Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Rengöringsband DAT

  1. #1
    synthetic
    synthetic är inte uppkopplad
    synthetics avatar
    Veteran

    Rengöringsband DAT

    Hmmm, min DAT lyser rengöring i display, försökte själv med tops men man kommer ju fan inte åt och det snurrar ju inte om man inte har band i...och sätter man i band o nuddar de snabbt roterande delarna beter sig bandet som en Ambassadör fiskerulle med för lätt drag

    Någon som har et rengöringsband att "låna" ut?

  2. #2
    charliecrash
    charliecrash är inte uppkopplad
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Dom banden har jag inge bra erfarenhet av... De repar som fan.

    Rekommenderar dig att skaffa sämskskinntops eller ett vanligt äkta tvättskinn och isopropanol.

    ...men som du skriver gissar jag att du har en JVC eller en TECHNICS? Deras bandtransporter är byggda som stridsvagnar.

    I vilket fall, om du lyckas ta dig in till trumman ordentligt, så blöta ner en bit skinn ordentligt med iso, och håll den mot trumman medan du roterar den åt samma håll som den normalt snurrar.
    Sen tar du en helt torr bit och gör samma sak.
    Rensa gärna guidrar längs hela bandets löpväg också, men rör inget av gummi med ison, det torkar ut. Tryckrullen mot kapstan ska rengöras med speciellt gummirengöringsvätska eller så struntar du i den

  3. #3
    nyd
    nyd är uppkopplad nu
    nyds avatar
    Veteran
    Sämskskinn är det sämska som finsk, eller hur det var. Fast här är det nog bra med en skinnhiss kring huvvet.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •