Sidan 4 av 17 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SistaSista
Resultat 181 till 240 av 1014

Ämne: Elektron Overbridge

  1. #181
    Naomi
    Naomi är inte uppkopplad
    Naomis avatar
    Veteran
    Drag n drop samplingar vore ju icing on the cake. Helt plötsligt så blir det det lätt och snabbjobbat. Sparka igång datorn, starta upp Elektron parken, droppa lite samplingar till AR, börja banka beats och ljud, låta skärmen på datorn slockna, njut, pilla, njut igen, multitracka in DAW'en, fixxa lite EQ, compressorer, lite fx, lite mastring och voila klart. <3

  2. #182
    OddEye
    OddEye är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    (PeterH hade visst redan postat denna)


    https://youtu.be/yrdyygHlS68

  3. #183
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Blackroom Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Drag n drop samplingar vore ju icing on the cake. Helt plötsligt så blir det det lätt och snabbjobbat. Sparka igång datorn, starta upp Elektron parken, droppa lite samplingar till AR, börja banka beats och ljud, låta skärmen på datorn slockna, njut, pilla, njut igen, multitracka in DAW'en, fixxa lite EQ, compressorer, lite fx, lite mastring och voila klart. <3
    Ja men ju mer jag tänker på det.. Ju mer logiskt låter det. Det var någon fågel som viskade i mitt öra för längesedan och då hette det att sampleöberföringen var inte helt till belåtenhet hos Elektron. Men det är bara ryktesvägen det där.
    Går det att skicka samplingar i realtid från ipad så lär det väl gå att göra från datorn.

  4. #184
    hypercykel
    hypercykel är inte uppkopplad
    hypercykels avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Går det att skicka samplingar i realtid från ipad så lär det väl gå att göra från datorn.
    Hur fungerar sampleöverföringen med STROM? Förde över ett helt gäng samples i förrgår via C6 och det var ju riktigt smidigt.

  5. #185
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja men ju mer jag tänker på det.. Ju mer logiskt låter det. Det var någon fågel som viskade i mitt öra för längesedan och då hette det att sampleöberföringen var inte helt till belåtenhet hos Elektron. Men det är bara ryktesvägen det där.
    Går det att skicka samplingar i realtid från ipad så lär det väl gå att göra från datorn.
    Klart det går att skicka samplingar. Det handlar bara om att dom skall implementera det. Men om det blir drag & drop i pluggen så man bara släpper en sampling på en kanal i interfacet så vore det verkligen helt sjukt smidigt.

    Gillar inte som det är nu, att man får välja ett gäng och sen ge sig på att göra musiken. Liksom ett glapp.

    Sen hoppas jag också att dom löser så man kan ladda ner projektet man har i pluginen till själva maskinen med, ifall man vill fortsätta offline.
    Senast redigerat av geminister den 2015-01-24 klockan 14:57.

  6. #186
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Ja men det säger han väl att man kan. Projekt asså.. Men det var väl inte klart ännu.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av dickydiggler Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur fungerar sampleöverföringen med STROM? Förde över ett helt gäng samples i förrgår via C6 och det var ju riktigt smidigt.
    På samma sätt.. Eller ja.. Där kan man ju choppa upp grejerna i appen osv.. Och skicka i realtid till rytm medans man håller på.. Kan man väl med c6 också men det är betydligt mer flow med appen.

  7. #187
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Jo han säger att man kan ladda från maskinen till datorn, men jag skulle vilja ha tvärt om också. Så man kan spara dom och ta med bort från datorn.

  8. #188
    PeterH
    PeterH är uppkopplad nu
    PeterHs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av geminister Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jo han säger att man kan ladda från maskinen till datorn, men jag skulle vilja ha tvärt om också. Så man kan spara dom och ta med bort från datorn.
    Det är väl bara ett öppna projektet i datorn, låta dom synka, och sedan spara i maskinen?

  9. #189
    T11
    T11 är inte uppkopplad
    T11s avatar
    Veteran
    Norra Europas första bästa VST

  10. #190
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PeterH Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är väl bara ett öppna projektet i datorn, låta dom synka, och sedan spara i maskinen?
    Så tänker jag med.

  11. #191
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Blackroom Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Drag n drop samplingar vore ju icing on the cake. Helt plötsligt så blir det det lätt och snabbjobbat. Sparka igång datorn, starta upp Elektron parken, droppa lite samplingar till AR, börja banka beats och ljud, låta skärmen på datorn slockna, njut, pilla, njut igen, multitracka in DAW'en, fixxa lite EQ, compressorer, lite fx, lite mastring och voila klart. <3
    Det vore något,men det måste bli möjligt att köra det fristående. Blir inte det här en standalone så hoppar jag...Nog.

  12. #192
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Modellear Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det vore något,men det måste bli möjligt att köra det fristående. Blir inte det här en standalone så hoppar jag...Nog.
    Hoppar vadå? Den är ju gratis.

  13. #193
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PeterH Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är väl bara ett öppna projektet i datorn, låta dom synka, och sedan spara i maskinen?
    Ja, det hade varit kanon om det funkade så. Jag tänker dock inte utgå från att det gör det.

  14. #194
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Modellear Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det vore något,men det måste bli möjligt att köra det fristående. Blir inte det här en standalone så hoppar jag...Nog.
    Jag förstår inte riktigt vad syftet skulle vara med att köra pluginen standalone. Syntesen och allt sitter ju i Elektronboxen, tänkte du att dom skulle porta allt till datorn också? Det vore ett väldigt konstigt drag rent affärsmässigt.

  15. #195
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av geminister Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, det hade varit kanon om det funkade så. Jag tänker dock inte utgå från att det gör det.
    Eftersom det finns en pattern editor i vst så borde det rimligtvis gå.

  16. #196
    PeterH
    PeterH är uppkopplad nu
    PeterHs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av geminister Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, det hade varit kanon om det funkade så. Jag tänker dock inte utgå från att det gör det.
    Fattar inte hur dom skulle lösa total recall annars?

  17. #197
    Naomi
    Naomi är inte uppkopplad
    Naomis avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av geminister Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag förstår inte riktigt vad syftet skulle vara med att köra pluginen standalone. Syntesen och allt sitter ju i Elektronboxen, tänkte du att dom skulle porta allt till datorn också? Det vore ett väldigt konstigt drag rent affärsmässigt.
    Tror att det menas programmet i sig. Alltså att den inte bara är en VST eller liknande plugin format.

  18. #198
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    ja.. standalone är när programmen kan köras utanför en DAW helt enkelt..

  19. #199
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    Total recall + att den inte kör som aggregated device är kärlek!!!

  20. #200
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    Total recall + att den inte kör som aggregated device är kärlek!!!

  21. #201
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    "can not promise that" angående Pro tools.

  22. #202
    Pelle
    Pelle är inte uppkopplad
    Pelles avatar
    Senior
    Det här verkar ju hur bra som helst. Hela tiden har det begränsade interfacet varit det största skälet till att jag inte ens funderat på att skaffa någonting från Elektron. Synd eftersom allt man hör låter jättebra. Men nu när man får en VST med total recall och tajt integration över USB så känns allt annorlunda.

    Men varför är det inte fler som går åt det hållet? Virus TI gör ju ett bra försök men kommer kanske inte hela vägen i mål (lite otajt synk mellan varven).

    Något som har koll om det finns någon annan tillverkade som är på gång med något liknande? Detta känns ju som framtiden!

  23. #203
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Verkar inte vara någon lätt grej att göra bra. Elektron gör tydligen helt egen teknik för att lösa problemen. Det är ändå lite imponerande.
    Det är helt klart helt rätt drag att göra hur som. Nu kan man ju göra både och. Utan dator och med på förhoppningsvis ett smidigt sätt.
    Sen finns det alltid dom som ska gnälla om att man ska minsann inte blanda in en dator med Elektronprodukter.
    Jag tycker det är svinfiffigt.

  24. #204
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Jag kör ju redan datorn som bandare och min största gripe med elektron är just att de snålat på portarna på a4an.
    Så dethär vore helt perfekt för mig. Men det vore ju fan om de inte stödjer någon av de två daws som jag investerat i. :-(

  25. #205
    deleted user
    Har de sagt något om kompatibliteten i andra DAWs än pro tools?

  26. #206
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Finns det stöd för vst eller au bör det gå.

  27. #207
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Blackroom Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Drag n drop samplingar vore ju icing on the cake. Helt plötsligt så blir det det lätt och snabbjobbat. Sparka igång datorn, starta upp Elektron parken, droppa lite samplingar till AR, börja banka beats och ljud, låta skärmen på datorn slockna, njut, pilla, njut igen, multitracka in DAW'en, fixxa lite EQ, compressorer, lite fx, lite mastring och voila klart. <3
    YES, dröm... Har haft RYTM o Keys i 3 mån o det roligaste (förutom OP-1) jag haft på länge (blev för gammal för PC). MEN deras "filsystem" är för svårt för mig.... Hoppas det förenklas av Overbridge.....

  28. #208
    kirre777
    kirre777 är inte uppkopplad
    kirre777s avatar
    Veteran
    Skönt att det inte bara är jag som tycker att filsystemet i elektronburkarna är krångligt. Av ingenjörer för ingenjörer så att säga.

  29. #209
    Kalle2000
    Kalle2000 är inte uppkopplad

    Senior
    Jag undrar oxå hur, bra, det verkligen kommer fungerar i praktiken, med tanke på Virus TIn som är helt värdelös på det den borde göra.

    Samt ljudkvaliten mot vanliga utgångarna?

    Äre usb3 eller?

  30. #210
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Elektron använder nog inte samma teknik som Access gör, och med tanke på hur noga de är med kvaliteten så kommer det nog fungera bra. Kanske inte hellt 100% direkt, men efter tillräckligt med testning tror iaf jag dom får till det.
    Senast redigerat av geminister den 2018-02-06 klockan 12:05.

  31. #211
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    USB-versionen är väl inte superavgörande.
    Hur många USB-ljudkort finns det inte . USB2 är väl enligt vissa (typ RME) bättre än FW...
    Antar att dom inte släpper det om det inte fungerar bra, det är ju därför som är noggranna med sin betatestning.

    Citat Ursprungligen postat av Kalle2000 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag undrar oxå hur, bra, det verkligen kommer fungerar i praktiken, med tanke på Virus TIn som är helt värdelös på det den borde göra.

    Samt ljudkvaliten mot vanliga utgångarna?

    Äre usb3 eller?

  32. #212
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av kirre777 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Skönt att det inte bara är jag som tycker att filsystemet i elektronburkarna är krångligt. Av ingenjörer för ingenjörer så att säga.
    Oj, o ja som skall föreställa ingenjör.... fick man den självbilden krossad....

  33. #213
    Naomi
    Naomi är inte uppkopplad
    Naomis avatar
    Veteran
    Är ju ingenjör jag med. Deras filsystem är bara krångligt punkt helt enkelt

  34. #214
    deleted user
    Nå, är den publika betan släppt? Rykten? Väntar otåligt

  35. #215
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Nej, den är inte släppt ännu. Det lär ju kommuniceras så ingen missar det när det är dags.

  36. #216
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Släpps på Elektronträffen!
    Nej.. Skämt å sido.. Det dröjer ett par veckor till. Beta vet jag inte om det kommer någon.

  37. #217
    deleted user
    Skulle släppas en publik beta enl deras sida i feb och om allt går enl planen så helt släppt Q1. Därför jag undrar om någon hört, grus i maskineriet el dyl. För publik beta måste de nästan släppa vid ett sådant här stort mjukvaruprojekt.

  38. #218
    deleted user
    Förresten kom jag på, kommer man måsta köra aggregate devices om man kör både ljudkort och overbridge?

  39. #219
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Axxe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Skulle släppas en publik beta enl deras sida i feb och om allt går enl planen så helt släppt Q1. Därför jag undrar om någon hört, grus i maskineriet el dyl. För publik beta måste de nästan släppa vid ett sådant här stort mjukvaruprojekt.
    Vet när Overbridge är tänkt att släppas men betan skulle ju kommit nu, men den kanske dyker upp i dagarna.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Axxe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Förresten kom jag på, kommer man måsta köra aggregate devices om man kör både ljudkort och overbridge?
    Nej det ska man slippa tydligen. Asbra

  40. #220
    deleted user
    Jo, är bara otålig

  41. #221
    perault
    perault är inte uppkopplad
    peraults avatar
    Veteran
    Är det inte lite misstänkt att samtliga Elektron-burkar som saknar stöd för Overbridge är slut i deras webbshop? Törs man hoppas?

  42. #222
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av perault Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det inte lite misstänkt att samtliga Elektron-burkar som saknar stöd för Overbridge är slut i deras webbshop? Törs man hoppas?
    Några veckor till bara.. Håll ut..

  43. #223
    perault
    perault är inte uppkopplad
    peraults avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Några veckor till bara.. Håll ut..
    Just ja, hålla ut... Men törs man hoppas att det samtidigt lanseras uppdaterade versioner av MD, MM och OT? Spännande tider.

  44. #224
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    De här maskinerna har varit out of stock i många omgångar senaste åren. Det är nog inte troligt att det händer snart. På sikt, däremot, kan det säkerligen vara något de siktar på. Eller inte, vem vet?

  45. #225
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av perault Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Just ja, hålla ut... Men törs man hoppas att det samtidigt lanseras uppdaterade versioner av MD, MM och OT? Spännande tider.
    Md och mono kan du nog betrakta som "färdiga". Octa kommer det nytt os med förr eller senare men inte nu.

  46. #226
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av perault Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Just ja, hålla ut... Men törs man hoppas att det samtidigt lanseras uppdaterade versioner av MD, MM och OT? Spännande tider.
    Hoppas kan du, men sannolikheten är väldigt låg för att säga det snällt MD/MNM är designade på en hårdvaruplattform som ligger långt tillbaka i tiden, misstänker att man inte tog höjd för "hmm, om ca 15 år så kanske vi fixar något som streamar ljudet direkt till datorn, bäst att stoppa dit mer hårdvara som inte kommer användas förrän då...", Octatracken ligger väl närmare rent sannolikhetsmässigt sett. Dock så antar jag att det inte finns varken hårdvara eller mjukvara i den som kan hantera det.

    A4/AR bygger på en annan hårdvaruplattform (inses lätt med tanke på den analoga ljudgenereringen) där Overbridge tydligen har varit påtänkt hela tiden.

  47. #227
    perault
    perault är inte uppkopplad
    peraults avatar
    Veteran
    Ja, jo, men jag hoppas på MkII resp. MkIII. Att de är slut i lager skulle ju kunna betyda att ny version av hårdvaran är på gång. Antagligen inte dock

  48. #228
    orchidee
    orchidee är inte uppkopplad
    orchidees avatar
    Senior
    oh that feeling inside, the feeling of G.A.S is to high, need to go

  49. #229
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av perault Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, jo, men jag hoppas på MkII resp. MkIII. Att de är slut i lager skulle ju kunna betyda att ny version av hårdvaran är på gång. Antagligen inte dock
    Eller att de inte har delar till dem, eller att det inte är affärsmässigt vettigt att ha i lager, eller att det är svårt att konkurrera med begagnatmarknaden och så vidare. Det finns garanterat massvis med fler anledningar som vi inte förstår eftersom vi inte har insyn i verksamheten.

    Det säger inte att du har fel, men vad jag menar är att det är viktigt att ta allt i beräkning.

  50. #230
    deleted user
    Nuvarande utveckling av OS till Analogserien, Overbridge och R&D för kommande produkter är nog mer än tillräckligt att fylla schemat. Octatracken är nog den som är mest trolig att få en efterföljare, spec med stöd för Overbridge och en hel del andra optimeringar.

  51. #231
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Min dröm är en Octatrack eller liknande baserad på Analog-seriens hårdvaruplattform och interface. Dvs, ett eller två filter per kanal, overdriven, send-effekter, Overbridge osv. Jag hade inte kunnat motstå ett köp.

  52. #232
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av geminister Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Min dröm är en Octatrack eller liknande baserad på Analog-seriens hårdvaruplattform och interface. Dvs, ett eller två filter per kanal, overdriven, send-effekter, Overbridge osv. Jag hade inte kunnat motstå ett köp.
    Klart det kommer en octa2. Allt annat vore konstigt.

  53. #233
    EzRollers
    EzRollers är inte uppkopplad
    EzRollerss avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Snartdax,ny logga.
    Betyder alltid release..."Gammalt djungelordspråk"
    Tippar på fredag 13/3 kl 16.16:16 exakt...

  54. #234
    deleted user
    Vart hittar du loggan?

  55. #235
    PeterH
    PeterH är uppkopplad nu
    PeterHs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av EzRollers Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Snartdax,ny logga.
    Betyder alltid release..."Gammalt djungelordspråk"
    Tippar på fredag 13/3 kl 16.16:16 exakt...
    Nä, blir ju på träffen i Gbg imorgon såklart.

  56. #236
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PeterH Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nä, blir ju på träffen i Gbg imorgon såklart.
    Så är det bestämt.

  57. #237
    EzRollers
    EzRollers är inte uppkopplad
    EzRollerss avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Såg nya loggan på fb..

    Min gissning om tid var ju lite off...men nytt tips Göteborg imorgon över lokalt wifi☺
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Screenshot_2015-03-13-16-33-18.jpg 
Visningar:	103 
Storlek:	81,5 KB 
Id:	57803  
    Senast redigerat av EzRollers den 2015-03-13 klockan 16:43.

  58. #238
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Alltså. Det MÅSTE komma en MDUW mk3, med nya sequencerförbättringarna. Bara måste. Jag ska ha en! ;o)

  59. #239
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Så är det bestämt.

    Och så vill det bli skrivet

  60. #240
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Alltså. Det MÅSTE komma en MDUW mk3, med nya sequencerförbättringarna. Bara måste. Jag ska ha en! ;o)
    Hehe.. Kör hårt!

Liknande ämnen

  1. Elektron mk3 - När? - Vad?
    Av sm0hm i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2017-06-19, 20:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •