Sidan 12 av 12 FörstaFörsta ... 2 8 9 10 11 12
Resultat 661 till 691 av 691

Ämne: Ny Elektron-maskin 23 november

  1. #661
    jonasgun
    jonasgun är inte uppkopplad
    jonasguns avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Känns lite obehagligt att företaget framea's på detta vis utan direkt skön möjlighet att försvara sig mot det skrivna ordets tyngd. Det är väl bättre att emaila dem om detta om man vill få reda på varför det ser ut som det gör? Känns roligare att läsa positiva inlägg om prylarna.
    Fast det är ju inte direkt någon ilsken mobb vi pratar om här, utan mer stillsamt filosoferande. Skönt med avbrott från ensidigt hyllande tycker jag.

  2. #662
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Ähh.. Det där är ju paragrafryttarfasoner. Strax efter dom har höjt? Det är snart ett halvår och det är ju inte på en enskild produkt utan på samtliga produkter dom saluför och dessutom tidsbegränsad. Tydligt och klart. Och ska man vara helt ärlig så va den billig från början så priset är inte konstigt att det åkt upp. Och just nu har man chansen att fynda för du får en +drive på köpet i nästa update. Kanske planerat men ändå en väldigt schysst grej.

  3. #663
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jonasgun Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fast det är ju inte direkt någon ilsken mobb vi pratar om här, utan mer stillsamt filosoferande. Skönt med avbrott från ensidigt hyllande tycker jag.
    Ilsken mobb eller inte. Man ska hålla sig till det som är på riktigt. Det här låter mest som en sur gubbe som hittar på saker för att misskreditera Elektron. Sorry. Men det finns andra grejer man kan gå på istället.

  4. #664
    jonasgun
    jonasgun är inte uppkopplad
    jonasguns avatar
    Veteran
    Det var väl ingen som hittade på någonting? Priset har gått upp och ner, det är alla överens om. Sedan var det lite filosoferande om huruvida det var lagligt eller ej och de flesta verkade vara överens om att det inte var några konstigheter. Inget märkvärdigt alls, tycker jag.

  5. #665

    Veteran
    Elektron höjde pga att de jobbar med europriser. Det gör priserna stabila i hela europa när det kommer till konkurrens. Det svenska priset räknas om halvårsvis mot euron när prislistan kommer ut. Detta händer varje år (upp eller ner) runt oktober och april. Om euron har gått upp eller ner mot SEKen så gör det ju självklart skillnad eftersom sverige då får ett SEK-pris som är satt annorlunda. Självklart ändrar de också priserna pga andra anledningar (höjd eller sänkt konkurrens/tillverkningskostnader/satsningar/utveckling/ekonomiskt klimat/blablabla).

    Det är ett rätt vedertaget grepp och är en av anledningarna till att t ex jag som musikaffärsinnehavare kan konkurrera med icke-fysiska butiker ute i europa som säljer på postorder, osv. Så jag är nöjd

    Att de kör en promotion med 10% off på tidigare släppta burkar är ju inte heller så konstigt, det har med konkurrens och intresse att göra - de ska släppa nya produkter och många av produkterna i deras stall är grymma men har ett par år på nacken.


    Disclaimer:
    Nu är detta inget jag diskuterar med Elektron eller som de förklarat för mig - det är ett vedertaget grepp och något som alla andra också numera gör, t ex Clavia, eller t ex Korgs svenska distributör. Jag blir också lite trött när alla tror det värsta hela tiden.

  6. #666
    834
    834 är inte uppkopplad
    834s avatar
    Veteran
    Det var väl egentligen ingen som trodde att Elektron hade något ont uppsåt här.

    Jag är i vilket fall nöjd med att ha köpt min av musikaffärsinnehavaren ovan för det lägre priset.

  7. #667
    834
    834 är inte uppkopplad
    834s avatar
    Veteran
    Apropå den där synten de presenterade då... Är det inte lite väl mycket döyta till höger om klaviaturen? Vad ska det vara bra för?

  8. #668
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jonasgun Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det var väl ingen som hittade på någonting? Priset har gått upp och ner, det är alla överens om. Sedan var det lite filosoferande om huruvida det var lagligt eller ej och de flesta verkade vara överens om att det inte var några konstigheter. Inget märkvärdigt alls, tycker jag.
    Nej.. Det var inget märkvärdigt alls. Jag svarade bara att jag tyckte det var en märklig betraktelse som jag inte alls höll med om.

  9. #669
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 834 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Apropå den där synten de presenterade då... Är det inte lite väl mycket döyta till höger om klaviaturen? Vad ska det vara bra för?
    Det har jag också reflekterat över. Nu är det väl så på många synthar iofs men på Mophox4 känns det ju som att man ska ställa en Tetra på den ytan.
    Men det kan lika väl vara så att det bara är plats som blir över pga klaven.

  10. #670
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 834 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det var väl egentligen ingen som trodde att Elektron hade något ont uppsåt här.
    Inte jag i alla fall. Som sagt, jag har ingen intresse att anmäla dem.

  11. #671
    834
    834 är inte uppkopplad
    834s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det har jag också reflekterat över. Nu är det väl så på många synthar iofs men på Mophox4 känns det ju som att man ska ställa en Tetra på den ytan.
    Men det kan lika väl vara så att det bara är plats som blir över pga klaven.
    Jo absolut men nu är det ju en bit till höger om klaviaturen också.. Det ser inte ut som att det får plats en till elektronburk heller, hade ju varit praktiskt annars. Nu verkar det ju mest för att det ska vara symmetriskt, förutom att vänstra sidan har en joystick.

  12. #672
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Jag har också sett den där prishöjningen och sen är det rea och tänkt på det och uppfattat det på det viset.

  13. #673
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Modellear Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har också sett den där prishöjningen och sen är det rea och tänkt på det och uppfattat det på det viset.
    Hur menar du att du uppfattat det?

  14. #674
    credo
    credo är inte uppkopplad
    credos avatar
    Senior
    Jaha. Nu är det väl den 26:e... klockan är över lunch. Någon som vet tidpunkten för full spec?

  15. #675
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur menar du att du uppfattat det?
    Dom höjer priset ett tag sen sätter dom ner till ordinarie eller strax över ordinarie och kallar detta rea. 10% off står det visst nu...

  16. #676
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Modellear Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Dom höjer priset ett tag sen sätter dom ner till ordinarie eller strax över ordinarie och kallar detta rea. 10% off står det visst nu...
    Orkar inte en gång till. Kolla 662..

  17. #677
    59min
    59min är uppkopplad nu

    Senior
    Förutom all diskussion om prissättning, är den släppt? Skall köpa en A4 strax, o nu får jag en till variant o välja på. När kommer specen, undrar om den får plats + priset så klart (rea eller ej)...
    Senast redigerat av 59min den 2013-11-26 klockan 12:43.

  18. #678
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av 59min Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Förutom all diskussion om prissättning, är den släppt? Skall köpa en A4 strax, o nu får jag en till variant o välja på. När kommer specen, undrar om den får plats + priset så klart (rea eller ej)...
    Inte släppt... först kommer lite specifikationer på deras hemsida. Sen kommer vår hjälte Hektor förhoppningsvis att synas i någon kryptiskt video från något öde ödelagt industriområde från en härgad tid i framtiden... eventullet/kanske.

    Specifikationen är ju som på A4 i stort men allt som har med ett tangentbord att göra och en joystick på sidan och ett stort hjul att bläddra i menyer med. A4 har 2 (Starkt kritiserad- för lite enligt vissa)) ljudutgångar och key har 4.

    I all väntan så gnäller vi vidare Sen gnäller vi på fraktbolagen som inte sköter gången i vanlig ordning...

  19. #679
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Key har fyra individuella ut, och en stereoutgång.

  20. #680
    Light Head
    Light Head är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Känns lite obehagligt att företaget framea's på detta vis utan direkt skön möjlighet att försvara sig mot det skrivna ordets tyngd. Det är väl bättre att emaila dem om detta om man vill få reda på varför det ser ut som det gör? Känns roligare att läsa positiva inlägg om prylarna.
    Håller med,, till viss del.. Men det är så företag funkar allt som oftast. Dock så har jag en väldigt positiv uppfattning om just Elektron. Ett ftg som verkar satsa på kvalitet och kämpar för att bibehålla den. Det är dyrt med kvalitet och de skall tjäna stålar annars finns de inte kvar. Uppfattar Elektron som ett ftg med långsiktiga planer!

    Nu väntar jag på mer ljud och bilder,, och full spec på A4k! (Och priset...)

  21. #681
    AlSono
    AlSono är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    I så fall tycker jag man också borde satsa på polyfoni och användarvänlighet i Octatracken, skulle inte ha emot att kunna ha sjuka mängder trumljud lagrade med tillgång till dom samtidigt som i dom gamla AKAI-samplarna, typ S-5000.


    Citat Ursprungligen postat av HZA Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det finns en marknad för mono/poly och de går väl på 12k så...
    Elektron har ju fått till en riktigt intressant polyfoni också... med lite rolig valbarhet.
    Flera spår med olika ljud kan vara polyfona om vartannat så länge de inte spelar samtidigt... polyfonin växlar liksom mellan spår. Tycker det är rätt hightech om man tänker på hur det måste fungera i praktiken med inställningar som ställs om i microprocessorer som styr oscillatorer etc... Frågan är hur mycket mer än klaviatur och lite bend man får för de 6,5k extra kalven kostar . Älskar grejen med analoga maskiner med digitala hjärnor som utvecklas successivt utan fysiska ingrepp. Skulle dock gärna se fler patterns. Och hoppas att de satsar lite på ocean nu när de pimpat A4... Kanske inte finns lika mycket intresse av att utveckla den dock... om det inte kommer en OctaKey!!! haha. Octakey med analogt filter! En modern Emulator! sug på den...

  22. #682
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Känns lite obehagligt att företaget framea's på detta vis utan direkt skön möjlighet att försvara sig mot det skrivna ordets tyngd. Det är väl bättre att emaila dem om detta om man vill få reda på varför det ser ut som det gör? Känns roligare att läsa positiva inlägg om prylarna.
    1+

  23. #683
    DanielW
    DanielW är inte uppkopplad
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Känns lite obehagligt att företaget framea's på detta vis utan direkt skön möjlighet att försvara sig mot det skrivna ordets tyngd. Det är väl bättre att emaila dem om detta om man vill få reda på varför det ser ut som det gör? Känns roligare att läsa positiva inlägg om prylarna.
    Klart de kan försvara sig om de vill. De har konton här. Obs, jag hör inte till dem som tycker det här med priserna är det minsta problematiskt.

  24. #684
    hypercykel
    hypercykel är inte uppkopplad
    hypercykels avatar
    Veteran
    Nån som var på eventet som filmade/spelade in någon av akterna?

  25. #685
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Vad hände med maskinen i lådan då? När får en veta vad det är för nåt?

  26. #686
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av DanielW Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Klart de kan försvara sig om de vill. De har konton här. Obs, jag hör inte till dem som tycker det här med priserna är det minsta problematiskt.
    Jag har hängt på internet tillräckligt länge för att veta att det inte går, på ett diskussionsforum. Men över en öl på tu man hand kan du få en självklar förklaring på 10-20 sekunder. Varför ska de låta en anställd ägna 10-20 timmar på att försöka reda ut en tomtesoppa? Dessutom har ju Johan redan försökt förklara. Ibland önskar jag att forum bara växte upp. Fatta att ingen blir glad av en missförstående lynchmobb.

  27. #687
    834
    834 är inte uppkopplad
    834s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av M i Gbg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad hände med maskinen i lådan då? När får en veta vad det är för nåt?
    admin bröt ut den delen: http://www.99musik.se/showthread.php...lektron-del-II

  28. #688
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har hängt på internet tillräckligt länge för att veta att det inte går, på ett diskussionsforum. Men över en öl på tu man hand kan du få en självklar förklaring på 10-20 sekunder. Varför ska de låta en anställd ägna 10-20 timmar på att försöka reda ut en tomtesoppa? Dessutom har ju Johan redan försökt förklara. Ibland önskar jag att forum bara växte upp. Fatta att ingen blir glad av en missförstående lynchmobb.
    Sen kan man ju överreagera lite oxå. Är väl knappast någon tomtesoppa och lynchmob det är frågan om. Ingen här är väl ö h t förbannade på elektron eller sugna på att anmäla dem, oavsett om rean de nu har skulle kunna tänkas vara olaglig eller inte. Från min sida var det mest en iakttagelse, jag skiter fullkomligt i hur elektron meckar med prisbild och har rea. Tycker redan nu att A4 är förvånansvärt billig, om man jämför med tidigare elektronmaskiner, rea eller ej.

  29. #689
    Hemulen
    Hemulen är inte uppkopplad
    Hemulens avatar
    Veteran
    Nu händer det grejjer på hemsidan i alla fall..

  30. #690
    credo
    credo är inte uppkopplad
    credos avatar
    Senior
    15399 kr

  31. #691
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    http://www.99musik.se/showthread.php...on-Analog-Keys

    Nu med officiell information. Stänger den här spekulationstråden, så kan vi fortsätta där.

Liknande ämnen

  1. Med Odd Bob kramas det maskin
    Av Odd Bob i forum Modularer & sånt
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2014-02-15, 16:40
  2. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-07-11, 13:26
  3. Hihat maskin!
    Av Modulation i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2008-04-24, 07:54
  4. okänd fm-maskin ?
    Av synth_ollie i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-10-14, 10:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •