Sidan 7 av 8 FörstaFörsta ... 3 4 5 6 7 8 SistaSista
Resultat 361 till 420 av 428

Ämne: Sonic Potions Drum Synth

  1. #361
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Någon som testat?
    http://forum.sonic-potions.com/discu...ew-features/p1

    Ruskigt många bra uppdateringar där. Där någonstans kommer jag sluta jämföra den som en Machine Drum "Light" och börja se den som en jämlike eller bättre. Inte för att en MD Light på något sätt är dåligt, den är grym som den är.

  2. #362
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Bytte glappande midijack idag med framgång. Dock var skärmen inte helt lätt wtt få loss och väl tillbaka satt fungerar inte den. Den blinkar till obegripligt ibland. Gissar att den blivit för varm typ? Tips på ny med snabb leverens? Behöver till gig om några två veckor. Den funkar i övrigt men lite jobbigt att köra den utan display. Den får stanna hemma från norberg...

  3. #363
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Skärmen bytt med framgång, men. Nu klockar den fint mot midi, tills man kopplar in kablar på audio ut, då dör syncen. Vad kan det vara? Något jordningsproblem?

  4. #364
    jonnem
    jonnem är inte uppkopplad
    jonnems avatar
    Senior
    Från inspelningen av nya Depeche Mode plattan!

    Nu borde den komma upp i sitt rätta värde!

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0430.jpg 
Visningar:	77 
Storlek:	90,5 KB 
Id:	70767

  5. #365
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Kul (Fast folk är ju löjliga om dom inte innan detta fattat att den är jättebra. Blir det hype nu så är det bara ett bevis)

  6. #366
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Är lite sugen på att utgå från akryllådan och laserskära en likadan i trä. Tankar kring det?

  7. #367
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Nä det borde ju gå jättebra

  8. #368
    Batteriet
    Batteriet är inte uppkopplad
    Batteriets avatar
    Veteran
    Bumpar den här tråden.

    Förbannat fin liten maskin men blir redan tokig på gnisslet som uppstår i plexicaset, finns det något husmorstips? tejpa skarvarna?
    Kommer nog försöka bygga om den så lådan blir lite stadigare med träsidor och metallöverdel men kommer ta ett tag så behöver något under tiden.

  9. #369
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Batteriet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bumpar den här tråden.

    Förbannat fin liten maskin men blir redan tokig på gnisslet som uppstår i plexicaset, finns det något husmorstips? tejpa skarvarna?
    Kommer nog försöka bygga om den så lådan blir lite stadigare med träsidor och metallöverdel men kommer ta ett tag så behöver något under tiden.
    Jag har tejpat ihop mina sidor utöver skruvarna. Neongrön gaffa!

  10. #370
    Batteriet
    Batteriet är inte uppkopplad
    Batteriets avatar
    Veteran
    Strålande, vill ju inte vara värsta härmapan så får väl köra gul fulgaffa, det enda jag har hemma

  11. #371
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran

    Sonic Potions LXR - någon som ..?

    Tjo på er,

    hittade denna inte helt nya maskin och blev förvånad när jag inte fann någon tråd om den! https://www.sonic-potions.com/lxr

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	iso2.jpg 
Visningar:	19 
Storlek:	56,2 KB 
Id:	77852

    Är det någon här äger denna intressanta maskin, eller haft möjlighet att labba med den lite? Vad har ni i så fall för erfarenheter av den som ni vill dela med er av? Personligen så skulle det vara intressant att få mer info om kvalitet, byggprocess, ev. bemötande vid köp eller vid kontakt med en "byggare" och sist men inte minst hur den låter så klart!

    Det är alltså en DIY-trummaskin som enligt mig låter riktigt trevligt och jag har börjat överväga ett köp. De klipp som jag hittat gör mig ännu mer nyfiken, jag får en 808-elektro-känsla när jag lyssnar och det är en behaglig upplevelse.

    Saxad info:


    • Cortex M4 based
    • 6 voices (VA and FM)
    • 7 sequencer tracks (extra open HH channel)
    • 44kHz / 16 bit audio
    • 4 mono outputs
    • 4 different instrument engines
    • 1/128 step pattern resolution (32ppq)
    • USB/Din Midi
    • different lengths for each track possible
    • 8 chainable patterns per preset
    • Step probability
    • SD-Card
    • Cowbells!
    • 39 buttons
    • 6 LFOs routable to every voice parameter
    • complete kit. comes with all needed parts for assembly
    • No SMD soldering required
    • source code available
    • All! actions possible without stopping the sequencer playback


    Priset för ett kit ligger på €379 ihop med chassi (€280 utan), och så tillkommer då frakt. Det går att få den färdigbyggd också tydligen (en lista på "trusted builders" finns här: http://forum.sonic-potions.com/discu...usted-builders) och då verkar priset landa på runt €499 exkl. frakt.

    Skulle kunna tänka mig att göra ett samköp ihop med någon / några i Gbg-området om det skulle visa sig att frakten är hög, och om det är någon som är duktig på att löda skulle denne även kunna göra sig en liten hacka om jag slipper bygga själv.

    Vad tror ni, något att ha? Jag har egentligen trummaskiner så det räcker (en Tempest och en Rytm) men det finns nog plats för en till, och bygger jag själv så blir det inte så dyrt! Spec och pris är attraktivt nog, och jag är på jakt mer eller mindre efter en FM-baserad trummaskin.

    //d

  12. #372
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    http://www.99musik.se/showthread.php...hlight=potions

    (går inte att söka på ord kortare än fyra bokstäver, jag sökte på potions istället)

  13. #373
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    http://www.99musik.se/showthread.php...hlight=potions

    (går inte att söka på ord kortare än fyra bokstäver, jag sökte på potions istället)
    Åhå, tackar för hjälpen!
    Hittar inget sätt att radera min tråd tyvärr men om admin ser detta och bedömer att det är värt det, så kan den låsas / slängas eller dylikt.

  14. #374
    kirre777
    kirre777 är uppkopplad nu
    kirre777s avatar
    Veteran
    Kan man inte ändra så att det går att söka på åtminstone tre bokstäver? Synthvärlden är ju full av massa trebokstavskombinationer.

  15. #375
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Det kräver ändringar i php.ini (som vi inte har tillgång till) och databasen.

  16. #376
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Gammalt knep är också googlesökning med "site:99musik.se" framför

    site:99musik.se lxr

    - - - Uppdaterad - - -

    https://www.google.se/search?ie=UTF-...C_E4Kr8weQkKJw

  17. #377
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det kräver ändringar i php.ini (som vi inte har tillgång till) och databasen.
    Nå, inget besvär för min skull. Det gick ju bra ändå, efter en smula hjälp av vänliga 99:or så har jag hittat det jag letade efter. Att jag inte tog reda på begränsningarna för sökningar är ju mitt eget fel och jag borde ha tänkt på det. Nu gjorde jag endast en sökning på "lxr" och tänkte att det var specifikt nog för att lotsa mig rätt, och hade väl lite för bråttom för att lyckas tänka ut att det kanske var för kort sökterm.
    Har konfigurerat tillräckligt många sökmotorer själv så det borde jag ju ha kommit på..

  18. #378
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Btw jag tycker också den verkar riktigt frän!

  19. #379
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Epilepsimon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Gammalt knep är också googlesökning med "site:99musik.se" framför

    site:99musik.se lxr

    - - - Uppdaterad - - -

    https://www.google.se/search?ie=UTF-...C_E4Kr8weQkKJw
    Ja just, det är ju ett bra knep - tack för påminnelsen!

  20. #380
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Epilepsimon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Btw jag tycker också den verkar riktigt frän!
    Den är ju det! Hittade några custom-byggen bland annat ett här på forumet med en medlem som CNC-fräst ut chassiet, och med träsidor.. Otroligt läckert och det gav mig riktigt svår GAS!

  21. #381
    Batteriet
    Batteriet är inte uppkopplad
    Batteriets avatar
    Veteran
    Någon snygg admin kanske kan slå ihop den här tråden med http://www.99musik.se/showthread.php...=sonic+potions som verkar vara den mest aktiva av LXR trådarna?

    Men det är en underbar liten maskin. Jag byggde inte min men SP har ett bra forum med hjälpsamma användare till sådant. Men köp ett case i metall, jag har det i plast och är inte helt överens med det, knarrar och sviktar lite väl mycket för min smak. Ljuden är det däremot inget fel på, väldigt bred ljudpalett och rätt snabbjobbad.
    Om du sen fixar den där 60knobs ( http://www.bastl-instruments.com/ins...ts/sixtyknobs/ ) till så har du en perfekt liten trumjävel!

    KÖP REKOMMENDERAS

  22. #382
    tonefloat
    tonefloat är uppkopplad nu
    tonefloats avatar
    Moderator
    [mod]
    Slog ihop trådarna

  23. #383
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Mod, tack för hjälpen med sammanslagningen!


    Citat Ursprungligen postat av Batteriet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men det är en underbar liten maskin. Jag byggde inte min men SP har ett bra forum med hjälpsamma användare till sådant. Men köp ett case i metall, jag har det i plast och är inte helt överens med det, knarrar och sviktar lite väl mycket för min smak. Ljuden är det däremot inget fel på, väldigt bred ljudpalett och rätt snabbjobbad.
    Om du sen fixar den där 60knobs ( http://www.bastl-instruments.com/ins...ts/sixtyknobs/ ) till så har du en perfekt liten trumjävel!

    KÖP REKOMMENDERAS
    Om du skulle jämföra ljudbilden med någon annan trummaskin, påminner den dig om någon i så fall? Eller lirar den i en egen division?

    Bra tips, jag ska definitivt köpa ett metallchassie, känns helt enkelt som att livslängden nästan garanterat blir längre och det är värt några hundra extra. Önskar jag kunde göra ett eget fräst i alu, men det får förbli en dröm..

    SixtyKnobs hade jag helt missat! Nu blev min GAS om möjligt ännu svårare. Problemet är att jag har för mycket på inköpslistan nu så det börjar bli dags att se över vad jag kan göra mig av med..

  24. #384
    Batteriet
    Batteriet är inte uppkopplad
    Batteriets avatar
    Veteran
    Nja, svårt att säga men jag letade efter en Machinedrum när jag hittade den här.
    Hade nog kunnat bli vilken som helst av dom två maskinerna men LXRen var tillgänglig direkt och lite billigare så det fick bli den. Ångrar mig inte.

    Sen har jag sneglat på trigger expansionen vilket verkar vettig, märks efter ett tags användande att det vore sjukt smidigt med den extra detaljen! https://www.sonic-potions.com/triggerAssembly

    Ang 60knobs så är det inget måste, LXRen är snabbjobbad som det är.

  25. #385
    hypercykel
    hypercykel är inte uppkopplad
    hypercykels avatar
    Veteran
    Är sequencern låst till griden i denna eller kan man lira jazz?

  26. #386
    xyltburk
    xyltburk är uppkopplad nu
    xyltburks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av dickydiggler Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är sequencern låst till griden i denna eller kan man lira jazz?
    Jag hade en egenbyggd förut. Klart roligaste trummaskin jag har haft. Kan låta på många olika sätt, visst samplestöd även om det är lite krångligt. Om jag minns rätt kan du förskjuta ett step med ett antal substeps. Step probability, djup modulationsmatris och massa annat roligt.

  27. #387
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Är fortfarande jävligt glad i min men jag börjar ledsna på hur mycket glapp det är i tryckknapparna. Någon annan som upplevt? När jag lirar live är den oftast i performanceläge och jag använder då röstknapparna som mutes. Det är väldigt mycket dubbeltrigg och annat skit. Får känslan av att det är kombination av sladdrigt case, knapp+hatt-val, och kod som inte är särskilt väloptimerad för dubbeltrigg. Tips på hur jag blir av med det? Kan lätt tänka mig byta knappar och hattar om det skulle hjälpa.

  28. #388
    Batteriet
    Batteriet är inte uppkopplad
    Batteriets avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Max Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är fortfarande jävligt glad i min men jag börjar ledsna på hur mycket glapp det är i tryckknapparna. Någon annan som upplevt? När jag lirar live är den oftast i performanceläge och jag använder då röstknapparna som mutes. Det är väldigt mycket dubbeltrigg och annat skit. Får känslan av att det är kombination av sladdrigt case, knapp+hatt-val, och kod som inte är särskilt väloptimerad för dubbeltrigg. Tips på hur jag blir av med det? Kan lätt tänka mig byta knappar och hattar om det skulle hjälpa.
    Benägen att hålla med även om jag aldrig spelar live på det sättet så är knappjävlarna lite av en besvikelse. Har du plexicaset eller uppgraderat till metall? Funderar på om det verkligen gör någon skillnad men sugen på att testa iaf.
    Underbar maskin annars!

  29. #389
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Har också funderat på det men vet inte riktigt varför det skulle bli bättre? Kör plexi iaf.

  30. #390
    Batteriet
    Batteriet är inte uppkopplad
    Batteriets avatar
    Veteran
    Fått för mig att knapparna kanske skulle vila bättre mot metallen men du har nog rätt, det påverkar nog minimalt tyvärr.

  31. #391
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Finns det typ andra tact switchar man skulle kunna byta till för att få bättre triggning? Men så att den fortf är kompatibel med burkarna. Blir nog förövrigt metallcase för mig vid månadsskiftet.

  32. #392
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Har börjat byta switcharna till andra från Omron. Fästet för hatten är något för stort så det får slipas lite men det gör också att hatten sitter utan några häftkludd eller tejplösningar. Inget glapp alls i dom bytta, och mycket bättre klickkänsla. Blir till att byta resten och fixa metallcaset under hösten. Dödade min gas på trummaskinsbyte iaf!

  33. #393
    hypercykel
    hypercykel är inte uppkopplad
    hypercykels avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av xyltburk Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag hade en egenbyggd förut. Klart roligaste trummaskin jag har haft. Kan låta på många olika sätt, visst samplestöd även om det är lite krångligt. Om jag minns rätt kan du förskjuta ett step med ett antal substeps. Step probability, djup modulationsmatris och massa annat roligt.
    Blir så sugen :')

  34. #394
    xyltburk
    xyltburk är uppkopplad nu
    xyltburks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av dickydiggler Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Blir så sugen :')
    Fan, jag också. \( ̄▽ ̄)/

  35. #395
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Min rockar fortfarande. Enda trummaskinen jag kör. Lite hatkärlek men mest mycket kärlek!

  36. #396
    Batteriet
    Batteriet är inte uppkopplad
    Batteriets avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Max Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Min rockar fortfarande. Enda trummaskinen jag kör. Lite hatkärlek men mest mycket kärlek!
    Hur gick det med bytandet av switcharna? Blev det bra? Isf, länk till knapparna!

  37. #397
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Batteriet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur gick det med bytandet av switcharna? Blev det bra? Isf, länk till knapparna!
    Det blev betydligt bättre. Är på semester nu men kan leta upp länk vid tillfälle. Dock behövde de jag valde filas till några micrometer för att funka med hattarna.

  38. #398
    Azzers avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Tips för LXR om man vill ha en massa extra rattar
    https://bastl-instruments.com/instruments/60knobs

  39. #399
    Fogelberg
    Fogelberg är inte uppkopplad
    Fogelbergs avatar
    Senior
    Det finns fortfarande ljud här för nyblivna LXR-ägare.
    https://www.fogelberg.com/2017/03/11...s-for-the-lxr/

  40. #400
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Kort fråga om denna, hittar inte info om detta...

    Är det enkelt att programmera x0x style accent;
    antingen på separata röster eller totalt?

    Eller kör den Elektronstyle parameterlåsning enbart?
    Föredrar det förstnämnda i 7,5 fall av 10.

  41. #401
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Haha... jag köpte en fyra år försent. Färdigbyggd. Skall bli spännande att testa. Verkar kul.
    Det blev en Bastl-burk också även om jag främst köpte den för DX7:editering.

  42. #402
    minka
    minka är inte uppkopplad

    Senior
    Aldrig för sent att köpa en LXR den är knäckande bra, skulle vilja köpa en Bastl 60 knobs, men bygger tyvärr inte själv.

  43. #403
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Har fått min LXR men encoder push funkar inte...

    Bättre att bygga själv, där fick jag för jag var lat.
    Får se vad x0xsh0p svarar, vet inte om jag orkar skicka tillbaks den med tanke på hur struliga de är.

    Men det verkar vara en riktigt rolig och rätt knasig burk i vart fall. Helt klart ett nytt inslag i min ljudvärld, jag har inget som låter som den tidigare.

    EDIT: Det var bara ett typiskt DIY-fel, encoderratten slog i chassit. Enkelt att fixa själv.
    Då så!
    Senast redigerat av Oortone den 2020-11-16 klockan 15:46.

  44. #404
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Max Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tänkte peta in lite samples i min LXR. Någon som gjort det? Kan köra samples One-shot, eller loopar de automatiskt?
    Citat Ursprungligen postat av Max Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Smart trick, det kanske man skulle testa. Mina knappar triggar inte alltid perfekt med häftmassan...

    Har lagt in lite samples nu, men när jag lägger in en sample så tycker LXRen att det finns två, varav den ena är tyst?
    Många år senare...

    Jag har hållit på att grotta i detta med samples idag och det är lite konstigt. Någon som gick till botten med detta?

    Jag petade in lite samples från en samplings-cd som heter 116 Drum Machines, fast bilbioteket är konverterat till EXS24 någon gång. Dessa samples loopar inte i LXR.

    Men gör jag något med dem i en editor så loopar de i LXR – i sin helhet. Trots att ingen editor jag har visar någon aktiv loop. Fattar inte vad det är som gör att de loopar ibland.

    Den tysta samplen däremot tror jag jag rett ut. I något läge uppstår dolda kopior i "samples" katalogen på SD-kortet. De heter saker i stil med "._filnamn.wav".
    När man sedan läser om samplingarna hänger dessa med men låter inte.
    Tas bort t.ex. med rm i Terminal om man kör Mac.

  45. #405
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Gissning gällande looparna:

    Default är att alla samplingar loopar (den inbyggda Cy gör det) men om det är något tokigt med filslutet, typ unexpected end of file blir det ingen loop.

    Om jag helt rått i en binäreditor plockar bort lite av slutet på en loopande sampling så loopar den inte längre. Rätt användbar i en del lägen när man vill kunna pitcha utan att loopen "dyker upp i envelopen". Jag har inte sett några bieffekter av detta...än.

  46. #406
    minka
    minka är inte uppkopplad

    Senior

  47. #407
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    shit... gaaaaaaaaaaaaaaaaas. LXR är en fantastiskt trumsynt!

  48. #408
    minka
    minka är inte uppkopplad

    Senior
    Verkligen, sålde min endast pga glappiga knappar var ett vanligt fel (totalt useless) men en välbyggd LXR är ett monster

  49. #409
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Mina knappar funkar, men ogillar själva känslan. Har min kopplad till en Korg Padkontrol och kan ändra parametrar i realtid via touch-platen på den, blir väldigt bra känsla..

  50. #410
    Bobisch
    Bobisch är inte uppkopplad
    Bobischs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av minka Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Verkar riktigt grym!

    ...men varför ska man köpa en 100% digitalsynt i hårdvara år 2021?
    (gör inte mjukvara exakt samma sak och låter exakt likadant för en bråkdel av priset och med kanske till och med fler funktioner?)

  51. #411
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Finns väl redan massvis av digitala softtrumsyntar. Gäller att sticka ut på något sätt och då är hårdvara rätt väg.. superlätt att bara ta hem vad man vill gratis när det gäller mjukvara också (dvs pirat), här förhindrar man det. Sen finns det folk som uppskattar att inte behöva slå på sin PC/DAW.

  52. #412
    Bobisch
    Bobisch är inte uppkopplad
    Bobischs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av vurt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Finns väl redan massvis av digitala softtrumsyntar. Gäller att sticka ut på något sätt och då är hårdvara rätt väg.. superlätt att bara ta hem vad man vill gratis när det gäller mjukvara också (dvs pirat), här förhindrar man det. Sen finns det folk som uppskattar att inte behöva slå på sin PC/DAW.
    Ja, jag tillhör dem som tycker dator är inspirationsdödande.

    ...och jag älskar Kosmoskatten! Störtskön! Mjaaaoooooooooo : D

  53. #413
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Haha ja. Älskar katter överlag.

  54. #414
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Peppad på denna nyhet!
    Som jag fattar det så kan man automatisera parametrar. Är det elektronstuk med P-locks eller är det några olika sequencerbanor där man soelar in realtid?

  55. #415
    minka
    minka är inte uppkopplad

    Senior
    perfekt om man vil ha det Polska Future Gabber soundet


    https://youtu.be/LhzziIM1IQo

  56. #416
    Ingemar Stålholm
    Ingemar Stålholm är uppkopplad nu

    Senior
    hade en lxr med ericachassi förut, och det fanns väl gott och ont att säga om den - känns dock som att de skjuter sig själv i foten ordentligt med LXR-02 ovan, eftersom de å ena sidan verkar vilja göra den mer spel- och livetweakbar (saknades i mitt tycke i ettan) samtidigt som de verkar ha slimmat ner allting i storlek. Säga vad man vill om tr-8/tr-8s, men det är stora köttiga å lättillgängliga saker att hantera. Funktionsmässigt känns LXR-02 som att det är samma ljudmotor och arkitektur?

  57. #417
    minka
    minka är inte uppkopplad

    Senior

  58. #418
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Bobisch Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Verkar riktigt grym!

    ...men varför ska man köpa en 100% digitalsynt i hårdvara år 2021?
    (gör inte mjukvara exakt samma sak och låter exakt likadant för en bråkdel av priset och med kanske till och med fler funktioner?)
    Rätt kul gränssnitt, hårdvara är hårdvara, roligare att programmera och bättre ergonomi för somliga.
    Det blir ju fortfarande sällan särskilt bra eller intuitivt med controllers trots att det står 2021 i kalendern.

  59. #419
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av minka Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Skickligt rattat men han vrider ju nästan inte ett dugg på LXR-ljuden så videon säger inte så mycket om just den maskinens möjligheter.

  60. #420
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av minka Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Verkar kanon, låter grymt bra och vettigt pris. Ska nog överväga den här seriöst.
    Var helt inkörd på modor dr-2 (http://www.modormusic.com/dr2.html) men priset avskräcker rejält. 1750 euro!
    Synd att LXR-02 inte kommer som kit, det gör att jag fortfarande överväger v1..
    Senast redigerat av defalut den 2021-08-01 klockan 20:28.

Liknande ämnen

  1. Trummaskin från Sonic Potions
    Av tb323 i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2013-04-28, 00:16
  2. Moby's drum machine and synth collection.
    Av Mårre i forum Allmänt om musik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-07-21, 02:44
  3. Sonic Synth 2 släppt
    Av Dee i forum Nyheter
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-01-09, 19:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •