Resultat 1 till 17 av 17

Ämne: Billig Android-platta, köptips?

  1. #1
    GOAB
    GOAB är inte uppkopplad
    GOABs avatar
    Veteran

    Billig Android-platta, köptips?

    ..
    Senast redigerat av GOAB den 2017-08-17 klockan 17:05.

  2. #2
    eXode
    eXode är inte uppkopplad
    eXodes avatar
    Veteran
    Nexus 7 (2013) med 32 Gb, kostar 2695 och ger sjukt mycket platta för pengarna!

  3. #3

  4. #4
    eXode
    eXode är inte uppkopplad
    eXodes avatar
    Veteran
    Om minne inte är viktigt så kan jag även rek fjolårets Nexus 7 (2012) med 16 Gb som ligger runt 1600 Kr. Fortfarande grym pris/prestanda ratio.

  5. #5
    jazzdoktorn
    jazzdoktorn är inte uppkopplad
    jazzdoktorns avatar
    Veteran
    Det finns säkert sämre men 10 tum tycker jag är roligare

  6. #6
    PeterH
    PeterH är uppkopplad nu
    PeterHs avatar
    Veteran
    Min erfarenhet: allt billigare än Nexus kan du lika gärna slänga direkt. Spara hellre än månad till, det är det värt. 2012 Nexus 7 verkar helt OK, köpte en åt min fru för ett år sedan, tuffar fortfarande på.

  7. #7
    eXode
    eXode är inte uppkopplad
    eXodes avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av GOAB Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    @exode Tack! Är det den här?

    http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1469131

    Den ligger typ 1000 sek över min budget tyvärr. Vad är den bästa kompromissen i prisklassen under?
    Nej det där var 2012 varianten. Men som sagt, Nexus 7 2012 med 16 Gb ligger på 1600 Kr och det är riktigt bra pris/prestanda samt ren Android.

  8. #8
    jazzdoktorn
    jazzdoktorn är inte uppkopplad
    jazzdoktorns avatar
    Veteran
    Nexus is da shit

  9. #9
    Mein
    Mein är inte uppkopplad
    Meins avatar
    Veteran
    Den här köpte vi till jobbet nyss och den funkar skitbra. Vet inte om du har speciella pref's men är det det man normalt gör med en platta kan jag rekommendera denna.

    http://www.netonnet.se/art/dator/sur...b/194709.8279/

    /Mein

    [edit] Oj då, såg nu budgetkravet. Har du bara tusen spänn så kör en bättre beggad eller spara lite till. En "Denver" [vad som helst] gör bara att du vill pyssla med nåt annat. [/edit]

  10. #10
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    äldsta killen fick denna i julklapp (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2007753)

    Det är till nästan 100% Nexus 7 (2012 års modell) med tillägg av micro-sd som grädde på moset.

    Asus tillverkar Nexusplattorna och detta är samma sak men med deras eget namn (och 300 billigare)

  11. #11
    eXode
    eXode är inte uppkopplad
    eXodes avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av my03 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    äldsta killen fick denna i julklapp (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2007753)

    Det är till nästan 100% Nexus 7 (2012 års modell) med tillägg av micro-sd som grädde på moset.

    Asus tillverkar Nexusplattorna och detta är samma sak men med deras eget namn (och 300 billigare)
    Det är inte riktigt samma sak. Med Memo Pad HD7 du får ett Android fullt med bloatware istället för en ren Android som kan uppgraderas till Kitkat 4.4 idag. Nexus 7 (2012) har också en annan processor som är lite kraftfullare. Nexus 7 har även stöd för trådlös laddning och NFC. Om man inte har behovet av just SD port så skulle jag lätt lägga de extra 300 kronorna på Nexus 7.

  12. #12
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    eXode,

    Jo, sant. Många, men inte alla delar är samma (dock inte cpu/gpu). Jag var inne på att goab ville jaga fatt på något schysst med en tajt budet.

    Personligen hade jag förstås klippt en nexus platta alla dagar i veckan (som gammal missbrukare av vanilj android i stigande ordning ifrån G1 och uppåt). 1600 är ett ruskigt bra pris (även 2300 för 2013 modellen).

  13. #13
    jazzdoktorn
    jazzdoktorn är inte uppkopplad
    jazzdoktorns avatar
    Veteran

  14. #14
    PeterH
    PeterH är uppkopplad nu
    PeterHs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av GOAB Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tack för alla tips! Dock så grep Appledjävulen mig.

    Sent from My iPad
    Tror inte du kommer ångra dig

  15. #15
    jazzdoktorn
    jazzdoktorn är inte uppkopplad
    jazzdoktorns avatar
    Veteran
    Nä inte jag heller.
    Bra skit.

  16. #16
    charliecrash
    charliecrash är inte uppkopplad
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Jag är den siste att säga det här egentligen, för jag kan för mitt liv inte förstå vad folk gillar med Itunes..., men som musiker och om du vill köra ipad'en till annat än aftonbladet/candycrush, alltså om du vill ha den till synt/seq och liknande, så är ipaden det enda valet på marknaden.
    Jag är lika arg som alla andra på det faktum att google helt skiter i sin audiocore och inte normaliserar sin hårdvarupark, men faktum kvarstår.

    Det bästa köpet man kan göra idag är den senaste ipaden som har den stora 30pins porten, för utbudet av 3partsgrejer är e n o r m t !.

  17. #17
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Sitter just nu med en Acer win8 platta. Hade en Android tidigare.
    Jag kan bara säga att jag avskyr Android. Min winplatta fungerar riktigt bra. Jag har också testat några vst-pluggar. Plattan fungerar bättre än v-machine som vst player.

Liknande ämnen

  1. ljudkort usb 3.0 köptips.
    Av jpl i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-02-28, 09:56
  2. köptips?
    Av oskarrr i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-10-29, 17:14
  3. köptips
    Av EricBradley i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-08-15, 20:20
  4. Ge mej köptips
    Av jonas gustafsson i forum Skivor & artister
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2004-03-16, 12:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •