Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Native Instruments Molekular

  1. #1
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage

    Native Instruments Molekular

    Native Instruments har postat ett ljudklipp från en kommande produkt med namnet Molekular. Ny vocoder? De skriver att trummorna kommer från Maschine. Så antar att det är rösterna som kommer från Molekular.

    https://soundcloud.com/nativeinstruments/komplete-sneak-peek-molekular

  2. #2
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    https://soundcloud.com/starkbot/nidemo

    Ännu en demo. Fortfarande ingen info.

  3. #3

    Redaktör
    Multieffekt för Reaktor och Reaktor Player:


    https://youtu.be/pqYVUxzH84M

    MOLEKULAR features slots for up to four effect modules and near-limitless routing options for unique effect arrangements. Modules include a pitch and resonator section for transforming percussive sounds into melodic arpeggios. Delay, stutter, and glitch modules allow users to create new rhythmic structures or turn any incoming signal into washed-out soundscapes. Eight modulation effects offer incredible sonic versatility for augmenting tone – from classic modulation effects like flanger and chorus to yet-unheard effects such as a purposefully broken pitch shifter to create unusual new textures. Six dynamic and distortion effects include a 16-stage wave folder and a DSP that tracks a signal's pitch to control a variable waveform oscillator. MOLEKULAR also comes with essential 'bread and butter' effects for additional sonic adjustments and finetuning.
    http://www.native-instruments.com/en...cts/molekular/

    €149

  4. #4
    pnuts
    pnuts är inte uppkopplad
    pnutss avatar
    Senior
    Några åsikter om denna?

  5. #5

    Redaktör
    Jag har testat demoversionen. Jag är lite kluven: å ena sidan låter många av presetsen fantastiskt bra och kan förvandla ljud totalt, och det låter generellt sett kalas; å andra sidan kändes det svårt att göra något eget från noll – många av presetsen vill på något sätt vara huvudnumret i musiken man producerar.

    Så det är inte ett paket effekter man använder för att stoppa in lite subtil chorus eller lätt krydda något i bakgrunden (även om det förmodligen fungerar alldeles utmärkt om man använder grundeffekterna som bas). Skulle jag syssla med ljuddesign, filmmusik eller avancerad ambient skulle det vara ett självklart köp, men det är inte vad jag just nu saknar. Om något så är Molekular för kompetent och har för mycket åsikter om hur saker ska låta…

    Men som sagt, jag har bara använt demoversionen.

  6. #6
    pnuts
    pnuts är inte uppkopplad
    pnutss avatar
    Senior
    Tack för det. Ungefär som jag tänkt mig. Har fått bra recensioner och jag har precis köpt Reaktor 5 (och Razor), så tänkte om jag skulle passa på att köpa Molekular när det var halva priset. Men det gjorde jag inte. En sak i taget.

  7. #7
    Mr Matrix
    Mr Matrix är inte uppkopplad
    Mr Matrixs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Blir väl att jag uppdaterar till komplete 10 ultimate när det blir rea nån gång kanske, men det känns inte som att det är molekular som jag längtar efter... Snudd på att jag väntar tills komplete 11 lanseras istället...

  8. #8
    Bulvanskägg
    Bulvanskägg är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Har också testat demon och resultaten påminner rätt mycket om de man fick med Kore-effekterna (Deep Freq, etc.) Låter väldigt imponerande men inte helt lätt att få till musikaliskt användbara resultat.

  9. #9
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Bulvanskägg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har också testat demon och resultaten påminner rätt mycket om de man fick med Kore-effekterna (Deep Freq, etc.) Låter väldigt imponerande men inte helt lätt att få till musikaliskt användbara resultat.
    Håller med ang kore effekter, häftiga grejer men vänder upp och ner på låten totalt. Kul om man kört fast dock.

  10. #10
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Samma person som gjort de nämnda effekterna.

Liknande ämnen

  1. Native Instruments Monark
    Av Katzenjammer i forum Nyheter
    Svar: 61
    Senaste inlägg: 2017-02-22, 09:47
  2. Native Instruments på Mac OS
    Av PeterH i forum Övrig mjukvara
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-05-14, 08:36
  3. Native Instruments REA
    Av Katzenjammer i forum Övrig mjukvara
    Svar: 61
    Senaste inlägg: 2006-09-23, 15:25

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •