Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Låna enklare Pro-Tools i en månad eller två?

  1. #1
    skogge
    skogge är inte uppkopplad
    skogges avatar
    Veteran

    Låna enklare Pro-Tools i en månad eller två?

    Hej

    Jag "jobbar" i vanliga fall i Logic men går nu en liten kurs i musikproduktion på Linnéuniversitetet. Där kör dom Pro Tools och för att kunna hänga med (och göra en uppgift som måste göras i Pro Tools) skulle jag behöva ha tillgång till programmet under en begränsad tid. Nu när bara en i familjen har jobb så behöver vi också skära ner maximalt på utgifterna så därför undrar jag nu om det finns någon vänlig själ med ett tillfälligtvis oanvänt Pro Tools man skulle kunna få mecka med. Det finns inga krav på version från kursledningens sida f ö så det behöver inte vara "sprillans"

  2. #2
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Vet du vad jag tror! Jag tror inte du kommer 1) känna dig så inspirerad då eller 2) lära dig programmet då - på lång sikt. Om du verkligen vill lära dig PT är det nog bäst att köpa det ändå. Det är väl rätt billigt nuförtiden, ihop med M-audio-hårdvara?

  3. #3
    skogge
    skogge är inte uppkopplad
    skogges avatar
    Veteran
    Du har säkert rätt i det. Men jag har ju redan Logic och mitt MOTU-ljudkort och har lagt upp all hårdvara i environment och känner att jag ändå är lite "på väg" där. Och jag önskar att jag hade kunnat göra kursuppgifterna i Logic i stället men icke sa nicke...
    Vill dock gärna ha högskolepoängen och då behöver jag ha tillgång till P.T en stund

  4. #4
    kristiangs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Det finns väl en trial att tanka på avid.com om du inte ska ha den mer än 30 dagar.

    Kanske har en bekant som har min gamla mpowered. Kan höra med honom om det finns intresse?

  5. #5
    kristiangs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Han vill nog då sälja det förstås.

  6. #6
    skogge
    skogge är inte uppkopplad
    skogges avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kristiang Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det finns väl en trial att tanka på avid.com om du inte ska ha den mer än 30 dagar.
    Trialen kräver iLok som jag förstår. Ja kanske får jag fundera på att köpa nåt gammalt enkelt...

  7. #7
    ondskan
    ondskan är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Om du har tänkt köpa pluggar, mjukissynthar eller dylikt så kan en iLok visa sig vara rätt så användbart ändå. Några hundringar bara.

Liknande ämnen

  1. Cubase 7 eller Pro Tools 10?
    Av Göran i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-02-16, 00:13
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-08-30, 11:23
  3. Logic eller Pro Tools
    Av barzini i forum Logic
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-17, 14:08
  4. Vad ska jag kopa? Pro tools m-powered eller..
    Av gitarrdavid i forum Pro Tools
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-03-05, 15:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •