Sidan 3 av 14 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SistaSista
Resultat 121 till 180 av 795

Ämne: Dave Smith Pro 2

  1. #121
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av theVOID Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Muffligt? Tvärtom, Minin är ju superbright!
    Brightare än Voyagern.
    Samt går djupt i basen.
    Bara att dra ner på oscillatormixern så blir den renare.
    Lever den om för mycket så tar man färre oscillatorer bara.

    Sen är ju voyagern bättre på mycket annat!

    Anyway, DSI handlade tråden om
    OK.. sista Minin jag provade var betydligt mindre bright i resonansen och mkt mindre klar i tonen mot Voyagern jag testade samma dag på 4sound. Dessutom så upplevde jag mer botten hos Voyagern... därimot så könde Minin mer jämn i filtret.. men det kanske diffar hos olika minis.. komponenter och stämningjox mm är väl gamla och kanske alltid inte samma... minin är mer av ett levande väsen... övelag mer mufflig.. men måste nog ändå säga efter mina senaste test att Voyagern är ett överlägset bättre instrument.. mer som en modular..speciellt med expansionsburk..

    Jag tycker mer det handlar om den där direkta levande känslan hos Minin.. precis som med Odyssey, Enigiser mfl.. helanaloga gamla burkar... som inte går at återskapa i en inspelning...den finns där direkt... sen med alla dessa gamla härken så skiljer de sig.. vissa gillar jag inte.. det gäller även stabilare maskiner som MS-20... vissa känns bättre..varför... ja vem vet... men man blir oftare ett med de gamla burkarna.. man känner deras små egenheter.... de nya gör som de ska...rumsrena

    Hur som... älskar DSI och den som säger att Mopho låter tunn bör nog ta sig en funderare..

  2. #122
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av theVOID Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Aha
    Verkar låta helt ok iaf!
    Jag tycker den lilla låter skitbra... skulle nog inte höra skillnad.. mer än mellan maskin från maskin.... men de små rattarna gör ju att man missar en del finvrid

  3. #123
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Diffar nog mellan exemplar ja, jag testade nyligen i flera timmar mde högt ljud, Voyager och Minimoog bredvid varandra i samma högtalare.
    Gillar Voyagern mn har själv ganska svårt för DSI's sound, each to his own
    MEK är undantaget dock, inte den analoga delen men konceptet och resten, sjukt bra synt!!

  4. #124
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur som... älskar DSI och den som säger att Mopho låter tunn bör nog ta sig en funderare..
    Men alltså jag har haft en Mokey. Jag tror kanske att ett av problemen är att vi pratar om diffusa begrepp som "tunn".

    Jag tror så här. Mycket av det som upplevs som "analogt" är drivandet i oscillatorer och speciellt om vi pratar om det vedervärdiga uttrycket "analog fetma". Mopho är satan så stabil och där är nog anledningen till att jag upplever den som "tunn". Det hindrar inte att jag tycker att det är en kanonsynt (och jäkligt underskattad, jag gillar den mer än Pro One). "Tunn" är i det här sammanhanget inte synonymt med "dålig". Jag blir bara mer och mer sugen på att skaffa en igen ju mer vi pratar om den.

  5. #125
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    I blindtest så är dom flesta rökta om du inte har ett alldeles galet fint öra. Vilket dom flesta inte har.
    Så du menar att i ett blindtest mellan original Minimoog och Minimonsta eller Arturias version så är de flesta rökta!? Vi pratar väl om hur man uppfattar instrumentet som musiker och inte hur det dränks i en mix?

  6. #126
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tänker mest att stör det så, så kan man ju lacka om den istället. Knallgult t ex.
    Eller allt i grått som Ultravox på Monumentturnén.

  7. #127
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men alltså jag har haft en Mokey. Jag tror kanske att ett av problemen är att vi pratar om diffusa begrepp som "tunn".

    Jag tror så här. Mycket av det som upplevs som "analogt" är drivandet i oscillatorer och speciellt om vi pratar om det vedervärdiga uttrycket "analog fetma". Mopho är satan så stabil och där är nog anledningen till att jag upplever den som "tunn". Det hindrar inte att jag tycker att det är en kanonsynt (och jäkligt underskattad, jag gillar den mer än Pro One). "Tunn" är i det här sammanhanget inte synonymt med "dålig". Jag blir bara mer och mer sugen på att skaffa en igen ju mer vi pratar om den.
    Det som jag tänker som fetma är snarare hur aggressiva/harmoniskt rika oscillatorer är, och hur mycket VCA/VCF driver. Där är Mopho och gänget helt klart i toppskiktet. När jag tänker tunt ljud så tänker jag det enbart i hur harmoniskt rikt det är.

    Det förklarar saken!

  8. #128
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av theVOID Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det finns splitteenya grejer som låter precis som de gamla, då de är designade på samma sätt, med samma komponenter etc.
    Macbeth, Moslab etc.
    Problemet är ju dock att de blir svindyra att tillverka.
    Fast det jag menade är att varför skulle det inte gå att få till det med modern analogteknik?

  9. #129
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tinybox Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vi pratar väl om hur man uppfattar instrumentet som musiker och inte hur det dränks i en mix?
    Där är du något ytterst väsentligt på spåren.
    Det är två skilda saker.

    Jag har tänkt samma sak om t.ex. filter när kollegor säger att det ena eller andra låter skit så handlar det inte sällan om hur det känns att ratta filtren snarare än om en objektiv mätbar parameter. Hur trakterandet känns betyder ju extremt mycket för om man gillar något eller ej.

  10. #130
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Önskar vector! Något nytt nygammalt!

  11. #131
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men alltså jag har haft en Mokey. Jag tror kanske att ett av problemen är att vi pratar om diffusa begrepp som "tunn".

    Jag tror så här. Mycket av det som upplevs som "analogt" är drivandet i oscillatorer och speciellt om vi pratar om det vedervärdiga uttrycket "analog fetma". Mopho är satan så stabil och där är nog anledningen till att jag upplever den som "tunn". Det hindrar inte att jag tycker att det är en kanonsynt (och jäkligt underskattad, jag gillar den mer än Pro One). "Tunn" är i det här sammanhanget inte synonymt med "dålig". Jag blir bara mer och mer sugen på att skaffa en igen ju mer vi pratar om den.
    Jo drivandet ger ju en mer chorus..phase..nånting aktigare feeling... men jag skulle nog byta ut "tunn" i mot "ren".. den har ett väldigt rent och klart ljud... men som sagt en Mopho genom en "varm" amp el chorus..då jävlar

  12. #132
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Oortone Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fast det jag menade är att varför skulle det inte gå att få till det med modern analogteknik?
    Det gör det som sagt, om man designar kretsar med de fel som fanns från början, så de driver, distar lite varstans etc.
    Men den tillverkningstekniken är inte modern, och är arbetsintensiv.
    Dessutom bryr sig de flesta inte så mkt om dessa skillnader.
    Macbeth, mos lab mfl låter som de gamla grejerna, för de ÄR gamla i sin design.
    Men det blir små serier och schweindyrt!

    Jag skulle nog inte själv köpa dem faktiskt.

  13. #133
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    Citat Ursprungligen postat av Oortone Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Där är du något ytterst väsentligt på spåren.
    Det är två skilda saker.

    Jag har tänkt samma sak om t.ex. filter när kollegor säger att det ena eller andra låter skit så handlar det inte sällan om hur det känns att ratta filtren snarare än om en objektiv mätbar parameter. Hur trakterandet känns betyder ju extremt mycket för om man gillar något eller ej.
    Det bästa när någon säger om ett filter att det låter "skit bra".....
    edit: varje gång jag komemr på mig själv sägandes/skrivandes "skit bra", hoppas jag att motagaren av mina ord har tillräckligt lång attentionspan för att det inte ska bli missförstånd hahahahaha
    Senast redigerat av reSet den 2014-06-17 klockan 17:02.

  14. #134
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Kolla tex på "handwired" gitarrförstäkare.
    Tillverkade med 50/60 talsteknik, som tar mycket tid att bygga med.
    Låter de lite bättre? Japp.
    Är prisskillnaden värt det för de flesta!
    Nope.

  15. #135
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Oortone Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har tänkt samma sak om t.ex. filter när kollegor säger att det ena eller andra låter skit så handlar det inte sällan om hur det känns att ratta filtren snarare än om en objektiv mätbar parameter. Hur trakterandet känns betyder ju extremt mycket för om man gillar något eller ej.
    Ja absolut. Men vissa saker går faktiskt att höra skillnad på =)

  16. #136
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tinybox Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Så du menar att i ett blindtest mellan original Minimoog och Minimonsta eller Arturias version så är de flesta rökta!? Vi pratar väl om hur man uppfattar instrumentet som musiker och inte hur det dränks i en mix?
    Hur det uppfattas sammanfattar det hela. Det hela är inte vetenskapligt. Och tur är väl det på sätt och vis. Men nej.. Jag tror att mycket av det är någon slags vurm för vissa glorifierade instrument. Sen är det säkert skillnad i ljud men den är inte alltid så betydande som folk vill göra gällande.
    Däremot så kan jag se grejen med att man kan ha en mer taktil känsla med vissa instrument.
    Men jag säger som emu att om man tycker mopho är tunn då undrar jag hur man egentligen rattar sin synth.

  17. #137
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tinybox Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja absolut. Men vissa saker går faktiskt att höra skillnad på =)
    Så du menar att om jag slänger upp fyra synthar som har "likadan" patch så kan du säga vilka dom fyra olika syntharna är? Bara en stilla undran.

  18. #138
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Jag kan inte prata för Mopho men en voice på Tetra kunde då iaf låta väldigt fläskigt. U-He ACE låter också väldigt fläskig och en del ACE patchar skulle jag inte kunna urskilja från motsvarande analogsynth patch. Men många VA tycker jag går att urskilja från analoga och hur betydande ljudskillnaden är förblir ju upp till var och en. Det handlar ju lika mycket om inspiration (ljudmässigt och taktilt) medans man rattar som det handlar om hur det färdigproducerade materialet blir. Det föregående är nog viktigast för de flesta här

    Jag vill iaf se en Tetra on stereoids med mass rattar hellre än en P12 v2.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Så du menar att om jag slänger upp fyra synthar som har "likadan" patch så kan du säga vilka dom fyra olika syntharna är? Bara en stilla undran.
    Utläste du det ur det du citerade? Hur som helst, svaret är nej.

  19. #139
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Oortone Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Eller allt i grått som Ultravox på Monumentturnén.
    Bra förslag - jag har redan matchande syntstativ. Köpte det av Sista Mannen-Christer som fått det specialbyggt "för fullvuxna" och "Ultravoxstyle" (dvs högre än vanligt kryssmög och likadant som Monumentstativen).

  20. #140
    salrip
    salrip är inte uppkopplad
    salrips avatar
    Veteran
    Finns det inget välgjort analogt vs digitalt (vst, VA) blindtest på nätet man kan göra? Skulle vara intressant

  21. #141
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tinybox Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag kan inte prata för Mopho men en voice på Tetra kunde då iaf låta väldigt fläskigt. U-He ACE låter också väldigt fläskig och en del ACE patchar skulle jag inte kunna urskilja från motsvarande analogsynth patch. Men många VA tycker jag går att urskilja från analoga och hur betydande ljudskillnaden är förblir ju upp till var och en. Det handlar ju lika mycket om inspiration (ljudmässigt och taktilt) medans man rattar som det handlar om hur det färdigproducerade materialet blir. Det föregående är nog viktigast för de flesta här

    Jag vill iaf se en Tetra on stereoids med mass rattar hellre än en P12 v2.

    - - - Uppdaterad - - -



    Utläste du det ur det du citerade? Hur som helst, svaret är nej.
    Som sagt.. Bara en stilla undran. I övrigt så är vi helt eniga.

    - - - Uppdaterad - - -

    Jag älskar Evolver så det vore fint med någon slags update med fler rattar. Skiter i klav. Tar bara massa plats.

  22. #142
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av salrip Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Finns det inget välgjort analogt vs digitalt (vst, VA) blindtest på nätet man kan göra? Skulle vara intressant
    Gjorde en snabb sökning och hittade den här https://www.youtube.com/watch?v=UDal_H2umvw

    Inte blindtest men försök att blunda

    Edit: Det var ett rätt kasst test faktiskt
    Senast redigerat av tinybox den 2014-06-17 klockan 18:56.

  23. #143
    deleted user
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	81 
Storlek:	46,7 KB 
Id:	52378

  24. #144
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Aaaaarrrgghhhhspppprriiiuuu!

    Ångggggggest.. Släpp grejerna för ffaaasassaaatan.

  25. #145
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	81 
Storlek:	46,7 KB 
Id:	52378
    4 rösters evolver? Eller bara 4 osc som evolver? Må det vara något lattjo..

  26. #146
    deleted user
    Samma fyrkantiga röst leds som på p12, även knapparna ser ut att vara samma, fotot ser lite färgintensivt ut.

  27. #147
    Mr Fox
    Mr Fox är inte uppkopplad
    Mr Foxs avatar
    Veteran
    The plot thickens så att säga

  28. #148
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Ahh.. Nu när jag tittade så är det glasklart. Måste vara en bantad P12. P4 men om det är klav eller inte vette fasen. Eller så är jag helt ute och cyklar.

  29. #149
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    32-step sequencer med 4 sidor....?

  30. #150
    android
    android är inte uppkopplad
    androids avatar
    Veteran
    Den första bilden var väl på en liten klav.

    Ooh, en P4 med 3 oktaver låter som nåt som skulle passa rätt fint i vår studio...

  31. #151
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Dålig på DSI. En P4, skulle det betyda en strippad poly? Är lite sugen på en poly efter att ha spelat på en polares P08. Den lät så jäkla gött men tyckte den hade lite bökigt interface.

  32. #152
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av M i Gbg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Dålig på DSI. En P4, skulle det betyda en strippad poly? Är lite sugen på en poly efter att ha spelat på en polares P08. Den lät så jäkla gött men tyckte den hade lite bökigt interface.
    Har aldrig testat p08. På vilket sätt var den bökig? Har ju en jäkla massa rattar. Om det är en p4 så bygger den med största säkerhet på prophet12 och inte på p08. Och det är två vitt skilda saker.

  33. #153
    Mach2
    Mach2 är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Tror på en bantad P12.

  34. #154
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    nu har jag kanske bestämmt mig: det är en bantad tempest med midi ut

  35. #155
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Nja, det var mest att det var en jäkla massa rattar och att jag inte bara kunde vrida på en parameter utan hitta rätt i menyn för att få den att reagera. Förmodligen nåt en får kläm på när en fattat upplägget. Jag hade bara några timmar med den och spelade då mer än skruvade.

  36. #156
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    En bantad Mopo med bara 4:a lampor och EN ratt... ingen skärm och en osc... och saknar utgång.. men har inbyggt envägsmodem för interna kopplingar.... en synnerligen introvert maskin för de mer udda musikerna..

  37. #157
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tinybox Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja absolut. Men vissa saker går faktiskt att höra skillnad på =)
    Ja, naturligtvis.
    Jag menade mer det att man ofta kallar sådana saker för "låter bra", "låter dåligt" fast man egentligen menar "känns bra", "känns dåligt".
    Senast redigerat av Oortone den 2014-06-17 klockan 21:59.

  38. #158
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Buchladelic-mopho.jpg 
Visningar:	65 
Storlek:	103,6 KB 
Id:	52381Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Buchladelic-mopho.jpg 
Visningar:	65 
Storlek:	103,6 KB 
Id:	52381
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Buchladelic-mopho.jpg 
Visningar:	65 
Storlek:	103,6 KB 
Id:	52381Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Buchladelic-mopho.jpg 
Visningar:	65 
Storlek:	103,6 KB 
Id:	52381

  39. #159
    Ringflower
    Ringflower är inte uppkopplad
    Ringflowers avatar
    Veteran
    Det blir en stråkmaskin.

  40. #160
    android
    android är inte uppkopplad
    androids avatar
    Veteran
    Nån på DSIs Fb-sida skriver att det ser ut som att den här synthen har mycket mer rattar än vad P12 har... Så det kanske är en Evolver 2.0 iallafall!?

  41. #161
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av android Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nån på DSIs Fb-sida skriver att det ser ut som att den här synthen har mycket mer rattar än vad P12 har... Så det kanske är en Evolver 2.0 iallafall!?
    Eller en fyrarösters P12 med mer rattar per funktion... Eller en helt ny synt, fast det kanske är väl tätt inpå P12.

    Mycket spännande.

  42. #162
    android
    android är inte uppkopplad
    androids avatar
    Veteran
    Mmm... En lottovinst på det här bara så...

  43. #163
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Eftersom han skriver Big, kanske det blir en Big Mopho, en BMF?

  44. #164
    Volt
    Volt är inte uppkopplad

    Veteran
    En fristående sequencer skulle va nåt.

  45. #165
    android
    android är inte uppkopplad
    androids avatar
    Veteran
    Fast de skriver att det är en ny synth de jobbar på!

  46. #166
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	394865_530364860321716_326088330_n.jpg 
Visningar:	79 
Storlek:	103,3 KB 
Id:	52386Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	394865_530364860321716_326088330_n.jpg 
Visningar:	79 
Storlek:	103,3 KB 
Id:	52386
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	394865_530364860321716_326088330_n.jpg 
Visningar:	79 
Storlek:	103,3 KB 
Id:	52386Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	394865_530364860321716_326088330_n.jpg 
Visningar:	79 
Storlek:	103,3 KB 
Id:	52386

  47. #167
    tut
    tut är inte uppkopplad
    tuts avatar
    Senior
    BMF skulle vara ett kul namn!

  48. #168
    kirre777
    kirre777 är inte uppkopplad
    kirre777s avatar
    Veteran
    BFG 9000 tycker jag i så fall.

  49. #169
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Eller varför inte "Yippe-ki-yay"

  50. #170
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Äh va fan... ringer snart upp Dave... va fan din jävla teaser....

  51. #171
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    Mil-pho 4

  52. #172
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd

  53. #173
    Volt
    Volt är inte uppkopplad

    Veteran
    Dave x4

  54. #174
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    Tänkte skriva med stadiga vintage-rattar, men tänkte det var lite väl ...

    Sorry

  55. #175
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    its evolving

  56. #176
    Einar Lindgren
    Einar Lindgren är inte uppkopplad
    Einar Lindgrens avatar
    Veteran
    Milles Feuilles Volvo


  57. #177
    ~~~
    ~~~ är inte uppkopplad

    Avliden
    lite nyfiken på hur länge bakåtsträvare vill vara bakåtsträvare


    vad ere folk vill ha 2015
    - som inte finns tillgängligt ännu för den stora massan ? [finns i garagen bara]

    samt
    - undrar lite hur det låter
    - jag menar då inte att bygga instument för att köras på månen med VACCUM~CHORDS och styra satteliter

    det e lixom ingen evolvering i att ge nån skitburk mer poly och lite envelopes + multimodefilter om det nya åter lika
    i monoMode \ unisont ? fan köp 3 gamla as istället så e det mer driv i grejjerna i avancerade ljudbilder om det står på agendan → kräver dock 3 ggr så mkt job (lätt fixat troligen som gammal ägare) men låter också där efter att det finns skills bakom ;D

    hur många e det inte som överdubbar sångspår, tänk lika dant fast mer levande med x3 in på REC samtidigt, och inga digitala ljudspårs~copy\paste-kaviar som ofta sker annars

    vill en ha djup i grejjerna så kör en vellan in en kör istället för att veva med en singularis?
    Senast redigerat av ~~~ den 2014-06-18 klockan 18:50. Anledning: är inte alls insatt i vad folk e ute efter idag! ska kanske på peka det, då jag inte e direkt intresserad som köpare riktigt

  58. #178
    deleted user
    Enligt nya fotot rör det sig om dubbla filter, steglöst mellan serie o parallellt med stor ratt

  59. #179
    Mangoo
    Mangoo är inte uppkopplad
    Mangoos avatar
    Senior
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	49 
Storlek:	84,7 KB 
Id:	52390
    Senaste

  60. #180
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Jeeeessssus!

Liknande ämnen

  1. Dave Smith Tetra släppt!
    Av aon i forum Nyheter
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-08-14, 09:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •