Lite tråd utan tydlig mening det här, jag kom bara att tänka på Starfield Simulation-konserterna som höll på i Malmö under första halvan av 2000-talet. Jag gjorde en sökning här och hittade några trådar - verkar som att Electroboy var inblandad på något sätt?
Jag gick i alla fall in på en sådan konsert någon gång cirka 2001, 2002 på Rooseum, och det var första gången jag såg något liknande: 2-4 uppträdanden som vardera bestod av en person med laptop (alltid Mac med äpplet upp och ner) som stod framför några rejäla, schyssta högtalare och producerade öronbedövande dån, klick och tjut. Publiken satt ner med varsin Hof och applåderade civiliserat efter varje framträdande och verk. Jag hade mest gått på popkonserter tidigare och var helt fascinerad av detta nya. Tror jag gick på 5-6 kvällar på Rooseum, och sedan någon enstaka på sommaren i Scaniaparken.
Deras gamla hemsida finns fortfarande kvar: http://www.komplott.com/starfield_simulation.html - kanske kan vara ett tips för vidare sökning på Spotify för de som är intresserade? Det enda namn jag hade på minnet var Son of Clay, som finns på Spotify och även gjorde en skiva med Tomas Öberg tror jag. Jag minns att det var ett par norrmän som spelade, oftast pratade inte artisten något så det är svårt att avgöra hur mycket lokalt det var.
Något jag undrar är om det finns något liknande, med samma inriktning, här i Malmötrakten men även på annat håll? Kanske någon som var med i de som drev projektet finns här och kan berätta någon rolig historia.Kanske några tips på alias, namn som artisterna har bytt till och som kan hittas på Spottan, eller hemsidor?
Jag tror att det kördes en 7-8 konserter om året ett tag, vilket känns som en rätt häftig grej i Malmö så här i efterhand.

Kanske några tips på alias, namn som artisterna har bytt till och som kan hittas på Spottan, eller hemsidor?
Svara med citat