Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Video Codec för live 9 ?

  1. #1
    Jätten
    Jätten är inte uppkopplad
    Jättens avatar
    Veteran

    Video Codec för live 9 ?

    Jag har länge försökt hitta en codec som gör att jag kan jobba med video i Ableton live 9 x 64 bit (i windows 8), utan framgång.

    Jag installerade Shark 007 trots blandad feedback vilket faktiskt funkade. Tyvärr så följde det med så många och grova malwares att jag blev tvungen att formatera hårddisken, så den går ju bort.

    CoreAVC ska tydligen göra jobbet för Windows 7 och jag har märkt under kontrollpanelen att det finns funktioner för att köra windows 8 kompatibelt med program för tidigare versioner. Men vet inte hur bra det funkar, hur man går tillväga eller om det funkar för CoreAVC.

    Tacksam för all hjälp jag kan få.

    https://www.ableton.com/en/articles/...ideo-playback/

    Core AVC är som sagt gjort för windows 7, Haali media splitter verkar inte finnas längre och ffdsshow har jag instalerat men ändå inte fått att funka.
    Kanske behöver jag konfigurera den?
    Senast redigerat av Jätten den 2013-07-21 klockan 12:27.

  2. #2

  3. #3
    Jätten
    Jätten är inte uppkopplad
    Jättens avatar
    Veteran
    Nej. Den verkar inte funka(om den nu inte ska kaliberas på något sätt). Kanske det beror på att den riktar sig mot windows media player, medan live använder quicktime för rendering och uppspelning av video?

    64bit codecs för quicktime? Quicktime X ska ju ha stöd för 64bit. Däremot så verkar ju quicktime till PC inte ha det (som inte har kommit längre än till version 7 ännu).
    Senast redigerat av Jätten den 2013-07-21 klockan 12:47.

  4. #4
    Jätten
    Jätten är inte uppkopplad
    Jättens avatar
    Veteran
    nu har jag fått Haali och ffdsshow att fungera. går att importera och jobba med video i live 9.0.4 då. dock inte exportera. då får jag den ökända handle stage one crashen. ska pröva att uppdatera till 9.0.5 funkar inte det så ska jag nog pröva att instalera om quicktime efter att jag instalerat dessa codecs. med tanke på att quicktime inte längre finns som renderingsalternativ nu.

    prövade core avc med, men den hjälpte mig inte att importera video.

  5. #5
    Jätten
    Jätten är inte uppkopplad
    Jättens avatar
    Veteran
    är det någon som vet hur man kan (om det går) att få lav-filter att funka med windows 8 och live 9 ?

Liknande ämnen

  1. OGG-codec i Win32
    Av Rizzo i forum Övrig mjukvara
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-08-25, 15:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •