Resultat 1 till 48 av 48

Ämne: Hur är nya Triumph? (tidigare Wave Editor)

  1. #1
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran

    Hur är nya Triumph? (tidigare Wave Editor)

    Audiofile Engineering har gjort om mastringsprogrammet Wave Editor och kallar den numera Triumph.
    http://www.audiofile-engineering.com/triumph/

    Någon som testat och tycker?

    Jag körde föregångaren Wave Editor ett tag men tyckte det var något i hela upplägget som inte funkade. Lite synd för det är ett prisvärt mastringsprogram med kompletta funktioner vad gäller koder, redbook, ddp mm.
    Bland nackdelarna fanns dålig mätning (rena skämtet för mastring), märklig hantering av VST/AU och yxig fade/x-fade. Däremot fanns det väldigt många fadekurvor men det var svårjobbat.

    Sedan har de en patenterad idé kallad "layers" som i princip handlar om att istället för att lägga olika regioner vertikalt under varandra på skärmen så ligger de "på djupet" så enbart det översta syns och man får välja ett lager i taget. Detta tyckte jag mest ställde till problem. Jag skulle kunna se en poäng med det om man kunde "fälla ut" klippen, redigera och sedan "fälla in igen", men så funkade det inte tyvärr.

    Kanske att Triumph är förbättrad på denna punkt?

  2. #2
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Jag satte mig in i Wave Editor och efter ett tag så var det väldigt snabbt och smidigt att använda. Triumph har jag däremot absolut inte kommit överens med (troligtvis för att jag inte känt att jag velat lägga ner värdefull studiotid till det).. det är som att börja om på nytt med något som är gjort lite för komplext, troligtvis till stor del för att de verkligen försökt att göra något nytänkande, men inte riktigt lyckats. Jag kan däremot mycket väl ändra åsikt om jag orkar sätta mig in i det mer, men tills vidare så använder jag hellre mastrings-vyn i Studio One (tillsammans med en del andra verktyg).

  3. #3
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Volantiz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag satte mig in i Wave Editor och efter ett tag så var det väldigt snabbt och smidigt att använda. Triumph har jag däremot absolut inte kommit överens med (troligtvis för att jag inte känt att jag velat lägga ner värdefull studiotid till det).. det är som att börja om på nytt med något som är gjort lite för komplext, troligtvis till stor del för att de verkligen försökt att göra något nytänkande, men inte riktigt lyckats. Jag kan däremot mycket väl ändra åsikt om jag orkar sätta mig in i det mer, men tills vidare så använder jag hellre mastrings-vyn i Studio One (tillsammans med en del andra verktyg).
    Undrar om vi inte diskuterat detta förr, blev du vän med layers?

  4. #4
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Nix.. hela layers-konceptet känns misslyckat. Jag använder hellre något annat program då jag måste peta ihop flera låtar efter varandra.

  5. #5
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Volantiz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nix.. hela layers-konceptet känns misslyckat. Jag använder hellre något annat program då jag måste peta ihop flera låtar efter varandra.
    Men på vilket sätt använde du i så fall Wave Editor. Så fort man skulle göra en crossfade så hamnade man ju i det där layersträsket.

  6. #6
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Jag använde det till lite allt möjligt. Mest för manuellt meck med samplingar där inte vanlig batchprocessning räckte (stora mängder av samplingar då..). Lite vanliga fades osv, men inte mycket till crossfading. När jag tänker efter så vette tusan om jag faktiskt mastrat något alls i Wave Editor. Inget seriöst som jag kan komma på nu iaf.

  7. #7
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Jag testade att använda Wave Editor för att redigera MPC-samplingar men programmet ändrade headerdata så samplingarna fungerade felaktigt (skrev över root note vill jag minnas), därefter gick jag över till DSP-Quattro och kommer nog aldrig att använda Wave Editor igen. Inte för att DSP-Quattro är guds gåva till Macmusikern men mer förutsägbart, intuitivt och stabilt och inte minst snabbt. Mastra går bra det med.

  8. #8
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Jo, först nu kom jag på vad som är den största orsaken till att jag inte använder varken Wave Editor, Triumph eller DSP-Quattro till mastring.. inget stöd för att langa in hårdvara i kedjan (jag mastrar främst med hårdvara). AE har lovat i ett par år nu att implementera stöd för det, men jag har inte hört något om de har lyckats än.

  9. #9
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Hur gör man nu? Hela mjukvaruhuset är ju i legalt kaos och programmen finns inte att köpa längre. Autenserings servrarna ligger nere!
    Jag behöver Wave editor eller Triumph!

  10. #10
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur gör man nu? Hela mjukvaruhuset är ju i legalt kaos och programmen finns inte att köpa längre. Autenserings servrarna ligger nere!
    Jag behöver Wave editor eller Triumph!
    Wavelab är numera ett rätt så bra alternativ även till macOS

  11. #11
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Volantiz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Wavelab är numera ett rätt så bra alternativ även till macOS
    Tack för tips! Ska kolla upp. Kontaktat skaparna av Wave Editor + Triumph. Går ej att köpa eller använda. Så tills vidare får man köra en knäckt version.

    Allt jag igentligen gör i Wave editor: trimma mina färdiga låtars start o slut, lägga fade in/ut, spara ner till 44khz 16bit wav.

  12. #12
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    drifter: Kan du inte göra det där i din DAW lika bra?

  13. #13
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tack för tips! Ska kolla upp. Kontaktat skaparna av Wave Editor + Triumph. Går ej att köpa eller använda. Så tills vidare får man köra en knäckt version.

    Allt jag igentligen gör i Wave editor: trimma mina färdiga låtars start o slut, lägga fade in/ut, spara ner till 44khz 16bit wav.
    Köpa går nog snart igen då de rätt ut problemet.
    Men jo, de går att använda. Jag har Triumph och Myriad igång precis nu.

    DSP-Quattro är ännu ett alternativ.

  14. #14
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Volantiz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Köpa går nog snart igen då de rätt ut problemet.
    Men jo, de går att använda. Jag har Triumph och Myriad igång precis nu.

    DSP-Quattro är ännu ett alternativ.
    För enkel och snabb ljudfilsredigering är DSP-Quattro det bästa på Mac tycker jag.
    Dock får jag reservera mig för hur senaste versionen är för jag har inte uppdaterat. Har inte känt behov av det.

    EDIT: Jag tog en snabbtitt på DSP-Quattro 5 och den är mer som en DAW nu, inte lika snabbt verktyg för att fixa enskilda ljudfiler. Det kanske finns andra poänger med den, men jag ser ingen anleding att uppgradera.

    Slutsats: Det finns ingen enkel "fixa-till-ljudfiler" för MacOS för närvarande?
    Senast redigerat av Oortone den 2019-06-29 klockan 17:43.

  15. #15
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Här är lite info om anledningen till strul med licenser:
    https://www.kvraudio.com/forum/viewtopic.php?t=525534

  16. #16
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Går fortfarande inte att köpa.
    Nu funkar inte heller längre min version av wave editor. Den vägrar starta efter senaste uppdateringen av Mojave. :-( Fuck!

    https://www.zynaptiq.com/macaudioapps/

  17. #17
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Går fortfarande inte att köpa.
    Nu funkar inte heller längre min version av wave editor. Den vägrar starta efter senaste uppdateringen av Mojave. :-( Fuck!

    https://www.zynaptiq.com/macaudioapps/
    Jag uppdaterade också nyligen till Mojave och blev av med en hel del grejer (trodde det var Catalina som var elakingen ) men just WaveEditor startar faktiskt. Version 1.5.6, men jag använder den aldrig så jag vet inte om det är stabilt, fast det som slår mig när jag testar är att den är extremt snabb. Startar ju på ingen tid alls och läser in filer med blixthastighet.

    Mitt stora problem med Waveeditor är att den skriver i filen redan när man öppnar den, sånt gillar jag inte alls. Den byter header vilket ställde till det med en Akaisampler.

  18. #18
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Men, kör du senaste ver av Mojave då?
    Wave Editor har funkat klockrent i Mojave fram tom den senaste uppdateringen.
    Vet dock inte vilken ver jag har på Wave Editor, ska kolla.
    Senast redigerat av drifter7508 den 2020-11-13 klockan 09:30.

  19. #19
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Har bara tillgång till 1.4.6

  20. #20
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har bara tillgång till 1.4.6
    1.5.7 går att hämta via CNET. https://download.cnet.com/Wave-Edito...-10618093.html

  21. #21
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Testade precis Wave Editor v1.5.7 -
    funkar inte heller i senaste Mojave.

    Krashlogg:

    Dyld Error Message:
    Library not loaded: /System/Library/PrivateFrameworks/MobileDevice.framework/Versions/A/MobileDevice
    Referenced from: /System/Library/Frameworks/CoreAudioKit.framework/Versions/A/CoreAudioKit
    Reason: no suitable image found. Did find:
    /System/Library/PrivateFrameworks/MobileDevice.framework/Versions/A/MobileDevice: mach-o, but wrong architecture
    /System/Library/PrivateFrameworks/MobileDevice.framework/Versions/A/MobileDevice: stat() failed with errno=45
    /System/Library/PrivateFrameworks/MobileDevice.framework/Versions/A/MobileDevice: mach-o, but wrong architecture

  22. #22
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Aj fan. Trist.

  23. #23
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Det är inte att rekommendera, men tror du kan ersätta den nya versionen av MobileDevice Framework med en äldre. Då borde det kunna starta. Tror det har med 32 vs 64bitarsstöd som skiftats. Att MobileDevice Framework alltså förlorat stödet för 32bit.

  24. #24
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    I terminalen, gå till: /System/Library/PrivateFrameworks/MobileDevice.framework/Versions/A
    Sedan skriver du: file MobileDevice

    Svarar den då "Mach-O 64-bit dynamically linked shared library x86_64" så är det troligtvis där du har problemet. För Wave Editor bör vilja ha 32bit.

    Edit: Yes, kollade. "Wave Editor: Mach-O executable i386". Så du behöver den tidigare versionen av Mobile Device Framework för att kunna starta Wave Editor.

  25. #25
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men, kör du senaste ver av Mojave då?
    Wave Editor har funkat klockrent i Mojave fram tom den senaste uppdateringen.
    Vet dock inte vilken ver jag har på Wave Editor, ska kolla.
    Mojave 10.14.6
    Installerade den för en månad sedan.
    Vilken har du?

  26. #26
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    I terminalen, gå till: /System/Library/PrivateFrameworks/MobileDevice.framework/Versions/A
    Sedan skriver du: file MobileDevice

    Svarar den då "Mach-O 64-bit dynamically linked shared library x86_64" så är det troligtvis där du har problemet. För Wave Editor bör vilja ha 32bit.

    Edit: Yes, kollade. "Wave Editor: Mach-O executable i386". Så du behöver den tidigare versionen av Mobile Device Framework för att kunna starta Wave Editor.
    Jag får detta, betyder det att det finns två frameworks?

    MobileDevice: Mach-O universal binary with 2 architectures: [i386:Mach-O dynamically linked shared library i386] [x86_64]
    MobileDevice (for architecture i386): Mach-O dynamically linked shared library i386
    MobileDevice (for architecture x86_64): Mach-O 64-bit dynamically linked shared library x86_64

    Hur kommer det sig att en framework som har med mobila enheter att göra påverkar ett desktopprogram?

  27. #27
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Ah, har du förresten uppdaterat systemet för att kunna koppla din iphone till det?
    Fick en tvångsuppdatering när jag kopplade in min nya iphone 12 pro för 2 veckor sedan. Den krävdes för att ens kunna connecta den till itunes osv.
    Är detta kanske syndabocken som skiljer oss åt då?

    Kör samma Mojave 10.14.6

  28. #28
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ah, har du förresten uppdaterat systemet för att kunna koppla din iphone till det?
    Fick en tvångsuppdatering när jag kopplade in min nya iphone 12 pro för 2 veckor sedan. Den krävdes för att ens kunna connecta den till itunes osv.
    Är detta kanske syndabocken som skiljer oss åt då?

    Kör samma Mojave 10.14.6
    Vad skumt. Var det iTunes eller Mojave som uppdaterades?
    Jag har nog inte haft min iPhone7 inkopplad ännu.

    Men så fort iTunes är inblandat i saker kan ju vad som helst hända eller inte hända. Ett av världens mest obegripliga program.
    mp3spelare-onlineshopping-videouthyrnings-iOSadmin-backup-streamingtjänst-filhanterar-auktorisations-applikations-appleidhanteraren som aldrig går att fullt ut begripa och som ständigt förändras och samtidigt väl har lagts ner? Eller hur det nu var...

  29. #29
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Jo, itunes är sämst. Då har vi kanske som sagt boven där iom att du inte har installerat denna uppdatering för iphone connection.
    Det var nått tillägg som man var tvungen att installera. Ifall det kopplas ihop med iTunes eller Mojave vet jag inte. Förmodligen det senare eller båda =)


    Fått tag i en version av Triumph. Detta program startar iaf. Verkar väldigt omständigt i jmf med Wave editor. Fattar inte ens hur man sparar ner/exporterar sin fil till wav osv?
    Hittar inga alternativ för detta?

    När man talar om trollen så kom precis detta upp (ny uppdatering igen!):
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Skärmavbild 2020-11-14 kl. 13.07.09.png 
Visningar:	6 
Storlek:	208,1 KB 
Id:	97979

  30. #30
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Men använd din daw till mastring, fungerar ju lika bra. Logic har ju även ditheringfunktion på nedbounce.

  31. #31
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Ha ha! Va fan! Nu funkar Wave Editor igen efter denna OSX uppdatering! Yes!

    Antar att apple var för heta på gröten och råkade ta bort 32 bitars stödet i nån jädrans fil av misstag.


    Kör inte Logic. Kör Ableton.
    Mastrar i Ableton. Dock finjusterar jag längd, fade in/out osv i Wave editor. Tycker det går fortare.

    Har jobbat i 20 år + med först Sound Forge och sedan Wave editor som är en enklare klon av den imo.
    Svårt att bryta vanor dessvärre.
    Senast redigerat av drifter7508 den 2020-11-14 klockan 13:26.

  32. #32
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Enda jag använder Audacity (som är den editor jag använder) är batch processing. Resten gör jag i Ableton Live. Fades, mastering, osv. Ableton har dithering också. Det har väl för övrigt i princip alla DAW?

    Jag är lite nyfiken på vad de flesta använder sina fristående audio editors till idag? Om Ableton lägger till batch processing på ett smidigt sätt ser jag ingen anledning att behålla Audacity heller. Men ska man fade:a 100 ljudfiler är det ganska skönt med batch.

    Om man kör en editor som hanterar DDP, ISRC, eller jobbar med metadata osv kan jag förstå det. Där finns ett annat behov. Men misstänker att de flesta här inte gör det.

  33. #33
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    "Har jobbat i 20 år + med först Sound Forge och sedan Wave editor som är en enklare klon av den imo.
    Svårt att bryta vanor dessvärre."

    Audacity - har prövat ett par ggr men tycker den ser ut som skit och beter sig som sirap + skalar inte alls bra på en 5k retina skärm. Bara dess programikon får mig att spy =)

    Men, visst går allt att göra i respektive DAW.
    Bara jag som har svårt för att bryta min gamla vana.

  34. #34
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Jo, såg att du skrev det. Som sagt, jag använder bara Audacity för batch. Gratis och funkar till det som det ska. Fattar att GUI inte är så snyggt. Skulle kunna varit ett terminalprogram egentligen för det jag gör. Normalisering och fade.

    Fattar att det är svårt att bryta vana. Tänker bara att Live är så lättjobbat när det kommer till sådant och det känns dumt att kasta ut pengar man inte behöver. Jag har ofta allt i ett projekt. Låten, editeringen och mastering. Grupperar bara upp det i olika delar.

    Men men, fattar att alla gör det olika.

  35. #35
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Behovet av extraeditor minskar hela tiden.
    För bara några år sedan (innan SSD och någon Euphonixgrej) tog det t.ex. nästan en minut för mitt Logic att starta så snabbfix gjorde jag i DSP Quattro.

    • Om jag vill ändra direkt i en fil och slippa all skit med projekt och grejer var det bra med en enkel fileditor.
    • Jag har jobbat en del med looppunkter till Akaisamplers med mera och där tror jag inte Logic stödjer dessa (*).
    • Inte heller om jag vill göra bra X-fadeloopar är Logic särskilt praktiskt. Inte när jag testade senast, men det är ju några år sedan.
    • Sampleeditorn i Logic har jag heller aldrig gillat men numera behöver man ju knappt använda den.
    • Jag har haft behov av att konvertera till EPROM-trummaskiner, samplingsfrekvens och sådant. Väldigt enkelt i DSP Quattro.


    (*) Länge sedan jag redde ut det, men det är en jäkla röra, det hanteras på olika sätt av olika editorer och samplers och dessutom är det inte riktigt ordning med offsetten mellan maskiner/editorer. D.v.s sample nr. x är på en annan maskin/editor sample x+1 eller x-1. Alltså den siffra som läses in tolkas fel så det blir ett knäpp i loopen.

  36. #36
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Ah, looppunkter för att exportera till hårdvara är något jag inte tänkte på. Där kan jag förstå poängen eller t ex om man jobbar mot att bygga ett ljudbibliotek och behöver göra vissa funktioner repeterat för en stor mängd filer. Det är ju där jag använder batch editorn i Audacity t ex. Finns några saker jag saknar i Ableton och det är t ex batch editing och metadata. Men har märkt att det är mer sällan jag öppnar något fristående program för sådant. I t ex Kontakt och Sampler (Ableton) editerar jag looppunkter och fade icke destruktivt. Så då behöver jag sällan redigera dem externt program i förhand. Det är bara om det är en väldigt stor mängd filer som behöver normaliseras eller fade:as t ex. Var som sagt nyfiken på vad folk använde sina audio editors till. Så tack för svar!

  37. #37
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    WaveLab till Mac i den gratisversion man får med div hårdvara, det kör jag, skitbra!

  38. #38
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Nihad Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    WaveLab till Mac i den gratisversion man får med div hårdvara, det kör jag, skitbra!
    Är det den som heter LE?

  39. #39
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    Stämmer

  40. #40
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Måste säga att jag återupptäckt WaveEditor lite i och med denna tråd. Jäklar vad snabbt programmet är på min 2016 MBP. Finns ingen annan editor som kommer i närheten. Det blir kanske förstavalet nu när DSP Quattro inte jobbar direkt på filer.

    "Felet" att den skrev om headern i filer redan när man öppnade verkar också borta. I vart fall ändras inte "last edited" längre när jag öppnar filen.

  41. #41

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag är lite nyfiken på vad de flesta använder sina fristående audio editors till idag? Om Ableton lägger till batch processing på ett smidigt sätt ser jag ingen anledning att behålla Audacity heller. Men ska man fade:a 100 ljudfiler är det ganska skönt med batch.
    Snabba klipp i ljudfiler, enklare putsning, lite processning – saker där man inte behöver ett komplett ljudprogram och där det är ett plus att kunna starta programmet på 2 sekunder istället för Lives relativt sega uppstart. Men det är absolut mer av en bekvämlighetsgrej än något särskilt kritiskt.

  42. #42
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Går fortfarande inte att köpa.
    Nu funkar inte heller längre min version av wave editor. Den vägrar starta efter senaste uppdateringen av Mojave. :-( Fuck!

    https://www.zynaptiq.com/macaudioapps/
    Testade denna svit lite snabbt och tyckte det var skräp alltihop.
    Triumph var ett överlastat WaveEditor som fasen inte ens gick att fatta.
    LoopEditor 2 var en sämre version av LoopEditor 1 med inriktning mot taggning av loopar...ZZZZzzzz....
    Två program för visning, typ oscilloskop mm som kändes helt outdated och ett batchprogram som jag inte testade.
    Dessutom installerades sådana där AUv3 till ett av programmen och de är ju närmast omöjliga att ta bort eftersom de inte går att hitta.
    Slängde precis allt som hade med Zynaptiq att göra för att bli av med skiten.

    Kan verkligen inte rekommendera något av detta. Tre timmars bortkastad tid på skräp.
    Storhetstiden var när de hette AudioFile Engineering, det var längesedan nu.

  43. #43
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    "Har jobbat i 20 år + med först Sound Forge och sedan Wave editor som är en enklare klon av den imo.
    Svårt att bryta vanor dessvärre."

    Audacity - har prövat ett par ggr men tycker den ser ut som skit och beter sig som sirap + skalar inte alls bra på en 5k retina skärm. Bara dess programikon får mig att spy =)

    Men, visst går allt att göra i respektive DAW.
    Bara jag som har svårt för att bryta min gamla vana.
    Om det inte löste sig med WaveEditor för dig så verkar det finnas tips här:
    https://www.gearslutz.com/board/show...&postcount=153

  44. #44
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Oortone Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ...och ett batchprogram som jag inte testade.
    Just batchprogrammet tycker jag är höjdpunkten. Den är bra på riktigt.

  45. #45
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Volantiz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Just batchprogrammet tycker jag är höjdpunkten. Den är bra på riktigt.
    Ja, jag har för mig att jag hört om det. Inget jag har behov av direkt.
    Fast tydligen tycker en del att Sample Manager var bättre såg jag i en diskussionstråd på Gearslutz.

  46. #46
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    De har vaknat till liv och släppt en ny bundle med flera av de gamla programmen. Tror inte jag kommer skaffa dock:

    https://zynaptiq.com/macaudioapps/

    Men jag blev inte imponerad av den föregående uppdateringen, så detta är enbart informativt. Ingen rekommendation.

  47. #47
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Jag har saknat Myriad något väldigt efter att den till slut lade av för mig, men nu fungerar det äntligen igen! Lätt värt uppdateringen! Däremot så ersatte jag Triumph med Wavelab Pro för ett par år sedan. Jag hoppas att Zynaptiq lagar Triumph, men de har mycket jobb att göra där.

  48. #48
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Volantiz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har saknat Myriad något väldigt efter att den till slut lade av för mig, men nu fungerar det äntligen igen! Lätt värt uppdateringen! Däremot så ersatte jag Triumph med Wavelab Pro för ett par år sedan. Jag hoppas att Zynaptiq lagar Triumph, men de har mycket jobb att göra där.
    Exakt samma scenario här…

Liknande ämnen

  1. Audiofile Engineering Triumph (Wave Editor 2.0)
    Av false messiah i forum Övrig mjukvara
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-09-23, 23:40
  2. Wave-editor till Android?
    Av McVicar i forum Övrig mjukvara
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-07-04, 20:58
  3. DSP Quattro vs. AE Wave Editor?
    Av Oortone i forum Övrig mjukvara
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-04-13, 10:00
  4. DSP Quattro vs. AE Wave Editor?
    Av Volantiz i forum Övrig mjukvara
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-10-07, 15:35
  5. Logic 7.2 med intelstöd, tidigare än väntat
    Av false messiah i forum Nyheter
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2006-02-09, 00:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •