Sidan 4 av 35 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SistaSista
Resultat 181 till 240 av 2052

Ämne: Roland Aira

  1. #181
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Åhh vad jag hoppas de kommer ut med en Aira S-xx0:a oxå! Multitimbral sampler med circuitmodlade filter 90-talisterna känns lite väl bökiga att jobba med (alla fabrikat). 2014 kan göra bättre!
    Det känns svårt att låta bli dessa burkar.. Jag älskar billiga saker! Man kan göra så mycket med ikeas möbler för under femhundringen! Loppis och second hand är underbart.. Speciellt när det gäller syntar (tack underbara 99:or som sålt saker till mig!)
    Om de nu är så billiga som man hoppas tro så blir det åtminstone en eller två burkar tror jag .... eller så kommer priserna på andra saker dyka lite och dyka upp här på 99

  2. #182
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Haha., ja du.. En kan lugnt säga att Roland lyckats med sin marknadsföring. Nu är dom flesta jättepå och suget har ökat sakteliga. Om allt ör marknadsföring eller på sant ska bli ierhört intressant att se. Alla slänger ut sina analoga prylar efter den största analoga boomen sen fan gick i shorts. Nu är det digitalt som gäller.. Priserna rasar..
    Är du släkt med Weiron från Weiron i ottan?

  3. #183
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är du släkt med Weiron från Weiron i ottan?
    Nix.. Men däremot så är min mormors systers brorsas kompis kusin släkt med Bosson. Och det är fan inte något att leka med.
    Är du släkt med Robert i Robert Wells?
    Senast redigerat av Keiowas den 2014-02-10 klockan 13:19.

  4. #184
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Haha., ja du.. En kan lugnt säga att Roland lyckats med sin marknadsföring. Nu är dom flesta jättepå och suget har ökat sakteliga. Om allt ör marknadsföring eller på sant ska bli ierhört intressant att se. Alla slänger ut sina analoga prylar efter den största analoga boomen sen fan gick i shorts. Nu är det digitalt som gäller.. Priserna rasar..
    Vi har ju sett det i vågor förr... men det slutar konstigt nog med att alla köper tillbaka de gamla klenoderna ännu dyrare.

    Ju högre förväntningar ju större besvikelse. Det var väl just det som gjorde att så många avskyr MC-303, inte för att den är en så gräslig maskin utan för att den inte var det folk förväntade sig och det Roland marknadsförde det som.

    Sen blir det väl TR-8 mot AnalogRytm... System-1 mot alla småkeys och TB-3 mot TT-303 och Sokka... mfl..

  5. #185
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Nihad Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    sälj en valfri Buchlamodul och få alla Aira plus lunchpengar typ ...
    Nja så dyra är de inte... inte om man köper på rea och beggat genom ryssar


    Men jag menar ju maskinparken (303,101,808,909)... alltså behöver man originalen och alla femtioelva klonerna mm..

  6. #186
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Det var ju inte jättealvarligt menat.. : ) men det har smugit sig på ett visst habegär i den här tråden.. Från mycket neggo till positivo..

  7. #187
    ygg
    ygg är inte uppkopplad
    yggs avatar
    Senior
    Tr8 och V11 är ju givna till arsenalen.
    System1 klart intressant.

    303 kunde skippats helt om det är samma gamla visa.
    Dö en anständig död din jävel!

  8. #188
    Jojjelito
    Jojjelito är inte uppkopplad
    Jojjelitos avatar
    Veteran
    Skoj att burkarna ser ut lite som att Roland går all in och gör sin variant av en blinkande belyst Radias. Låter dom bara bra kommer de att sälja en del. Fått lite för-GAS på det här. Attans

  9. #189
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av ygg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tr8 och V11 är ju givna till arsenalen.
    System1 klart intressant.

    303 kunde skippats helt om det är samma gamla visa.
    Dö en anständig död din jävel!
    Precis..

  10. #190
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Ni som provat/har de gamla leksakerna .. MC-202 nämns inte särskilt ofta. Hur skiljer den sig från SH-101? Inga riktiga tangenter men med sequencer. Ljudmässigt?

  11. #191
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Är ingen expert men jag vet att Sh101 har noise och inte mc202. Sh har väl mera lfo vågformer också.

  12. #192
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Jepp, noise som LFO "vågform"

  13. #193
    amenbrother
    amenbrother är inte uppkopplad
    amenbrothers avatar
    Veteran
    Ge mig Fet kagge och feta toms, sen är jag supernöjd. Ett fint clap är heller inte fel, och en krispig ride.

  14. #194
    AonFluX
    AonFluX är inte uppkopplad
    AonFluXs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av amenbrother Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ge mig Fet kagge och feta toms, sen är jag supernöjd. Ett fint clap är heller inte fel, och en krispig ride.
    Amen, brother.

  15. #195
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av sleepydog Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ni som provat/har de gamla leksakerna .. MC-202 nämns inte särskilt ofta. Hur skiljer den sig från SH-101? Inga riktiga tangenter men med sequencer. Ljudmässigt?
    MC-202 har delay på LFO det har inte 101:an, SH-101 har noise både som inmixbar vågform och som LFO våg. SH-101 har en liten enkel men mkt användbar seq och en arpeggiator. MC-202 har en mer avancerad seq där man verkligen kan gå ner på micronivå....dessutom så har den två spår. en kan man köra interna synthen och den andra en extern..så kan man switcha mellan dom snabbt för bänga resultat.. eller bara för att kolla hur det blir med olika ljud..... tråkiga med MC-202 är dess brist på minne.... många tycker den är bökig att programmera (sant).

  16. #196
    Andreas T
    Andreas T är inte uppkopplad
    Andreas Ts avatar
    Veteran

  17. #197
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    tack för svaren om mc-202

  18. #198
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    MC-202 har delay på LFO det har inte 101:an, SH-101 har noise både som inmixbar vågform och som LFO våg. SH-101 har en liten enkel men mkt användbar seq och en arpeggiator. MC-202 har en mer avancerad seq där man verkligen kan gå ner på micronivå....dessutom så har den två spår. en kan man köra interna synthen och den andra en extern..så kan man switcha mellan dom snabbt för bänga resultat.. eller bara för att kolla hur det blir med olika ljud..... tråkiga med MC-202 är dess brist på minne.... många tycker den är bökig att programmera (sant).
    Bör även tilläggas att när den inte är master synkmässigt så blir det en liten men klart märkbar fördröjning. Finns moddar för detta.

  19. #199
    Nihad
    Nihad är uppkopplad nu
    Nihads avatar
    Veteran
    kefft med 202 är att den inte går att programmera under tiden seq är igång ...

  20. #200
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Nihad Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    kefft med 202 är att den inte går att programmera under tiden seq är igång ...
    Samma med 303 ju, om man inte kör Quicksilver.

  21. #201
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Och 101.

  22. #202
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Vad jag har hört så är det samma med deras MC-serie (alltså 303, 505, 808 o 909). Galet ju!

  23. #203
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av sleepydog Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad jag har hört så är det samma med deras MC-serie (alltså 303, 505, 808 o 909). Galet ju!
    Nä, de kan man fixa med i realtid.

  24. #204
    amenbrother
    amenbrother är inte uppkopplad
    amenbrothers avatar
    Veteran
    En cool grej på min mc-202 som hade filter mod, var att jag kunde modulera filtret med andra kanalens cv eller gate utgång. Bästa resultatet för helt galet fina sequenser var att styra pitchen via monomachine men ändå behålla mc-202 ans egna gate. På så sätt kunde man behålla 202 ans sköna porta, men ändra notvärde smidigt. Tekniken används uttömmande i denna session. https://soundcloud.com/per-k-1/penta

    Sorry för OT men blev lite sentimental när jag tänkte på min gamla kamrat.

  25. #205
    fred
    fred är inte uppkopplad
    freds avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Börjar tröttna på att de inte släpper någon spec och att man inte kan få se någon riktig bild på någon av de nya Aira produkterna.

    Det lutar mer åt en dålig film med en jättebudget som bara måste dra in sina pengar. Då marknadsförs den hårt på alla möjliga sätt och med en trailer där alla guldkornen finns med. Och när det väl är dags för premiär så var det inget.

  26. #206
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Tålamod till fredag!

  27. #207
    superdigital
    superdigital är inte uppkopplad
    superdigitals avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av amenbrother Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En cool grej på min mc-202 som hade filter mod, var att jag kunde modulera filtret med andra kanalens cv eller gate utgång. Bästa resultatet för helt galet fina sequenser var att styra pitchen via monomachine men ändå behålla mc-202 ans egna gate. På så sätt kunde man behålla 202 ans sköna porta, men ändra notvärde smidigt. Tekniken används uttömmande i denna session. https://soundcloud.com/per-k-1/penta

    Sorry för OT men blev lite sentimental när jag tänkte på min gamla kamrat.
    Svängigt!

    Och ja, på fredag, då vet vi ju. Men med tanke på den här tråden som har marknadsföringsfolket lyckats! ^^

  28. #208
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av superdigital Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Svängigt!

    Och ja, på fredag, då vet vi ju. Men med tanke på den här tråden som har marknadsföringsfolket lyckats! ^^
    Det är inte bara här det diskuteras kan jag säga. Upprörda känslor lite här och var.

    Roland berör. : )

  29. #209
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Lördag & söndag enligt banner på FB.

  30. #210
    PeterH
    PeterH är uppkopplad nu
    PeterHs avatar
    Veteran
    Är folk på riktigt upprörda för att ett kommersiellt företag försöker bygga en hype kring en ny produktserie? I några veckor? (månader kanske om man räknar med den 'läckta' infon när dom hälsade på artister, men det är väl gränsfall).

    Så här gör ju alla, det är väl bara att tugga i sig att man får ha lite tålamod...

  31. #211
    superdigital
    superdigital är inte uppkopplad
    superdigitals avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av PeterH Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är folk på riktigt upprörda för att ett kommersiellt företag försöker bygga en hype kring en ny produktserie? I några veckor? (månader kanske om man räknar med den 'läckta' infon när dom hälsade på artister, men det är väl gränsfall).

    Så här gör ju alla, det är väl bara att tugga i sig att man får ha lite tålamod...
    Ja, det är klart. Det vore ju dumt att inte göra det. Och som sagt, de har ju lyckats rätt bra. Som jag sade tidigare, det här är första gången på flera år som Roland skapar något som intresserar mig.

    Man kan ju undra om det var samma upprörda känslor när MS20 (86%:arn) dök upp?

  32. #212
    Ashaz
    Ashaz är uppkopplad nu
    Ashazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PeterH Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är folk på riktigt upprörda för att ett kommersiellt företag försöker bygga en hype kring en ny produktserie? I några veckor? (månader kanske om man räknar med den 'läckta' infon när dom hälsade på artister, men det är väl gränsfall).

    Så här gör ju alla, det är väl bara att tugga i sig att man får ha lite tålamod...
    Det är väl inte så konstigt? En hype-kampanj har alltid den effekten lika mycket som den ahr en hype effekt.

  33. #213
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PeterH Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är folk på riktigt upprörda för att ett kommersiellt företag försöker bygga en hype kring en ny produktserie? I några veckor? (månader kanske om man räknar med den 'läckta' infon när dom hälsade på artister, men det är väl gränsfall).

    Så här gör ju alla, det är väl bara att tugga i sig att man får ha lite tålamod...
    Vilken garderob lever du i?
    Folk blir upprörda för att tidningen inte kommer prick kl 05:34:30.. Upprördhet år det nya svarta. Snart på Debatt. Hajpar Roland för mycket?

  34. #214
    Göran
    Göran är inte uppkopplad
    Görans avatar
    Moderator
    Var glada att ni inte lever i mjukvaruvärlden (jo, jag vet att en del av er gör det) där vaporware är en regel idag.

    Rolands grejer kommer säkert att vara toppen för de flesta, och några andra behöver säkert gå i terapi en stund.


  35. #215
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Jag tycker det bara är kul när de håller på så där. Kul med lite ledtrådar och sen all spekulation Det enda som stör mig när folk använder forumstrådar för att driva någon personlig vendetta fram och tillbaka som på gearslutz. Tio sidor över en natt och nästan allt är två-tre personer som tjafsar om vad den andra tycker låter analogt eller vad det nu handlade om.
    Passion är bra och nog ett krav för att man ska vara musiker. Vissa har bara svårt att separera åsikt från fakta och några skriver ibland sina åsikter så att det ser ut som om de antyder att det är fakta ... IMHO

    Fortsätt skriv, det här är min motsvarighet till en såpopera

    Grym låt amenbrother!!!!! Bra mixning!!! 202:an låter galen på slutet! Ett eller två svep skapade typ rundgång i örat, men det örat är lite känsligt. Vilket vilt filter! Är det samma som i 101:an?

  36. #216
    synthboy
    synthboy är inte uppkopplad
    synthboys avatar
    Veteran
    Google har cachat in det här med VT-3 och 159 pund... ett pris som känns ganska logiskt..

    Roland AIRA VT-3 Vocoder - GAK.co.uk
    http://www.gak.co.uk/en/roland-aira-...#8206;Översätt den här sidan
    Roland AIRA VT-3 Vocoder. ... Roland AIRA VT-3 Vocoder. Price: £ 159.00. Your shopping basket is currently empty. Select your language: English.

  37. #217
    Andreas T
    Andreas T är inte uppkopplad
    Andreas Ts avatar
    Veteran

  38. #218
    Andreas T
    Andreas T är inte uppkopplad
    Andreas Ts avatar
    Veteran
    Senast redigerat av Andreas T den 2014-02-12 klockan 04:48.

  39. #219
    Andreas T
    Andreas T är inte uppkopplad
    Andreas Ts avatar
    Veteran

    Roland Plug Out Synthesizer System-1

    (Står det Plug Out eller något annat?)
    Senast redigerat av Andreas T den 2014-02-12 klockan 04:48.

  40. #220
    Andreas T
    Andreas T är inte uppkopplad
    Andreas Ts avatar
    Veteran
    Senast redigerat av Andreas T den 2014-02-12 klockan 04:47.

  41. #221
    Andreas T
    Andreas T är inte uppkopplad
    Andreas Ts avatar
    Veteran

    Roland Voice Transformer VT-3

    (Står det Voice Transformer eller något annat?)
    Senast redigerat av Andreas T den 2014-02-12 klockan 04:47.

  42. #222
    Nkai
    Nkai är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Andreas T, du har helt rätt på båda frågorna.

  43. #223
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Va? Öh ja..

  44. #224
    klangkraft
    klangkraft är inte uppkopplad
    klangkrafts avatar
    Veteran
    Här sitter man och käkar brittisk frukost och så släpper någon jävel på gasen.

  45. #225
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage

  46. #226
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Jag hoppas att den där plug out är en plug out. Har längtat efter ett alternativ som är vst och hårdvara i ett. Finns ju arturia osv. Men inget som lockar. Man kan hoppas att dom klämt in ett gäng klassiker eller gjort en Nord Modular Roland G3. Varför är inte jag synthutvecklare? Det här vill man ju ha. Roland Modular!!!
    Synthen som Nord aldrig släppte.. Nåja.. Dream on. Vt3 är mer eller mindre redan köpt här.. När kan jag beställa.

  47. #227
    shooter_aj
    shooter_aj är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna


    Touchen på TB-3 känns ju sådär tycker jag. Men det kanske är en skärm under och skitfräckt.

    System 1 och trummisen är mest intressant. Kan hoppas att Roland gör en Apple och faktiskt har grejorna till försäljning tämligen omgående.

  48. #228
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    På fredag finns de att dema.

  49. #229
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    På fredag finns de att dema.
    Var?

  50. #230
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    Touch kan väl vara kul om man t ex kan rita en kurva för hur filtret eller accent eller volym eller resonans ska variera i pattern:en.

  51. #231
    Andreas T
    Andreas T är inte uppkopplad
    Andreas Ts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    På fredag finns de att dema.
    Jag har sett två datum! Fredag den 14:nde och lördag den 15:nde. Vilket är det?
    Är det någon som vet? Jag tror jag ska fråga 4Sound på Götgatan när de finns att dema.

  52. #232
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Jag fick ett samtal igår och det är fredag som gälller.
    Kan hinta om att det bara är Stockholm, Göteborg, Malmö denna gången.

  53. #233
    superdigital
    superdigital är inte uppkopplad
    superdigitals avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag fick ett samtal igår och det är fredag som gälller.
    Kan hinta om att det bara är Stockholm, Göteborg, Malmö denna gången.
    Vet du i vilken butik i Sthlm?

  54. #234
    Petter B
    Petter B är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Kommer det sändas något från eventet på fredag så man kan se det direkt?

    Edit: tänkte på om dem kommer ha något "officiellt" avtäckningsevent då, inte från butikerna jag såg ni pratade om ovan.

  55. #235
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag fick ett samtal igår och det är fredag som gälller.
    Kan hinta om att det bara är Stockholm, Göteborg, Malmö denna gången.
    Var i Göteborg?

  56. #236
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Jag vill ha en tjock, glassig, lyxig, fet produktkatalog i min hand nu! Like the old days!

  57. #237
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag fick ett samtal igår och det är fredag som gälller.
    Kan hinta om att det bara är Stockholm, Göteborg, Malmö denna gången.
    Kollade nu, det är framflyttat ett par veckor. Sorry!

  58. #238
    AonFluX
    AonFluX är inte uppkopplad
    AonFluXs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kollade nu, det är framflyttat ett par veckor. Sorry!
    passar här kanske: http://www.99musik.se/showthread.php...Musikersk%E4mt

  59. #239
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    Dö din GAS-man!!! :-)
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kollade nu, det är framflyttat ett par veckor. Sorry!

  60. #240
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av nyd Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Dö din GAS-man!!! :-)


    https://youtu.be/s--IkNqI9og

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •