Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: RozzBox One V2

ygg
    ygg är inte uppkopplad
    yggs avatar
    Senior

RozzBox One V2

Finns ju så lite info om denna fina skapelse som tydligen bara finns i runt max 50 ex.
    Otroliga specs har den och vännen som ska sälja tycker den är mycket speciell och välljudande. Han har fet setup själv och vet vad han pratar om när det gäller prylar.

Är stora modellen med 5 rösters polyfoni och 3 tube filter. Betydligt mer avancerad än den ser ut med matrix o annat gott gömt innanför skalet.

Vad är den värd idag och hur bra låter den?

cberg
    cberg är inte uppkopplad

Börjar bli varm i kläderna
    Har just lyckats hitta en! Serienummer 52, så finns nog fler än 50 men sjukt ovanlig är den, kan inte fatta att jag hade sådan tur!

Finns i GBG om någon är pepp på att testa. Har letat länge och kommer inte sälja den vidare.

Kollade ändå m Big city Music i LA som sålde dem när det begav sig och de gick nya för 1600 usd och efter de slutade tillverkas för 2000 usd. Har hört att de gått för 3000 euro på senare tid.

Jag älskar denna jävla synthen hade lätt pröjsat mycket mer för den.

- - - Uppdaterad - - -

Och hur den låter?

Helt fantastiskt i mina öron!

Tinsoldier
    Tinsoldier är inte uppkopplad

Senior
    Polyversionen är det som var dyr. Monon kostade väl typ ca. 5000 när det begav sig. Jag hade en. Låter i mina öron inte särskilt speciellt eller spännande. En av de där nitarna jag gick på när jag såååå gärna ville att alla mina instrument skulle vara boutique...

outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av cberg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har just lyckats hitta en! Serienummer 52, så finns nog fler än 50 men sjukt ovanlig är den, kan inte fatta att jag hade sådan tur!

Finns i GBG om någon är pepp på att testa. Har letat länge och kommer inte sälja den vidare.

Kollade ändå m Big city Music i LA som sålde dem när det begav sig och de gick nya för 1600 usd och efter de slutade tillverkas för 2000 usd. Har hört att de gått för 3000 euro på senare tid.

Jag älskar denna jävla synthen hade lätt pröjsat mycket mer för den.

- - - Uppdaterad - - -

Och hur den låter?

Helt fantastiskt i mina öron!
    Shit, hade du lätt pröjsat mer än nästan 30 000 SEK för den synten? Nu måste jag kolla upp denna!

cberg
    cberg är inte uppkopplad

Hej alla rozzbox-intresserade!

kan nu efter ett halvår rapportera att Rozzboxen är en KLAR favorit i min samling. Den och en minimoog... det mesta övriga kan jag undanvara men den är helt sjukt grym måste jag säga.

den kan låta allt från juno-ish standard poly till noise-drone-dröm, och basen en får ur den är helt sjuk. det är verkligen synd att företaget gick under, synthen är ett mästerverk!

Japp, hade lätt pyntat 30K. det gick precis en i USA för 3000 USD så fler än jag verkar ha fattat tycke.

finns väldigt få demos online och de som finns täcker inte mycket så kanske gör en one of these days...

cberg
    cberg är inte uppkopplad

och förtydligande: den har ett analogt och ett digitalt filter per röst men bara ett tube-filter.

men däremot har den också ett Bucket Brigade Delay per röst(!)

outshape
    outshapes avatar
    Vintage
    Finns en på eBay nu för 30 000 SEK:
    https://www.ebay.com/itm/LL-Electron...YAAOSwL8xcqr1f

mush
    mush är inte uppkopplad
    mushs avatar
    Veteran
    Jag fattar det inte. Jag hade en och det var INGET som var särskilt spännande eller unikt som den gjorde. Den var heller inte kul att jobba med. Men den tog död på min boutique fascination. Det var iofs bra. Tror min gick vidare till Umeå, därefter Norge för att sedan gå vidare på Ebay...

outshape
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    Finns en på eBay nu för 30 000 SEK:
    https://www.ebay.com/itm/LL-Electron...YAAOSwL8xcqr1f
    Den såldes inte och nu är den ute igen för samma galna pris.

hairofthedog
    hairofthedog är inte uppkopplad
    hairofthedogs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av cberg Visa inlägg
    men däremot har den också ett Bucket Brigade Delay per röst(!)
    Vad innebär detta egentligen? Nån som vet vad det är för chipp i: Panasonic NOS eller Behringers grusmeister 2000?

Liknande ämnen

1. L.L Electronics RozzBox Oddulator
    Av embry0 i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-06, 13:25

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •