Sidan 8 av 10 FörstaFörsta ... 4 5 6 7 8 9 10 SistaSista
Resultat 421 till 480 av 575

Ämne: Senast köpta pluginen till datorn + virtuella instrument

  1. #421
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har gett upp. Det går inte att få till mjukvaruemuleringar 100% och för mig är det inte ens nära (oh no, don´t go there again...) Det är som du säger, visst det är likt till 90% men hårdvaran är ju alltid bättre och det är det man betalar för. Går att göra hits på mjukvara såklart men det är som att vara mat-connoisseur. Visst den där råbiffen var jättegod men den var ännu bättre på Miss Voon. Det är liksom grader av det bästa också. SÅ varför nöja sig med det näst bästa Det är mitt motto i livet...
    Yes, jag håller med dig. Jag har aldrig tänkt i termer av att mjukvarusynthar skulle vara något jag skaffade i stället för motsvarande hårdvara. Äger t ex ingenting av Arturias emuleringar, helt ointressant. Inte ens digitalsynthar som t ex DX-7 tycker jag låter lika bra i mjukvara.

    Däremot är jag helt inne på att använda mjukvarusynthar som försöker vara innovativa och står på egna ben. Absynth var nog den första jag skaffade i det syftet och jag har nyligen köpt Generate från Newfangeled Audio som jag tycker var klockren för min smak.

    DCO-106 är nog den första mjuko jag skaffat med lite baktanke att den faktiskt skulle kunna ersätta hårdvaran. Lite "hur svårt kan det vara" med tanke på Juno-106ans relativt enkla upplägg. Men nej, det var tydligen svårt. Nu hade jag aldrig ens försökt om den inte varit så billig.

    Angående 1176: Har du kollat PSPs version? Jag har en vintage Urei 1176 och tycker nog att PSP kommit närmast av de jag testat. Har dock inte provat UAD.

  2. #422
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Japp, instämmer. Jag har softsynthar som jag ibland använder men det är ju för att de är fruktansvärt långt ifrån att emulera analogsynthar... Förutom Sampler-relaterade saker så Izotope Iris 2, UVI Falcon och ibland Arturia Pigments.
    Nej, har inte PSP, försöker främst stödja de plugintillverkare som i gengäld stödjer mina AVID HDX-kort
    Kanske skall testa psp pluggen vid tillfälle.
    Senast redigerat av Firechild den 2020-10-07 klockan 22:34.

  3. #423
    fragster
    fragster är uppkopplad nu

    Senior
    Valhalla VV, bx_stereomaker, UA Dent på lite rea/beg på sistone.

    Stereomaker är lite uppförsbacke men ska pillra vidare så kanske man fattar tillslut.

  4. #424
    vildgris
    vildgris är inte uppkopplad
    vildgriss avatar
    Veteran
    Audio Thing Speakers och Wires.
    Fina sätt att trasa sönder vackra ljud

  5. #425
    Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    Ni som kör Spitfire biblioteken modell störrre - går det att ladda ner paketet på en disk och installera på annan dator? Tänkte köpa tundra - men min studio dator har inget nät

    (Admin -kommer uppdatera posten till Tundra inom kort hehe )

  6. #426
    Göran
    Göran är inte uppkopplad
    Görans avatar
    Moderator
    Albinon Tundra är väl ett Kontaktbibliotek?
    Då ska det ju vara flyttbart.
    Jag är 95% säker - har däremot glömt hur de autentiserar sina bibliotek.
    Har för mig att de inte använder Native Access, men som sagt - inte 100.

  7. #427
    Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    Jag har en serie bibliotek sedan tidigare - och de har jag alltid laddat ner med snabb Lina så är just flytförmågan som är det centrala. Men du har ju rätt Göran - andra kontak bibliotek är ju möjliga att lägga extern så borde inte vara ett bekymmer med externt onstalkationsmedie.

  8. #428
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Complex-1

  9. #429

    Senior
    Heavyocity - Vocalise 2

  10. #430
    fragster
    fragster är uppkopplad nu

    Senior
    Image Line Harmor. Haft den på gaslistan länge.

  11. #431
    Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    Fabfilter mix bundlen men utan reverbet. Jäklars vad jag gillar multiband kompressorn så här långt. Lär aldrig använda logics egna igen

  12. #432
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Frengus Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ni som kör Spitfire biblioteken modell störrre - går det att ladda ner paketet på en disk och installera på annan dator? Tänkte köpa tundra - men min studio dator har inget nät

    (Admin -kommer uppdatera posten till Tundra inom kort hehe )
    Det går alldeles utmärkt. Har massor av olika Kontakt-bibliotek, inklusive Tundra, och samtliga har tankats ner på bärbar hårddisk i huset och sedan flyttats till studion.

  13. #433
    Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ulven Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det går alldeles utmärkt. Har massor av olika Kontakt-bibliotek, inklusive Tundra, och samtliga har tankats ner på bärbar hårddisk i huset och sedan flyttats till studion.
    Grymt! Då blir det ett köp imorgon . Gillar du det själv, ulven?

  14. #434
    domiag
    domiag är uppkopplad nu

    Senior
    Gullfoss

  15. #435
    _Peter_
    _Peter_ är inte uppkopplad
    _Peter_s avatar
    Senior
    Overloud TH-U Full för halva priset.

  16. #436
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Nöjer mig denna BF med att komplettera nya Arturia Keylabben med en uppgradering till Collection v.7. för 99€ för v.6-användare.

  17. #437
    Pelle_P
    Pelle_P är inte uppkopplad
    Pelle_Ps avatar
    Senior
    Har köpt! Melodyne 5 Assistent. Fabfilter PRo Q3, MB, Saturn 2. Verkar vara schyssta grejjor! Snälla snälla herre - låt de komma till användning :-D

  18. #438
    nidas
    nidas är inte uppkopplad
    nidass avatar
    Veteran
    Fabfilter mastering bundle... nu ska jag bara förstå att använda multiband compressor.. och de andra prylarna...

  19. #439
    johey
    johey är uppkopplad nu
    joheys avatar
    Veteran
    Så jag passade på att skaffa All in One-packet av Audiomodeling SWAM. Under gastubande fick jag även nys om ett program vid namn Divisimate, som även det kändes som ett bra att ha. Någon som använt det? Det verkar väldigt fiffigt, i synnerhet ihop med SWAM. Hoppas hinna installera och prova ikväll.

  20. #440
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av johey Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Så jag passade på att skaffa All in One-packet av Audiomodeling SWAM. Under gastubande fick jag även nys om ett program vid namn Divisimate, som även det kändes som ett bra att ha. Någon som använt det? Det verkar väldigt fiffigt, i synnerhet ihop med SWAM. Hoppas hinna installera och prova ikväll.
    Sprang också på Divisimate i samband med att jag researchade SWAM och passade på att handla nu medan det var 30%.

    Måste säga att jag är lite overwhelmed av SWAM-bundeln så det lär ta ett tag innan jag är på banan med både pluggarna och Divisimate, men jag tror helt klart att det blir fantastiskt bra när jag kommer in i det.

    Men för min del är det bara bra att jag får lite att bita i

  21. #441
    johey
    johey är uppkopplad nu
    joheys avatar
    Veteran
    Oki, då köpte vi samma grejer. Kul! Har provat lite. Satt upp fyra instrument i Divisimate som routar till en av vardera fiol, viola, cello och kontrabas. Skulle gärna prova deras orkestertemplate, men den finns inte för Ableton Live som jag kör. Storbandstemplaten verkar finnas för Live, så jag får kanske prova den.

  22. #442
    Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    Albion Tundra + aparture på köpet

  23. #443
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av johey Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Oki, då köpte vi samma grejer. Kul! Har provat lite. Satt upp fyra instrument i Divisimate som routar till en av vardera fiol, viola, cello och kontrabas. Skulle gärna prova deras orkestertemplate, men den finns inte för Ableton Live som jag kör. Storbandstemplaten verkar finnas för Live, så jag får kanske prova den.
    Du hade breath and bite controllern såg jag i en annan post? Hur känns den? Funderar faktiskt på att skaffa den, tycker det är småknivigt med expressionpedalen och det känns inte riktigt naturligt. I synnerhet för blåsinstrumenten. Gillar BC-1an som jag använder till VL-1an men känner att jag inte vill hålla på och flytta den. Finns ju en breath till midi konverterare som Midi Solutions gör men den blir ju nästan lika dyr som att skaffa en ny dedikerad breath and bite kontroller.

    Vad tror du?

  24. #444
    johey
    johey är uppkopplad nu
    joheys avatar
    Veteran
    TLDR; Köp!

    Långa versionen:

    Den är inte dum! Jag har haft den något år eller kanske två, men inte haft något skoj instrument att spela med den, så jag har mest testat lite. Nu har jag kört några timmar med SWAM-instrumenten och det är ju en helt annan grej än att dra i spakar. Med breath and bite-kontrollern får du fyra moduleringar samtidigt som du styr frikopplat från händer och fötter, och jag tycker det känns naturligt på något vis. Blåset har jag förstås mappat till blås eller stråkstyrka. Bit mappat till vibratointensitet. Huvudets sidolutning till vibratohastighet (luta åt vänster för långsamt och till höger för snabbt). Luta huvudet bakåt för att få sånt där frfrfrfrfrfrfrffff-ljud i blåsinstrument. Inte kommit på vad jag ska ha det till på strängar än. Kommer inte ihåg vad den kostade, men jag minns att jag tyckte det var väldigt mycket pengar, i synnerhet när jag öppnade paketet och såg att det ser ut som en liten godisbit monterad på ett sugrör. Men jo, det finns nog ingenting som kan ge så mycket uttryck som denna.

    Det jag å andra sidan kan säga är att det tar en jäkla kraft ur mig när jag spelar med den. Blir andfådd efter några minuter. Antagligen för att jag är otränad på att blåsa. Får nästan kramp i munnen. Bitsensorn tar också ett tag att lära sig, för den är mest effektiv på en specifik punkt. Biter man bredvid den så får man ta i så det knakar i käken.

    Den enda kontroller jag provat som skulle kunna vara ett alternativ är en ROLI Seaboard. Den ger en liknande känsla så tillvida att man blir ett med instrumentet. Men dock, för ett monofont instrument skulle jag tycka att B&B-kontrollern är bättre. Det är lättare att få ett konsistent resultat. Trycka exakt lika hårt på exakt samma ställe två gånger på en Seaboardvåg är mycket svårare än att hålla huvudet likadant och blåsa och bita lika hårt två gånger.

  25. #445
    Frans M
    Frans M är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Wavesfactory Echo Cat + Aberrant DSP Shapeshifter + Audiothing Springs

  26. #446
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av johey Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    TLDR; Köp!

    Långa versionen:

    Den är inte dum! Jag har haft den något år eller kanske två, men inte haft något skoj instrument att spela med den, så jag har mest testat lite. Nu har jag kört några timmar med SWAM-instrumenten och det är ju en helt annan grej än att dra i spakar. Med breath and bite-kontrollern får du fyra moduleringar samtidigt som du styr frikopplat från händer och fötter, och jag tycker det känns naturligt på något vis. Blåset har jag förstås mappat till blås eller stråkstyrka. Bit mappat till vibratointensitet. Huvudets sidolutning till vibratohastighet (luta åt vänster för långsamt och till höger för snabbt). Luta huvudet bakåt för att få sånt där frfrfrfrfrfrfrffff-ljud i blåsinstrument. Inte kommit på vad jag ska ha det till på strängar än. Kommer inte ihåg vad den kostade, men jag minns att jag tyckte det var väldigt mycket pengar, i synnerhet när jag öppnade paketet och såg att det ser ut som en liten godisbit monterad på ett sugrör. Men jo, det finns nog ingenting som kan ge så mycket uttryck som denna.

    Det jag å andra sidan kan säga är att det tar en jäkla kraft ur mig när jag spelar med den. Blir andfådd efter några minuter. Antagligen för att jag är otränad på att blåsa. Får nästan kramp i munnen. Bitsensorn tar också ett tag att lära sig, för den är mest effektiv på en specifik punkt. Biter man bredvid den så får man ta i så det knakar i käken.

    Den enda kontroller jag provat som skulle kunna vara ett alternativ är en ROLI Seaboard. Den ger en liknande känsla så tillvida att man blir ett med instrumentet. Men dock, för ett monofont instrument skulle jag tycka att B&B-kontrollern är bättre. Det är lättare att få ett konsistent resultat. Trycka exakt lika hårt på exakt samma ställe två gånger på en Seaboardvåg är mycket svårare än att hålla huvudet likadant och blåsa och bita lika hårt två gånger.
    Tusen tack för ett genomarbetat svar! Det blir nog en investering där.

  27. #447
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    NI Straylight (och Pharlight). Alltså, de är väl "ljudbibliotek", men om man gräver lite, vilken jäkla synth de har byggt!

  28. #448
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Köpt för 0 kr...

    - Plugin Alliance Ampeg SVT Classic
    - Surge

  29. #449
    DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran
    AUM och appen Rozeta som körs i AUM. LFO:n och mycket annat som styr hårdvara via midi.

  30. #450
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Gav efter och köpte Dub Machines space echo-emulering. Väl värt det.

  31. #451
    joule
    joule är inte uppkopplad
    joules avatar
    Veteran
    Köpte Jonas Adens nya plugin "biggifier" till introduktionspris.

    Himla smidigt (nästan ett one knob-plugin, men lite mer flexibelt), och som ständig nybörjare får man verkligen upp ögonen för hur mycket man åstadkommer genom att bara göra ljuden lite "blötare" med korta reverb, detuning, saturation osv. Det här är ett bra plugin för sådant, med fördelen att man snabbt kan trial&errora vilken flavour man vill ha på ett visst ljud.

  32. #452
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Chromaphone 3.

  33. #453
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Hm... kanske skulle....


    https://youtu.be/UanVh5x475s

  34. #454
    Pelle_P
    Pelle_P är inte uppkopplad
    Pelle_Ps avatar
    Senior
    Har köpt McDSp 6060 som jag gillar starkt. Kostade bara 99USD. Bra pris!

  35. #455
    pawal
    pawal är uppkopplad nu
    pawals avatar
    Senior
    Surge har uppdaterats. https://surge-synthesizer.github.io/
    MI Clouds är nu inbyggd, bland mycket annat. Installerade precis.

  36. #456
    johey
    johey är uppkopplad nu
    joheys avatar
    Veteran
    Kul med ny Surge!

  37. #457
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    H910

  38. #458
    Omnisphere. Ej gratis, men verkar mycket kompetent.

  39. #459
    DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av pawal Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Surge har uppdaterats. https://surge-synthesizer.github.io/
    MI Clouds är nu inbyggd, bland mycket annat. Installerade precis.
    Det är sällan jag blir riktigt pepp på mjukvarusyntar, men Surge gillar jag skarpt!

  40. #460
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av KingenOfKba Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Omnisphere. Ej gratis, men verkar mycket kompetent.
    Den bästa!

  41. #461
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    Sonarworks soundid

  42. #462
    kirre777
    kirre777 är inte uppkopplad
    kirre777s avatar
    Veteran
    Slog till på arturias fx collection 2. Gillar främst dimension d och neveklonen men har inte testat alla ännu.

  43. #463
    vewie
    vewie är inte uppkopplad
    vewies avatar
    Veteran
    Beat connect https://www.adsrsounds.com/product/s...tion-software/
    Kul ide som jag hoppas ska funka som lovat.

  44. #464
    minka
    minka är inte uppkopplad

    Senior
    Noise engineering // ruina // sinc vereor // virt vereor (beta)

  45. #465
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Harrison Mixbus 32c

    Måste testa. Tror det kan passa mig.

  46. #466
    vewie
    vewie är inte uppkopplad
    vewies avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av minka Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Noise engineering // ruina // sinc vereor // virt vereor (beta)
    Finns som vst nu? hittade bara aax versioner på hemsidan=(

  47. #467
    minka
    minka är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av vewie Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Finns som vst nu? hittade bara aax versioner på hemsidan=(
    Japp VST (Man kunde signa upp sig som Beta testare) men borde väl släppas snart fur Alles

  48. #468
    vewie
    vewie är inte uppkopplad
    vewies avatar
    Veteran
    Ahh, kul!
    Roliga?

  49. #469
    minka
    minka är inte uppkopplad

    Senior
    Bara installerat o kollat lite snabbt, gillar VHS looken,
    här är lite info
    https://www.noiseengineering.us/plugin-faq

    A: The beta is a rolling beta. Some people will get them quickly, others later. We’re choosing people entirely at random, but the good news is that no matter what, you’ll get the plugins in your account absolutely free, either during the beta, or when we release the final version!

    https://www.noiseengineering.us/blog/vst-beta
    Senast redigerat av minka den 2021-07-09 klockan 11:42.

  50. #470
    vewie
    vewie är inte uppkopplad
    vewies avatar
    Veteran
    Gött! Tack, signat upp nu oxå=)

  51. #471
    Pelle_P
    Pelle_P är inte uppkopplad
    Pelle_Ps avatar
    Senior
    Tjohej! Köpte Softube modular. Tycker den låter fett! Synd att de är så få moduler att köpa till bara. Men bra låter det (om än CPU törstig) 👍😀

  52. #472
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Kilohertz Phase Plant.
    Så sjukt fin modulär monstersynth!

  53. #473
    joule
    joule är inte uppkopplad
    joules avatar
    Veteran
    Jag investerade i en uppdatering av Session strings pro (följer med Komplete) till Session strings 2 pro.

    Det var ju två helt olika grejer. Äntligen pop-stråkar som låter ok. Extra plus att man kan bocka i "smart voice split" och spela stråkkvartet enkelt. Snabbladdat.

  54. #474
    DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran
    Det blev Pigments på rea. Jag brukar ha svårt för softsyntar, men den här känns väldigt bra för kreativiteten.

  55. #475
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Köpte Hit'n Mix RipX DeepRemix igår för 59euro, ett billigare alternativ till Izotope RX8 advanced. Det finns en mer avancerad variant (DeepAudio) för mastering för 237euro med blackweek-rabatt just nu, men jag var bara ute efter att remixfunktionen i nuläget.

    https://youtu.be/9SzY3Xe1HS4

  56. #476
    mono
    mono är inte uppkopplad

    Avstängd på egen begäran
    Waves dbx 160, riktigt go om man vill få till det där snärtiga 70-talsljudet på en truminspelning

  57. #477
    Göran
    Göran är inte uppkopplad
    Görans avatar
    Moderator
    Softube Parallels
    Ska bli mycket spännande att utforska denna lite annorlunda sak.
    Och kul att lite 99:or har varit med och gjort presets.

  58. #478
    analogholic
    analogholic är inte uppkopplad
    analogholics avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av johey Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Så jag passade på att skaffa All in One-packet av Audiomodeling SWAM. Under gastubande fick jag även nys om ett program vid namn Divisimate, som även det kändes som ett bra att ha. Någon som använt det? Det verkar väldigt fiffigt, i synnerhet ihop med SWAM. Hoppas hinna installera och prova ikväll.
    Maaaaan!!!

    Tack för denna post.... hade ingen aning om Divismate!
    Har väntat i eoner på nåt som detta....skrev till t.om till folket på Samplemodeling men de var helt ointresserade...

    WOW!!!

    Önskar jag såg detta tidigare dock ...vad pröjsade du?

  59. #479
    johey
    johey är uppkopplad nu
    joheys avatar
    Veteran
    Det var ett år sen. Minns inte vad det kostade, men det var över en tusing. Kanske uppåt en femtonhundra.

    Edit: 1227 kr plus moms.
    Senast redigerat av johey den 2021-12-29 klockan 21:49.

  60. #480
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Oväntad bonus: När jag skaffade SSL 2+ till nya laptopen så följde tydligen SSLs LMC+ och FlexVerb med gratis.

    Precis just de två SSL-pluggar som jag ännu inte skaffat och hade tänkt köpa.

    Gött!

Liknande ämnen

  1. Senast köpta övriga instrumentet - del 1
    Av Dalleponken i forum Övriga instrument
    Svar: 186
    Senaste inlägg: 2022-10-27, 18:46
  2. Senast köpta studioprylen
    Av reverbsvansen i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-02-10, 01:21
  3. Liten smidig skärm till datan...
    Av enapa i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-08-09, 11:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •