Sidan 6 av 17 FörstaFörsta ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SistaSista
Resultat 301 till 360 av 1014

Ämne: Elektron Overbridge

  1. #301
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Vissa lyckas dock finna magi trots loopande sequencers, I'll give them that... Outshape inte minst.

  2. #302
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan knappt fatta att Octatrack och A4 bägge varit här å vänt i dörren. Men så är det. Elektrons logik övergår mitt förstånd. Jag är ändå that kid who programmerade TX81Z å JV1080 från dess frontpaneler och imponerade på hundratals, men Elektron-prylar känns ruskigt kluriga å konstiga. Kan faktiskt inte ens fatta att så många här hyllar dem. De är ju skitkonstiga. Inte inspirerande för fem öre.
    Hur enkla som helst och vansinnigt inspirerande. Finns ingen maskin som ens kommit i närheten i mitt tycke vad gäller Octatrackens inspirationsnivå.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fyra veckor senare har man nästan ett groove. (Förlåt, min humor är sjuk)
    Två sekunder senare har jag ett groove.

  3. #303
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Finns ingen maskin som ens kommit i närheten i mitt tycke vad gäller Octatrackens inspirationsnivå.
    Du ser onekligen inspirerad ut på fotot. I'll have what he's... LIM? Nej fan då avstår jag.

  4. #304
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är väl lite som vanligt, man ska köpa grejor baserat på vad de kan vid köptillfället, inte vad som utlovas i framtiden. Med det sagt, Overbridge kommer bli en sjukt najs feature till elektronmaskinerna. Bara det faktum att de (förhoppningsvis) kan få betydligt tightare sync än med normal midiklocka vore ju sjukt najs!
    Det är ju sant iofs. Meeeeen.. om man marknadsför en produkt med att ha en feature som kommer senare så får man nog tänka sig att det finns dom som faktiskt vill ha en apparat delvis för att det ska komma till den.
    Hade varit helt annorlunda om dom bara släppt funktionen helt plötsligt men nu är det faktiskt ett köpargument.

  5. #305
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du ser onekligen inspirerad ut på fotot. I'll have what he's... LIM? Nej fan då avstår jag.
    Inspiration är mitt mellannamn kompis. Och ja.. Jag vet.. Jag är vansinnigt snygg på fotot.

  6. #306
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är ju sant iofs. Meeeeen.. om man marknadsför en produkt med att ha en feature som kommer senare så får man nog tänka sig att det finns dom som faktiskt vill ha en apparat delvis för att det ska komma till den.
    Hade varit helt annorlunda om dom bara släppt funktionen helt plötsligt men nu är det faktiskt ett köpargument.
    Jo, och det är ju därför features presenteras innan de är klara. Men, det har hänt mer än en gång att en produkt lagts ner eller ett bolag packat ihop innan utlovade features kommit. Inget fel i att se fram emot features, eller t o m ta med det i beräkningen, men vet man att man inte kommer vara nöjd med produkten i det skuck den är när man köper bör man nog vänta med köp. (Såvida man inte får rabatt när man köper innan det är klart, men då är ju det s a s betalning för den förhoppningsvis medvetna risk man tar)

  7. #307
    313
    313 är inte uppkopplad
    313s avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hade varit helt annorlunda om dom bara släppt funktionen helt plötsligt men nu är det faktiskt ett köpargument.
    För vissa (mig till exempel) blev det precis så. Köpte Analog Four för att den är fantastisk i sig själv, sedan tillkom det där med Overbridge (så småningom då...)

  8. #308
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    Ingen Overbridge-vid från MESSE än? Eller Seriöse Göteborgaren vs Glade Norrmannen vid?

  9. #309
    JFM
    JFM är inte uppkopplad
    JFMs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av 59min Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ingen Overbridge-vid från MESSE än? Eller Seriöse Göteborgaren vs Glade Norrmannen vid?
    Väldigt tyst från Messe vad gäller Elektron Någon som sett eller hört något?

  10. #310
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av JFM Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Väldigt tyst från Messe vad gäller Elektron Någon som sett eller hört något?
    Både sett hört genomgång på Overbridge: public beta maj, release juni.

  11. #311
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Nice! A4 key hotar att flytta in på mitt skrivbord i höst.. beroende på lite hur fint det här funkar i praktiken. Pepp!

    Ang. Elektron knas eller ej så kan jag relatera till känslan efter att ha lånat en Octa några veckor. Tyckte verkligen jag försökte men vi klickade inte, jag kämpade på men kände mig bara korkad.. sen när jag fattade den lite mer kände jag nog mest att den inte är för mig, kunde lixom inte komma på vad jag egentligen ville ha den till. Inga problem att se potentialen egentligen, briljant på många sett men den bara nådde inte min kreativitet alls.

    Testade en A4 och kände mig hemma direkt, det är ju iofs en helt annat maskin. Hade en MD-UW för länge sen som jag hade skitkul med och gjorde en massa knäppa grejer, även om det tog slut en dag, bytte mot en MM men den lät inte som jag ville, det gör däremot A4'an. Märkte att mycket fortfarande satt i fingertopparna eftersom designen är så lika de gamla, roligt.

  12. #312
    Naomi
    Naomi är inte uppkopplad
    Naomis avatar
    Veteran
    Elektron prylarna (i mitt ringa tycke) gör sig inte helt rätt förrän man fått in vissa kombinationer av knapptryckningar in i bakhuvudet. Och då jävlar är de hur roliga och inspirerande som helst. Men man måste förbi en viss punkt först så att säga.

  13. #313
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jo, och det är ju därför features presenteras innan de är klara. Men, det har hänt mer än en gång att en produkt lagts ner eller ett bolag packat ihop innan utlovade features kommit. Inget fel i att se fram emot features, eller t o m ta med det i beräkningen, men vet man att man inte kommer vara nöjd med produkten i det skuck den är när man köper bör man nog vänta med köp. (Såvida man inte får rabatt när man köper innan det är klart, men då är ju det s a s betalning för den förhoppningsvis medvetna risk man tar)
    Så är det säkert. Vad gäller Elektron så har dom ju en historia av uppdsteringar och bygger även sin företagside på att uppdatera. Det är på gott och ont för dom själva antar jag. Väldigt roligt för användarna dock. Så just i det här fallet tycker jag det är annorlunda.

  14. #314
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Så är det säkert. Vad gäller Elektron så har dom ju en historia av uppdsteringar och bygger även sin företagside på att uppdatera. Det är på gott och ont för dom själva antar jag. Väldigt roligt för användarna dock. Så just i det här fallet tycker jag det är annorlunda.
    För mig var det en av anledningarna till att jag ville skaffa Elektronmaskiner från första början, får jag säga. Att dom lägger till features utan att annonsera ut om dom i förväg. Buggfixar även när produkterna har många år på nacken.

  15. #315
    Psyanid
    Psyanid är inte uppkopplad
    Psyanids avatar
    Börjar bli varm i kläderna

  16. #316
    JFM
    JFM är inte uppkopplad
    JFMs avatar
    Senior
    Cuckoo kan man lita på

    https://youtu.be/RrNVio5dCeA

  17. #317
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Holy shit! Fan va najs att man kommer kunna köra rytmens dist m.m som input. Det här är ta mig tusan böttre än slajsat bröd.

  18. #318
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    Cuccko: "the wait is almost over"
    Jenk: "the wait is almost over.." "I mean maybe, äääh, its looking like...." "...around summer, that time..."

    Cuckoo är pressar Jenk hårt... (var är Sverker Olofsson?!)

  19. #319
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Cuckoo pressar honom inte hårt tycker jag, utan ställer fullt legitima frågor på ett schysst sätt. Känns som att han prickar in mycket som jag funderat på iaf.

    Det enda jag undrar nu är om man kommer kunna få ut mididata (särskilt noter!) ur sequencern i maskinerna via pluggen.

  20. #320
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    Nä, Cuckoo är ingen Sverker (o tur är väl de), trevlig, postiv o hoppfull Norrman uti fingerspetsarna (gillar hans pos "naiva" stil/musik). Det var mycket som Jenk inte kunde visa o mycket "cool feature" dock. Stabilitetsproblem nämnde han bland annat.....
    Intressent att man kunde ändra seq via DAW, för mig en nyhet (hoppas oxå på MIDI...). Men egentligen är jag rätt nöjd med min KEYS+Rytm. Hoppas att inte Elektron går ner sig i VSTi-träsket bara....

  21. #321
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Cuckoo är väl svensk? Från Norrköping tror jag bestämt.

  22. #322
    dokido
    dokido är inte uppkopplad

    Veteran
    ja de va som fan, trodde inte heller han var svensk

    Andreas Paleologos

  23. #323
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av geminister Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Cuckoo är väl svensk? Från Norrköping tror jag bestämt.
    Norrköping!? Plura kommer från Norrköping, Anders Borg, Tor Isedal, Markus Kunegård men knappast Cuckoo.....

  24. #324
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Han är Norgeman i varje hårstrå...gamle feskarn håller på med synt när inte torken går till längre...

  25. #325
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 59min Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Norrköping!? Plura kommer från Norrköping, Anders Borg, Tor Isedal, Markus Kunegård men knappast Cuckoo.....
    Han är iaf född där. Hans familj bor där, så vitt jag förstod det. Pluggade animation på Konstfack dessutom. Hans svenska är perfekt. Tyvärr, men det är bara att vänja sig vid tanken

  26. #326
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    Ännu mera Elektron angst, hade glömt detta hära:
    http://www.elektronauts.com/topics/view/12204

    Inte bra o visa grejer som "aldrig"dyker upp, Elektron borde lära av Apple... dan efter man visar finns det att köpa/ladda ner.... Hellre de än ändlösa realeser/diskussioner/waporware/spekulationer.....

  27. #327
    313
    313 är inte uppkopplad
    313s avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av 59min Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ännu mera Elektron angst, hade glömt detta hära:
    http://www.elektronauts.com/topics/view/12204

    Inte bra o visa grejer som "aldrig"dyker upp, Elektron borde lära av Apple... dan efter man visar finns det att köpa/ladda ner.... Hellre de än ändlösa realeser/diskussioner/waporware/spekulationer.....
    Håller med till 98% men vill tillägga att ALLA musikinstrumentstillverkare borde lära sig det där.

  28. #328
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av 313 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Håller med till 98% men vill tillägga att ALLA musikinstrumentstillverkare borde lära sig det där.
    håller med mig själv o 313, men "förväntnings-ekonomin" = man är mer nöjda med prylarna innan man får dem verkar ha slagit igenom i alla branscher....

    Ojjar mig över mig själv (+ resten av mänskligheten), det var ju därför jag började köpa hardware, slippa alla uppgraderingar o "förväntningar". Näh. skall banka lite Rytm istället o koppla ner....

  29. #329
    313
    313 är inte uppkopplad
    313s avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av 59min Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    håller med mig själv o 313, men "förväntnings-ekonomin" = man är mer nöjda med prylarna innan man får dem verkar ha slagit igenom i alla branscher....

    Ojjar mig över mig själv (+ resten av mänskligheten), det var ju därför jag började köpa hardware, slippa alla uppgraderingar o "förväntningar". Näh. skall banka lite Rytm istället o koppla ner....
    Håller med till 100%

  30. #330
    avart
    avart är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 59min Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Inte bra o visa grejer som "aldrig"dyker upp, Elektron borde lära av Apple... dan efter man visar finns det att köpa/ladda ner....
    ...ööh, va? Apple Watch visades i oktober och finns inte butik ens än!

    Däremot tycker jag Apple hanterar t ex Logic bättre - tyst som muren jämt, sen plötsligt boom - ny update!
    (nu har ju Apple några fler ben att stå på, men ändå)

  31. #331
    Psyanid
    Psyanid är inte uppkopplad
    Psyanids avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Cuckoo är väl norsk?

  32. #332
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Han bor i Norge sedan länge, men han är härifrån.

  33. #333
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Haha varför argumentera emot när ni bara gissar? Jag jobbade iaf med honom i Norrköping, Oslo (och Norge) blev det senare. Typisk genomflitig multitalang skulle jag säga, men alltid ödmjuk och trevlig.

  34. #334
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    Cuckooo är schweizare son till en överbryggerska och en jökursmakare. Det kan ju vem som hellst gissa.

  35. #335
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Men absolut, gökursteorin håller också! Pratar vi nationsmedlemskap, upplevd etnicitet eller nåt annat förresten? Tänker att nån lär väl snart bestämt hävda grek också beroende på synsätt.

  36. #336
    Limestream
    Limestream är inte uppkopplad
    Limestreams avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av reSet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Cuckooo är schweizare son till en överbryggerska och en jökursmakare. Det kan ju vem som hellst gissa.
    Hörde nånstans att han är son till Gaz Williams (som demar Volca sample för sonicstate) men att Gaz håller på med gökur det var en nyhet. Dessutom är väl Gaz Williams från Storbritannien.?

  37. #337
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    imponerande grafisk editor! nu kanske inte så många säljer sina elektron-grejer, för att redigeringen är svår i litet fönster på maskinen... klangmässigt har alltid analog keys låtit bra. grejerna verkade synka och reagera på en gång dessutom, oavsett vad han hittade på!

  38. #338
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av kotten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Haha varför argumentera emot när ni bara gissar? Jag jobbade iaf med honom i Norrköping, Oslo (och Norge) blev det senare. Typisk genomflitig multitalang skulle jag säga, men alltid ödmjuk och trevlig.
    Myten är alltid trevligare än sanningen... men där tenderar det ju faktiskt att vara tvärt om. Han var ju faktiskt på Norberg... Hann säga hej men trombonkonserten började just.

  39. #339
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    Ny vid:
    https://www.youtube.com/watch?v=MzX-...ure=youtu.be&a

    VSTi verkar funkar bra...

  40. #340
    Kalle2000
    Kalle2000 är inte uppkopplad

    Senior
    Hoppas på AAX

  41. #341
    amenbrother
    amenbrother är inte uppkopplad
    amenbrothers avatar
    Veteran
    Det var som fan. Polarens Kristers lillebror är cuckooo. Heter han Andreas Paleologogosr han med stor säkerhet från Norrköping. Hans bror är också genomtrevlig och konstnär, utbildad på mejjan.

  42. #342
    Psyanid
    Psyanid är inte uppkopplad
    Psyanids avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Haha! Nä. Cuckoo är Jesus.
    Och är därför från Norge. Ren logik :P
    Senast redigerat av Psyanid den 2015-05-12 klockan 11:47. Anledning: Logisk härledning

  43. #343
    Bobjumik
    Bobjumik är inte uppkopplad
    Bobjumiks avatar
    Senior
    Sluta jiddra om Cuckoo och ge mig Overbridge istället!

  44. #344
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Bridge over troubled waters!

  45. #345
    deleted user
    Är betan släppt än?

  46. #346
    JFM
    JFM är inte uppkopplad
    JFMs avatar
    Senior
    Nix. Har för mig jag läste något om andra halvan av maj. Någonstans kring den 31:e då...

  47. #347
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av JFM Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nix. Har för mig jag läste något om andra halvan av maj. Någonstans kring den 31:e då...
    2016

  48. #348
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    2017

  49. #349
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    2018

  50. #350
    EzRollers
    EzRollers är inte uppkopplad
    EzRollerss avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Ähh livet på klotet ska ju gå under 15 sep 2015...hoppas man hinner få kikat på OB innan dess ☺

  51. #351
    deleted user
    Åh har domedagen fått ett nytt datum?

  52. #352
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av EzRollers Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ähh livet på klotet ska ju gå under 15 sep 2015...hoppas man hinner få kikat på OB innan dess ☺
    Nu igen?

  53. #353
    EzRollers
    EzRollers är inte uppkopplad
    EzRollerss avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    haha,japp nu igen....så domedagstema på nästa octacontest kanske ?

  54. #354
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av EzRollers Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    haha,japp nu igen....så domedagstema på nästa octacontest kanske ?
    Blir så jävla stökigt i hallen när jorden ska hålla på å gå under hela tiden. Har inte tid med det där.

  55. #355
    kitmusic
    kitmusic är inte uppkopplad
    kitmusics avatar
    Inte så pratsam än
    Computer control is the future!

  56. #356
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Nyhet!?
    Det finns ju redan ett par tillverkare som kör "overbridge" mellan dator och hårdvara, t.ex Access och Roland för att bara nämna två.

    Själv så har jag aldrig fått mjukvarupluggar att fungera klockrent till att styra hårdvara.
    Visst, mjukvara är suveränt komplement men inget att lita på. Mycket hänger på sekundära faktorer som Elektron aldrig kan ge garantier för, t.ex framtida OS för Mac och PC...

  57. #357
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av NON Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nyhet!?
    Det finns ju redan ett par tillverkare som kör "overbridge" mellan dator och hårdvara, t.ex Access och Roland för att bara nämna två.
    Nyheten ligger ju i att Overbridge kommunicerar med Analog hårdvara, ingen VA som Roland och Access kör...

  58. #358
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nyheten ligger ju i att Overbridge kommunicerar med Analog hårdvara, ingen VA som Roland och Access kör...
    ...Jag förstår nog inte riktigt...
    Allt är anslutet via USB och det enda analoga är ju inne i Elektrons burkar.

  59. #359
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    Revolutionary new converters from the D to the A nä men om jag fattat rätt så blir det ett feting ljudkort som du har massa analog filter tjofräs på. Och det är ju rätt najs

  60. #360
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av NON Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nyhet!?
    Det finns ju redan ett par tillverkare som kör "overbridge" mellan dator och hårdvara, t.ex Access och Roland för att bara nämna två.

    Själv så har jag aldrig fått mjukvarupluggar att fungera klockrent till att styra hårdvara.
    Visst, mjukvara är suveränt komplement men inget att lita på. Mycket hänger på sekundära faktorer som Elektron aldrig kan ge garantier för, t.ex framtida OS för Mac och PC...
    Precis som kroffe säger. Finns inget sådant innan. Sen är det ju åt båda hållen. Använda filterna från arytm till mjukvarupluggar m.m
    Och overbridge har "egen" synk. Dessutom ska det fungera med flera enheter och tillsammans med ljudkort. Så nja.. Roland gör det men med aggregate device? Vi får se hur bra det funkar men min tilltro till Elektron är stor. Sen kan jag tänka mig att det i framtiden finns mera funktioner att addera och vad gäller uppdatering så är som sagt Elektron det flretaget som ligger i framkant vad gäller det. Så länge Elektron inte konkar så kommer det uppdateras.

Liknande ämnen

  1. Elektron mk3 - När? - Vad?
    Av sm0hm i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2017-06-19, 20:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •