Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: "För korta" 3.5 mm jack?

  1. #1
    tmcnvs
    tmcnvs är inte uppkopplad
    tmcnvss avatar
    Senior

    "För korta" 3.5 mm jack?

    Jag håller på att sätta ihop en Thomas White Dual LPG (som i denna tråden: http://www.99musik.se/showthread.php...LPG-Byggtr%E5d)

    och har beställt 3.5 mm jack från electrokit. Dock verkar det som om den gängade delen på dom är för korta så när jag monterar dom på panelen (en clarke-panel) så sticker muttrarna (knurled) ut runtom.

    Detta är mitt första DIY-bygge (förutom ngt kit) och jag vet inte om detta påverkar inputsen eller inte?

    Hoppas man kan få ett snabbt, enkelt svar och slipper sitta och vänta på beställning från thonk eller liknande bara för detta.

    /johan

  2. #2
    xyltburk
    xyltburk är uppkopplad nu
    xyltburks avatar
    Veteran
    Risken är väl att du inte får ordentlig kontakt med toppen av kontakten och att det i värsta fall blir lite glappigt?

  3. #3
    tmcnvs
    tmcnvs är inte uppkopplad
    tmcnvss avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av xyltburk Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Risken är väl att du inte får ordentlig kontakt med toppen av kontakten och att det i värsta fall blir lite glappigt?
    Det var det jag misstänkte...suck, bara att beställa nya då alltså? Några dagars väntan till, jag som sett fram emot att slutföra projektet i helgen...

  4. #4
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Testa! Koppla in en kabel och försök se, sen mäter du med pip på multimetern om du har kontakt. Dock är det väl kanske snyggare med jack som sitter som dom ska.

  5. #5
    tmcnvs
    tmcnvs är inte uppkopplad
    tmcnvss avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Max Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Testa! Koppla in en kabel och försök se, sen mäter du med pip på multimetern om du har kontakt. Dock är det väl kanske snyggare med jack som sitter som dom ska.
    Jo, så är det ju. Trist att vara orolig för att det ska glappa hela tiden.

    Tack för era svar, det uppskattas verkligen!

  6. #6
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Om du känner dig stressad så kom förbi Mariaplan imorgon så kan du få några jack av mig, jag har diverse jack från Thonk.

  7. #7
    tmcnvs
    tmcnvs är inte uppkopplad
    tmcnvss avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om du känner dig stressad så kom förbi Mariaplan imorgon så kan du få några jack av mig, jag har diverse jack från Thonk.
    Åh hemskt gärna! Beställde ett kit från Thonk själv så jag kan komma förbi med dom i retur sen när dom kommit fram! Jag PM:ar!

  8. #8
    emser
    emser är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Är det denna så har jag använt den vid modularbygge och den har bara gett mig problem. Muttrarna har asdålig passning så jacken lossnar stup i kvarten. Då är det ändå bara 1.5mm tjock panel så jag har inte det problemet du beskriver. De lossnar ändå efter ett par in/urkopplingar. Överväger att byta till 2mm banankontakt istället.

  9. #9
    tmcnvs
    tmcnvs är inte uppkopplad
    tmcnvss avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av emser Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det denna så har jag använt den vid modularbygge och den har bara gett mig problem. Muttrarna har asdålig passning så jacken lossnar stup i kvarten. Då är det ändå bara 1.5mm tjock panel så jag har inte det problemet du beskriver. De lossnar ändå efter ett par in/urkopplingar. Överväger att byta till 2mm banankontakt istället.
    Dessa var det jag beställt, dock genom en vän som stod för själva valet. Ringde till Electrokit idag och frågade om det fanns någon standard för längden på den gängade delen, men det visste han som svarade inte om det gjorde.

Liknande ämnen

  1. 3/16" jack?
    Av zthee i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-21, 11:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •