Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Linda Perhacs uppföljare till debuten, 44 år senare

  1. #1
    deleted user

    Linda Perhacs uppföljare till debuten, 44 år senare

    Det här är kanske inte direkt musik som är så 99 egentligen, men jag älskar det.

    Linda Perhacs släppte sin debut 1970, ett snorbra album som inte direkt fann någon större publik. Nu har hon släppt sitt andra album, 44 år senare och det är bara så otroligt bedårande bra.

    Förutom att det är bra musik så älskar jag hela storyn. En av de starkaste och mest unkna normerna inom musiken är övervärderandet av ungdom. Jag skulle till och med kalla det för åldersdiskrimineringen.

    Då är det fint att en äldre kvinna kan åtminstone i viss mån komma igenom bruset utan att vara cementerad i branschen.

    På Spotify: http://open.spotify.com/album/2smQz81cSVS25ed14OrGEe


  2. #2
    Horatius
    Horatius är inte uppkopplad
    Horatiuss avatar
    Senior
    Lyssnar just nu. Fantastiskt bra så långt. Hon har fortfarande en mycket vacker röst. Undrar just vad hon har gjort under de 44 åren.

  3. #3
    Rink
    Rink är inte uppkopplad
    Rinks avatar
    Senior
    Jag snavade över det där albumet för ca 10 år sedan och har lyssnat på det många gånger. Fantastiskt bra! Skulle vilja veta hur iden till det överpsykedeliska breaket i låten parallelograms kom till…….

  4. #4
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Har bara hunnit igenom hälften av Parallellograms (70-talsskivan) än, men ojojoj så bra!
    Skandalöst att den skivan schabblades bort av bolaget.

    Storyn har lite Searching for sugarman-vibbar, fast musikaliskt är det här mycket intressantare imho.

    Tack för tipset!

  5. #5
    Horatius
    Horatius är inte uppkopplad
    Horatiuss avatar
    Senior
    Har inte heller Spotify men hittade den här på tuben:http://www.youtube.com/watch?v=u6wX8...zasYL79EE3CuMb

    Den hamnar på min inköpslista. Tack Skilling

  6. #6
    skogge
    skogge är inte uppkopplad
    skogges avatar
    Veteran
    Har haft första på mp3 ganska länge och den har spelats en del. Nu var det ett tag sedan men detta känns stort. Tack Skilling!
    Och den där ungdomsvurmen, som sagt…
    Visst, det finns en poäng med energin, jävlar anamman och att brinna fort och snabbt som kanske hör ungdomen till. Och vad hade punk varit utan ungdom? Men musik som börs fram av kunskap, erfarenhet och lärdomar går inte av för hackor heller. Det finns plats till allt här i världen.

  7. #7
    Göran
    Göran är inte uppkopplad
    Görans avatar
    Moderator
    Men jädrar i min låda! Tusen tack Skilling!!

    Plattan Parallellograms har jag haft och älskar och har ...ja, lyssnat på en hel del.
    Men att hon släppt en ny efter alla dessa år har gått mig helt förbi.

    Skön!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •