Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 60 av 97

Ämne: På spåret - musik/gästartister

  1. #1
    Haplo
    Haplo är inte uppkopplad
    Haplos avatar
    Veteran

    På spåret - musik/gästartister

    Det är väl lite av en guilty pleasure att jag kollar på "på spåret" men jag tycker de lyckas rätt bra på att göra egna versioner av kända låtar.
    Inte alltid det blir superbra men tycker inte det blir så tokigt heller för det mesta.
    Om ni kollat vad tycker ni?

  2. #2
    Claes
    Claes är inte uppkopplad
    Claess avatar
    Veteran
    När de bytte programledare så lyckades jag härda ut kanske 3 gånger innan jag bestämde mig för att sky programmet som pesten. Tråkigare programledare får man leta efter. Med Oldsberg och Hellberg var det skitroligt och jag missade det inte frivilligt på deras tid.
    I vissa fall passar klyschan perfekt: Det VAR bättre förr...

  3. #3
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    ...programiden är större än programledarna imho...

  4. #4
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Familjen om tio minuter!

  5. #5

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Familjen om tio minuter!
    gött

  6. #6
    uc.t
    uc.t är inte uppkopplad
    uc.ts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Familjen om tio minuter!
    Augusti?

  7. #7

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Familjen om tio minuter!
    Sångerskan sprack inte den här gången heller?
    Snacka om supergravid!

  8. #8
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kraftwerk om tio minuter!
    FiXd?

  9. #9
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    FiXd?
    Omodernt sagt

  10. #10
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av uc.t Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Augusti?
    December!

  11. #11
    RX11
    RX11 är inte uppkopplad
    RX11s avatar
    Veteran
    Modern Talking med familjetillökning hade den långa fina svansen på rätt trumma.

  12. #12
    Soundbrigade
    Soundbrigade är inte uppkopplad
    Soundbrigades avatar
    Veteran
    Det är inte min sorts musik de spelar och jag har därför ingen åsikt. Programidén är rolig men emellanåt känns det lite krystat (sic!).

    Men jag kunde "arpeggio" . (Och jag visste att Jimi Hendrix kom från Seattle; vi passerade parken (zoo) där han står staty.)

  13. #13
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Kunde rätt mycket, det var ju ett riktigt synth avsnitt! Arpeggio, Kraftwerk ledtrådar/Düsseldorf...osv....

  14. #14
    ryssen
    ryssen är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Albedo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kunde rätt mycket, det var ju ett riktigt synth avsnitt! Arpeggio, Kraftwerk ledtrådar/Düsseldorf...osv....
    Sjukt att Lindström först avslöjar sin egen okunnighet genom att benämna gubbpunkarna i Die Toten Hosen som ”krautband” för att några minuter senare försöka skjuta i sank Louise Epsteins entusiasm över de första Kraftwerk-skivorna genom att försöka hetsa henne till att haka på hans felaktiga genrebenämning av de skivorna som ”postpunk”.

    Det är fan Radionämndennivå på sådant.

  15. #15
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av ryssen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sjukt att Lindström först avslöjar sin egen okunnighet genom att benämna gubbpunkarna i Die Toten Hosen som ”krautband” för att några minuter senare försöka skjuta i sank Louise Epsteins entusiasm över de första Kraftwerk-skivorna genom att försöka hetsa henne till att haka på hans felaktiga genrebenämning av de skivorna som ”postpunk”.

    Det är fan Radionämndennivå på sådant.
    Hahaha, ja anmäl skiten! Såg inte programmet men.. vet inte hur många gånger hennes radiokollega försökt med -"Men är det här postpunk?" "Men det här är väl postpunk iallafall?!" Sist var det några musikgäster spel lirade live och Nordegren på slutet: -"Eeeh men förresten spelar ni postpunk?! Dom bara garvade och höll med, "jaja absolut!"

  16. #16
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av ryssen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sjukt att Lindström först avslöjar sin egen okunnighet genom att benämna gubbpunkarna i Die Toten Hosen som ”krautband” för att några minuter senare försöka skjuta i sank Louise Epsteins entusiasm över de första Kraftwerk-skivorna genom att försöka hetsa henne till att haka på hans felaktiga genrebenämning av de skivorna som ”postpunk”.

    Det är fan Radionämndennivå på sådant.
    Kul med Kraftwerk men rätt mycket faktaslarv helt klart.
    Toten Hosen = kraut: FEL
    Kling OCH Klang: FEL (de sa verkligen: "Kling och Klang så heter ju deras studio")
    Tidiga Kraftwerk = postpunk: FEL (prepunk i så fall)
    "Genren kallas krautrock, nja kanske inte Kraftwerk då": FEL Kraftwerk rör sig verkligen i den centrala kraturockkretsen i vart fall fam till och med Autobahn och de har precis talat om tidiga Kraftwerk.

    Så hur mycket annat är fel i det de säger, när man inte själv kan så bra?

  17. #17
    Soundbrigade
    Soundbrigade är inte uppkopplad
    Soundbrigades avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Oortone Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Så hur mycket annat är fel i det de säger, när man inte själv kan så bra?
    Några få gånger plockar jag upp ett och annat faktafel, men då domarnas kommentarer till svaren. Jag förutsätter att när man bedömer avgivna svar är bedömningen 100% vattentät.

    Jag var med Vem Vet Mest en gång och eftersom man spelade in ett par omgångar varje dag var vi tävlande publik åt varandra. Både publiken och vi som var "dagens" tävlande uppmanades att protestera om något var fel.
    Givetvis redigerades protesterna bort och ännu roligare var att man fick filma om tveksamma frågor. Hade man svarat fel och protesterat, bröts inspelningen, man diskuterade med överdomarna, konstaterade att den tävlande faktiskt HADE svarat fel och så filmade man om frågan och då fick den tävlande INTE svara rätt. Denne kunde svara vad som helst annat men INTE rätt.

    Fråga: Vilka är artisterna/grupperna som spelar? Hur kända är de? Vilken status i musikvärlden har de? (eller är de alla Luuks syskonbarn??)

  18. #18
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Soundbrigade Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ...
    Fråga: Vilka är artisterna/grupperna som spelar? Hur kända är de? Vilken status i musikvärlden har de? (eller är de alla Luuks syskonbarn??)
    Little Dragon är väl inte direkt okända men att ha rätt mediakontakter är naturligtvis ingen nackdel. Om de är syskonbarn till Luuk vill det nog till att han har äldre syskon eller att de fick barn mycket unga...

  19. #19
    popstasy
    popstasy är inte uppkopplad
    popstasys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Soundbrigade Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Några få gånger plockar jag upp ett och annat faktafel, men då domarnas kommentarer till svaren. Jag förutsätter att när man bedömer avgivna svar är bedömningen 100% vattentät.

    Jag var med Vem Vet Mest en gång och eftersom man spelade in ett par omgångar varje dag var vi tävlande publik åt varandra. Både publiken och vi som var "dagens" tävlande uppmanades att protestera om något var fel.
    Givetvis redigerades protesterna bort och ännu roligare var att man fick filma om tveksamma frågor. Hade man svarat fel och protesterat, bröts inspelningen, man diskuterade med överdomarna, konstaterade att den tävlande faktiskt HADE svarat fel och så filmade man om frågan och då fick den tävlande INTE svara rätt. Denne kunde svara vad som helst annat men INTE rätt.

    Fråga: Vilka är artisterna/grupperna som spelar? Hur kända är de? Vilken status i musikvärlden har de? (eller är de alla Luuks syskonbarn??)
    Little Dragon har hållit på sedan 1996 och släppt 6 album. De har bla varit med på Rolling Stones årsbästalista.
    Yukimi Nagano/Little Dragon har varit med på låtar med DJ Shadow, Big Boi, Kaytranada, Gorillaz, SBTRKT.
    Familjen har hållit på sedan 2006 och släppt 5 album och bla varit med i Så mycket bättre.
    Loreen och Carola har vunnit Eurovision.

    Vet tyvärr inte, men antagligen är de alla släkt med Kristian Luuk.

  20. #20
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av popstasy Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Little Dragon har hållit på sedan 1996 och släppt 6 album. De har bla varit med på Rolling Stones årsbästalista.
    Yukimi Nagano/Little Dragon har varit med på låtar med DJ Shadow, Big Boi, Kaytranada, Gorillaz, SBTRKT.
    Familjen har hållit på sedan 2006 och släppt 5 album och bla varit med i Så mycket bättre.
    Loreen och Carola har vunnit Eurovision.

    Vet tyvärr inte, men antagligen är de alla släkt med Kristian Luuk.
    *fniss*

  21. #21
    Soundbrigade
    Soundbrigade är inte uppkopplad
    Soundbrigades avatar
    Veteran
    Det där med Luuks släktingar var något att tolka bildligt. Vi minns väl Lennart Svahn med familj som dominerade TV till den grad att man i något komediprogram presenterade en fjärrkontroll till TVn med vilken även kunde skjuta prick på Lennart Svahns släktingar ...

    Jag har noll koll på den svenska musikscenen men vet vilka Carola och Loreen är, så jag tackar för informationen.

  22. #22
    lisau
    lisau är inte uppkopplad
    lisaus avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av popstasy Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Yukimi Nagano/Little Dragon har varit med på låtar med DJ Shadow, Big Boi, Kaytranada, Gorillaz, SBTRKT.
    Och den här <3


    https://youtu.be/3eKWX180tqI

  23. #23
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Soundbrigade Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det där med Luuks släktingar var något att tolka bildligt. Vi minns väl Lennart Svahn med familj som dominerade TV till den grad att man i något komediprogram presenterade en fjärrkontroll till TVn med vilken även kunde skjuta prick på Lennart Svahns släktingar ...

    Jag har noll koll på den svenska musikscenen men vet vilka Carola och Loreen är, så jag tackar för informationen.
    Jag fattade att syskonbarnspasusen var på skoj, mitt svar med. I vilket fall är den inte utan poäng. Naturligtvis finns det mängder av fördelar att ha någon form av familjär eller vänskaplig närhet till de som producerar populära TV-program. Det är ju bara att titta på vilka som både får uppträda och inte minst komponera låtar till Melodifestivalen år efter år, ibland med pinsamt många låtar dessutom. Särskilt som tävlingen inte är mellan artisterna egentligen utan mellan låtarna (d.v.s. kompositörerna). Men som alltid finns det även inslag av tur och skicklighet när det gäller att ta sig fram.

  24. #24
    Soundbrigade
    Soundbrigade är inte uppkopplad
    Soundbrigades avatar
    Veteran
    Jag fattar det som att På Spåret växlar mellan olika artister med jämna mellanrum men vilka minns Hyland som hade Simon Brehms orkester i Hylands Hörna och dubbelpianisterna i en senare Hyland-serie.
    Variation förnöjer.

  25. #25
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Soundbrigade Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag fattar det som att På Spåret växlar mellan olika artister med jämna mellanrum men vilka minns Hyland som hade Simon Brehms orkester i Hylands Hörna och dubbelpianisterna i en senare Hyland-serie.
    Variation förnöjer.
    Jag har ett svagt minne av dubbelpianisterna. Spelade de boogie woogie? Det är i vart fall på tok för lite boogie woogie i TV nu för tiden. Vi mejlbombar På Spåret.

  26. #26
    mah
    mah är inte uppkopplad
    mahs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Oortone Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har ett svagt minne av dubbelpianisterna. Spelade de boogie woogie? Det är i vart fall på tok för lite boogie woogie i TV nu för tiden. Vi mejlbombar På Spåret.
    inte tv, men iaf svt :P
    https://youtu.be/v6fv2_U-svI

  27. #27
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mah Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    inte tv, men iaf svt :P
    https://youtu.be/v6fv2_U-svI
    Haha...!
    Skönt att SVT sköter sitt kulturella uppdrag.

  28. #28
    mah
    mah är inte uppkopplad
    mahs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Oortone Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Haha...!
    Skönt att SVT sköter sitt kulturella uppdrag.
    yess!
    ......blev en aning nojjig av att ha googlat "boogie woogie pulver"

  29. #29
    mah
    mah är inte uppkopplad
    mahs avatar
    Senior
    förövrigt tycker jag de är riktigt mysigt med little dragon som husband, vart en fan sen sen första plattan, dock är bara de två första plattorna nått att ha, enligt mig... familjen va också trevligt, får mig att tänka på tonårsfylla
    Luuk är dock lite skrikig, och fredrik ganska gubbig

  30. #30
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    Älskar på spåret...

    På tal om gästartister, kom att tänka på Janice, fantastisk röst


    https://youtu.be/cpwnvLfSlr8

  31. #31
    Soundbrigade
    Soundbrigade är inte uppkopplad
    Soundbrigades avatar
    Veteran
    Kvällens (såg reprisen) avsnitt visar att gammal är äldst. Jag snabbspolar förbi musiken dock, men tycker att det var dåligt att det inte var någon flatulensmusik.

    Men jag skulle vilja se det här programmet med Lasse Kronér som domare: "Det var helt fel svar, men ni får två poäng för att ni är så trevliga ...!"

  32. #32
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Hellacopters! De lirade högt...

  33. #33
    biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran
    För mig blev det bara löjligt.... hattar, kaptenskepsar, tatueringar och tuffa pojkar som spelari ett familjeunderhållningsprogram en fredagskväll. Lika töntigt som ett svensktoppsband.... suck!l

  34. #34
    Rizzo
    Rizzo är inte uppkopplad
    Rizzos avatar
    Veteran
    Hade varit kul att stå där och leverera musiken en kväll från en packe miniräknare. Svensson hade satt portvinet i halsen och snutit ut Brie-osten genom näsan. Men 99:an hade haft en mysig kväll.

  35. #35
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Rizzo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hade varit kul att stå där och leverera musiken en kväll från en packe miniräknare. Svensson hade satt portvinet i halsen och snutit ut Brie-osten genom näsan. Men 99:an hade haft en mysig kväll.
    Det gjorde väl det där första bandet?

  36. #36
    Rizzo
    Rizzo är inte uppkopplad
    Rizzos avatar
    Veteran
    Little Dragon hade ju en Prophet X och vad som såg ut som Eurorack på scen och ett Commodor-arpeggio i temalåten, men sen var det ju slut typ. Jag tänkte ännu mer 8-bitars blipp-blopp.

  37. #37
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran
    Undrar vad världen utanför Göteborg tyckt om Franska trion?

  38. #38
    vildgris
    vildgris är inte uppkopplad
    vildgriss avatar
    Veteran
    Franska trion kunde ju spela, men ny fan vad illa karln sjöng.

    Hellacopters ser lite fjantiga ut, men det var fint röj och Nicke kan ju sjunga.

  39. #39
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av vildgris Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Franska trion kunde ju spela, men ny fan vad illa karln sjöng.

    Hellacopters ser lite fjantiga ut, men det var fint röj och Nicke kan ju sjunga.
    Bra analys av båda. Pandemin har satt sitt spår när Hellacopters spelar Arvingarna på SVT en fredagkväll.

  40. #40
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Pandemin har satt sitt spår när Hellacopters spelar Arvingarna på SVT en fredagkväll.

  41. #41
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    OBS Detta inslag innehåller starkt subjektiva åsikter som kan skada ditt välbefinnande.

    Citat Ursprungligen postat av altemark Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Undrar vad världen utanför Göteborg tyckt om Franska trion?
    Inte.
    De var så dåliga att jag var tvungen att lyssna på mer på Spotify för att känna mig helt säker på att de var så dåliga som jag trodde.

    Citat Ursprungligen postat av vildgris Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Franska trion kunde ju spela, men ny fan vad illa karln sjöng.
    ...
    Men var han inte också sällsynt trist pianist? Med tanke på att det var det enda melodi och ackordinstrumentet? Jag kom att tänka på Mobys trista samplade tråkpianon på 90-talet. Samma fantasilöshet.

  42. #42
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Franska Trion fick mig att hata cymbaler ännu mer. Det är ju knappast så att en låt lyfter bara för att man hamrar hårt på en stor cymbal.

    Team Tretow!

  43. #43
    RX11
    RX11 är inte uppkopplad
    RX11s avatar
    Veteran
    -Vart var det "för mycket" cymbal, jag hittar inte? mvh allmänt ljudintresserad.

    PS/OT, jag saknade en cymbalstrypare på t.ex. Van Halens inspelning av "Best of Both Worlds" men är lite avtrubbad i dagsläget.

    edit: tror jag hittade en cymbalstorm i slutet av avsnitt 6, som Tretow kanske skulle kranat ner.
    Senast redigerat av RX11 den 2021-01-15 klockan 10:31.

  44. #44
    erko
    erko är uppkopplad nu
    erkos avatar
    Veteran
    Haha, riktigt peppad på att se på spåret nu efter allt som skrivits om franska trion Själv älskar jag Mattis röst

  45. #45
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av RX11 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    -Vart var det "för mycket" cymbal, jag hittar inte? mvh allmänt ljudintresserad.
    Mest på de korta snuttarna mellan resmålen har jag för mig. När de skulle ”ösa på lite”. Inte på låtarna med sång. Tror jag.

    Öht när han bankade på cymbalen på sin högra sida. Det lät inte bra i min värld. Blev liksom inte mer driv i trummandet bara för att man hamrar på en stor ride/crash.

    Ja ja. Exit gnäll mode

  46. #46
    Soundbrigade
    Soundbrigade är inte uppkopplad
    Soundbrigades avatar
    Veteran
    Om man tittar på På Spåret på SVT Play på lördagen efter kan man ju snabbspola förbi musikinslagen med symboler och konstsång . Dessutom kan man ju pausa för att googla efter svaren på frågorna och kunna svara innan döhögarna i burarna kommer med sina svar.

    (Fast jag kanske tittar ikväll med en dubbelportion apelsinris och en GT med jordnötter).

  47. #47
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Usch va trist!

  48. #48
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av erko Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Haha, riktigt peppad på att se på spåret nu efter allt som skrivits om franska trion Själv älskar jag Mattis röst
    Då får du spana äldre program.

    Idag vankas det tydligen Thåström - tjoho!!!

  49. #49
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Då får du spana äldre program.

    Idag vankas det tydligen Thåström - tjoho!!!
    Härligt! Ungarna har just somnat så jag kan se programmet i tid

  50. #50
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Vart är vi på väg?
    Rågsved!

  51. #51
    erko
    erko är uppkopplad nu
    erkos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Då får du spana äldre program.

    Idag vankas det tydligen Thåström - tjoho!!!
    Ah, tack för varningen! Allt med Thåström efter Ebba är mer eller mindre uselt

  52. #52
    klangkraft
    klangkraft är inte uppkopplad
    klangkrafts avatar
    Veteran
    Bänkad.

  53. #53
    Soundbrigade
    Soundbrigade är inte uppkopplad
    Soundbrigades avatar
    Veteran
    Inte så illa pinkat av en halt häst.

    Men Filipstad är väl inte Kristinehamn.

  54. #54
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Kul avsnitt! Arve äger!

  55. #55
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av erko Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ah, tack för varningen! Allt med Thåström efter Ebba är mer eller mindre uselt
    Hörrududu... jag som tyckte du var en så'n fin kille.

  56. #56
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Soundbrigade Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Inte så illa pinkat av en halt häst.

    Men Filipstad är väl inte Kristinehamn.
    Dessutom är han född i Karlstad enligt Wikipedia. Lite konstigt alltså.

  57. #57
    ryssen
    ryssen är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Oortone Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Dessutom är han född i Karlstad enligt Wikipedia. Lite konstigt alltså.
    Det var väl visgubben Lille Bror Söderlundh som var specifikt Kristinehamns, sen var väl andra delen av frågan kring den värmländske poet som skrivit texten, alltså ingen stadsknytning på Ferlin?

  58. #58
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av ryssen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det var väl visgubben Lille Bror Söderlundh som var specifikt Kristinehamns, sen var väl andra delen av frågan kring den värmländske poet som skrivit texten, alltså ingen stadsknytning på Ferlin?
    Tack, nu slapp jag formulera ett svar.

  59. #59
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av ryssen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det var väl visgubben Lille Bror Söderlundh som var specifikt Kristinehamns, sen var väl andra delen av frågan kring den värmländske poet som skrivit texten, alltså ingen stadsknytning på Ferlin?
    Aha, på det viset.
    Såhär såg för övrigt Picassos fru Jaqueline ut:

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	1920px-Kristinehamn_Picasso_statue_01.jpg 
Visningar:	3 
Storlek:	363,8 KB 
Id:	99103

  60. #60
    balansen
    balansen är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av vildgris Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Franska trion kunde ju spela, men ny fan vad illa karln sjöng.

    Hellacopters ser lite fjantiga ut, men det var fint röj och Nicke kan ju sjunga.
    Instämmer!!

Liknande ämnen

  1. Bästa Spåret 2011 ?!
    Av mikee i forum Allmänt om musik
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-01-31, 12:50
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-05-24, 15:47
  3. Spåret vill ej spela
    Av Real Parakeet i forum Logic
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-02-16, 15:36

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •