

    Det spottas ju ut skitbra analoga syntar till höger och vänster nu för tiden, man får väl välja en av dem.
    Jag säger inte emot dig på något sätt.
    Jag är grymt impad på Pro12an och skulle gärna vilja ha en Pro2a, men det blir lite fjompigt att Dave Smith hela tiden går tillbaks och kallar dom efter gamla produktslinjer (precis som Ƶl8R säger)

  24. #384
    deleted user
    Jämför bilmodeller eller vad som helst egentligen, ofta används exakt samma beteckning, är namnet så viktigt på en synt?

  25. #385
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av false messiah Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Inte för att vara sån, men…

    Digitala mp3!? Varför släppte han inte demofilerna analogt istället, tex flexidisk?

    </troll>

  26. #386
    eXode
    eXode är inte uppkopplad
    eXodes avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av NON Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag säger inte emot dig på något sätt.
    Jag är grymt impad på Pro12an och skulle gärna vilja ha en Pro2a, men det blir lite fjompigt att Dave Smith hela tiden går tillbaks och kallar dom efter gamla produktslinjer (precis som Ƶl8R säger)
    Han har ju gjort det förut också. Prophet VS, Prophet 2000, Prophet 3000.

  27. #387
    deleted user
    Dave har byggt musikgrunkor sen 1974, jag tycker nog han är berättigad att få döpa sina maskiner som han vill, när han dessutom byggt dom som han vill.

  28. #388
    eXode
    eXode är inte uppkopplad
    eXodes avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Efter att ha hört den där demon så känner jag spontant att fan vad jag vill se en poly version av Pro 2.

  29. #389
    Tapper
    Tapper är inte uppkopplad
    Tappers avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Ny 14min preset demo - låter väldigt lovande!


    https://youtu.be/watch?v=chhlMgECigE

  30. #390
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    uuuuuuuuuuuuuunderbara ljud

  31. #391
    kifåne
    kifåne är inte uppkopplad
    kifånes avatar
    Senior
    Låter ricktigt lovande

  32. #392
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Jäklar vad PPG-nice det lät nu...och polyfoniskt...undrar om de individuella DCOernas VCA har egna enveloper också...?
    Låter så, där 5.49...eller så är det bara jäkligt långt reverb som luras.

  33. #393
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jäklar vad PPG-nice det lät nu...och polyfoniskt...undrar om de individuella DCOernas VCA har egna enveloper också...?
    Låter så, där 5.49...eller så är det bara jäkligt långt reverb som luras.
    Tyckte han sa det någonstans?

    EDIT: Japp

    Citat Ursprungligen postat av http://www.davesmithinstruments.com/products/pro2/
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Monophonic by Design, Paraphonic by Choice
    The Pro 2 was designed primarily as a super-powerful monosynth, but it’s also a true, four-voice paraphonic synth that allows you to control each of its four oscillators individually with their own envelope. This makes playing four-note chords not only possible, but very expressive.
    Senast redigerat av Max den 2014-07-03 klockan 15:33.

  34. #394
    deleted user
    Det verkar vara filtret som är enda flaskhalsen, och att varje röst enbart har en osc då men det är ju inget att orda om. Den verkar så nära polyfonisk man kalla en parafonisk apparat

  35. #395
    android
    android är inte uppkopplad
    androids avatar
    Veteran
    Jo, jag blir bara mer och mer imponerad ju mer jag hör. GAS!

    Hela presetdemoklippet är förresten inspelat rakt av utan multitracking, så alla sjuka grejer med trummor och svischar och jox är gjorda med de 4 oscillatorerna i stepsequencern!
    Senast redigerat av android den 2014-07-03 klockan 16:27.

  36. #396
    msdosmedicin
    msdosmedicin är inte uppkopplad
    msdosmedicins avatar
    Senior
    Daaamn! Vill ha.

  37. #397
    Tapper
    Tapper är inte uppkopplad
    Tappers avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Jag har beställt en hos tysken nu, leverans beräknad till 25e Juli men vi får väl se... kommer bli lååånga veckor!
    Har en Mopho x4 idag som jag är supernöjd med och definitivt kommer behålla, de är ju väldigt olika som synthar och kan nog komplettera varandra riktigt bra!

  38. #398
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Jävligt sköna ljud!

  39. #399
    Light Head
    Light Head är inte uppkopplad

    Veteran
    Låter onekligen rätt bra..

  40. #400
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    G - A - S !!!

  41. #401
    deleted user
    Uäääääh! Presetsdemos är verkligen effektiva gasfilter.

    Så nu är gasen nere från frustrerande till jävligt jobbig. Någon gång kanske. Eventuellt. Hoppas jag.

  42. #402
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Tycker den verkar lite för bra faktiskt. Men den verkar onekligen lagom som master klav till euromodularen.

  43. #403
    deleted user
    Måste säga att jag aldrig varit med om maken till många nya enormt lockande syntar. P12, Pro 2, Sub 37 och Analog Keys är alla syntar som lockar mig mer än jag minns att någon ny synt gjort tidigare. På riktigt. Och jag hade min första synt 1984.

    Mitt livsmål (well nåja) blir att försöka få in en av dem plus modularsystem under närmaste året , typ. Just nu lutar det starkt åt Pro 2, men de andra tre har fina argument för att jag ska välja dem också.

    Jag tror vi lever i en tid som kommer att ses tillbaka på som legendarisk i syntkretsar. Det finns ju ett antal blivande klassiker ytterligare från de senaste åren.

  44. #404
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Måste säga att jag aldrig varit med om maken till många nya enormt lockande syntar. P12, Pro 2, Sub 37 och Analog Keys är alla syntar som lockar mig mer än jag minns att någon ny synt gjort tidigare. På riktigt. Och jag hade min första synt 1984.

    Mitt livsmål (well nåja) blir att försöka få in en av dem plus modularsystem under närmaste året , typ. Just nu lutar det starkt åt Pro 2, men de andra tre har fina argument för att jag ska välja dem också.

    Jag tror vi lever i en tid som kommer att ses tillbaka på som legendarisk i syntkretsar. Det finns ju ett antal blivande klassiker ytterligare från de senaste åren.
    Jepp, helt sjukt egentligen

  45. #405
    anskun
    anskun är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Kul med en syntdemo gjord av en synthare.

  46. #406
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Skilling: du bör ju sikta på en pro2a eftersom den matchar ett modularsysten allra bäst!

  47. #407
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Måste säga att jag aldrig varit med om maken till många nya enormt lockande syntar. P12, Pro 2, Sub 37 och Analog Keys är alla syntar som lockar mig mer än jag minns att någon ny synt gjort tidigare. På riktigt. Och jag hade min första synt 1984.

    Mitt livsmål (well nåja) blir att försöka få in en av dem plus modularsystem under närmaste året , typ. Just nu lutar det starkt åt Pro 2, men de andra tre har fina argument för att jag ska välja dem också.

    Jag tror vi lever i en tid som kommer att ses tillbaka på som legendarisk i syntkretsar. Det finns ju ett antal blivande klassiker ytterligare från de senaste åren.
    Nej det är verkligen grymt mkt... jag har egentligen inte smält första vågen Voyager, PEK, Mopho..mfl.. och så bara matar dom på med mer och mer.....

  48. #408
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av Odd Bob Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Skilling: du bör ju sikta på en pro2a eftersom den matchar ett modularsysten allra bäst!
    Det är bara det att det är ett sånt jäkla siktande. Jag skulle behöva få in modularen, Pro 2 och en Octatrack. Det gillar inte min plånbok.

    Men men...

  49. #409
    android
    android är inte uppkopplad
    androids avatar
    Veteran
    Jag har börjat inse att min första plan, att sälja min Telemark för att få råd med en Pro 2, är rätt dum. -För tänk vilka sjuka möjligheter de lär ha som combo!
    Fan!

    Phattyn har ju iofs också ett par CV-ingångar...

  50. #410
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Jag tycker dn verkar skitfräck men...... Har ju redan MoKey, Prophet8 & Tempest från DSI samt saknar modulärer. Så vette fan om den tillför mig ngt förutom att det är kul att ha prylar

  51. #411
    Mr Fox
    Mr Fox är inte uppkopplad
    Mr Foxs avatar
    Veteran
    vet inte om den här är postad redan....orkar inte kolla igenom hela tråden...

    Trevlig ljud-demo av Pro 2 hur som helst....

    https://soundcloud.com/twoquietsuns/pro-2-jams-4

  52. #412
    android
    android är inte uppkopplad
    androids avatar
    Veteran
    Nej, den är ny. Det där är demo nr 4 i ett set av riktigt trevliga ljudsnuttar på samma soundcloud-konto.

  53. #413
    Mr Fox
    Mr Fox är inte uppkopplad
    Mr Foxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av android Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nej, den är ny. Det där är demo nr 4 i ett set av riktigt trevliga ljudsnuttar på samma soundcloud-konto.
    Jo..jag lyssnade på flera av deras alster på soundcloud...bra musik....de gör presets/patcher åt DSI verkar det som...

  54. #414
    deleted user

    https://youtu.be/QzwsihZYUH0
    Lite bättre demo på sequensern som är tokenkel o mkt annat, fy fasen vad bra den verkar vara, en killer

  55. #415
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Elektronsequencerstajl.. Våran nya, kanske världens bästa seq. jojo.. Dom har till och med stulit Elektrons sätt att prata om seq. Learn from the best.
    Men det är precis vad som saknats på dsi synthar. Fan va fett. Symd att den inte har typ 4 röster men det kanske går att köra poly ganska bra med varsin osc.

  56. #416
    android
    android är inte uppkopplad
    androids avatar
    Veteran

    https://youtu.be/Uyju76KNUbU

    Riktig trevlig demo imho.

  57. #417
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Elektronsequencerstajl.. Våran nya, kanske världens bästa seq. jojo.. Dom har till och med stulit Elektrons sätt att prata om seq. Learn from the best.
    Men det är precis vad som saknats på dsi synthar. Fan va fett. Symd att den inte har typ 4 röster men det kanske går att köra poly ganska bra med varsin osc.
    Nej Elektron har ju varken stulit xox seq style eller parameterlås ... eller snacket kring det... helt taget i från luften

  58. #418
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nej Elektron har ju varken stulit xox seq style eller parameterlås ... eller snacket kring det... helt taget i från luften
    Jepp! Fattar la du! Kom ner till sillstryparland och säg det där på Elektrons kontor om du vågar! Vi göteborgare håller ihop.

    Klart att Elektron kollat andra apparater som dom förmodligen gör med mycket för att få inspiration. Och om Dsi kollat in elektrons apparater så är ju det bra.

  59. #419
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Ha-Ha-Ha... det är alltid extra kul att dissa Elektron här på 99:an i och med att hela gänget typ är medlemmar här..... Jag gillar Elektron... har väl ägt alla deras produkter någonting.. speciellt Sidtstions i mängder Nu äger jag bara en Sid och Trumjäveln..... konstigt nog inte A4 vilken förmodligen vore den som skulle passa mig bäst.... men är sugen på en key....vi får se
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	EMUL8OR X1.jpg 
Visningar:	70 
Storlek:	102,6 KB 
Id:	52983
    Senast redigerat av Ƶl8R den 2014-07-20 klockan 19:05.

  60. #420
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Kom ner till götet så bjuder jag på öl och visar hur rolig Octan är egentligen.

Liknande ämnen

  1. Dave Smith Tetra släppt!
    Av aon i forum Nyheter
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-08-14, 09:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •