Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Brum och brus från min Casio CZ-5000

  1. #1
    Thobie
    Thobie är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än

    Brum och brus från min Casio CZ-5000

    Hej,

    Har en fin Casio CZ-5000 som jag gillar väldigt mycket men som tyvärr brusar och brummar rätt rejält. Det låter ungefär som när man håller handen runt en telekabel, basigt och högt brus och brum. Det påverkas inte av volymkontrollen och det är ingen skillnad om CZ:an är på eller av, dock slutar det låta om jag drar ut strömsladden. Kan även tillägga att hörlursutgången inte brummar men att den dock har ett annat konstigt missljud som låter ungefär som att det ligger LFO på. Någon som haft samma problem eller som kan tänkas veta vad det kan vara?

    Tack!

  2. #2
    Rink
    Rink är inte uppkopplad
    Rinks avatar
    Senior
    Jag har ett visst brus+ett svagt pulserande ljud i min CZ101. Det låter när den står på tomgång men när jag tar en ton så försvinner eller dränks bruset.
    Hade en CZ5000 men den var knäpptyst. Skulle också vilja veta vad som orsakar ljuden. Kanske det behövs bytas kondingar eller nåt.

  3. #3
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    De har ju aldrig varit hifi-instrument direkt, men brummet låter inte normalt. Finns nog mycket en tekniskt kunnig person kan göra för att tämja brusgudarna som gör sig hörda i CZ-serien. En bra lösning, som alltid, är ju att sampla av de ljud man gillar. Så gjorde jag.

Liknande ämnen

  1. Högt brus ut från Emu 5000 ultra.
    Av Kalle2000 i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2014-02-04, 00:39
  2. Focusrite 6 USB läcker brus och brum...
    Av CRASH n BURN i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-01-09, 22:23
  3. Brus/brum filter
    Av simonwa1 i forum Cubase & Nuendo
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-11-07, 10:59
  4. brum/brus/knaster ur högtalarna?
    Av Emil i forum Inspelning
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2004-10-12, 12:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •