Sidan 14 av 14 FörstaFörsta ... 4 10 11 12 13 14
Resultat 781 till 795 av 795

Ämne: Dave Smith Pro 2

  1. #781
    tommyc
    tommyc är inte uppkopplad
    tommycs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Riktigt nice.
    Grym jävla maskin.. har inte petat på den sen jag petade ner uppdateringarna... måste ta tag i musikskapandet...och det där var ju en bra motivator
    Tack! För mig har det varit tvärt om, jag har knappt rört någon annan synth sen jag skaffade Pro-2:an. Det kommer ju gå över men just nu känner jag att jag vill vända ut och in på Pro-2:an för att se vad den kan ge, den har lite annat arbetssätt än jag är van vid med den avancerade sequencern bl a.

  2. #782
    Nihad
    Nihad är uppkopplad nu
    Nihads avatar
    Veteran
    äntligen köpt en, passar mig riktigt bra och låter grymt.

    låtar med Pro2, efx and 909


    https://youtu.be/6QDGi39gWQw


    https://youtu.be/w9lZtNzhjtM

  3. #783
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    Ska vi tro på en Pro-3 härnäst?

  4. #784
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Hoppas mer på en Pro 13 med bästa funktionerna från 2 och 12 i en väska med helt annat interfejs en klassisk key.... det lite dumma med maskinerna är ju att de är ljudskulptmaskiner fast i pianoplinkarformat.... Dave borde bredda sig lite mer på interfejs sidan..

  5. #785
    tommyc
    tommyc är inte uppkopplad
    tommycs avatar
    Veteran
    Snygga låtar Nihad! Grejen med Pro-2:an är att den har så bred ljudpalett men ändå såpass hands-on. Jag tror Pro-2:an mognar långsamt, precis som P12:an, och jag tror den kommer uppskattas mer och mer nu efter att den har tagits ur produktion. Sen kanske det kommer en uppdaterad version men min gissning är att den kommer att vara baserad på en helt annan digital motor och andra filter, typ SSM från PX. Det blir spännande att se!

  6. #786
    tommyc
    tommyc är inte uppkopplad
    tommycs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hoppas mer på en Pro 13 med bästa funktionerna från 2 och 12 i en väska med helt annat interfejs en klassisk key.... det lite dumma med maskinerna är ju att de är ljudskulptmaskiner fast i pianoplinkarformat.... Dave borde bredda sig lite mer på interfejs sidan..

    Jag tycker de borde göra en mix av Pro-2 och Tetran i desktopformat med liknande interface som P12-modulen.

  7. #787
    Haplo
    Haplo är inte uppkopplad
    Haplos avatar
    Veteran
    Var på G att skaffa en men sen försvann alla lätt-sourcade.
    Fast börjar fundera på att bara köra ITB så det kanske var lika bra

  8. #788
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hoppas mer på en Pro 13 med bästa funktionerna från 2 och 12 i en väska med helt annat interfejs en klassisk key.... det lite dumma med maskinerna är ju att de är ljudskulptmaskiner fast i pianoplinkarformat.... Dave borde bredda sig lite mer på interfejs sidan..
    Pro 13 är en bra idé, men jag skulle snarare vilja ha en 76:a med riktigt bra tangenter, T-8-style

  9. #789
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    Poly AT... ioråsatteh! Det vore något det.

  10. #790
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Pro 13 är en bra idé, men jag skulle snarare vilja ha en 76:a med riktigt bra tangenter, T-8-style
    Det är väl just keyet jag vill komma i från..utan i stället något mer öppet portabelt....sen kan man ju koppla på en full 88 polyafterjoxsuperkey...osv.... men i en synthi/Easel style case med lite olika touch och pressuremöjligheter....och kanske en mer snabbjobbad patchpanel eller fler skärmar el nåt.......

  11. #791
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Så... Åtta år senare är jag där igen. Vi får väl se hur det går den här gången. Men förra vändan var jag nog rätt fixerad vid analog värme och då finns det ju bättre val. Nu är jag mer sugen på annat, så vem vet, den här gången kanske jag dissar den för att den låter för analogt. Ska åtminstone bli kul att utforska de mer uppenbara digitalismerna den här gången, sånt struntade jag i 2015.

    Dessutom finns ju linjär FM i den numer, klart spännande!

    Såg också att sequencern numer klarar parafoni, men finns det några andra roliga features som tillkommit under resans gång?
    Senast redigerat av slirak den 2023-08-13 klockan 17:38.

  12. #792
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Den går att få att låta oerhört analog och smutsig och varm om man vill. Efter att ha haft min i ganska många år nu, så kan jag konstatera att om man håller sig borta från presetsen och ger den lite tid, så listar man ut den och sen är den jäkligt unik. Vår tids ARP 2600 imho.

    En kul grej är att låta sequencern stega manuellt efter tangentnedtryck och programmera små (eller stora) förändringar, så att varje ny ton skiljer sig i varierande grad från den förra.

  13. #793
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Ja, sequencern borde jag ägna mer tid den här gången. Just det där att den ju är en parametersequencer också, nästan mer än en notsequencer, det har ju en hel del potential.

  14. #794
    Rizzo
    Rizzo är inte uppkopplad
    Rizzos avatar
    Veteran
    Sen har du ju ett gäng CV IN som du kan mata från en modular. Går att göra massor med skoj på en Pro 2.

  15. #795
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Jo, jag har hygglig koll på vad den kan i stort, jag har alltså ägt en tidigare, hade den åtminstone några månader innan den fick gå den gången. Jag undrade mest vad som tillkommit sen jag sålde min 2015.

    Linjär FM känns ju som en ganska stor grej, liksom parafoniska sekvenser. Men det kanske bara är de två grejerna som är större nyheter i senare OS-versioner?

    Inte för att det behövs så mycket fler funktioner, den var ju minst sagt fullspäckad från start!

Liknande ämnen

  1. Dave Smith Tetra släppt!
    Av aon i forum Nyheter
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-08-14, 09:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •