Sidan 1 av 4 1 2 3 4 SistaSista
Resultat 1 till 60 av 236

Ämne: Roland AIRA System-1...

  1. #1
    bjorx
    bjorx är inte uppkopplad
    bjorxs avatar
    Veteran

    Roland AIRA System-1...

    ...får en egen tråd.

    Plug In and PLUG-OUT
    The SYSTEM-1 can control—and even host—software recreations of classic Roland synthesizers. That’s right—the SYSTEM-1 gives you access to plug-in versions of legendary Roland synths, and they can be hosted in the SYSTEM-1 itself, with no computer required. You can even switch between the SYSTEM-1’s internal sounds and those of the hosted plug-in. We call this wizardry “PLUG-OUT,” and we’re pretty excited about it.

    We think you’ll be excited too once you experience the supreme authenticity of the upcoming SH-101 soft synth, with the SYSTEM-1 providing an intuitive and fully automatic one-to-one control interface that just works. Let’s be honest: who could make a better plug-in version of a classic Roland synth than Roland? And the SH-101 is just the beginning—more PLUG-OUT synths are on the way.

  2. #2
    bjorx
    bjorx är inte uppkopplad
    bjorxs avatar
    Veteran
    Den gröna färgen visar vägen? Delar av panelen (exempelvis OSC2 på en SH101) kommer vara nersläckt/inaktiv om den inte ingår i "syntmodellen".

    Så blire tydligen...och första plugin (plugout?) blir SH101 o SH2.

  3. #3
    mush
    mush är uppkopplad nu
    mushs avatar
    Veteran
    Efter att ägt deras senaste "plug-out" instrument - VariOs så är jag mer än skeptisk till huruvida de kommer lansera andra pluggar till den än de som finns på lanseringsdagen... Men det är ju inga jättestora pengar direkt - så det kan ju bli en hit - men Rolands trackrecord för just denna typ av lösningar är ganska uselt.

  4. #4
    bjorx
    bjorx är inte uppkopplad
    bjorxs avatar
    Veteran
    Nä, får väl se. Än slå länge finns det ingen riktigt bra demo och vad man sett hittills så kommer den få hård konkurrens av andra VA och "små" analoger på marknaden (minibrute mfl).

    Finns ju, än så länge, ingen hint om att det kommer polyfona modeller. Så en monofon VA för ca 5.500 kr...då kanske folk väljer annat.

  5. #5
    mush
    mush är uppkopplad nu
    mushs avatar
    Veteran
    Enligt spec:en är den ju 4 röster polyfonisk:
    Maximum Polyphony 4 voices (SYSTEM-1 Mode)

  6. #6
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Jag förstår bara inte hur de ska få reglagen på system-1 att korrelera med de olika modellerna på ett vettigt sätt? En 101:a kan ju samköra de olika vågformerna och har ju varsin regel för det....det har inte system-1... men den har två osc med olka egenskaper som 101 inte har.... det blir ju som en rätt taskig kontroller... eller?

    Sen om den funkar som en integrerad plugg osv eller om det går att para modulärt med extra mjukmoduler.... det vore ju ballt

  7. #7
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Jag undrar hur System-1 kommer kunna välja alla tre sub oscillator lägena i SH-101, den har ju bara två sublägen på panelen?
    http://www.roland.com/products/en/SYSTEM-1/
    Senast redigerat av kroffe den 2014-02-15 klockan 15:05.

  8. #8
    bjorx
    bjorx är inte uppkopplad
    bjorxs avatar
    Veteran
    Nej, det blir svårt att göra 100% 1:1 modeller.
    Även om dom skriver "...with the SYSTEM-1 providing an intuitive and fully automatic one-to-one control interface that just works...".


    Hur som kommer säker dom modeller som släpps låta bra och trots allt måste det bli 1:1 kontroller eftersom det inte går att gömma saker/funktioner i submenyer.
    Senast redigerat av bjorx den 2014-02-15 klockan 15:21.

  9. #9
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    avsaknaden av display gör denna tingest mindre intressant för mej. även om Roland skulle släppa bra Juno60 och Jupiter 8 modeller blir interfacet suboptimalt. blir man tvungen att ha en dator kopplad för mer avancerade instaällningar köper jag hellre en kontroller och kör med plugins. ok, den kan användas live utan dator, men med 8 minnesplatser och 2 oktavers tangentbord utan både anslag och aftertouch, är detta knappast en ideal live maskin. rolands kombinerade picthbend och modulations stick har alltid varit en mindre lyckad lösning (omöjligt att ställa in lite modulation och samtidigt pitchbenda). denna lösning med en pitchbend vred och ingen modulationskontrollmöjlighet är rent ut sagt korkad.

  10. #10
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag undrar hur System-1 kommer kunna välja alla tre sub oscillator lägena i SH-101, den har ju bara två sublägen på panelen?
    http://www.roland.com/products/en/SYSTEM-1/
    Man kan ju hoppas att de är sansade och låter Osc2 oxo vara med om man vill. Som andra SH-osc, eller sub med valbar vågform. Samma med pitchenv, filterenv och amplitudenv. Finns ju ingen anledning att skala ned till bara en envelop bara för att orginalet hade det.

  11. #11
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Två oktaver är helt oanvändbart.

  12. #12
    bjorx
    bjorx är inte uppkopplad
    bjorxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Två oktaver är helt oanvändbart.
    Kan bara hålla med. Tre oktaver är minimum. Men där är Roland långt ifrån ensam på att vara snål...
    Kanske släpper dom en Jupiter8-emulering som har fem oktaver...

  13. #13
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    bara 2 oktaver, ingen velocity & ingen aftertouch. Hade nog varit bättre om man släppt det enbart son en modul. Då kunde de stoppat in spakar för icke ADSR-relaterat oxå..

  14. #14
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    bara 2 oktaver, ingen velocity & ingen aftertouch. Hade nog varit bättre om man släppt det enbart son en modul. Då kunde de stoppat in spakar för icke ADSR-relaterat oxå..
    Va? Ingen velo och at? Det har dom ju på sina midi keys ju. Fattar nada.

  15. #15
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    Får hoppas på System-2 med 37 keys, at o vel.

  16. #16
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Tyckte snubben sa det på reverbvideon iaf. Men han kan ju ha fel alt jag kan ha missuppfattat.. Inge vellcity o AT suger faktiskt...

    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Va? Ingen velo och at? Det har dom ju på sina midi keys ju. Fattar nada.

  17. #17
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Det stämmer. Ingen vel eller at. Ingen vel står i specen och ingen at nämns i presentationen. Ingen vel är udda.

  18. #18
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    ingen velocity är det nya ingen aftertouch.

    nästa steg blir att ta bort de svarta tangenterna. Roland har inspirerats av Apple och gör allt vitt.

  19. #19
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Väldigt märkligt beslutsval! Visserligen är jag en sån som stänger av velocity, i alla fall när den är kopplad till volymen. Men det kanske beror på att jag har vägda tangenter och jag gillar inte att hamra hårt på dem.
    Kanske är det bara så att själva syntdelen inte har det än och att det var det som demosnubben sa och att det kanske blivit något missförstånd hos den som skrivit specen på hemsidan. Det känns för otroligt att de skulle göra en klaviatur som saknade velocity. Man kan ju köpa en keyboard med velocity asbilligt så jag tvivlar på att de kunde ha sparat in tillräckligt för att kunna argumentera för att inte ha det på den här.
    Håller med Valsolo, hoppas de släpper den som ljudmodul! Och även expanders till den så man kan utöka polyfonin sen. Just nu känns det som om den enbart riktar sig till live performers. Där kan jag väl förstå varför den saknar velocity lite.. samma som att drumpads för dj's inte behöver det (för att trigga loopar/oneshots).

  20. #20
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tyckte snubben sa det på reverbvideon iaf. Men han kan ju ha fel alt jag kan ha missuppfattat.. Inge vellcity o AT suger faktiskt...
    Jaså. Inte för att jag bryr mig direkt för jag tycker hela det här klabbet är rätt beige. Men det kan ju inte vara sant. I så fall har det brunnit i huvudet på dom. Men dom kanske tänker att.. Nu när vi kör 25 så är det ingen som kommer spela på skiten ändå. Men då kanske dom lika gärna kunde släppt en utan som du säger. Äh.. Jag vet inte. Det här luktar makrill..

  21. #21
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av bjorx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur som kommer säker dom modeller som släpps låta bra och trots allt måste det bli 1:1 kontroller eftersom det inte går att gömma saker/funktioner i submenyer.
    Undrar hur dom löser det med oscillatorer / mod destinationer etc som inte finns på t ex SH-101 men som sitter på den fysiska knobben? De kan ju knappast dimmra halva?

  22. #22
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Jo, bakgrundsbelysningen släcks på irrelevanta rattar beroende på synth modell man laddar in.

  23. #23
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jo, bakgrundsbelysningen släcks på irrelevanta rattar beroende på synth modell man laddar in.
    Jo, men t ex på vågformsväljaren för SH-101 modellen - hur gör di då?
    Vågformsväljaren innehåller ju val som SH-101 inte har (supersaw och supersqu)...?

  24. #24
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jo, men t ex på vågformsväljaren för SH-101 modellen - hur gör di då?
    Vågformsväljaren innehåller ju val som SH-101 inte har (supersaw och supersqu)...?
    man gör som på Minibrute: skickar med en pappmall att lägga över syntens reglar, för varje softsynth

  25. #25
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jo, men t ex på vågformsväljaren för SH-101 modellen - hur gör di då?
    Vågformsväljaren innehåller ju val som SH-101 inte har (supersaw och supersqu)...?
    Så sant så sant. Ja , hela idén att köra VariOS ett varv till, men nu på en och samma dedikerad hårdvaru kontroller , kanske inte blir någon hit , inte hos mig i alla fall. Känns som de inte riktigt ligger i fas med mjukvaruprogrammeringen kontra marknadsföringen. Ett klassiskt failure , att man lovar stort vad som komma skall och så har marknaden tröttnat innan de får fram de utlovade pluggarna och så blir det en naturlig utfasningen av projektet.

  26. #26
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ett klassiskt failure , att man lovar stort vad som komma skall och så har marknaden tröttnat innan de får fram de utlovade pluggarna och så blir det en naturlig utfasningen av projektet.
    Äh, vi får väl se. Jag vill ju gärna se Roland spänna musklerna och komma tillbaka med lite nya idéer. Hoppas det slår bra ut det här med plugg-out.
    Kul med scatter på arpeggiatorn i alla fall.

  27. #27
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Jaja, men du är ju partisk i VA debatten

  28. #28
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    VA?

  29. #29
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    Tydliga referenser till modular på Rolands web:

    Back in the 1970s, Roland launched the SYSTEM 100, SYSTEM 100M, and the now almost mythical SYSTEM 700. These modular and semi-modular synthesizers are heralded to this day for their flexibility and character of sound. In the spirit of its predecessors, the SYSTEM-1 breaks new ground with remarkable flexibility and access to a vast palette of tones with the bold, unmistakable character associated with Roland synthesizers for nearly four decades.

    Kan man våga hoppas på en iPad-editor till System-1 med patchning kanske!

  30. #30
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    ang. editorer till Roland-maskiner: Dom får sluta mobba PC-ägare nu. Släpp editorer även till PC framöver!
    ang. VA-syntar mot analog: jag har ikväll jämfört sågtandsvågformer från VCO, DCO och Nord Stage EX VA med öppna filter och ingen resonans. vågformen som lät mest lik den i min mks-80 rev5, är faktiskt Nord Stage. den saknar bara en liten subton längst ner i basen. filtret är också bra på att härma roland jupiter tycker jag. Bass Station2 gör bra SH101-ljud, men saknar lite av bettet som Rolands filter har. Sub Phatty är råare i klangen, och tillför säkert en del av Moogljudet tillsammans med sitt filter. jag tycker min mks-80 håller stämningen bra, men jag hör hur den glider runt i pitchen när jag synkar den till en DCO eller VA-synt.
    Om Roland kan återskapa dessa nyanser i System-1, och kommande plugouts, är jag intresserad. Dom har ju ansträngt sej, så att varje 808 trumslag på TR-8 skiftar i klang, som analoga trummor gör.
    Senast redigerat av jocks1 den 2014-02-21 klockan 10:08. Anledning: rättelse

  31. #31
    jonne74
    jonne74 är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    En polyfonisk SH-2 eller en JP-4 modell hade varit fint.

  32. #32
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Sonicsenseproaudio har en liten kort presentation av osc, filter m.m. på en prototyp av system-1 på youtube. Enligt honom kommer synten först i juni.

  33. #33
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran

  34. #34
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Men åhhh vad irriterad jag blir på denna snubbe....... han snabbar igenom sig oscillatordelen och fokuserar på saker som lfo fade ......

    "not sure what color does" ... seriöst, är det så svårt att höra PW och detune/spread?!

    Får mig att vilja samla byborna och ta fram högaffeln och facklan

  35. #35
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ang. editorer till Roland-maskiner: Dom får sluta mobba PC-ägare nu. Släpp editorer även till PC framöver!
    ang. VA-syntar mot analog: jag har ikväll jämfört sågtandsvågformer från VCO, DCO och Nord Stage EX VA med öppna filter och ingen resonans. vågformen som lät mest lik den i min mks-80 rev5, är faktiskt Nord Stage. den saknar bara en liten subton längst ner i basen. filtret är också bra på att härma roland jupiter tycker jag. Bass Station2 gör bra SH101-ljud, men saknar lite av bettet som Rolands filter har. Sub Phatty är råare i klangen, och tillför säkert en del av Moogljudet tillsammans med sitt filter. jag tycker min mks-80 håller stämningen bra, men jag hör hur den glider runt i pitchen när jag synkar den till en DCO eller VA-synt.
    Om Roland kan återskapa dessa nyanser i System-1, och kommande plugouts, är jag intresserad. Dom har ju ansträngt sej, så att varje 808 trumslag på TR-8 skiftar i klang, som analoga trummor gör.
    Vilken av Nord lead 1, 2, 3 o 4 motsvarar Nord Stage EX VA?

  36. #36
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Tänk en System-10 sen som har allt man vill ha (Juno 106-storlek & modeller av alla bra instrument de gjort).

  37. #37
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    En modern D50 vore nåt, med splatter.

  38. #38
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av sleepydog Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vilken av Nord lead 1, 2, 3 o 4 motsvarar Nord Stage EX VA?
    bra fråga, jag vet bara att NL3 är väldigt lik min Stage EX, ända tills resonansen dras upp högt. NL3 kommer inte i självsvängning och tjuter som en Stage och många analoga klassiker gör. Stage Classic har samma syntmotor som EX, men med mindre pianominne.
    ägare av NL, NL2 och NL2x kanske har jämfört med ett Stage Classic/EX?

  39. #39
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Efter lite efterforskning, så verkar det som nord wave och stage classic/EX har samma lågpassfilter. Alla äldre nord lead kan inte få filtret i självsvängning enligt en tråd.
    EDIT: Det stämde inte riktigt, för på NL3 går det att få flera olika filter i självsvängning! men alla filter låter mer tyglade, lite som på jx8p.
    Senast redigerat av jocks1 den 2014-03-16 klockan 19:59. Anledning: rättelse

  40. #40
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Nick Batt på SonicLab har nyligen fått låna en system-1. hans test kommer snart på youtube. men tyvärr är inte plugout färdiga ännu.

  41. #41
    MelodiesInMono
    MelodiesInMono är inte uppkopplad

    Senior
    System-1 kommer till Sverige tis-ons nästa vecka

  42. #42
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    ohh

  43. #43
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    skitkul melodiesinmono! finns det nåt datum för leverans av första plugout-synten till den också?

  44. #44
    tonefloat
    tonefloat är uppkopplad nu
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av MelodiesInMono Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    System-1 kommer till Sverige tis-ons nästa vecka
    Kul! Bränd av mitt Gaia äventyr är jag nog ändå beredd testa denna. Kul koncept och hoppas verkligen den levererar.

  45. #45
    MelodiesInMono
    MelodiesInMono är inte uppkopplad

    Senior
    Sh-101 plugout kommer att finnas tillgänglig så också 25-26 juni. Gratis

  46. #46
    MK Ultra
    MK Ultra är inte uppkopplad
    MK Ultras avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av MelodiesInMono Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sh-101 plugout kommer att finnas tillgänglig så också 25-26 juni. Gratis
    Coolt! Ska bli intressant att se hur SH-101 ägarna ställer sig till en match-up. Min gissning något i stil med 808-ägare vs. TR8

  47. #47
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    Jag tycker det vore bra med en modern SH-101, men den borde haft CV ut-o-in i dessa modulartider...

  48. #48
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av nyd Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tycker det vore bra med en modern SH-101, men den borde haft CV ut-o-in i dessa modulartider...
    Jag har den. Intellijel Atlantis heter den.

  49. #49
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har den. Intellijel Atlantis heter den.
    Nja, saknar ju patchminne och MIDI...

  50. #50
    MelodiesInMono
    MelodiesInMono är inte uppkopplad

    Senior
    Har suttit ikväll med System-1. Den är fan helt fantastiskt bra!

  51. #51
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av nyd Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nja, saknar ju patchminne och MIDI...
    Precis som originalet - kanon ju!

  52. #52
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Skärmavbild 2014-06-25 kl. 21.01.53.jpg 
Visningar:	70 
Storlek:	77,3 KB 
Id:	52511

  53. #53
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Kul!
    Skönt att den inte kostade extra som det står i user manual.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	plug.jpg 
Visningar:	70 
Storlek:	36,5 KB 
Id:	52522
    http://www.roland.com/products/en/SH-101_PLUG-OUT/
    The download is free to System-1 owners. Only 1 note poly like the originals though. I wish they had an option for polyphony. It is software after all.
    http://www.matrixsynth.com/2014/06/r...t-details.html
    Senast redigerat av kroffe den 2014-06-25 klockan 22:00.

  54. #54
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Bara en röst, har Roland redan slagit i taket vad den inbyggda CPUn klarar av? Förhoppningsvis inte, jag hoppas på en bra JP8 emulering.

  55. #55
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av depulse Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bara en röst, har Roland redan slagit i taket vad den inbyggda CPUn klarar av? Förhoppningsvis inte, jag hoppas på en bra JP8 emulering.
    Är det 101-pluggen som bara har en röst? Inte så konstigt isåfall.
    Den vanliga synten har väl fyra röster?

  56. #56
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Japp. Kan man använda den samtidigt som plug out-delen?

  57. #57
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    "right down to the fine details and odd quirks that make it one of the most popular classic synthesizers of all time"

    Har de lyckats emulera powerknappsproblematiken kanske!

  58. #58
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    Tjohoo! Evolve!

    "- Two envelope sections allow different settings for VCF and VCA while maintaining the option of classic SH-101 envelope behavior."

  59. #59
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av nyd Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    "right down to the fine details and odd quirks that make it one of the most popular classic synthesizers of all time"
    Har de lyckats emulera powerknappsproblematiken kanske!
    Kanske... Ingen step-sequencer i alla fall.

  60. #60
    Patric
    Patric är inte uppkopplad

    Senior
    Jag har inte riktigt fattat det här plug-out-konceptet: måste man ha synten kopplad till datorn hela tiden eller lägger man in pluggen i synten och sedan kan man använda den stand-alone?
    Att sh101-pluggen bara är monofon kopplar jag men kan man köra flera pluggar samtidigt? T.ex 4 st olika sh101 multitimbralt? Kan man ha flera olika pluggar laddade och växla mellan dem?

Liknande ämnen

  1. Roland Aira
    Av PF i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 2051
    Senaste inlägg: 2024-01-29, 18:58
  2. Roland System 100
    Av visionfactory i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-03-16, 02:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •