Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: vad är det här för synth?

  1. #1
    saaristo
    saaristo är inte uppkopplad

    Veteran

    vad är det här för synth?

    http://www.ebay.de/itm/analog-synthe...item2ed162a456

    scrolla ner för bilder.

    snyggt hemmabygge? en snabb googling gav nämligen inget.

  2. #2
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Jag fastnade också på den, hittar ingenting alls. Men den verkar ju hur fet som helst med 3 x OSC och 2 x sync mellan dessa. 3 LFO och 2 ENV + lite annat godis gör den till väldigt häftig på pappret i alla fall.

    På närbilden av namnet /plåten ser man ju att bokstäverna sitter lite snett, så min gissning är att detta är ett hemmabygge i ett eller några få ex. Vilket ev. kan göra service till en bitch, man har ju ingen aning om vad man hittar när man lyfter locket på den här…

    Men detta är bara gissningar från min sida, jag hittade verkligen ingenting om denna när jag letade runt.

  3. #3
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Ja specsen var ju grymma... får man den att funka så har man ju en jävligt unik synth i alla fall...roligare än att ha nåt som alla har.....

  4. #4
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Den ser tämligen fabriksgjord om man tittar på baksidan, men eftersom man inte får fram något alls om man googlar så kan det vara den enda exemplaret. Tangenterna ser rätt dammiga ut så den har nog några år på nacken, det står W Germany så före 1989 i alla fall. Rattarna ser nästan ut som dom på Dark Energy. Den där vippströmbrytaren för ström bredvid keyboardet är inte den bästa lösningen. En fladdrig keyboardist kan stänga av strömmen mitt i ett solo!

    Verkar lite klurigt wave shape/pulse width funktion, både steglöst mellan sågtand/puls and puls bredd.
    Senast redigerat av Steelberry den 2014-04-30 klockan 11:50.

  5. #5
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av SteelberryWorker Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den ser tämligen fabriksgjord om man tittar på baksidan
    Tycker du? Det är ju olika avstånd mellan "hold in", "gate in" och "gate out" och de övriga jacken? Ser ganska handjagat ut tycker nog jag, även om det är snyggt gjort.

    Dessutom ser hela raden "Made in w germany by Thomas Badenfeld" ut som den är ditgnuggad med Letrasetter efter att panelen screenats.

    Jag gissar på ett ex och hemmagjord, i och med att man inte hittar något om den.

  6. #6
    saaristo
    saaristo är inte uppkopplad

    Veteran
    jag vill att någon gränslös 99:a köper in den och berättar för oss vad det egentligen var!

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-10-11, 08:21
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-09-28, 10:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •