Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: ....

  1. #1
    Rotwang
    Rotwang är inte uppkopplad

    Senior

    ....

    ...
    Senast redigerat av Rotwang den 2019-06-16 klockan 10:15.

  2. #2
    Thulo
    Thulo är inte uppkopplad
    Thulos avatar
    Veteran
    Absolut prio 1 för mig skulle vara en bra synk mot datorn, dvs. expert sleepers es-3 eller innerclock systems IILS

  3. #3
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Jag har ett döppe minicase med följande bra godis som kompis till TTSHn:
    A148 dual S&H
    A120 VCF
    A156 dual quantiser
    Hembyggd dual multi
    Hembyggd dual LFO

  4. #4
    mad.gibbon
    mad.gibbon är inte uppkopplad
    mad.gibbons avatar
    Veteran
    Jag fixade ihop ett minicase med doepfers LFO 146, waveshaper 136, bitcrucher 189-1 , midi o USB - cv 190-3 samt en multipler 180-2. Med det får jag tex sinus på PWM, möjlighet att styra den med midikeybord, samt en massa möjligheter till galenskap

  5. #5
    Dego
    Dego är inte uppkopplad
    Degos avatar
    Veteran
    Steffensen har pcb och panel på ADSR till 2600, han kommer även med ett 2500 filter snart. DU behöver LFOer och kvantiserare förutom det som nämnts.

  6. #6
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Dego Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Steffensen har pcb och panel på ADSR till 2600, han kommer även med ett 2500 filter snart. DU behöver LFOer och kvantiserare förutom det som nämnts.
    Tycker egentligen inte att LFO behövs då VCO2 enkelt körs i LF-läge och har prepatchningar från sinus ut till FM in på både VCO 1 och 3. Men skulle du vilja ha ett vibrato på alla tre VCOerna samtidigt är det ju inte heller svårare än att patcha intern klockan genom laggeneratorn för mjuka till den en användbar "LFO".

  7. #7
    bing
    bing är inte uppkopplad

    Veteran
    Det var uppenbarligen fler som hade tänkt i dina banor. Jag har en gång tänkt så här:
    http://www.modulargrid.net/e/racks/view/59234

    Många tycker ju tydligen att det behövs ett separate envelope i 2600, och vissa vill ha en dedikerad LFO, så då kändes det som att en VCS borde vara given iaf.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •