Sidan 6 av 6 FörstaFörsta ... 2 3 4 5 6
Resultat 301 till 336 av 336

Ämne: Senast köpta pluginen till datorn + virtuella instrument

brynolf
    brynolf är inte uppkopplad
    brynolfs avatar
    Senior
    Kanske inte rätt tråd för tips, men Eventide Blackhole är på tokrea just nu, för att fira den nya NKS-kompatibiliteten: https://www.eventideaudio.com/produc...verb/blackhole

Den verkade poppis här i tråden...

Hjorten
    Hjorten är inte uppkopplad
    Hjortens avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av brynolf Visa inlägg
    Kanske inte rätt tråd för tips, men Eventide Blackhole är på tokrea just nu, för att fira den nya NKS-kompatibiliteten: https://www.eventideaudio.com/produc...verb/blackhole

Den verkade poppis här i tråden...
    http://www.99musik.se/showthread.php...-och-kampanjer

brynolf
    brynolf är inte uppkopplad
    brynolfs avatar
    Senior
    Jag köpte just Blackhole själv så nu är det ingen felpost längre.

(Tack. Letade faktiskt efter just den där tråden, men failade hårt i det åtagandet)

Veteran
    Nej nu blev det till att uppgradera Addictive drums. 2an plus Indietrummor. En hint om vad jag håller på med....

https://youtu.be/Xz1B2qQDLnw

Modellear
    Modellear är uppkopplad nu
    Modellears avatar
    Moderator
    drloop vilket projekt ! Så kul...

har själv alltid velat samla på gamla mickar efter att jag lekt med farfars gamla i grå plast.

Steve
    Steve är inte uppkopplad

Veteran
    Köpte precis Korg M1 pluggen för halva priset. Så här bra lät aldrig min M1?

Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Steve Visa inlägg
    Köpte precis Korg M1 pluggen för halva priset. Så här bra lät aldrig min M1?
    Jodå.

domiag
    domiag är inte uppkopplad

Börjar bli varm i kläderna
    Waves J37.

mimoid
    mimoid är inte uppkopplad
    mimoids avatar
    Senior
    Uppgraderade min Komplete 9 till 11. Jösses, Reaktor 6 alltså. Satt med Blocks i säkert fem timmar första dagen och snickrade på en självgående mastodont-patch med ett tjugotal moduler - djupt inne i vad Nick Batt kallar "modular time". Säkert inte lika kul som en riktig fysisk modulär, men jag kan åtminstone hånskratta djävulskt medan jag recallar patchen med ett musklick.

DanielW
    DanielW är inte uppkopplad
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mimoid Visa inlägg
    Uppgraderade min Komplete 9 till 11. Jösses, Reaktor 6 alltså. Satt med Blocks i säkert fem timmar första dagen och snickrade på en självgående mastodont-patch med ett tjugotal moduler - djupt inne i vad Nick Batt kallar "modular time". Säkert inte lika kul som en riktig fysisk modulär, men jag kan åtminstone hånskratta djävulskt medan jag recallar patchen med ett musklick.
    Klart du skrattar jävulskt, total recall är Antikrist. Patcha från början varje gång är däremot som munkar som skriver av Johannesevangeliet för 114:e gången med ständigt vackrare anfanger och mer fulländad kalligrafi.

Närå, virtuell modular har varit the shit sedan Nord Modular kom ut. Otroligt lärorikt dessutom.

mimoid
    mimoid är inte uppkopplad
    mimoids avatar
    Senior
    Testade även Softube Modular (20-dagars demo) när jag ändå höll på. Den fungerar i cirka fem minuter innan den kraschar. Alltså kraschar hela Windows 10. Och då menar jag TVÄRKRASCHAR så att skärmen blir svart och jag får använda strömknappen för att starta om datorn. Därefter behöver jag installera on ljudkortets drivrutin (Steinberg UR-824) för att få ljud i datorn alls. Jag har testat sex-sju gånger, med samma resultat varje gång. Synd, för den ser rätt cool ut, men det håller liksom inte.

rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mimoid Visa inlägg
    Testade även Softube Modular (20-dagars demo) när jag ändå höll på. Den fungerar i cirka fem minuter innan den kraschar. Alltså kraschar hela Windows 10. Och då menar jag TVÄRKRASCHAR så att skärmen blir svart och jag får använda strömknappen för att starta om datorn. Därefter behöver jag installera on ljudkortets drivrutin (Steinberg UR-824) för att få ljud i datorn alls. Jag har testat sex-sju gånger, med samma resultat varje gång. Synd, för den ser rätt cool ut, men det håller liksom inte.
    Definitivt inte den erfarenhet jag har av den. Maila Softube-support, det där låter väldigt udda. (Nu kör jag i o f s OSX, men oavsett...)

Infra
    Infra är inte uppkopplad
    Infras avatar
    Veteran
    Vacuum Pro från AIR Music Technology.

särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    köpte tsar-1R som rack-extension, kostade 30€ nu. Vet inte om det var värt. Jag A/B-ade lite med rv7000 och var inte jätteimpad.

Kloo
    Kloo är inte uppkopplad
    Kloos avatar
    Senior
    Passade på att uppgradera Ableton från 9 till 10 Suite nu under rean. Wavetable, nya features i push 2 samt lite workflow var väl det jag betalade för. Bus-verktyg/transient designer/dist hade jag så jag klarade mig med redan innan. Oklart om jag tycker det var värt pengarna, men nu är det gjort iaf. Skönt att kunna släppa och gå vidare

johey
    johey är uppkopplad nu
    joheys avatar
    Veteran
    ROLI Equator (uppgraderat från Player).

rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Kloo Visa inlägg
    Passade på att uppgradera Ableton från 9 till 10 Suite nu under rean. Wavetable, nya features i push 2 samt lite workflow var väl det jag betalade för. Bus-verktyg/transient designer/dist hade jag så jag klarade mig med redan innan. Oklart om jag tycker det var värt pengarna, men nu är det gjort iaf. Skönt att kunna släppa och gå vidare
    Bara att kunna visa/redigera midi från flera spår samtidigt är värt kostnaden för uppgraderingen tycker jag. En av de där funktionerna Cubase haft ”förevigt” som jag verkligen saknat...

Max S
    Max S är inte uppkopplad
    Max Ss avatar
    Senior
    Vad blev notan för uppgraderingen ?

Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    Bara att kunna visa/redigera midi från flera spår samtidigt är värt kostnaden för uppgraderingen tycker jag. En av de där funktionerna Cubase haft ”förevigt” som jag verkligen saknat...
    Kommer äntligen till Reason.

Kloo
    Kloo är inte uppkopplad
    Kloos avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Max S Visa inlägg
    Vad blev notan för uppgraderingen ?
    187euro. Men jag tänker att 10an kommer att hålla ett tag. Och med Ableton + push 2 som ett centralt nav för all min hw etc så vill jag hänga på. Grupper i grupper är efterlängtat för min del!

Max S
    Max S är inte uppkopplad
    Max Ss avatar
    Senior
    187euro. Men jag tänker att 10an kommer att hålla ett tag. Och med Ableton + push 2 som ett centralt nav för all min hw etc så vill jag hänga på. Grupper i grupper är efterlängtat för min del!
    Tack

!!!! Grupper i grupper.... är ENDA anledningen jag överväger uppgradering!

Aireyez
    Aireyez är inte uppkopplad
    Aireyezs avatar
    Aalto från Madrona Labs på summer sale för 69 € – förskräckligt bra västkustmodulär för pengarna! Nu kan jag vara syntmunk resten av året tror jag

Infra
    Infra är inte uppkopplad
    Infras avatar
    Veteran
    Ozone Elements, gratis från pluginboutique... vet inte hur pass bra elements är egentligen...
    Men gratis är gott och jag är smålänning!

johey
    johey är uppkopplad nu
    joheys avatar
    Veteran
    Man kan inte ha för många wavetablepluggar. Med stöd av detta faktum har jag nu köpt Fxpansion Cypher2.

https://youtu.be/r5_gXiCPPjI

Scorphion
    Scorphion är inte uppkopplad
    Scorphions avatar
    Event elevate bundle

koppeti
    koppeti är inte uppkopplad
    koppetis avatar
    Köpte precis Slate Digital VerbSuite Classic från plugindiscounts.com. Sale: $169

Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Unfiltered Audio: Fault och SpecOps.

rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ulven Visa inlägg
    Unfiltered Audio: Fault och SpecOps.
    De verkar så sjukt najs. Har lyckats hålla mig borta hittils, men alltså...

hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad

Vintage
    Hmmm... nästan samtidigt släpper Eventide, SSL, UVI och Kush nya reverb... Är det något patent som gått ut månde?

eangelin
    eangelin är uppkopplad nu

Köpte nyligen ett beggat kawai vpc 1 och i samband med det Pianoteq. Fy fan vad bra det är! Mina fördomar av hur bra ett digitalpiano kan låta har verkligen kommit på skam. Kan inte ha riktigt piano i 60-tals betonghus, men det här är fullgott substitut.

Infra
    Infra är inte uppkopplad
    Infras avatar
    Veteran
    Blev tydligen också med mer plugg.

Quadrant från Glitchmachines.

Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	kvadrant.jpg 
Visningar:	8 
Storlek:	98,9 KB 
Id:	84186

https://glitchmachines.com/products/quadrant/

Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    De verkar så sjukt najs. Har lyckats hålla mig borta hittils, men alltså...
    Har passat på när det varit rea så jag har fått dem till bra priser. Men de är faktiskt värda att betala fullpris för om man känner behovet.

hasse_fx

Vintage
    Två reaköp via jrr och don't crack:

XilsLab PolyM - polymoog-emulering på stereoider

UVI Plate - plåtreverb

orchidee
    orchidee är inte uppkopplad
    orchidees avatar
    Senior
    Kollar också på Uvi plate men Kush släpper Goldplate den 31 så det blir att vänta tills dess innan jag bestämmer mig

hasse_fx

Vintage
    Citat Ursprungligen postat av orchidee Visa inlägg
    Kollar också på Uvi plate men Kush släpper Goldplate den 31 så det blir att vänta tills dess innan jag bestämmer mig
    Även SSL har släppt ett uppdaterat reverb för ca 200 USD - spm jag skrev tidgare i tråden är plåtreverb-pluggar hett nu...

Liknande ämnen

1. Senast köpta övriga instrumentet - del 1
    Av Dalleponken i forum Övriga instrument
    Svar: 171
    Senaste inlägg: 2018-08-13, 20:49
  2. Senast köpta studioprylen
    Av reverbsvansen i forum Övrig hårdvara
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-02-10, 02:21
  3. Liten smidig skärm till datan...
    Av enapa i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 14