Sidan 4 av 31 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SistaSista
Resultat 181 till 240 av 1801

Ämne: Serge Byggtråd

  1. #181
    Kloo
    Kloo är inte uppkopplad
    Kloos avatar
    Senior
    30 pomona & 3 push/pull-potar i lådan! En på digital noise för att skifta frekvens på 4046 samt två på DUSG för cycle. Även funderat på att skippa chainswitch på wavemult och mixa två signaler in i simple wave folder. Men jag får se..

    Har fortfarande problem med att in/loop in påverkar V+ för modulen vilket även påverkar outputs. Det roliga är att det börjar efter att fler än 3 höga bitar skiftas. Dvs den fjärde får den att balla ur, oavsett position. Jag loopar iofs mest och då kopplar jag bort input med enable-switchen, fast jag stör mig på det ändå. Dom andra modulerna påverkas inte..

    Har kört med bara inkomparator/loop in-komparator, utan komp-led, utan PNP kopplad till komp-led. Nåt lurigt med matning..
    Senast redigerat av Kloo den 2014-02-21 klockan 08:14.

  2. #182
    jonachi
    jonachi är inte uppkopplad
    jonachis avatar
    Veteran
    Vilken panel bygger du Kloo?

  3. #183
    Kloo
    Kloo är inte uppkopplad
    Kloos avatar
    Senior
    Just nu bygger jag COA #1 & #2, men det är SWAMP som jag fortfarande har problem med gated comp. på.

    - - - Uppdaterad - - -

    Men den är "klar" i låda och påslagen ändå

  4. #184
    jonachi
    jonachi är inte uppkopplad
    jonachis avatar
    Veteran
    Grymt! Många bollar i luften. Hur är kvallan på COA-panelerna? Hoppas på att han gör återpressar på #1 och #2 (om jag nu minns rätt). Tycker de blir mindre och mindre intressanta/användbara ju fler han gör.

    Fixar till det sista på strömmen idag, då har jag 3A via 6 stycken XLR utgångar. Halvfärdig med sladdragning på min första båt BOG. Får se om jag hinner klart i helgen. Vore grymt att testa och felsöka (räknar med det).

  5. #185
    Kloo
    Kloo är inte uppkopplad
    Kloos avatar
    Senior
    Dom är väldigt lika bocgs-panelerna. Lite konstigt med paperface fast metall, rent designmässigt, men snygga ändå! Tycker också han har många tveksamma paneler, har bara två första samt vco-panelen.

  6. #186
    Kloo
    Kloo är inte uppkopplad
    Kloos avatar
    Senior
    Vad kör du för psu? 15V?

  7. #187
    jonachi
    jonachi är inte uppkopplad
    jonachis avatar
    Veteran
    kör 12v. Tror det blir bra. Strömmen klar nu. Skulle testköra DUSG igår men verkar inte gör mycket, behöver nog lite trimpotjustering och felsökning. Får bli i morgon.
    Senast redigerat av jonachi den 2014-02-22 klockan 12:10.

  8. #188
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Kloo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ..men det är SWAMP som jag fortfarande har problem med gated comp. på.
    Vad är det för fel på compen?

  9. #189
    Kloo
    Kloo är inte uppkopplad
    Kloos avatar
    Senior
    Skrev det ett par meddelanden upp, men det är något med strömförsörjningen. In/loop in påverkar output. Typ som en lfo-square som smutsar ner V+.. Det märkliga är att det i princip inte hörs förrän jag har 4 eller fler bitar i registret. Dvs 3 höga, oavsett position fixar den. Ungefär som att regulatorn inte skulle palla mer, men det är inte problemet. Sen förstärks det mju fler bitar jag skiftar in.

    Har kört med enbart in/loop in komparator, utan komp-led etc. Påverkar inga andra moduler, och rent funktionellt är det inga problem. Har stenkoll på hur den funkar, både krets & funktionsmässigt. Men jag måste göra lite noggrannare mätningar! Men det verkar ju ha med strömförbrukning att göra.. All hjälp mottages varmt

    edit: Och när den är monterad i låda och används blir det inte mkt till felsökning heller..
    Senast redigerat av Kloo den 2014-02-22 klockan 14:25.

  10. #190
    jonachi
    jonachi är inte uppkopplad
    jonachis avatar
    Veteran
    9 timmar lödning idag, komplett med matlåda. Har VCA och filter kvar på min BOG. Resten är nu monterat och funkar (dock okalibrerat). Spänningen stiger! =)

  11. #191
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Nio timmar?!? Yikes! Hoppas du har en bra arbetställning!

  12. #192
    jonachi
    jonachi är inte uppkopplad
    jonachis avatar
    Veteran
    Hade sämst arbetsställning, vilket känns i ryggslutet idag. Tur att detta inte är min huvudsysselsättning. Brukar bli sjukt långa sessioner när jag närmar mig "slutet". Nästan traumatiserande att sitta så länge. Lyckades bryta innan jag började göra fel (vilket brukar vara oundvikligt när man sitter för länge).

  13. #193
    Kloo
    Kloo är inte uppkopplad
    Kloos avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av jonachi Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lyckades bryta innan jag började göra fel (vilket brukar vara oundvikligt när man sitter för länge).
    Japp!

  14. #194
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Kloo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Skrev det ett par meddelanden upp, men det är något med strömförsörjningen. In/loop in påverkar output. Typ som en lfo-square som smutsar ner V+.. Det märkliga är att det i princip inte hörs förrän jag har 4 eller fler bitar i registret. Dvs 3 höga, oavsett position fixar den. Ungefär som att regulatorn inte skulle palla mer, men det är inte problemet. Sen förstärks det mju fler bitar jag skiftar in.

    Vilken utgång är det som blir nedsmutsad? Är det random ut eller gate utgångarna?

    Det låter ju riktigt skumt. Men det känns som om det skulle kunna vara en dålig lödning någonstans som får det att balla ur.

  15. #195
    jonachi
    jonachi är inte uppkopplad
    jonachis avatar
    Veteran
    Efter att ha ångat på som ett väloljat lokomotiv har jag nu stött på en del problem. Båda VCA och filter krånglar. Trist då de var de sista modulerna på min BOG (övrigt verkar funka som det ska). Nåväl, hade lagt in en hel del på felsökning, och det är ju det man lär sig mest på. Blir att börja köra felsök ikväll!

    Edelweiss-panel är snart på väg och enligt rykten kommer Ken släppa nya noise pcbt i veckorna! Pepp!

  16. #196
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Blir sotis på alla som lyckas bygga nått.. jag får ta hit arga-lödarn!!


  17. #197
    jonachi
    jonachi är inte uppkopplad
    jonachis avatar
    Veteran
    Ja alltså, antagligen är det så att mina VCA's och mitt filter (de enda som inte funkar i min BOG) beror på trasiga IC-kretsar. Så not to self - alltid sourca bra IC! Dock var de två till filtret med i ett kit från Elby. De kan ju iofs gått sönder när jag dolade med dom, vilket låter konstigt då jag aldrig tidigare haft detta problem, och knappt rört dessa. Men, men. Bara beställa nytt, vänta några veckor och hoppas på att de funkar när nya IC dimper ner. Jag som började se ljuset i tunneln....

  18. #198
    Kloo
    Kloo är inte uppkopplad
    Kloos avatar
    Senior
    Hmm. Ja, att du byggde båda samtidigt och båda är döda kan ju tyda på något sånt. Eller att du missförstått ngt och gjort samma fel. Men lm394 är ju en sån där krets som försvann och blev dyr, möjligt att det sålts fejkade. Typ som med ca3080.

    Du vet att du bara kan testa med två transistorer istället, bara för att vara säker? Du behöver inte matcha, funkar det så kommer det låta ändå. Kolla pinout bara. Slipper du lägga pengar på matched-pair i onödan..

    Har du följt insignal och kollat var den försvinner?
    Senast redigerat av Kloo den 2014-03-02 klockan 08:50.

  19. #199
    jonachi
    jonachi är inte uppkopplad
    jonachis avatar
    Veteran
    Yes, yes och yes. Kan vara jag som pajat dom också det vet man ju inte (även om det inte är troligt). Elby gör rätt för sig och skickar ny 3080's i alla fall (till filtret). Eventuellt testar jag med andra trannisar på VCA för att se (någon annan tipsade om det på muffs också).

    Bara trist då anledningen att jag köpte kit var för att SPARA tid, nu tar det extra-lång tid i stället. Kanske bara bra att testa sitt tålamod dock. Bara att invänta ic kretsar och ta ett djupt, jag som var så nära..

    Anywho:

    Så här blev strömlådan i alla fall:



    Och sladdarna bakom panelen, alla moduler utom filter och VCA funkar, så det får jag nog vara nöjd med. Är ju nybörjare på detta.

    Senast redigerat av jonachi den 2014-03-02 klockan 12:11.

  20. #200
    Kloo
    Kloo är inte uppkopplad
    Kloos avatar
    Senior
    Grymt! Jag har min psu i en matlåda där jag huggit hål med en sax för närvarande

  21. #201
    jonachi
    jonachi är inte uppkopplad
    jonachis avatar
    Veteran
    hittade 130R motstånd på båda VCA korten, det ska vara 130k då.

  22. #202
    jonachi
    jonachi är inte uppkopplad
    jonachis avatar
    Veteran
    Serge Noise kortet är ute! Köper ett idag!

  23. #203
    Kloo
    Kloo är inte uppkopplad
    Kloos avatar
    Senior
    Och gamla vco'n! Förmodligen.. Jäklar vad vi inte ska tracka..

  24. #204
    jonachi
    jonachi är inte uppkopplad
    jonachis avatar
    Veteran
    haha.. är den på g samtidigt alltså? Lite dåligt med panelprojekt som gör vettig användning av de nya/kommende korten! Hoppas att det blir ändring på det!

    Fick Edelwiesspanelen idag. Ruskigt seriös och dessutom supersnabb leverans. Ska bli kul att bygga (efter BOG, TKB dvs. )

  25. #205
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Ballt med nya moduler! Har han fått upp dem på CGS-sidan?

    Jag gillar brusmodulen - Bäst är S/H source utången, det är en brusig sågtand som låter jäkligt ballt. Typ digitalt och hårt men ändå brus - Eh. Ja. Ball är den iaf!

  26. #206
    jonachi
    jonachi är inte uppkopplad
    jonachis avatar
    Veteran
    nej, inget uppe på CGS-sidan ännu. Trist, vill som klura ut den!

    Nya moduler kräver ju nya paneler!

  27. #207
    jonachi
    jonachi är inte uppkopplad
    jonachis avatar
    Veteran
    Men uppdatera sidan nu då Ken! Jag vill KLURA!!!!

  28. #208
    Kloo
    Kloo är inte uppkopplad
    Kloos avatar
    Senior
    Älskar att fredagspeppen handlar om att hypa och spekulera i pcb-reissues! Precis så vill jag ha det

  29. #209
    jonachi
    jonachi är inte uppkopplad
    jonachis avatar
    Veteran
    Ja vad ska annars begreppet "fredagsmys" innefatta!?

  30. #210
    jonachi
    jonachi är inte uppkopplad
    jonachis avatar
    Veteran
    Allt klart utom filtret som vägrar sluta trilskas! Det gör ingenting, LP och BP är helt dött. Highpass skickar den ut signal på men går inte att filtrera. Freq- poten gör inget och resonans verkar endast höja och sänka volymen på insignalen (precis som input potten gör). Sjukt störande.

    I alla fall:


  31. #211
    synthmicke
    synthmicke är inte uppkopplad
    synthmickes avatar
    Veteran
    Tråkigt när det krånglar. Kolla om nåt är felvänt, nån konding eller kanske nån jordning.

  32. #212
    Dego
    Dego är inte uppkopplad
    Degos avatar
    Veteran
    Hade samma fel på mitt filter. Visade sig vara trasig ca3080. Bytte den och det funkade perfekt. Kan ju vara annat i ditt filter såklart

  33. #213
    jonachi
    jonachi är inte uppkopplad
    jonachis avatar
    Veteran
    Tack, har kollat polaritet, dragit om sladd, men det verkar vara 3080 eller en pot som kortsluter (freq potten). Inväntar nya 3080 så får vi se.

  34. #214
    Kloo
    Kloo är inte uppkopplad
    Kloos avatar
    Senior
    Dom här 3080 alltså. Köpte ett rör på ebay. Uppenbart använda och omscreenade. Men funkar.. Tur antar jag.

    - - - Uppdaterad - - -

    Kanske borde haka på group buy på muff..

  35. #215
    Dego
    Dego är inte uppkopplad
    Degos avatar
    Veteran
    Ja, köpte några 100 på ebay. Funka inte alls. Men fick pengar tillbaka och en påse lm13700 som plåster på såren. Sedan hittade jag en snubbe som hade 100 st LM3080 i en påse i Uppsala. De funkar hur bra som helst.

    Ja kanske borde göra ett gruppköp på lm3080 sedan. Men tycker att jojjelito kan fixa det. Han liksom jag har ju IC brooker möjlighet att köpa IC.

  36. #216
    jonachi
    jonachi är inte uppkopplad
    jonachis avatar
    Veteran
    Finns på Das Musikding för typ 25 spänn - billig frakt. Köpte ett gäng.

  37. #217
    Kloo
    Kloo är inte uppkopplad
    Kloos avatar
    Senior
    Jag med :-)

  38. #218
    jonachi
    jonachi är inte uppkopplad
    jonachis avatar
    Veteran
    3080's i brevlådan idag. Blir att testa filtret igen.

  39. #219
    jonachi
    jonachi är inte uppkopplad
    jonachis avatar
    Veteran
    Japp, det var busted 3080's som var boven i dramat. Bytte till nya och helt plötsligt lever filtret!

    Har lite småskavanker kvar upptäckte jag. Ena delen av DUSG funkar som en klocka, den andra är märklig. Switchen stryper funktionen på respektive pot. Så ställd på fall så funkar inte fall potten, ställd på rise så funkar inte rise potten. Ställd på both tokoscillerar den och LED'n är på konstant. VC in är helt död. Har dubbelkollat sladdragningen och bytt switch, men ingen lycka. Mixern tokdistar eller låter inte alls. Ibland outputar den fast inget är inpluggat.
    Senast redigerat av jonachi den 2014-03-11 klockan 08:44.

  40. #220
    Dego
    Dego är inte uppkopplad
    Degos avatar
    Veteran
    Kul du fick igång det då. Låter som en lödbrygga på DUSGn.

  41. #221
    jonachi
    jonachi är inte uppkopplad
    jonachis avatar
    Veteran
    Skulle kunna vara, ska kika.

  42. #222
    jonachi
    jonachi är inte uppkopplad
    jonachis avatar
    Veteran
    Nu är BOG:en färdigbygd! Bara kallibrering kvar. Fick lov att byta ut DUSG'n mot en som jag visste funkade. Får felsöka den som inte funkar nu när den inte längre är kopplad till panelen. Blev rätt struligt/svettigt här på slutet, men satan vad skönt att den är "klar".
    Senast redigerat av jonachi den 2014-03-13 klockan 17:25.

  43. #223
    jonachi
    jonachi är inte uppkopplad
    jonachis avatar
    Veteran

  44. #224
    jonachi
    jonachi är inte uppkopplad
    jonachis avatar
    Veteran

  45. #225
    Kloo
    Kloo är inte uppkopplad
    Kloos avatar
    Senior
    Ja, så jäkla pepp! VCFQ, QUO och gamla VCOn nu bara, sen har vi väl allt vi behöver?

    Fast rent ekonomiskt räcker det bra med TKB innan sommaren. Har fortfarande två paneler utan pcb hemma dessutom. Och ska köpa hus har jag tänkt. Tänk ett helt rum där jag bara kan bygga serge..till skillnad från en tvåa i stan med en tvååring i..vi kan ha sergehelg i Gävle i höst, haha.
    Senast redigerat av Kloo den 2014-03-17 klockan 06:46.

  46. #226
    sm0hm
    sm0hm är inte uppkopplad

    Veteran
    Har verkligen fastnat för Serge, funderar på att bygga några CGS-paneler - men är lite nyfiken/orolig över hur mycket en panel kan tänkas kosta att bygga (om man inte räknar byggtid)

    Hur mycket brukar en panel kosta att få ihop?

    Mest intresserad av ADSR, filter och generell signalprocessering.
    Senast redigerat av sm0hm den 2014-03-17 klockan 08:14.

  47. #227
    axtelius
    axtelius är inte uppkopplad

    Avliden
    Citat Ursprungligen postat av sm0hm Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mest intresserad av ADSR, filter och generell signalprocessering.
    Ah alla coola Serge-moduler i hela världen så skriver du ADSR först?
    Fast du kanske menade DUSG?

  48. #228
    sm0hm
    sm0hm är inte uppkopplad

    Veteran
    Haha, ja... Jag har haft mycket nytta av Serge extended ADSR! Den har ju ett litet delay som är otroligt användbart. Har faktiskt inte rört DUSG, men jag har hört att den ska vara häftig. Jag patchar ganska spartanskt.

  49. #229
    jonachi
    jonachi är inte uppkopplad
    jonachis avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av sm0hm Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har verkligen fastnat för Serge, funderar på att bygga några CGS-paneler - men är lite nyfiken/orolig över hur mycket en panel kan tänkas kosta att bygga (om man inte räknar byggtid)

    Hur mycket brukar en panel kosta att få ihop?

    Mest intresserad av ADSR, filter och generell signalprocessering.
    Tror min BOG kostade nånstans runt 4k att bygga 8men då hade jag också redan en hel del komponenter). Kostnaden beror ju lite på vilka moduler som ska användas. Men ungefär:

    1. Panel runt 800-1000:-
    2. PCB's avhängt på vilka som används cirka. 1200:- (kolla detta för att se hur mycket det kan variera beroende på vilka moduker som används: http://www.cgs.synth.net/pcb/bestofcgs.html (110 dollares för Swamp och 210 för marsh)
    3. Komponenter: 1800:- -2300:- Beror återigen på vilka moduler som används, pottar är ju dyraste komponenten (panel med många pottar = dyr). Sen köpte jag ett gäng banankablar också (cirka 50:- stycket inkl. moms). Davies 1900 är ju rätt dyra också om man ska ha nåt med kavlité. Jag "fuskade" lite på min BOG och köpte färdiga kit från Elby för båda osc och filtret, något som jag ångrar (om ni läst denna tråd).
    Låda: Hammond lådan på mouser för drygt 200:-

    Sen är det ju tyvärr lite fraktkostander som tillkommer. Jag beställde från totalt 5 ställen. Största delen från mouser (fraktfritt), men mindre komplement från Thonk, Tayda och ebay tillkom.


    Skulle vara roligt att designa en panel utifrån pris, billigaste korten, komponenterna osv. Undrar vad det skulle bli av den? Utmaning!?


    Edit: Nu är min BOG kalibrerad och klar:



    Edit 2: Så här låter den!

    https://soundcloud.com/jonachi-1/serge-first-patch-demo
    Senast redigerat av jonachi den 2014-03-17 klockan 12:53.

  50. #230
    Nightzone Tapes
    Nightzone Tapes är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jonachi Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tror min BOG kostade nånstans runt 4k att bygga 8men då hade jag också redan en hel del komponenter). Kostnaden beror ju lite på vilka moduler som ska användas. Men ungefär:

    1. Panel runt 800-1000:-
    2. PCB's avhängt på vilka som används cirka. 1200:- (kolla detta för att se hur mycket det kan variera beroende på vilka moduker som används: http://www.cgs.synth.net/pcb/bestofcgs.html (110 dollares för Swamp och 210 för marsh)
    3. Komponenter: 1800:- -2300:- Beror återigen på vilka moduler som används, pottar är ju dyraste komponenten (panel med många pottar = dyr). Sen köpte jag ett gäng banankablar också (cirka 50:- stycket inkl. moms). Davies 1900 är ju rätt dyra också om man ska ha nåt med kavlité. Jag "fuskade" lite på min BOG och köpte färdiga kit från Elby för båda osc och filtret, något som jag ångrar (om ni läst denna tråd).
    Låda: Hammond lådan på mouser för drygt 200:-

    Sen är det ju tyvärr lite fraktkostander som tillkommer. Jag beställde från totalt 5 ställen. Största delen från mouser (fraktfritt), men mindre komplement från Thonk, Tayda och ebay tillkom.


    Skulle vara roligt att designa en panel utifrån pris, billigaste korten, komponenterna osv. Undrar vad det skulle bli av den? Utmaning!?


    Edit: Nu är min BOG kalibrerad och klar:



    Edit 2: Så här låter den!

    https://soundcloud.com/jonachi-1/serge-first-patch-demo
    Fint bygge!

  51. #231
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    (nu fungerar bilduppladdningen igen)

    Så för en BOG så blir det ca 5-6000 i reda pengar? Ja, plus lödtid och felsökning då...

  52. #232
    jonachi
    jonachi är inte uppkopplad
    jonachis avatar
    Veteran
    Ja, skulle tippa på det, förutsatt att man börjar från noll och inte har komponenter från tidigare byggen. Sen måste man ha ström också, och det har jag inte tagit med eftersom det verkar finnas lika många lösningar som Serge byggare!

  53. #233
    sm0hm
    sm0hm är inte uppkopplad

    Veteran
    Tack för så utförligt svar! Kul med ljudexempel också.
    Då verkar det ju inte helt orimligt att bygga sig lite sergekloner.

    Kul!

  54. #234
    jonachi
    jonachi är inte uppkopplad
    jonachis avatar
    Veteran
    Ja, sen är det ju lite upp till en själv vilken "kvalla" man vill ha på komponenterna. Jag ratade det allra billigaste alternativen för detta bygge och höll mig till märker/sorter som är välbekanta. Sen fuskade jag lite också genom att använda fulkomponenter från mina gamla inköp.

  55. #235
    jonachi
    jonachi är inte uppkopplad
    jonachis avatar
    Veteran
    Dags att börja med nästa!

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	x12706_20140318_121909_1.jpg 
Visningar:	69 
Storlek:	79,5 KB 
Id:	50972

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	x12706_20140318_122022_1.jpg 
Visningar:	51 
Storlek:	80,5 KB 
Id:	50973

  56. #236
    jonachi
    jonachi är inte uppkopplad
    jonachis avatar
    Veteran
    Nu har jag legat på latsidan nån vecka. Ska dra igång till helgen med antingen TKB och/eller edelwiess. Hur går det för er andra?

  57. #237
    Kloo
    Kloo är inte uppkopplad
    Kloos avatar
    Senior
    Tkb? Vad har jag missat? Hur länge sov jag?

  58. #238
    jonachi
    jonachi är inte uppkopplad
    jonachis avatar
    Veteran
    Haha, har ett kit från en gammal run. Så du har inte missat nåt om nypressen! Den är fortfarande upcoming!

    Hur går det med dina byggen Kloo? Några bilder?

  59. #239
    jonachi
    jonachi är inte uppkopplad
    jonachis avatar
    Veteran
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Serge_la_bestia_final.png 
Visningar:	72 
Storlek:	65,4 KB 
Id:	51114

  60. #240
    Kloo
    Kloo är inte uppkopplad
    Kloos avatar
    Senior
    Det går rätt segt. Fortfarande inte klar med COA#1. Korten är klara dock.. Sen saknar jag lite rattar..

    - - - Uppdaterad - - -

    Men kan slänga upp ett bar bilder efter helgen!

Liknande ämnen

  1. Phutney [Byggtråd]
    Av zthee i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 807
    Senaste inlägg: 2024-04-15, 11:39
  2. Dual digital oscillator [Byggtråd]
    Av lazerkind i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 266
    Senaste inlägg: 2022-11-12, 22:29
  3. x0xb0x: Min byggtråd
    Av johey i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 82
    Senaste inlägg: 2016-06-19, 22:30
  4. Thomas White LPG - Byggtråd
    Av jonachi i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2014-08-08, 12:45
  5. Clavia Modular G2 byggtråd
    Av Odd Bob i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-04-07, 02:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •