Resultat 1 till 18 av 18

Ämne: Hjälp med sequencer! (Jag suger)

  1. #1
    ROT
    ROT är inte uppkopplad

    Senior

    Hjälp med sequencer! (Jag suger)

    Just kapat mina första moduler och case och behöver hjälp med vilken sequencer jag ska ha i lådan.

    Det jag arbetar mest med live just nu är 808 och monotribe och det jag försöker bygga är en synth anpassad för live improvisationer.

    Jag vill gärna kunna synca utan midi, t.ex med trig från 808an.
    Mycket av det den ska användas till är göra percussion loopar.

    Det jag har i paketet hittils är: DPO, Maths, assblaster, echophon och en VCA. (Får dual Borg nästa vecka också)


    Så langa gärna lite förslag och ta gärna med förslag på hur jag ska synca den extert. (Ja jag kan synca med midi också, har en octatrack, men gillar trig)

  2. #2
    msdosmedicin
    msdosmedicin är inte uppkopplad
    msdosmedicins avatar
    Senior
    Doepfer MSY2 kanske. Är midi>dinsync-konvert som ger 2 dinsync ut och och analoga triggklocka (bra med clock divider till den). Annars vetifan, kan man inte trigga med 808an?

  3. #3
    ROT
    ROT är inte uppkopplad

    Senior
    Jo, 808an har 3 st trig ut!
    Men vill kunna göra mer avancerade sekvenser än bara att trigga samma ljud hela tiden. Man kan ju modulera i racket men jag vill nog ha en annan sequencer i lådan ändå..

  4. #4
    msdosmedicin
    msdosmedicin är inte uppkopplad
    msdosmedicins avatar
    Senior
    Men skaffa en eller 2 clock dividers/multipliers som du triggar från 808an, kombinerat med lite XOR-logik så blir det jävligt skevt ska du se

    Blir skitcoolt med rene eller z8000, typ den ena triggen slår sekvensen baklänges var 5e bar etc. Massa sånt.

  5. #5
    ROT
    ROT är inte uppkopplad

    Senior
    Fan känns som något kul att ha i studion, men vill jobba lite simplare live alltså!

    Rene är den jag kikat mest på... Den verkar intressant. Men hur är den om jag bara skickar trig från 808an?

  6. #6
    msdosmedicin
    msdosmedicin är inte uppkopplad
    msdosmedicins avatar
    Senior
    Aldrig provat själv, men trigg funkar ju som klocka i modularen, lär funka finfint altså. Tänkte om du ville göra lite mer komplexa grejer så är clock dividers och sånt råballt. Kommer ju fortfarande vara tight, men polyrytmiskt typ. Du kan använda maths som en enkel clock divider fast bara i 4 divisioner tror jag.. Sen kan du fördröja triggar också med den.

    Men doepfers clock divider är jättebillig, alla borde ha en.

  7. #7
    dar303
    dar303 är inte uppkopplad
    dar303s avatar
    Veteran
    Jag skulle nog försöka få ut högre upplösning än 16-delstrig för klockan, typ nåt som tar dinsyncen och delar så man kommer åt 64-delar! Dungeon Acid hade nån modul, nåt typiskt euro-idiotnamn, nåns workout eller så, där man kunde programmera delningen väldigt avancerat och få olika utgångar.
    Senast redigerat av dar303 den 2013-12-13 klockan 23:56.

  8. #8
    msdosmedicin
    msdosmedicin är inte uppkopplad
    msdosmedicins avatar
    Senior
    Pamela's workout, den verkar grym! Annars finns ju 4MS shuffling clock multiplier.. (som jag har till salu hehe)

  9. #9
    Krukan
    Krukan är inte uppkopplad
    Krukans avatar
    Senior
    Pamelas workout är fin och väldigt flexibel. Det finns dessutom en din-sync-expander till den.

  10. #10
    ROT
    ROT är inte uppkopplad

    Senior
    Men skulle vilja ha mer än bara trig. Vill kunna trigga sequencern för sync ba...

  11. #11
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    4ms RCD plus expander, gärna kombinerat med 4ms SCM plus expander. Piffiga små grejer, även om Pamelas Workout verkar helt galen den med.

  12. #12
    revolverman
    revolverman är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Jag kör 4ms scm + expander, doepfer a-160 + a161 och två st multiplar. Då har du mycket klockor. Tid är Time!
    Om man dessutom slänger in dom i en mixer eller 2 så blir det en fet sequencer med shuffle

  13. #13
    dar303
    dar303 är inte uppkopplad
    dar303s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av ROT Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men skulle vilja ha mer än bara trig. Vill kunna trigga sequencern för sync ba...
    Men det är väl det den gör? Trigger outputs är olika klockor, du kör in dinsync och sen kommer det ut en massa olika klockor som man kan välja själv hastighet, dvs hur många gånger de delas ner från dinsyncen.

  14. #14
    ROT
    ROT är inte uppkopplad

    Senior
    Ha sorry skrev lite skevt.. Skulle vilja ha mer modulationsmöjligheter från sequencern än bara trig ut.

    Det enda relevanta med trigen är jag jag vill kunna synca sequencern via trig

  15. #15
    msdosmedicin
    msdosmedicin är inte uppkopplad
    msdosmedicins avatar
    Senior
    Skickar monotribe CV då? För då kan du ju köra den CVn genom maths och modulera som fan. Rene har ju massa moduleringsmöjligheter särskilt ihop med maths.
    Men jag antar att du vill ha maxxade möjligheter med det du har nu?

  16. #16
    dar303
    dar303 är inte uppkopplad
    dar303s avatar
    Veteran
    haha, lämnar er i euroträsket nu, lycka till!

  17. #17
    ROT
    ROT är inte uppkopplad

    Senior
    Skulle gärna köpa en Réne, dom verkar megafina. Men hur syncar jag den?

    Daniel, du kommer trilla dit snart du också

  18. #18
    msdosmedicin
    msdosmedicin är inte uppkopplad
    msdosmedicins avatar
    Senior
    Typ alla euroseqar har clock in ju, däri kan du säkerligen koppla outs från 808an!

Liknande ämnen

  1. Hjälp med utbyggnad av rig - bassynth + sequencer
    Av freddot i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2011-03-09, 08:33
  2. Hjälp med att välja sequencer
    Av Lofi i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-01-03, 18:01
  3. Sculpture suger.....................DSP!!!
    Av Disobedient i forum Logic
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-03-05, 21:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •