Sidan 7 av 17 FörstaFörsta ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SistaSista
Resultat 361 till 420 av 1014

Ämne: Elektron Overbridge

  1. #361
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Hhhmmm....
    Men jag förstår fortfarande inte skillnaden mellan t.ex Access Virus Remote Control i hop med Cubase och då man använde Virusen som ljudkort...
    Okej. Virusen är VA synth, men ändå?

  2. #362
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av NON Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hhhmmm....
    Men jag förstår fortfarande inte skillnaden mellan t.ex Access Virus Remote Control i hop med Cubase och då man använde Virusen som ljudkort...
    Okej. Virusen är VA synth, men ändå?
    Analoga filter. Bättre sync. Processa ljudet med elektronburken som kommer från datorn. Och som sagt.. Att slippa ta bort eller joxa med sitt befintliga ljudkort. Kunna köra samtidigt. Nåja..

  3. #363
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    Meh:... Förstår du inte skillnaden mellan analog och digital ?!?!? allting ligger i ljudets temperatur och kopplingen mellan själen och kretskortet! Logiskt som blå och gul!

    nä men skämt å sido, så hoppas jag att det går bra för elektron med det här. Personligen är jag mer intresserad av burkarna i standalone är en ljudkorten. (edit: kanske vore annorlunda om dom böjade tänka på GNU/linux anvvändare) Men jag ser vilken lucka dom fyller.

  4. #364
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av reSet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Meh:... Förstår du inte skillnaden mellan analog och digital ?!?!? allting ligger i ljudets temperatur och kopplingen mellan själen och kretskortet! Logiskt som blå och gul!

    nä men skämt å sido, så hoppas jag att det går bra för elektron med det här. Personligen är jag mer intresserad av burkarna i standalone är en ljudkorten. (edit: kanske vore annorlunda om dom böjade tänka på GNU/linux anvvändare) Men jag ser vilken lucka dom fyller.
    Jo, man hoppas verkligen att det går bra för dom.
    Tycker bara att det är en ganska så självklar utveckling.

  5. #365
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Waldorf gjorde en burk med analog filter in och ut till DAW med USB kabel. AFB-16
    http://www.waldorf-music.info/hardware-archive/afb-16

  6. #366
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Waldorf gjorde en burk med analog filter in och ut till DAW med USB kabel. AFB-16
    http://www.waldorf-music.info/hardware-archive/afb-16
    Jaha? Fläskiga trummor i den maskinen.

  7. #367
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av NON Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hhhmmm....
    Men jag förstår fortfarande inte skillnaden mellan t.ex Access Virus Remote Control i hop med Cubase och då man använde Virusen som ljudkort...
    Okej. Virusen är VA synth, men ändå?
    Det är ingen större skillnad, men dom siktar allt lite högre med kvaliteten på integrationen. Om man ser på kvaliteten på deras produkter i stort så har jag stora förhoppningar.

    Sen är det unika i sammanhanget Analog-serien. Det är verkligen fantastiska maskiner och på många plan unika interfacemässigt. Kombinera dom här två sakerna så får man varför jag känner att Overbridge kommer att bli något särskilt.

  8. #368
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nyheten ligger ju i att Overbridge kommunicerar med Analog hårdvara, ingen VA som Roland och Access kör...
    Bettermaker och WesAudio kommunicerar däremot med analog hårdvara på ett liknande sätt.

  9. #369
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Volantiz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bettermaker och WesAudio kommunicerar däremot med analog hårdvara på ett liknande sätt.
    Future USB connection to synchronize it with you sequencer
    Sänder Bettermaker sin audio via USB då?

  10. #370
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sänder Bettermaker sin audio via USB då?
    Nej, det skulle vara helt orimligt för en produkt i den klassen (gäller då främst Bettermaker). Men de är analoga och fullt styrbara via plugins.

  11. #371
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Volantiz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nej, det skulle vara helt orimligt för en produkt i den klassen (gäller då främst Bettermaker). Men de är analoga och fullt styrbara via plugins.
    Men då haltar ju jämförelsen rätt rejält. Det är kombon av styr, audio och andra smidiga funktioner som gör det finfint.. Att styra grejer med en dator går ju att göra på allt möjligt utan någon speciell plugg.

  12. #372
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men då haltar ju jämförelsen rätt rejält. Det är kombon av styr, audio och andra smidiga funktioner som gör det finfint.. Att styra grejer med en dator går ju att göra på allt möjligt utan någon speciell plugg.
    Jämförelsen jag såg var att Overbridge kommunicerar med analog hårdvara.

    Men det fullständligt revolutionerande här är alltså att det är ungefär precis som med Virus TI, fast mot analog hårdvara?

  13. #373
    Naomi
    Naomi är inte uppkopplad
    Naomis avatar
    Veteran
    Och att det förhoppningsvis ska fungera bättre än vad det har gjort med virus.

  14. #374
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Volantiz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jämförelsen jag såg var att Overbridge kommunicerar med analog hårdvara.

    Men det fullständligt revolutionerande här är alltså att det är ungefär precis som med Virus TI, fast mot analog hårdvara?
    Om det är revolutionerande eller inte låter jag någon annan svara på. Men.. Om du läser på lite så ser du ju att ambitionen är att det ska vara mer än en simpel pluggstyrtjottafräs. Jag tror att dom är helt rätt ute och kommer göra det bra med uppenbarligen sina egna funktioner m.m
    Vi får se hur det fungerar senare. Eftersom det har flyttats fram en del så antar jag att det inte är en lätt grej att lösa och att det är något dom vill ska fungera bra direkt. Sen att det kommer finnas buggar i och med att olika system införlikas, det är en självklarhet.

  15. #375
    deleted user

    ÄNTLIGEN!!!

    Förlåt, det var visst Underbridge, sorry my bad...

    https://youtu.be/Hxi10INYFkk

  16. #376
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Axxe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Förlåt, det var visst Underbridge, sorry my bad...

    https://youtu.be/Hxi10INYFkk
    Smart lösning iofs!

  17. #377
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Axxe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Förlåt, det var visst Underbridge, sorry my bad...

    https://youtu.be/Hxi10INYFkk
    den vill jag ha! men porto från usa? kanske gå samman? Ngn annan orolig Keys-ägare här?

  18. #378
    deleted user
    Det snurrar i min skalle Latencyn som blir (mer eller mindre) när man kör externa instrument i DAW, framförallt när man blandar interna effekter. Är det något som minskar iom Overbridge? Jag t ex kör mkt UAD men lyssnar jag på dom i realtid på externa instrument som kommer in via ljudkortet så blir det naturligtvis lite latency men vid ren mix så kompenserar DAW (Live) perfekt. Skippar overbridge verkligen något kritiskt steg så det blir som ett internt instrument? Trots allt är det ju egentligen bara ett integrerat usbaudio interface i maskinen, en ad omvandling mindre kanske det blir?

    En drös med frågetecken.

    Jag har uppgraderat A4 till en Keys för att kunna ha klavet integrerat o därmed mindre usbbelastning gentemot en enkom midiklaviatur.

    Dags för release nu så svaren får dyka upp

  19. #379
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Vet inte hur dom skulle kunna komma runt latency. Jag tror nog tyngsta grejen med det är pluggen, hur väl det interagerar. Men vi får se.

  20. #380
    deleted user
    Nya bilder med analogserien o en dator, en AR med OS "D DETROIT". Är det på gång nudå? Inget nytt än på officiella sidan.

  21. #381
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Axxe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nya bilder med analogserien o en dator, en AR med OS "D DETROIT". Är det på gång nudå? Inget nytt än på officiella sidan.
    Fredag kanske..

  22. #382
    313
    313 är inte uppkopplad
    313s avatar
    Senior
    Daniel på Elektron är på Movement Detroit (festival för elmusik).

  23. #383
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Behövs det ingen hardware modifikation...? Det borde rimligtvis behövas 8 eller 12 AD omvandlare också ( för analog rytm ) eller sitter de redan i burken oanvända än så länge...

  24. #384
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Sitter redan i.

  25. #385
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Precis, A/D används redan för att kunna generera audio till de digitala effekterna (reverb + delay).

  26. #386
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Det borde ju dra ihop sig nu.... Eller kan dom med att skjuta på det igen?

  27. #387
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Hoppas på imorgon, då.

  28. #388
    deleted user
    Varför inte bara säga att de släpper/inte släpper på fredag. Tiden för tystnad hemlighetsmakeri o kryptiska budskap är sedan länge förbi. Lite mer öppen korrenspondens skulle välkommnas. Trots allt har kunder lagt stora pengar senaste 1,5 året med Overbridge som dragplåster och det hela känns som en väldigt dryg attityd mot sina betalande kunder.

  29. #389
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Senaste budet var väl maj? Då borde ev. försening ha annonserats nu tycker jag.

    Eller så gör dom som Västtrafik. Tågförseningar meddelas 5 minuter efter att tåget skulle gått...

  30. #390
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Precis, A/D används redan för att kunna generera audio till de digitala effekterna (reverb + delay).
    Ja , men det är bara max 4 AD om det är äkta stereo , men förmodligen bara 2 AD till reverb respektive delay , det är ju inte så att varje Voice har en separat AD till effekterna , det verkar ganska konstigt om man inte då hade Overbridge i åtanke redan från början då och verkligen ville slösa på AD omvandlare...det räcker ju med en AD på inputen till effekterna för att förtydliga mig , inte en separat AD på varje Voice i ett normalt scenario.
    Så som jag ser det måste det vara 8 oanvända AD som är gömda i dagsläget.

  31. #391
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja , men det är bara max 4 AD om det är äkta stereo , men förmodligen bara 2 AD till reverb respektive delay , det är ju inte så att varje Voice har en separat AD till effekterna , det verkar ganska konstigt om man inte då hade Overbridge i åtanke redan från början då och verkligen ville slösa på AD omvandlare...det räcker ju med en AD på inputen till effekterna för att förtydliga mig , inte en separat AD på varje Voice i ett normalt scenario.
    Så som jag ser det måste det vara 8 oanvända AD som är gömda i dagsläget.
    Det är bara att öppna burken och kolla istället för spekulera?

  32. #392
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Dessutom var Overbridge offentligt i princip samtidigt som AR släpptes, överraskningen var väl att A4 också skulle få det om jag minns rätt?

  33. #393
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja , men det är bara max 4 AD om det är äkta stereo , men förmodligen bara 2 AD till reverb respektive delay , det är ju inte så att varje Voice har en separat AD till effekterna , det verkar ganska konstigt om man inte då hade Overbridge i åtanke redan från början då och verkligen ville slösa på AD omvandlare...det räcker ju med en AD på inputen till effekterna för att förtydliga mig , inte en separat AD på varje Voice i ett normalt scenario.
    Så som jag ser det måste det vara 8 oanvända AD som är gömda i dagsläget.
    Ja, det finns en massa oanvända AD's i nuläget. Hårdvaruplattformen designades med Overbridge i åtanke. Det här har dom ju redan pratat om...

  34. #394
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Axxe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Varför inte bara säga att de släpper/inte släpper på fredag. Tiden för tystnad hemlighetsmakeri o kryptiska budskap är sedan länge förbi. Lite mer öppen korrenspondens skulle välkommnas. Trots allt har kunder lagt stora pengar senaste 1,5 året med Overbridge som dragplåster och det hela känns som en väldigt dryg attityd mot sina betalande kunder.
    Jag kan tänka mig att de jobbar som galningar och nog kanske inte riktigt vet om de kommer hålla deadlinen eller inte. Kanske är så nära att om de missar den så är det med bara några dagar. Det skulle kunna förklara läget.

  35. #395
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av geminister Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, det finns en massa oanvända AD's i nuläget. Hårdvaruplattformen designades med Overbridge i åtanke. Det här har dom ju redan pratat om...
    Okej , nice , sorry jag har missat det mesta med Elektron , har varit lite mer vintage inriktad de senaste åren , men nu blickar jag framåt

  36. #396
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Det tar tyvärr lång tid innan ett företag lär sig att någorlunda korrekt uppskatta tiden det tar att utveckla något.

  37. #397
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja , men det är bara max 4 AD om det är äkta stereo , men förmodligen bara 2 AD till reverb respektive delay , det är ju inte så att varje Voice har en separat AD till effekterna , det verkar ganska konstigt om man inte då hade Overbridge i åtanke redan från början då och verkligen ville slösa på AD omvandlare...det räcker ju med en AD på inputen till effekterna för att förtydliga mig , inte en separat AD på varje Voice i ett normalt scenario.
    Så som jag ser det måste det vara 8 oanvända AD som är gömda i dagsläget.
    Kan inget om sånt här va men effekterna går ju till mastern Main ut och även till den kanalen digitalt in i datorn.
    4 kanaler AD för spåren, ett för varje track och sedan 2 AD för Main ut dit effekterna går in i datorn och 2 AD för 1&2 in = 8 AD
    I octan kan du välja att adressera spåren till direkt ut eller till main eller båda.

    Så jag antar att signalerna mixas analogt och sedan har effekterna varsin AD in som omvandlar signalerna till digital och sedan skickas dessa till en AD-bus - Main ut vilken du får upp som ett stereospår i datorn. Du kan inte skicka de olika effekterna på olika digitala kanaler.

    Sedan har du ju möjligheten att adressera ditt daw:s kanaler till A4ans spår så där finns det ju på samma sätt 4 DA och 2 DA för Stereo.

    Som sagt ingen aning om hur det fungerar hårdvarumässigt. Men in i datorn kommer 2 stereo och 4 mono.

    Stundtals har man ju drömt om att A4an skulle ha samma upplägg som Octan med 2 egna effekter för varje kanal, å andra sidan har man stundtals drömt om att man skulle haft 4 effekter på octan . Att få in A4ans tre effekter separat hade ju även varit rätt fint. Typ hellre haft stereokanalen 1&2 in som en valbar stereo bus dit man kunde adressera en av effekterna. Och sedan eventuellt lyxa till med en 3e stereo så hade man haft 3 adresserbara stereo busar och fått in de 3 effekterna separat i datorn...

    Men nu blir det torrmix genom direkta ut och en blötmix på main, man ska inte vara snobbig, det är ett stort steg hursomhelst men en litet uns av att recka allt live för att sedan mixa separat försvinner helt klart. Det man kan göra är dock att spela in allt tort på de direkta kanalerna, sedan adressera de inspelade kanalerna tillbaks till respektive kanal och spela in med effekter 1 spår i taget... Men då är frågan om man inte bara ska spela in 1 spår i taget med direkt ut och effektspår på main från början...

    Hoppas på en riktigt stabil version snart. Har ett album att göra och har sagt att det ska bli av när jag kan spela in mina livetrax på ett vettigt sätt...

  38. #398
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Det e klart om man pannar effekterna får man ju ut de olika effekterna på ett stereospår redo att klyvas .
    Kan ju funka... Det hade vart perfekt om man hade haft 2 bussar till DAW (istället eler valbart med 1&2-in) Då hade stereo 1 kunnat användas som två mono för tape delay och phaser och stereo-2 som reverb....

  39. #399
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Cenk på instagram.. Kommer kanske imon då.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	49 
Storlek:	73,8 KB 
Id:	59133

    Edit. Nej nu såg jag. "Just a little more wait". Vad det nu betyder.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	43 
Storlek:	88,2 KB 
Id:	59134

  40. #400
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Jag hoppas fortf på imorgon!

  41. #401
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det tar tyvärr lång tid innan ett företag lär sig att någorlunda korrekt uppskatta tiden det tar att utveckla något.
    Exakt, grymt svårt att förutspå, därför är det bättre med en rätt öppen dialog om vad som händer o sker när man väl passerat tidigare satta releasedatum som en liten respons åt oss dyrt betalande kunder. Hade det gällt en helt ny produkt så är det en sak eftersom man inte ännu inte investerat pengar på produkten, men jag har betalt stora pengar för A-serien pga Overbridge o därför är jag också tvungen att ställa krav, det är affärer helt enkelt.

  42. #402
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av geminister Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag hoppas fortf på imorgon!
    Hoppet är det sista som överger människan..
    Kändes spontant inte som imon eftersom bilden åkte ner fort som attan från insta igen. Men hopp!!
    Hade varit trevlig helgunderhållning.

  43. #403
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Axxe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Exakt, grymt svårt att förutspå, därför är det bättre med en rätt öppen dialog om vad som händer o sker när man väl passerat tidigare satta releasedatum som en liten respons åt oss dyrt betalande kunder. Hade det gällt en helt ny produkt så är det en sak eftersom man inte ännu inte investerat pengar på produkten, men jag har betalt stora pengar för A-serien pga Overbridge o därför är jag också tvungen att ställa krav, det är affärer helt enkelt.
    Har sagt det förr. Köp maskiner för vad de kan idag, inte vad som utlovas imorgon. Besparar mycket besvikelse...

  44. #404
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har sagt det förr. Köp maskiner för vad de kan idag, inte vad som utlovas imorgon. Besparar mycket besvikelse...
    Nej det är inte försvarbart att möta sina kunder med tystnad och kryptiska meddelanden när man har tagit betalt, och de har de gjort iom att använda OB som dragplåster för A-serien. Det är sagt maj och den är inte över än så tid finns. Det är bara att jag känner mer o mer en sorts divalitet från företaget, det enda som jag trots allt begär är en mer öppen respons om vad som händer.

  45. #405
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Axxe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nej det är inte försvarbart att möta sina kunder med tystnad och kryptiska meddelanden när man har tagit betalt, och de har de gjort iom att använda OB som dragplåster för A-serien. Det är sagt maj och den är inte över än så tid finns. Det är bara att jag känner mer o mer en sorts divalitet från företaget, det enda som jag trots allt begär är en mer öppen respons om vad som händer.
    Nej. Jag har aldrig sagt att det är försvarbart eller bra, men det är så verkligheten ser ut. Så. Köp aldrig maskiner för vad som utlovas imorgon.

  46. #406
    Antimon
    Antimon är inte uppkopplad
    Antimons avatar
    Avliden
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det tar tyvärr lång tid innan ett företag lär sig att någorlunda korrekt uppskatta tiden det tar att utveckla något.
    Och när det handlar om mjukvara är det i stort sett omöjligt att uppskatta på längre sikt än ett par veckor. Kan tänka mig att Elektron har stött på lite extra bryderi i och med att det handlar om lite mer komplicerade desktopprogram som ska köra på Mac och PC, med kommunikation över USB (eller vad det nu är).

    Inget försvar för den gravlika tystnaden dock.

  47. #407
    vildgris
    vildgris är inte uppkopplad
    vildgriss avatar
    Veteran
    På demon i Uppsala idag sa Cenk att det kommer till Analog Four om en vecka och till Rytm om "a couple of weeks"

  48. #408
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    En vecka till asså.. Nåja.. Lite småsegt.

  49. #409
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Om jag säger så här...det jag sett av Overbridge är värt ett års väntan till minst ! Snacka om kungligt interface. Analog Rytm låter sjukt bra också...snare,handclap och hihats sjuukt bra. Kicken kanon men har inte hittat 808 boooomen riktigt ännu kanske kommer! I värsta fall får man lägga dit en sample

  50. #410
    donfuego
    donfuego är inte uppkopplad
    donfuegos avatar
    Veteran
    Har sagt det förr, säger det igen, vill ha fler färger och filter på bruset.

    Bruset är väl digitalt så det borde väl gå att fixa. Hej Elektron!

  51. #411
    zotglen
    zotglen är inte uppkopplad
    zotglens avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Idag kollade vi på overbridge när de var och demade på uppsala musikverkstad.

    De verkar vara mycket nära släpp nu, och det mesta verkade funka. Kul att se!

  52. #412
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Det jag är sugen på och tycker verkar vara en dunderfunktion är att kunna processa ljud i datorn med maskinerna. Rytm och a4 har ju finfina effekter och filter. Rätt mycket värt bara det i sig.

  53. #413
    zotglen
    zotglen är inte uppkopplad
    zotglens avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    a4 kan man processa med alla effekter som jag förstod men rytm kan bara köra igenom kompressorn som med sina externa ingångar.

  54. #414
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av zotglen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    a4 kan man processa med alla effekter som jag förstod men rytm kan bara köra igenom kompressorn som med sina externa ingångar.
    Cenk sa något kryptiskt i Chukoo reprtaget om att det kan bli de andra effekterna också, usbljudet routas tydligen något annorlunda än de hardwirade analoga ljudingångarna så förhoppningsvis blir det kul på riktigt.

  55. #415
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av zotglen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    a4 kan man processa med alla effekter som jag förstod men rytm kan bara köra igenom kompressorn som med sina externa ingångar.
    Nopes. Med overbridge kommer man, enligt tidigare info från elektron, kunna skicka in ljud till var och en av de åtta rösterna i AR, och processa ljudet via hela kedjan filter/env/dist + FX.

  56. #416
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nopes. Med overbridge kommer man, enligt tidigare info från elektron, kunna skicka in ljud till var och en av de åtta rösterna i AR, och processa ljudet via hela kedjan filter/env/dist + FX.
    Japp! Exakt! Så jävla fint.
    Hurra!

  57. #417
    Varkyar
    Varkyar är inte uppkopplad
    Varkyars avatar
    Veteran
    Dataline på Elektronauts i morse:
    We are nearly there people! It will be an exciting new week

    Enjoy the weekend and prepare yourselves!
    Så, ett släpp under nästa vecka kan man väl tänka sig.

  58. #418
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Vargen kommer!

  59. #419
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vargen kommer!
    Nämen akai rytmwolf är väl redan ute?

  60. #420
    Naomi
    Naomi är inte uppkopplad
    Naomis avatar
    Veteran
    Skönt att se att man inte är ensam om att vara lite lätt otålig nu

Liknande ämnen

  1. Elektron mk3 - När? - Vad?
    Av sm0hm i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2017-06-19, 20:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •