Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Dog Ableton Push 2 av avbruten firmware uppgradering?

  1. #1
    Dsc
    Dsc är inte uppkopplad
    Dscs avatar
    Senior

    Dog Ableton Push 2 av avbruten firmware uppgradering?

    Finns det nån där ute som vet hur en firmware uppgradering normalt fungerar med Ableton Push 2? Har sökt men varken youtube eller google ger svar.

    Jag använde min Push 2 i några minuter utan problem igår, plötsligt blev den oresponsiv och frystes i sitt läge. Då stängde jag av den i ett nafs för att starta om. Efter det så får jag ingen logo på skärmen mer, spelar ingen roll eladapter / USB. Via USB hittar datorn inte längre någon Ableton Push midiport....

    Har sökt runt och inte hittat någon som har erfarit ett sådant problem. Den var i helt exemplariskt skick väl omhändertagen så vade-faaa är det som hänt? Kan det vara så att den försökte göra någon slags auto-uppdatering utan att varna någonting om "stäng inte av mig nu" och sen stängde jag av den?

    Om jag köpt den begagnad går det fortfarande att skicka till Ableton för lagning mot betalning?

  2. #2
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Trist att höra att den dog för dej
    Med tanke på att Push2 såldes fram till dess Push3 lanserades i våras, borde väl innebära att reservdelar finns kvar, och att tekniker kan serva den fortfarande. Nog borde väl Ableton kunna hjälpa alla ägare av Push1 och Push2, med både delar och firmware/factory reset?!
    UPDATE: Jag hittade manualer online hos Ableton. lägger in länk nedan. Bl.a. om knappar tänds men display förblir svart.
    Länk:https://help.ableton.com/hc/en-us/articles/115000030470
    Update2: För PC-ägare är troligen orsaken USB-drivers. Dom rekommenderar avinstallation av dessa och byte av USB-port. PC har dock dumheten att låsa USB-enheter, även när dessa kopplats bort. Adresserna tar slut, och Windows känner inte av när ny enhet ersätter gammal.
    Korg har gjort ett gratisprogram som räddat mej ett otal gånger. Man väljer bort att bara korg-produkter ska visas. Sedan kan man manuellt rensa bort alla inaktuella dubbletter, för att kunna nyttja alla adresser igen Programmet heter Uninstall Korg-USB MIDI device eller nåt liknande. Ska finnas på Korgs hemsida fortfarande.
    Senast redigerat av jocks1 den 2023-08-13 klockan 11:54. Anledning: ny info

  3. #3
    Hjorten
    Hjorten är inte uppkopplad
    Hjortens avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Dsc Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om jag köpt den begagnad går det fortfarande att skicka till Ableton för lagning mot betalning?
    Det har jag tyvärr svårt att tro att de går med på. En bekant fick inte göra det.

  4. #4
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Hjorten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det har jag tyvärr svårt att tro att de går med på. En bekant fick inte göra det.
    Qué?! Även om man har reggat sitt Ableton Live, och säljaren avreggar sej från sin Push2?

  5. #5
    Hjorten
    Hjorten är inte uppkopplad
    Hjortens avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Qué?! Även om man har reggat sitt Ableton Live, och säljaren avreggar sej från sin Push2?
    Ja, dock kan det ha varit att få byta ut produkten eftersom den var död - oklart vad de säger om man är villig att betala.

Liknande ämnen

  1. Ableton Push - Ableton släpper en controller
    Av Katzenjammer i forum Ableton
    Svar: 41
    Senaste inlägg: 2014-03-02, 19:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •